[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 09:40

Waar blijven de taxaties? In het begin liep het nog wel, maar nu helemaal niet meer? :o

elinebakker

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 09:48

Ik zal weer even wat gaan taxeren, aangezien ik een nieuw werkje af heb :)

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:59

oliebeer: mooie tekening en leuke combinatie van materiaal! 20 euro

ik ben helemaal bij met de taxaties en heb niet zo heel lang geleden ook nog wat geplaatst.... :)

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:15

Horseydude: Mooi gedaan, maar vond je andere wel wat mooier, het lijkt me mooi als je het koppie helemaal zou vullen met veertjesstructuur, heb je gelijk meer contrast in je werk E 50.-

Blackdancer: Ik vind hem nog wat te voorzichtig en te vlekkerig opzich wel netjes in verhouding.

Sammyvriend: Denk om afsnijding en verhouding, de hond had nog een stukje nek kunnen gebruiken en de gele lab klopt niet helemaal. De zwarte hond E50,-

`Oliebeer; Mooie sfeer E60,-

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:36

Ben bezig aan Lodewijk voor IcePrincess maar daarvoor had ik ook even in de gauwigheid deze gemaakt:

Afbeelding

Lekker even gestoeid met schaduwen (het orgineel had er geen dus ik moest maar gokken!) I know, niet orgineel maar ik ben bezig met wél orginele platen! (wees gerust! :D) Trouwens, had toch niks te doen en deze had ik in een klein uurtje af!

Oliebeer toch, schitterend zeg! ook € 60,- !

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 17:31

Ik kan niet wachten op wat eigen platen Horseydude! Volgens mij heb je nu wel een aardig idee van hoe simpel deze figuurtjes opgezet zijn, in feite zijn het maar een paar lijntjes. Dat kun jij ook hoor :j Deze zou ik omdat het een bestaand figuurtje is niets voor geven

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 18:11

janique schreef:
Ik kan niet wachten op wat eigen platen Horseydude! Volgens mij heb je nu wel een aardig idee van hoe simpel deze figuurtjes opgezet zijn, in feite zijn het maar een paar lijntjes. Dat kun jij ook hoor :j Deze zou ik omdat het een bestaand figuurtje is niets voor geven
Eerlijk gezegd en het is de waarheid: deze LEEK makkelijk maar hij was in feite echt BEREMOEILIJK! Had steeds de kop van Meeko verkeerd en omdat ik zonder raster werk, was het nóg moeilijker! (vreselijk veel gummen, gevloek, gescheld en getier!!! Kop was steeds te plat -- platgedrukt dus. Pas na veel gummen had ik het goed.) Stond zelfs op het punt van opgeven!!! Makkelijkste deel... waren de tanden, méér niet.

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 19:35

Hallo mensen :D
Zie hier mijn taxaties :D

Pag 77
Janique: Super gaaf! 75 euro
Oliebeer: Mooi! 70 euro
Misslolliex:1e: 40 euro 2e: 20 euro
Horseydude: 10 euro
Horseydude: 5 euro
Fnanne: Super mooi! 150 euro
xDonja: Mooi gedaan! 25 euro
Horseydude: Cool! 30 euro

Pag 78
Fnanne: Schitterend! 80 euro
Oliebeer: Mooi! 30 euro
_karlijn_: 1e: 20 euro 2e: 30 euro
Horseydude: Nog een keer? :P 35 euro voor de uiteindelijke versie okee :P
Noatjuhh: 10 euro
Mirique: 1e: 20 euro 2e:10 (geen duidelijke foto :P) 3e: 20 euro

Pag 79
_san87_: WOOOO MOOOOI!! 150 euro
_karlijn_:1e: 30 euro 2e: 30 euro 3e: 15 euro
Horseydude:Mooi hoor! 25 euro
BlackDancer: 1 Miljoen euro!!! :D grapje ben ik zelf :P
Sammyvriend: Beide 30 euro
Oliebeer: Woooo mooi! 80 euro
Horseydude: 5 euro

