[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liana_shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:14

Laatst bijgewerkt door liana_shet op 16-10-13 13:45, in het totaal 2 keer bewerkt

liana_shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:16

Laatst bijgewerkt door liana_shet op 16-10-13 13:42, in het totaal 3 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:22

Maximaal drie tekeningen, Liana_shet. En verwacht geen taxaties als je zelf ook niet taxeert :).

@ HD, ik bedoel dat je maar drie minimale taxaties neerzet. Als je terug had gekeken zie je dat men meer moeite doet om netjes te taxeren (over het algemeen), dus commentaar erbij, meerdere pagina's en een prijs. Dat is wat ik bedoel met karig taxeren.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:37

Sorry liana_shet,
maar ik ga je niet taxeren als jij maar 1 taxatie doet :n

liana_shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:40

deviltjh schreef:
Sorry liana_shet,
maar ik ga je niet taxeren als jij maar 1 taxatie doet :n

maar ik kan echt niet taxeren

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:42

Dan doen wij dat ook niet, zo simpel is het hoor,
je kunt het op zijn minst proberen
we kunnen je zelfs tips geven over taxeren.
maar mensen die niet taxeren worden ook niet getaxeert

liana_shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:43

deviltjh schreef:
Dan doen wij dat ook niet, zo simpel is het hoor,
je kunt het op zijn minst proberen
we kunnen je zelfs tips geven over taxeren.
maar mensen die niet taxeren worden ook niet getaxeert

ik heb nu wel al tamelijk wat proberen taxeren.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 14:22

@liana_shet

Ik zou nog eventjes door oefenen, want ik zou er zelf geen geld voor geven. Ik ben redelijk kieskeurig, dus fouten in de anatomie, slordige afwerking en dat soort dingen storen mij enorm. Maar je bent zeker al goed op weg hoor :)

Nienke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 14:38

Pagina 75:

Quebelle: Echt prachtig die kip! Wat veel details! 80 euro.

Lauraa: Heel gaaf is deze! Ik vind dit wel 1 van de mooiste tekeningen die ik tot nu toe van jou gezien heb :j Op sommige plaatsen lijkt hij alleen wat krasserig, maar verder echt heel gaaf! 70 euro.

Pagina 76:

Fry: Die ogen blijven je maar aankijken! Heel mooi :j 22 euro.

KoudbloedKim: Deze is ook echt heel gaaf! Alleen had er van mij wel wat meer contrast in de paarden gemogen en het gezicht van het meisje lijkt een beetje donker vergeleken met de rest van de 'tekening'? Wel vind ik de achtergrond er heel goed bij passen! Alleen heb ik totaal geen verstand van digitale tekeningen en de prijzen die daarvoor gegeven worden, dus sorry, ik zou niet weten wat deze waard is..

EmmaVZ: :wow: Jouw tekeningen zijn altijd zo levensecht, maar toch nog net dat je kan zien dat het een tekening is, ik wou dat ik dat kon :) Maar voor jou hetzelfde als bij Koudbloedkim, ik heb geen idee wat je digitale tekeningen waard zijn.. Je tekening met grafiet is ook heel mooi! Alleen jammer dat hij maar zo klein is, 20-25 euro.

Dirndl: Prachtig schilderij, dat is het enige wat ik weet te zeggen, je kan er naar blijven kijken.. 200 euro is hij zeker wel waard! De aquarel-tekeningen zijn ook echt heel gaaf, vooral de eerste, 30-35 euro (per aquarel tekening). Je laatste schilderij is niet helemaal mijn smaak, ik vind de kleuren niet zo heel goed bij elkaar passen, maar toch heel mooi gemaakt, 60 euro.

jasz: Mooi plaatje, maar voor mijn gevoel mist net iets, wat ervoor zorgt dat ik het niet echt een spannend plaatje vind om naar te kijken, maar toch echt heel knap gemaakt met zoveel details! 35 euro.

