[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 17:21

Aangezien ik zelf binnekort ook weer wat wil plaatsen zal ik even bijtaxeren. :)
Poeh vanaf 68.

Pagina 68:
TE5: 10 euro, vind het nog wat te simpel.
_Bitje_ : Je foto staat er niet meer

pagina 69:
Horseydude : 15 euro

Pagina 70:
mylittlejoy : allebei 150 euro. Wat een details zeg!

Pagina 71:
Quebelle : 15 euro
_bitje_ : je foto’s zijn weer niet zichtbaar
Quebelle: Hoewel ik je tekening die je eerder hebt gepost wel geld waard vond, zou ik voor deze 2 tekeningen niks geven.
Quebelle: 20 euro
sprietlover: 20 euro. Vind het een leuk portret
Floran: 45 euro. Die komt bijna van het papier af. Vind hem heel gaaf.
kallipooh: 20 euro. Ik vind vooral de kleuren erg fijn om naar te kijken.

pagina 72:
Oliebeer: ik vind hem erg gaaf. Ondanks het niet ‘’netjes’’ is zegmaar. Zou er 50 euro voor geven. Vind het echt een leuke styl! 
__Karlijn__ : 1e: 15 euro
2: 20 euro
_bitje_: 5 euro
Carlijnnn :
1: 70 euro. Leuk kleurgebruik
2: 40 euro
3: 10 euro
tryntsje : 20 euro. Leuk portret

pagina 73:
TinkerTom:
1: 200 euro
2: 100 euro. Vind die gewoon minder mooi. Je portretten spreken mij veel meer aan.
3: 175 euro

xDonja: 20 euro
xkimmx : 10 euro. Vind het nog iets te omlijnt

Pagina 74:
xXLianneXx : 40 euro
_lucy_ :
1e: 45 euro
2: spreek me gewoon echt niet aan. Vind het niet mooi. 5 euro
3e: 30 euro
Assepoetster : 70 euro. Was het een groter formaat dan had ik het veel hoger getaxeerd! Erg gaaf vind ik hem
_bitje_: Allebei zou ik er niks voor vragen
_lucy_ : 70 euro. Vind hem echt geweldig
mireya: Ik vind de foto niet goed genoeg om het te beoordelen
Olivierlover : 1e: 5 euro. 2e: 10 euro
Andante: Jammer dat hij niet zo groot is. Nu zou ik er 40 euro voor geven.

Pagina 75:
Tinkertom: 200 euro en de 2e 150 euro.
xkimmx: allebei 10 euro
Rock: allebei 15 euro
_bitje_ : er staat geen foto
Thioro: 1e: 10 euro
2: 15 euro. Ik heb hem herkent hoor. Meest getekende poown van bokt
3: 20 euro
Floran: 50 euro. Ik vind het oog een beetje eng. Als het oog anders was had ik hem richting de 70 getaxeerd
Olivierlover: 5 euro. En de andere taxeer ik nog steeds op 5 euro

Pagina 76:
janique: Wauw, super gaaf! 150 euro
Oliebeer: 70 euro. Hele mooie kleuren. De achtergrond past er ook precies bij
Misslolliex: 1e: 15 euro
2e: 10 euro
HorseyDude: haha ik vind hem leuk. 35 euro!

Pagina 77:
HorseyDude: Die vind ik lastig te taxeren. Omdat alleen de buitenlijnen er staan zegmaar zou ik er 5 euro voor geven.
Fnanne : 250 euro
xDonja: 15 euro
HorseyDude: 30 euro

Pagina 78:
Fnanne: 100 euro. Mooi zeg die stippels :)
Oliebeer: 30 euro
__Karlijn__: allebei 25 euro
Noatjuhh : 10 euro
Mirique:
1e: 30 euro
2e: 10 euro
3e : 15 euro

Zoo ik ben weer bij. Vind dat ik goed mijn best heb gedaan. :o
Ik heb gekeken naar het formaat en uur (als dat erbij stond) maar vooral wat ik er voor zal geven. Dus voel je allemaal niet teveel aangevallen of in de hoogte :Y) :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 14:27

Ik zal ook nog even wat tekeningen taxeren :)

Pagina 77:

Fnanne: Prachtig, lekker simpel, maar toch levendig neergezet! Ik kan zelf totaal niet met olieverf omgaan en vind het dan ook ontzettend knap hoe je dit neerzet. Ik zou hem zo in mijn kamer hangen! 500 euro zou hij wel waard moeten zijn.

xDonja: Een leuk begin van het tekenen met grafiet. Maar je hebt niet de makkelijkste hond gekozen, al dat haar. De ogen en de neus heb je mooi neergezet, daarna word de hond heel plat, juist doordat je dat haar niet zo mooi hebt weergegeven, wat heel moeilijk is, maar een portret wel laat 'leven'. Ik zou er nog niks voor vragen.

Pagina 78:

Fnanne: Het komt misschien doordat de tekening al ingelijst is, maar ik vind hem nogal wazig aandoen. Verder echt een leuk veulen, aparte kleur en een grappige positie. Ook een mooie kleurencombinatie, met die lichte achtergrond. Mooi gebruik van kleur en schaduwen. Zo'n 150 euro.