En nu natuurlijk een tekening van mij :P
Afbeelding

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:13

Vorige taxatie was van pagina 62 t/m 74 :)

Pagina 75
- Tinkertom; Eerste werk aardig, voor jou doen niet heeeeel bijzonder :) €55,- Je zwaan mag van mij part
nog net wat meer detail hebben, wel leuk bedacht! €50,-
- xKimmx; Lekker door blijven oefenen, 't zit wel in je vingers! Ohja, vergeet niet zodra je een grove schets
hebt gemaakt éérst het raster weg te gummen voordat je gaat inkleuren :+
- Rock; Vind hm een beetje eng, alhoewel je kind vast niet eng zal zijn. ;) Misschien eens een raster
proberen? Paardje vind ik erg leuk ding, het hoofd heeft iets heel aparts qua techniek wat niet veel
hebben ..
- Thioro; Jammer van de slechte foto, maar je begint al aardig op weg te komen qua detail. Vind de
Lodewijk ook érg leuk! (haha lodewijk ís gewoon leuk :+) Je kleur vind ik ook mooi, jammer dat de nek wat
sloridig lijkt afgewerkt. €30,- voor de twee laatsten (per stuk)
- Floran; Tadelllll! Herken dr wel, maar vind de tekening nog vrij vlak ogen. Mogen wat meer details in,
wat haar meer 'eigen' maakt ;) Je kleurovergangen zijn in ieder geval heel mooi! €35,-
- Olivierlover; Lekker door blijven oefenen, helaas nog geen geld waard naar mijn mening! :)

Pagina 76
- janique; Wauw. Geweldig de vacht weergegeven, doe ik je niet na! €85,-
- Oliebeer; Super plaatje om te zien, dit gaat echt richting de kunst ipv portret. Super :D (ohja, wel heel
zonde van je naam, mag je nooit meer zo doen hoor :+) €110,-

Pagina 77
- Fnanne; Gaaf! Loodje komt zo op je af lopen! €250,-
- xDonja; Mag meer contrast! €15,-
- Horseydude; Meer 'veertjes' in het witte gedeelte en hij is af ;)

Pagina 78
- Fnanne; Ik vind het koppie een beetje vreemd ogen, en de achtergrondkleur niet echt erbij passen..
Verder schattig werkje €30,-
- Oliebeer; Vind hm vrij slordig, blijf vooral zo werken als in je vorige schilderij! Hihi €45,-
- _Karlijn_; Vind de tweede erg leuk, maar omdat het zo'n eentonige kleur is, is het niet helemaal
mijn ding.. €25,-
- Mirique; Leuke werkjes, tijd voor iets groters? :D €25,- p.s.

Pagina 79
- _san87_; Whoehoe super werk dit! En jij noemt dit frobeltje? _O- €160,-
- sammyvriend; Leuk met kleur gewerkt! Lief koppie :) €40,- 1e en €50,- 2e

Eigen werkje van tussendoor, uit het aanvaag-topic. Eerste keer met pastelpotloden van derwent, even
wennen dus!
Afbeelding

kis6ireentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:15

Hi,

Ik wilde ook wat bijdragen aan dit topic.

De originele foto en de tekening naast elkaar:

Afbeelding

Het een digitale tekening gemaakt in Adobe Illustrator en het heeft ongeveer 8 uur in beslag genomen om te maken.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:01

meestal word je pas getaxeerd als je zelf ook wat taxaties uitvoert, ongeveer een 3 tot 5 pagina's terug ;)

en persoonlijk zou ik geen geld geven voor een overgetrokken tekening.