Stefieke1997: In 1 woord: Wauw!! Ik kijk een heel klein beetje gek aan tegen het gezicht van het meisje, maar de pony en de jas zijn echt prachtig! Mooi contrast ook, 50-60 euro.

Pagina 77:

Fry: :wow: Ik vind dit de mooiste tekening die jij tot nu toe gemaakt hebt! Het paard en de indianentooi hebben zo veel details! 50 euro.

Fair: Niet af.. kan ik niet taxeren.

mariekeoo: Je eerste pasteltekening? :oo Wow! Je had misschien iets meer kleuren kunnen gebruiken en wat meer contrast, maar hij is echt heel gaaf! 40 euro.

_San87_: Jack Sparrow lijkt wel een zwart-witfoto! Echt heel mooi gedaan! Verder heb ik daar niet echt tips voor.. 60-80 euro. Het oog is gewoon prachtig! Iets anders kan je er niet over zeggen, de kleuren springen er zo mooi uit! Jammer dat het maar A4 formaat is :) 80-100 euro.

Pagina 78:

Paardengek0: Leuke digitale tekeningen, jammer alleen dat ze zo 'omlijnt' zijn. Ook had ik het denk ik mooier gevonden als je wat meer contrast en kleuren had gebruikt (en een zelfgetekende achtergrond? Het lijkt een beetje op een foto die ver is uitgerekt en daarom onscherp geworden is?). Net als bij Koudbloedkim en EmmaVZ kan ik je tekeningen niet taxeren, ik heb geen idee wat digitale tekeningen waard zijn.

deviltjh: Wauw! Zoals anderen al hadden gezegd, de benen lijken een klein beetje aan de korte kant, maar een wit paard op een wit papier.. ik doe het je niet na! 30-40 euro.

Pagina 79:

HorseyDude: Je kan duidelijk zien dat je veel tijd besteed hebt aan alle details en kleine haartjes :j Toch mis ik een klein beetje diepte, hij lijkt gewoon niet echt te leven, maar toch heel mooi! De kleuren passen allemaal echt heel goed bij elkaar. 40-50 euro.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zo :) Ik heb op dit moment geen tekening waarvan ik zou willen weten wat hij waard is, maar misschien binnenkort wel weer.. dan heb ik dan alvast een hoop getaxeerd :D

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 14:48

wow nienke, dankje :oo

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 15:11

Ik heb het topic wel gevolgd, maar al een tijdje niet getaxeerd of iets geplaatst. Ik doe een inhaalslag vanaf pagina 75.

Pagina 75

ietjelover: Leuk gedaan, maar ik zou meer kleurverschil willen zien, het is vooral heel veel grijs. Probeer ook andere kleuren te gebruiken - 20 euro
Fry: Mooie eerste DA! Dat wil ik ook nog altijd een keer proberen. Afwerking had nog wat beter gekund. Vooral aan de rechterkant van het paard is de lijn heel hoekig - 15 euro
Odette: Oude man - erg mooi, je hebt goed een blik te pakken. Wel heb ik het idee dat er iets niet helemaal klopt met de verhoudingen - 35 euro
Grazende shetlander - Heel netjes gedaan, verhoudingen lijken in orde, ook de manen zijn erg realistisch - 50 euro
Fry: Mooi, met name het oog. Probeer met nog meer contrast te werken, en strepen te voorkomen - 15 euro
Nienke15: Kleurgebruik is erg mooi, ik vind de verhouding een beetje apart, maar dat komt waarschijnlijk ook door het perspectief. - 30 euro
Odette: Heel knuffelbaar, veulenvacht is heel duidelijk - 50 euro
xTitanic: Mooie expressie, verhoudingen lijken in orde (oog is misschien iets te klein). Contrast op het lichaam kan nog wat beter, ook is het water wat onduidelijk - 30 euro
Nienke15: 1. ERg mooi, leuk perspectief ook - 40 euro
2. Pony is erg mooi, halster had wat meer kleur gemogen, het lijkt wat plat. - 30 euro
3. Heel mooi perspectief, mooi gebruik van kleur - 50 euro
Quebelle: Heel mooi, ook al die details - 70 euro
Lauraa: Erg leuk gedaan, de achtergrond had iets meer afwerking gemogen - 40 euro

