en ondanks de blaar is het teckellijfje wel af. Even een projectje voor mezelf tussendoor. Niet omdat ik van teckels hou, maar omdat ik graag dat wolletje wilde gebruiken. Morgen/zondag/maandag maar verder met de poncho voor de dochter van collega. Saai, al die stokjes
Voor de 'beginners': Na dat gepruts met haaknaald 3 en 2,5 ben ik gisteren naar de Primera geweest en heb een haaknaald 4,5 met bijpassende wol gekocht, wat een verademing. Echt wel een aanrader om even iets groter te beginnen dan vliegt het al een stuk makkelijker door je hand en kan je makkelijker de steken zien.
klopt heel klein beginnen is niet makkelijk, leuk is die 3hoeksjaal hee, heb er al 2 van gemaakt, supersnel klaar, lekker makkelijk te doen.
arm gaat nog net zo, geen verbetering, en ik heb 26 mei een meeting dus moet nog wel 6 dingetjes (klein spul hoor) haken voor die tijd.
heb eergisteren een klein vogeltje gehaakt, uurtje werk, zal die zo eens afpimpen.
Susanne_
Geplaatst: 28-04-12 10:26
Rustig aan doen hoor, als je door blijft gaan kom je er nooit vanaf Geinig dat jij dezelfde ook gemaakt hebt! gaat indd lekker makkelijk! Ik heb drops Big Fabel. Op dit plaatje de middelste van de tweede rij (blauw, turquoise, wit)
Jammer Dobbel. Ik laat het resultaat hier wel zien
Ook aan te raden combinatie: Liggend haken. Mijn rug heeft ff rust nodig, dus lig weer eens plat. Haken is dan niet te doen, na een halve toer al een zere arm van het omhooghouden... Hier nog koninginnedagplannen?
Wij gaan naar de vrijmarkt in Emmeloord We zijn van plan om om half 5 te vertrekken Hopelijk gaat de verkoop goed en halen we een leuk zakcentje binnen
Nope, hier alleen even kijken in Baarn. Ik doe zelf niks met kleedjes ofzo. Heb altijd het idee dat met voor een duppie op de eerste rang wilt zitten en dat haat ik
Geplaatst: 01-05-12 01:29
paxine schreef:
Wij gaan naar de vrijmarkt in Emmeloord We zijn van plan om om half 5 te vertrekken Hopelijk gaat de verkoop goed en halen we een leuk zakcentje binnen
Hier gaat het steeds beter, dubbel stokje en half stokje zit er ook al in. Alleen moet ik daar af en toe nog wel even voor spieken in het boek. Ik snap alleen iets niet, ik zit een patroon van een konijntje te lezen en hier staat op een gegeven moment bij toer 9 dat ik elke derde met de vierde samen moet haken. Daar snap ik niets van!!
elke 3e en 4e samen haken... dus dan maak je in toer 9 3 keer een half vaste, 2 samenhaken, 3 keer half vaste, 2 samenhaken e.d totdat de toer rond is. En dat samenhaken doe je door de naald door het voorste lusje van de steek te steken, draadje omslaan, naald terugtrekken (je hebt nu dus 2 lusjes op je haak) dan gelijk de steek daarna ook weer door het voorste lusje steken, draadje omslaan, naald terugtrekken en nu staan er 3 lussen op je haak. 1x draad omslaan (lusje 4 op je naald) en deze laatste lus door de andere 3 lussen trekken. Zo haak je 2 vaste samen, waardoor je mindert.