RosijnenMix_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:24

Oliebeer : Mooi zo ! € 25
HorseyDude : Leuk & origineel :) ! € 25
BlackDancer : Goed gelukt ! € 35
Assepoetster : € 30 ! Mooi!
Kis6 : Wow ! Goed gelukt zeg! € 40/45

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:40

Ik zal even bijtaxeren :)
pg 78:
Fnanne: Wat een prachtig werkje, en dat speelse snoetje er ook op :D €70
Oliebeer: Mooie sfeer maar net iets te donker en wat weinig contrast. Maar dat kan ook smaak zijn :) €30
Karlijn: voor de eerste €30. Mooi sfeertje :) De tweede vind ik een stuk minder uitstraling hebben eigenlijk. €10
HorseyDude: €15, leuk geworden :)
Noatjuhh: €5
Mirique: eerste: kan nog meer kleur gebruiken. €20
tweede: €5
derde: mag wel wat meer contrast in maar verder een mooi werkje. €25

pg 79
San89: Knap werkje, mooi contrast ook :) €30
Karlijn: eerste: Mooi formaat, maar wat jammer van de achtergrond.. €45
tweede: leuke vlotte stijl! €35
derde: €35
Horseydude: Wel mooie details, maar qua uitstraling toch minder dan de vorige. €10
Blackdancer: aangezien je werk nog niet af is ga ik het nog niet taxeren.
Sammyvriend: Je kleurgebruik is echt heel mooi! De eerste vind ik echter véél beter dan de tweede. Voor de eerste zou ik €50 geven, voor de tweede ongeveer €25. Puur omdat ik de uitstraling/verhoudingen veel minder vind.

pg 80
Oliebeer: Hier klopt toch ìets niet aan de verhoudingen. Ik denk dat het de oren zijn. Maar je geraakt er mee weg door je mooie vlotte stijl. Prachtig portret :) €50
Horseydude: Sorry, hier zou ik geen geld voor vragen/geven.
Blackdancer: Ik denk dat je wat meer moet durven. Het is allemaal heel braaf gehouden, maar door met contrast en hardere lijnen te spelen wordt je tekening een stuk interessanter. €10
Assepoetster: Mooi werkje :) Die extra laag heeft er zeker goed aan gedaan. €30
Kis6ireentje: Wat dowski al zegt, voor een overgetrokken tekening kan je geen geld vragen.

Rosijnenmix, kan jij mij even uitleggen waarom jij voor een overgetrokken tekening zoveel meer zou geven dan een prachtig portret van oliebeer? Dit vind ik heel raar eigenlijk..

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:44

Kallipooh, iedereen heeft zo zijn eigen mening en smaak ;) Ik vind het zelf ook een beetje flauw om over te trekken, maar het geeft een mooi resultaat en het is niet verboden. Als mensen dat willen kopen houdt niemand ze tegen ;) En het werk van oliebeer IS niet mooi, dat VIND jij mooi ;) (niet om het werk van oliebeer omlaat te halen hoor ;) )

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:46

Dat is inderdaad mening. Daarom vraag ik ook om uitleg. Ìkzelf snap niet dat je meer zou geven voor overtrekken dan voor uren handwerk :n maarja, dat is inderdaad mijn mening.
Edit: het was trouwens niet mijn bedoeling om de eindeloze discussie terug op gang te brengen, al had ik kunnen bedenken dat het er van zou komen.

kis6ireentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 23:11

OK, mag ik eerlijk zeggen dat ik dit topic niet echt de meest vriendelijke toon vind hebben.

Ik begrijp dat het op prijs gesteld wordt om ook te taxeren, maar omdat ik daar geen verstand van heb, had ik dat niet gedaan.
Neemt natuurlijk niet weg dat ik wel mijn mening kan geven op een teken technisch vlak en zodra ik tijd heb zal ik dit even doen.

Verder vind ik de vergelijking met uren handwerk erg raar...
Deze 'tekening' was ook uren werk alleen de moeilijkheid zat hem in wat anders dan de verhoudingen etc.
Ja, het is inderdaad 'overgetrokken' echter heb ik de vlakverdeling zelf moeten verzinnen, zodat het een realistische getekende weergave zou worden van de foto.

