[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 19:53

Fnanne Mooie schetsen weer. De beweging er in en vooral die hoofden, prachtig! O, die laatste is ook wel erg gaaf hoor.

RenskeFrea Och hemel, filmploegen :') . Altijd zorgen dat je bij de crew hoort, hoef je niet weg te rennen maar kun je rustig kijken hoe hele hordes maken dat ze wegkomen. _O- Mijn vader werkte een tijdje bij tv, mocht wel eens mee, heel leuk, zo áchter de camera. Ik blief ze ook niet zo hoor, als ik ze al eens zie is het rustig omdraaien en weglopen. Vooral niet rennen, dat trekt de aandacht. :D
Verhuizingen zijn altijd chaotisch. Ben ik ook al expert in (na een stuk of 25 keer mag dat ook wel). Zelfs al heb je nog weinig écht gedaan, het zit wel in je hoofd en er moet ook zoveel omheen geregeld worden.
Snap dat je dan wat weinig tijd overhoudt om lekker rustig te tekenen.

Toch is het K
Spoiler:
nabstrupper
veulentje wel erg leuk gelukt, heel snoezig koppie zo. Van de L
Spoiler:
ipizzaner
is het inderdaad jammer dat door het krasserige de details wat weg zijn gevallen. Maar verhoudingen vallen best mee, volgens mij klopt ie verder best wel zo.

Vandaag maar weer eens ouderwetsch met potlood gekrabbeld. En een witte gelpen. En een referentieplaatje. En Gimp (bijsnijden en posterkleuren, dat gaf ineens zo'n leuk effect).

Koppie
Afbeelding

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 20:59

ik denk ook
Spoiler:
Knabstrupper en Lipizzaner!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 22:29

Vlug digitaal flubberwerkje van vzpaard. Was eigenlijk van plan om weer eens lekker te schilderen maar toen kwam er iets tussen (broerlief, gordijnen, een patatzaak en een fles port, in willekeurige volgorde). Anyway, toen was het ineens al half 10 en een 'stik, ik moet nog een paard'.
Referentieplaatje uit eigen werk (mevrouw was zwaar mishandelt die dag, niet alleen moest ze werken, ze werd ook nog eens nat gespoten, je zult het als paard maar zo erg hebben).

"It's been a hard day's night
And I've been working like a dog"
Afbeelding

Fnanne

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-15 23:13

Pluizebolplum: super hoe je de beschrijving in het oogje weet te vangen. Absoluut grumpy :D
Die van gisteren heeft een bijzonder mooi koppie :)

Afbeelding
241/365
Oliepastel en potlood op papier.

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 19:29

Het ras is beide weer goed geraden :j (moet toch maar weer eens moeilijker ras bedenken :P)

Fnanne, ziet er leuk uit, dat in de trein. Het is zeker een uitdaging, maar zo te zien hou je het wat makkelijker met schetsen :P Resultaat is erg leuk geworden!! Die van gister vind ik ook wel leuk, alleen oogt wat onaf nog.

Pluizebolpum, ik vind je blauwe koppie erg mooi en aansprekend. Goed gelukt, prachtige blik.
Die van gister geeft inderdaad goed weer wat je met je verhaal vertelt. Briljant :P

Momenteel ben ik zwaar verkouden met benauwdheid en alles, dus het is al een uitdaging naar de wc te gaan... :P Al mijn verhuis schoonmaak plannen dus beetje in de soep, maar uitgebreid tekenen zit er ook nog niet helemaal in.
Dus paar simpele krabbeltjes. Beide op A5, zonsondergang met pastelkrijtjes. (papiertje is flink gekreukt omdat ik eerst iets anders had gepoogd wat totaal mislukte, dus heb ik alles weer uitgegumd :P
Afbeelding
Afbeelding

Ik was wel begonnen aan een nieuw ras, maar ben nog niet verder gekomen dan dit, dus doe morgen wel verder weer een poging:
Afbeelding

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:46

Zo, even mijn week 35
Afbeelding
Nog laaaang niet af, maar ben al een eind op weg :) Op de referencie foto zat een mensje dus hier en daar moest ik een beetje goed gokken :=

Ik zie weer prachtige creaties voorbij komen. Helaas weinig tijd om te reageren dus doe er maar een paar:
Pluizebolpum Dat blauwe paard is echt prachtig! ik kijk alleen een beetje vreemd tegen de buik/heup aan, maar dat kan aan mij liggen :p Die tekeningen met dat nieuwe programmaatje zijn ook erg leuk!
RenskeFrea Je zonsondergang is erg leuk. Mooie kleurtjes ^^ Je nieuwe ras ziet er veelbelovend uit :j
SIEMxFUNNY Dat veulen <3 <3 <3
Fnanne Ik vind je stokbeenpaardjes erg gaaf! Ook mooi met die bewegingen erin.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 21:29