Pagina 76

Fry: Ik vind voornamelijk de ogen heel mooi, probeer verder nog wat meer contrast in erin aan te brengen - 30 euro
Koudbloedkim: Leuk gedaan, de paarden mogen wel meer contrast, ze lijken nog wat plat - 30 euro
EmmaVZ: 1. Prachtig, zoals ik van je gewend ben! Wel mis ik meer detaillering op het hoofd - 100 euro
2. Mooi het ras weergegven! - 50 euro
3. Je hebt het beeld goed te pakken. Vanwege het formaat - 20 euro
Dirndl: 1. Heel mooi en uniek - 100 euro
2. Ook erg mooi hoe je met grof werken en veel kleur het beeld vastlegt - 50 euro
3. Niet mijn smaak, maar heel mooi gedaan - 30 euro
Jasz: Mooi gedaan, al had ik de kleur in het oog iets feller gewild - 35 euro
Stefieke1997: Ik vind het paard heel mooi, perspectief is ook heel mooi. Het meisje had nog wat realistischer (gezicht, hand) gemogen :) - 30 euro

Pagina 77

Fry: Heel mooi, maar wel een erg groot paard geloof ik in verhouding? - 25 euro
Fair: Niet de bedoeling om iets wat nog niet af is te laten zien, maar aangezien je hem kwijt bent: het ziet er goed uit, ik zou wel meer contrast willen zien - 20 euro
mariekeoo: Ik vind de oren, ogen en neus heel mooi, maar de rest oogt wat plat en hoekig. Voor een eerste pasteltekening echt heel goed gedaan! - 30 euro
San87:1. Heel realistisch en netjes, al mis ik net de typische Jack-Sparrow-blik - 100 euro
2. Ik ben verliefd op je oog! Zo mooi en realistisch -150 euro

Pagina 78

Paardengek0: 1. Mooi begin, verhoudingen zijn redelijk goed. Nu meer contrast en meer kleur :) - 5 euro
2. Mooi opgezet, maar ik zou hem wel verder invullen. Nu vind ik hem nog niets waard, sorry. :)
deviltjh: Ik vind het lijf wat lang en de benen wat kort, maar wel een mooie blik te pakken - 15 euro

Pagina 79

HorseyDude: Ik zou meer kleur en contrast erin willen zien, met name bij de ogen - 20 euro
liana_shet: 1. Leuk perspectief! Het hoofd heeft nog wel wat meer afwerking nodig - 5 euro
2. Leuk, maar verder wel vrij simpel. Ik vind hem zo niets waard, sorry :)

Pagina 80

liana_shet: 1. Leuk, maar ik zou meer contrast en kleur willen zien. - 5 euro
2. Leuke blik zo! De ogen mogen wel wat meer afwerking - 5 euro

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 15:17

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 15:28

Die heeft ook best een lange rug en korte benen inderdaad. Je hebt hem goed weergegeven!

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 15:32

Gelukkig,
ik dacht eerst, wie weet komt het door de compositie van hoe het paard gefotografeerd is,
maar ik zie het terug op alle foto's

Maar.. aan de achtergrond moet ik wel werken en dat weet ik :j

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 16:03

HorseyDude schreef:
_San87_ schreef:
HD, jij taxeert zelf tussen de 12 en 15 euro voor werken die technisch beter zijn dan die van jou. En toch vraag je je af waarom iemand 10 euro voor jouw werk geeft? Hoewel ik zelf nooit de taxaties van anderen tegen diegene zou gebruiken (wat mariekeoo wel doet), kan ik me wel voorstellen dat een dergelijke taxatie niet leuk is om te horen, vooral omdat deze gewoon niet realistisch is!