Kort gezegd het was een uitprobeersel om te kijken of dit een mooi effect zou geven.
Zelf vind ik hem erg goed gelukt wat niet wegneemt dat het inderdaad een kwestie van smaak is of iemand anders dit mooi vind.

Om even een beeld te geven dat ik zelf ook kan tekenen ipv " simpel overtrekken", zie de volgende links:

Een papegaai:
http://fav.me/dwrut6

Een auto:
http://fav.me/d1hug6h

En als laatst, een mobiele telefoon:
http://fav.me/d1oqeb2

Sorry voor de links trouwens... kreeg het even niet voor elkaar om ze erin te zetten ga morgen verder klooien :D

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 23:25

Maar dit is een tekentaxatie topic, en geen fotobewerkingstaxatietopic :)
Daarbij zijn hier weinig mensen die écht kunnen taxeren en het zijn voornamelijk gewoon meningen gebaseerd op persoonlijke smaak, werktijd en materiaalkosten. Dus als mensen moeite doen om jouw werk te taxeren is het wel zo sociaal om ook wat moeite te doen voor een ander.. Want tja, als iedereen alleen zn eigen werk neerzet maar geen anderen taxeert wordt er weinig getaxeert he ;)

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 23:34

niemand hier is professioneel taxateur, maar we doen ons best een mening te geven en dat wordt op prijs gesteld

Als je bij jouw post had gezet dat je er geen verstand van hebt, dat je het moeilijk vindt, maar toch een poging had gewaagd, dan komt het al heel anders over dan dat je een tekening neerzet en verwacht dat er getaxeerd wordt, dat was mijn punt met mijn post.

en zoals ik al zei
Dowski schreef:
en persoonlijk zou ik geen geld geven voor een overgetrokken tekening.

dat is dus mijn taxatie ;)
het probleem wat ik met overtrekken heb, is dat ik het geen tekenen meer vind. Ik begrijp best dat je er veel tijd en werk aan hebt besteed om het in te kleuren, maar zoals hier ook al eens is opgemerkt, het is niet de hoeveelheid uren, de kosten van het materiaal of de precisiteit van het kloppen met het origineel, het is ook het eindresultaat wat meetelt. Wat bij veel mensen meespeelt in hun taxatie is of ze het aan de muur zouden hangen.
In mijn post ben ik inderdaad te kort door de bocht geweest, ik vind het geen mooi en aansprekend beeld en ook daarom zou ik er niks voor geven. Je zegt een realistisch beeld neer te hebben willen zetten, maar ik vind het niet realistisch.

over de toon; inderdaad, er zijn veel verbeterpunten, vooral het 'ja maar jij'-oogpunt, nee! kijk eerst eens naar je eigen post, (niet specifiek op 1 persoon bedoeld) hoe presenteer jij je in het topic, hoe vraag jij aandacht voor jouw werk, hoe reageer je op andermans werk?

kis6ireentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 10:46

Wendy15 schreef:
Daarbij zijn hier weinig mensen die écht kunnen taxeren en het zijn voornamelijk gewoon meningen gebaseerd op persoonlijke smaak, werktijd en materiaalkosten. Dus als mensen moeite doen om jouw werk te taxeren is het wel zo sociaal om ook wat moeite te doen voor een ander.. Want tja, als iedereen alleen zn eigen werk neerzet maar geen anderen taxeert wordt er weinig getaxeert he ;)

Hier ben ik het helemaal mee eens, zoals ik ook in mijn vorige post zette.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 13:44

Oliebeer: Wauw. Goede combinatie van aquarel en pastel. Op deze manier heeft het een 'oude' uitstraling, zo'n uitstraling die tekeningen van Piet Klaasse en Rien van Poortvliet ook uitstralen. Niet om daarmee te zeggen dat jouw tekeningen op hun werk lijken, ze hebben dezelfde uitstraling :P Er is iets in de anatomie die ik niet helemaal vind kloppen, ik kan er mijn vinger niet op leggen, volgensmij is het de neus en het lichaam klopt ook niet helemaal imo. Voor nu zou ik er zo'n 50 - 70 euro voor uitgeven.