Bimmerd die beentjes zijn gaaf! :j
Stokbeenpaardjes := die ga ik onthouden :))
RenskeFrea: mooie kleurtjes in de zonsondergang :) de laatste heeft een mooie krachtige beweging. Qua ras tast ik nog even in het duister :o
Treintekenen is inderdaad een uitdaging, moet er zeker nog op oefenen :D

Afbeelding
242/365
Potlood en pen op papier.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 22:15

Fnanne Blijft mooi, dat gestileerde zo, bij die van gisteren vind ik de kleuren ook zo gaaf, zo die hint van schaduw er in. Die van vandaag is ook weer erg goed gelukt, heel mooi zo die beweging erin.
RenskeFrea Beterschap :(:). Jammer dat bij de eerste het paardje een beetje wegvalt in de zon, want op zich is het best een heel aardig plaatje zo. Stuiterpaard is gewoon lekker vrolijk weer. Leuk. En benieuwd hoe M ras eruit komt te zien. Het Miniatuurpaard, de Murakoz, Moyle, Mongoolse Pony, Miyako, Manipuri en de Marwari kunnen alvast afgestreept maar ik twijfel nog tussen de
Spoiler:
Missouri Fox Trotter, Mangalarga en Morgan
.
Bimmerd O, hij wordt al wel al heel erg gaaf zo, die hals met de knopjes vind ik dan weer helemaal geweldig. Lijkt me wel enorm lastig zo 'metzonder' mens te moeten tekenen.

Was vandaag maar weer eens lekker aan het kliederen geslagen maar ben niet helemaal 100% tevreden. De verhoudingen kloppen niet, het dier heeft een rattenstaart die aan spuitpoep doet denken, die zwarte streep op de kont snap ik niet meer en waarom ik in hemelsnaam in zwart wit werk terwijl ik een heleboel kleurtjes verf heb is me nog steeds een raadsel. Mja, het kan ook niet altijd feest zijn...

Rennuh!
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 17:18

En gelijk maar die van vandaag er achteraan. Wat krijg je als je perlino en bliksem in je hoofd hebt? Juist, dit. Digitaal Gimp krabbeltje uit de losse pols.

Pink Rage
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 17:50

Pluizebolplum: je enorm charmante beschrijving van je paardje doet het resultaat geen eer := en ineens zijn er vandaag weer kleurtjes dan :)
Had ik ook last van...

Afbeelding
243/365
Aquarel, pen, potlood en zout op papier.

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 18:28

Bimmerd, leuk plaatje weer. Aparte houding maar erg goed weergegeven, en al op erg gave manier vacht en schaduw aangegeven. Benieuwd als deze af is, maar hij zou nu ook best voor af kunnen doorgaan :j

Fnanne, zouden we niet ooit een keer treintoeren om dat te oefenen/uit te testen? :P
Die van gister doet me denken aan Sleipnir, met zoveel benen :)
Die van vandaag vind ik heel gaaf. Prachtig zo met die kleurvlekken. Past wel bij het paard ook.

Pluizebolpum, het schijnt dat ik dit keer dan een moeilijke uitgezocht heb?
Misschien een echte poging doen nu die af is? :P Ik ga nog niet zeggen welke het is, maar je zit wel in de goeie richting :j
Ik vind inderdaad ook dat je omschrijving je paard totaal geen eer aan doet :P Ik vind hem juist tof!
Staartje is gewoon wat overbelicht, of hij heeft bij een staartkauwend veulen in de wei gestaan. Enige is dat ik zijn oogje hol vind, net of hij geen oog heeft :P
Die van vandaag vind ik ook gaaf, doet me wel denken aan die hevige bliksem de hele tijd. Zie een beeld voor me van dat paard wat door de hemel rent in volle galop en bliksem veroorzaakt :P Ik mis alleen een klein stukje rug.