Misschien moet je proberen realistischer te taxeren. En vooral ook meer te taxeren, want drie taxaties is wel heel karig en eigenlijk zou je geen taxaties van anderen mogen verwachten voor deze zeer minimale moeite.

Deviltjuh, ik vind de pony die je hebt getekend op bepaalde punten heel mooi gelukt. Je laat zien dat je best goed de techniek in de vingers hebt. Wat ik dan wel jammer vind, is dat de verhoudingen wat zoek zijn (lange rug, korte benen), ook vind ik het jammer dat je geen ondergrond hebt getekend. Verder vind ik het natuurlijk echt een heel tof cadeau! Een tekening als dat is denk ik 25 euro waard :).

Nou, heb ´m heel wat aangepast net, toch ben ik dagen bezig geweest om AL die haartjes met een fijn kwastje erop te zetten. (zeur ik weer?) Maargoed. 10 Euro is een best wel mooi bedrag, al is het onder een klein protestje... En ja, ik had eigenlijk on second thought wat hoger moeten taxeren.
als ik het zonder protest had gedaan was ik ook 10 a 15 euro uitgekomen, ik mis een klein beetje het echte van een tekening. dat het er dier van het vel af springt en dat je het bijna vast kan pakken.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 16:05

ik ga vanavond weer even aan de slag, en dan zou ik de rest even taxeren.

Lauraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 16:29

Al dat gedoe met die taxaties.. Als je niet zo goed bent in taxeren, geef dan gewoon even je mening over het kunstwerk, wat je ervan vindt, zonder er een prijs bij te zetten. Dat is iig veel beter dan onrealistische taxaties. :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 16:44

Lauraa schreef:
Al dat gedoe met die taxaties.. Als je niet zo goed bent in taxeren, geef dan gewoon even je mening over het kunstwerk, wat je ervan vindt, zonder er een prijs bij te zetten. Dat is iig veel beter dan onrealistische taxaties. :)

Wat ook helemaal prima is, inderdaad :). Maar als je zelf geen moeite neemt tot iets, kan je dat ook niet terug verwachten, dat was de moraal :D.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 16:48

Century schreef:
HorseyDude: Ik zou meer kleur en contrast erin willen zien, met name bij de ogen - 20 euro
Nou, je wensen worden gehoord: de lucht gaat nog anders worden en bij de ogen komt ook nog wat... alleen ben ik mijn hele fijne kleine kwast kwijt waarmee ik ook de vacht heb gedaan... (verdorie! -:(- ) en de lucht is nu nog vergesso'd! (dus heb ik weer wit gemaakt, was er niet echt over te spreken.)

_Caro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 17:09

@devilthj: ik ga met _San87_ mee met het feit dat ik in de tekening zeker wel een zekere vaardigheid zie. Na het zien van de foto, is het ook duidelijk waarom de proporties zo raar zijn. Wat er voor mij vooral mist is contrast. Ik weet dat het een witte pony is, maar ik denk dat je best meer mag durven met donkere vlakken werken. Ik denk dan ook dat de verhoudingen van de pony anders zouden geoogd hebben met het juiste contrast.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 17:17

Bedankt voor je tip+uitleg.
Ik zal er zeker aan denken/werken :j

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 17:40

Wat een hoge taxaties :oo!
Bedankt. Als ik tijd heb zal ik mijn taxatielijstje even afmaken :j

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 18:22

30 euro voor mijn tekening vind ik eerlijk gezegd echt een beetje laag :o
Als je ziet dat ik voor een normale tekening 35 vraag (A3).. wat ik nu zelfs ga opslaan :P

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 18:32

xTitanic schreef:
Als je ziet dat ik voor een normale tekening 35 vraag (A3).. wat ik nu zelfs ga opslaan :P

Ik vind jouw werk zeker meer waard. Erg mooi kleurgebruik (of gebrek aan kleur eigenlijk :')). Lekker donker tegen licht, veel mensen durven dat niet zo

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 18:42

xTitanic schreef:

Had net gezien dat het zo'n groot formaat was, sorry. Dan zou ik er meer voor geven. :)