Horseydude: Leuke pogingen, maar ik kan voor dit soort dingen geen taxatie geven... Op het diertje rust copyright en ik vind de kleuren niet mooi dekkend en het ziet er vlekkerig uit.

BlackDancer: Mooi, rustig portret. Wat ik erg mis is meer contrast. De pupillen van het paard zijn pikzwart, net als het neusgat, die zou ook pikzwart moeten zijn, want gat. Ik mis echt de schaduwen in het paard, hoewel je kwa glans leuke pogingen hebt gedaan, word het geheel behoorlijk vaag en lijkt het uitgeveegd. Ik denk dat de tekening zo'n 10 euro waard is.

Assepoester: De eerste keer met pastelpotloden? Netjes :D Ik snap dat het aftasten is, maar imo had je veel meer kleur kunnen gebruiken. De paard heeft een mooie attente blik, ik had het oog liever nog wat sprekender gezien. Verder vind ik wel dat je goed gebruik maakt van de techniek, vooral de schouder en de achterhand vind ik erg mooi gelukt. In het hoofd mis ik veel detail en de manen vind ik niet heel mooi neergezet. Tussen de 25 en 35 euro.

Kis6ireentje: Leuk overgetrokken. Maar dan ook echt overgetrokken, zowel de omtrek als het inkleuren. Imo is dit geen tekening meer, mede omdat het digitaal is, maar vooral omdat het overgetrokken is. Digitaal werk taxeer ik sowieso niet en overtrekken is imo helemaal een dooddoener. Overigens staat het in de regels: Eerst taxeren, dan plaatsen, bijna iedereen houd zich daaraan.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 22:28

_San87_ schreef:
Assepoester: De eerste keer met pastelpotloden? Netjes :D Ik snap dat het aftasten is, maar imo had je veel meer kleur kunnen gebruiken. De paard heeft een mooie attente blik, ik had het oog liever nog wat sprekender gezien. Verder vind ik wel dat je goed gebruik maakt van de techniek, vooral de schouder en de achterhand vind ik erg mooi gelukt. In het hoofd mis ik veel detail en de manen vind ik niet heel mooi neergezet. Tussen de 25 en 35 euro.

Bedankt voor je reactie, veel verbeterpuntjes. Helaas ben ik maar beperkt in mijn kleuren, ik heb namelijk 6 pastelpotloden :+ Ik vind het erg lastig scherp te tekenen met pastel, waarschijnlijk ook door het formaat. Zal binnenkort even een nieuwe foto plaatsen van een zelfportret, die ziet er al wat beter uit _O-

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:57

Weer een tekening af dit keer mijn eerste pastel tekening :D
Taxaties staan een stukje terug :P
Door het scannen is ie wel minder mooi geworden :(:)
Afbeelding

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:28

Horseydude: 5 euro, ik vind het jammer dat je zoveel hebt geveegd.
Blackdancer: 10 euro, mag wat meer contrast in
Assepoester: 20 euro, leuke tekening:) maar er mag wel wat meer kleur in
Kis6ireentje: zou je eerst zelf even willen taxeren?:)
Blackdancer: meer kleur en meer contrast! Gewoon doen hoor, als je je tekening verpest, volgende x beter, maar als je niks probeert wordt het niet beter. Gewoon dooroefenen! : +:)+

En nu wat werkjes van mij, aquarel op A4
Afbeelding

Afbeelding

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:51

Mooie auto's!
Kan je ook een lamborghini gallardo maken? :P

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:30

Geheel uit mijn blote koppie!
Afbeelding