Je zou toch denken dat als je de hele dag thuis bent, en van je baas niks mag doen (als in werken) dat je dan uitgebreid tijd hebt om te tekenen, aangezien je dat ook prima in bed liggend zou kunnen doen :P
Niets is dus minder waar, want concentratie heb ik dan weer veel minder. Wel een hoop bokt topics bijgelezen en films gekeken enzo, en toch nog min of meer de tekening af gekregen, al vind ik dit niet mijn beste werk ooit :P
Kleurtjes werken niet helemaal samen, maar zijn meer vlakjes op zich. Nou ja...
Het benauwde weer is overigens best wel extra prut als je zelf benauwd ben, ik hoop zo dat alles morgen afdoende over is. (ben niet zo goed in ziek thuis zitten dus, gelukkig heb ik die benauwdheid tegenwoordig bijna nooit meer :P )
Coloursoft potloden op A4.

De M is van...:
Afbeelding

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 20:20

RenskeFrea schreef:
Bimmerd, leuk plaatje weer. Aparte houding maar erg goed weergegeven, en al op erg gave manier vacht en schaduw aangegeven. Benieuwd als deze af is, maar hij zou nu ook best voor af kunnen doorgaan :j

Fnanne, zouden we niet ooit een keer treintoeren om dat te oefenen/uit te testen? :P
Die van gister doet me denken aan Sleipnir, met zoveel benen :)
Die van vandaag vind ik heel gaaf. Prachtig zo met die kleurvlekken. Past wel bij het paard ook.

Pluizebolpum, het schijnt dat ik dit keer dan een moeilijke uitgezocht heb?
Misschien een echte poging doen nu die af is? :P Ik ga nog niet zeggen welke het is, maar je zit wel in de goeie richting :j
Ik vind inderdaad ook dat je omschrijving je paard totaal geen eer aan doet :P Ik vind hem juist tof!
Staartje is gewoon wat overbelicht, of hij heeft bij een staartkauwend veulen in de wei gestaan. Enige is dat ik zijn oogje hol vind, net of hij geen oog heeft :P
Die van vandaag vind ik ook gaaf, doet me wel denken aan die hevige bliksem de hele tijd. Zie een beeld voor me van dat paard wat door de hemel rent in volle galop en bliksem veroorzaakt :P Ik mis alleen een klein stukje rug.

Je zou toch denken dat als je de hele dag thuis bent, en van je baas niks mag doen (als in werken) dat je dan uitgebreid tijd hebt om te tekenen, aangezien je dat ook prima in bed liggend zou kunnen doen :P
Niets is dus minder waar, want concentratie heb ik dan weer veel minder. Wel een hoop bokt topics bijgelezen en films gekeken enzo, en toch nog min of meer de tekening af gekregen, al vind ik dit niet mijn beste werk ooit :P
Kleurtjes werken niet helemaal samen, maar zijn meer vlakjes op zich. Nou ja...
Het benauwde weer is overigens best wel extra prut als je zelf benauwd ben, ik hoop zo dat alles morgen afdoende over is. (ben niet zo goed in ziek thuis zitten dus, gelukkig heb ik die benauwdheid tegenwoordig bijna nooit meer :P )
Coloursoft potloden op A4.

De M is van...:
[ [url=m/Q8mQeH.jpg]Afbeelding[/url] ]

wauw, hij is echt mooi geworden :j
Spoiler:
Morgan?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:09

M is van
Spoiler:
morgaaan!!!

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 09:18

Dat klopt niet, het is geen Morgan, al zou dat zo te zien best kunnen, dus ik snap jullie best :)

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 10:27

Fnanne schreef:
Pluizebolplum: je enorm charmante beschrijving van je paardje doet het resultaat geen eer := en ineens zijn er vandaag weer kleurtjes dan :)
Had ik ook last van...

[ [url=m/D3r7om.jpg]Afbeelding[/url] ]
243/365
Aquarel, pen, potlood en zout op papier.

Stille meelezer meld zich!!
Dacht echt even dat ik het verkeerd las maar eh, zout... leg eens uit.... :o

Hele leuke challenge!! Komen leuke dingen voorbij!!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 11:01

Zout neemt vocht op, dat geeft een bijzonder effect met aquarel :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 16:08

Fnanne schreef:
Zout neemt vocht op, dat geeft een bijzonder effect met aquarel :)

Laat me raden. je ziet allemaal lichtere vlekjes op je doek??

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 18:47

RenskeFrea: ik heb werkelijk geen idee... :o

Afbeelding
244/365
Aquarel op papier.
Goede leerschool voor ik, materiaal waar ik niet echt vriendjes mee ben...

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 20:55

Fnanne, aquarel gaat je anders best goed af. Ik vind dat ook lastig spul, maar dat is weer het leuke van zo'n challenge, je kunt zo lekker door oefenen :)
Ik vind hem tof iig!

Vandaag nog steeds thuis rondgehangen, gaat gelukkig wel weer stuk beter. Maar het was al een flinke uitdaging op de fiets naar de stad toen ik opeens wind tegen had :P
Maar heb wel meteen naast voedsel een nieuw seizoen van House MD gehaald, dus heb ik iets nuttigs om bij te lanterfanteren :D Morgen toch maar weer eens poging wagen naar werk te gaan :P
Ik heb geen ras voor jullie vandaag, maar ben bezig geweest met een ontwerp opzetten voor mijn verhuiskaartje. Die moet ook hoognodig gemaakt worden, want ga al over anderhalve week :)
Dit is pas de vluchtige opzet, ga m nog inkten en inkleuren.
Mochten jullie nog tips of ideeen hebben, graag :D
Het is op A5, dus ik kan niet heel gedetailleerd werken.

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 23:02

FnanneKan heel kort zijn vandaag. Gaaf! Zowel die van gisteren als die van vandaag.
RenskeFrea Ik vind die van gisteren evengoed best mooi geworden hoor. Mooie beweging er in ook. Zou alleen de ondergrond dan wel liever in verticale streepjes zien, desnoods alleen bij de voeten als 'schaduw', deze vind ik dan net wat te min in vergelijking met de rest, gewoon zonde van een mooie tekening. Qua ras blijf ik twijfelen, maar na het lezen van de voorgaande antwoorden ga ik dan toch voor de
Spoiler:
Mangalarga
al had ik Morgan ook niet vreemd gevonden.
Verhuiskaartje is leuk! Benieuwd hoe hij er af uitziet. Zou er niet al te veel aan veranderen, hooguit misschien wat lijnen ietsjes strakker zetten, maar dat komt waarschijnlijk met het inkten wel?

Weer een vlug digitaaltje. Iets met dipjes en zo. Komt ook wel weer goed, we blijven gewoon lekker door kliederen.

Koppie
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 19:27

RenskeFrea: gaat het al wat beter?
Je wordt gewoon verhuisd door een eenhoorn! Hoe gaaf! Ik ben benieuwd :j
Pluizebolplum: dipje? Zou het aan de periode liggen? Heb er ook wat last van... Maar inderdaad een skup onder de kont en huppakee! :D
Je digitale werk van gister bezorgd me een kriebel door het oogje vrees ik... :o

Afbeelding
245/365
Aquarel wederom :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 20:03

Fnanne, weer heel mooi zo, ik vind dat 'vage' prachtig. Zou niet zeggen dat jij een dipje hebt...
Wbt oog, mja, ik kwam er inderdaad maar niet goed mee uit. En over ogen gesproken, dan kun je je lol op bij die van vandaag.
Digitaal met referentieplaatje uit eigen werk.

'Selfie'
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 21:49

Pluizebol, helemaal goed weer. Het was een Mangalarga marchador :)
Qua ondergrond van die heb je helemaal gelijk, helaas is dat lastig nog aan te passen als dat er eenmaal op staat... Iets te snel afgeraffeld :P Het kaartje wordt idd nog strakker, dit was even snelle opzet. Zal m wel showen als ie klaar is.
Dipjes zijn nooit fijn, desondanks maak je toch nog hele leuke dingetjes. Die van gister heeft een beetje een verlegen oogopslag :)
Van vandaag weer erg gaaf onderwerp en ook mooi uitgewerkt :D

Fnanne, het gaat alweer stuk beter. Ben weer gaan werken vandaag, waar ik erachter kwam dat het klimaat op kantoor veel baggerder is dan thuis, maar goed :P Ook weer overleefd. Wel akelige achterstand in mail, maar met 1 voor 1 oppakken komen we er wel. Bijna vakantie, nog anderhalve week :P
Enne, die eenhoorn moet ik een beetje voorstellen, hahaha. Zou wel tof zijn trouwens. Daar teken ik voor beetje enhoorn magie bij de verhuizing, wordt het meteen een stuk minder irritant :D
Prachtig werk weer vandaag. Zo te zien heb je het aquarel prima onder de knie.
En ik ben een beetje geinspireerd door je, vandaag heb k ook een Aquarelletje :)
Op A5, omdat ik geen zin (lees geduld) had om uitgebreid met kleurpotloden in de weer te gaan :P
Hm, welke letter waren we ook weer.....

Oja, de N is van:
Afbeelding

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 22:07

Haha ik heb nog steeds niet meegedaan maar ik wil wel even kwijt dat ik elke dag weer geniet van jullie werken :D

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 22:18

De N is van
Spoiler:
Nokota

Even een gokje :j