Oliebeer: Aparte techniek, maar het doet erg uitgeveegd aan, je hebt de attente blik van het dier wel te pakken, maar de uitwerking laat nog wat te wensen over. Het is nu meer een vlak, ipv dat het dier van het papier springt. Ik zou er nog geen 20 euro voor over hebben. Overigens vind ik de achtergrond wel ontzettend leuk gedaan!

Karlijn: Heel apart en gedurft, een techniek waar aquarel zich uitstekend voor leent. Ik heb het zelf nooit aangedurft. Een lekkere, losse stijl met mooi kleurgebruik. Zo'n 50 euro.
Je tweede tekening daarentegen, is me te plat, de houdingen lijken aardig te kloppen, maar hij is saai. De schaduwproporties heb je leuk aangegeven, maar ik zou graag kleur zien. Iets wat met aquarel super te verwerken is! Ik zou er niks voor geven.

Horseydude: Je hebt een aparte, kenmerkende stijl. De adelaar spreekt mooi en het gebied rond het oog heb je heel mooi aangepakt, jammer dat je dat in de rest van de tekening niet doorgezet hebt. Ik zou het zelf niet kopen, maar zo'n 35 euro lijkt het me wel waard.

Noatjuh: Een leuk grafietprobeersel, maar de verhoudingen kloppen imo niet en het lijkt me alsof er best in geveegd is. Dit kan ook aan de foto liggen natuurlijk. Lekker dooroefenen.

Mirique: Het lijkt me dat je de verhoudingen netjes onder de knie hebt. Nu moet je met diepte gaan werken, want dat mis ik echt. En durf meer kleur te gebruiken in je tekeningen, ze gaan er zoveel meer van leven! Voor nu, zo'n 15 euro. (Eerste tekening, de rest vind ik geen geld waard.)

Afbeelding

Grafiet op aquarelpapier, A4, frobeltje van ongeveer 2 uurtjes werk.

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:40

Laatst bijgewerkt door Lontje op 26-08-09 23:28, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Foto in link gezet.

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:43

[quote="xXLianneXx]kijk je wel naar het materiaal? alleen het doek koste al 10 euro :P zie bij meer dingen dat je alleen kijkt naar de tekening niet naar de moeilijkheidsgraat of materiaal, misschien interesant om ook naar te kijken? ;)
niet boos/gemeen of andere dramatische dingen bedoelt hoor, viel me gewoon op :P[/quote]

Ik kijk puur naar wat ik ervoor over heb. Soms is het zonde om een bepaalde tekening te maken op een doek omdat het doek vaak duur is en de schildering niets toevoegt in waarde. Dit is mijn mening.

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:48

en mijn mening ook :)

als je een heel duur doek hebt gekocht, smeert er daarna de duurste verf overheen dat er bestaat, daarna een laag zwarte verf eroverheen. Dan zijn de materiaalkosten erg hoog maar het schilderij stelt niks voor... :P

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:51

_san87_: 30 euro, de schaduwen heb je mooi aangegeven! :) ik vind het oog ook erg mooi gedaan!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:53

San87: € 45,-
Karlijn: € 30,-

Hier mijn laatste krabbel (en ja, deze is WEL klaar!)

AfbeeldingHet is een Secretarisvogel alleen de randen van het papier... tja...

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:57

maar alleen kijken naar wat jij ervoor over hebt is ook niet reëel. De stijl kan je helemaal niet aanspreken en dus geef je er weinig aan uit, maar dat wil niet zeggen dat het dan niks waard is. Je kunt ook kijken naar techniek, werkuren en materiaal speelt ook mee, kijkend naar wat iemand ermee kan, bijvoorbeeld aquareleren is best een kunst om het beeld zo te krijgen als jij wilt.

Natuurlijk geeft hoeveel uren werk iemand eraan besteed heeft ook niet altijd een maatstaf, want dat is het zelfde als het voorbeeld van _karlijn_, iemand kan er uren mee bezig zijn geweest, hoeft het nog geen mooi of technisch in orde werk te zijn. Maar het speelt wel allemaal mee.

ben 2 weken op vakantie geweest, dus binnenkort werk ik het allemaal weer bij ;)

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 12:31

Hallo :D
ook maar even kijken wat mensen voor mijn tekening zouden geven... hij is nog niet helemaal af
Afbeelding
:P

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 13:31

@ blackdancer: het is de bedoeling alleen werk dat af is hier te plaatsen :)

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 16:39

en eerst taxeren :P

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 16:40

Blackdancer, hij is niet verkeerd, joh! Laat ik er maar eens € 25,- voor geven, okay? :D (maar de rest heeft wel gelijk, ik heb er ook van geleerd)

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 20:38

Misschien domme vraag, maar wat is taxeren? :+

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 20:43

Iets op waarde stellen :) Dus bepalen hoeveel iets waard zou zijn bij verkoop!

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:40

ietjelover schreef:
en eerst taxeren :P

huwh dan snap ik dit bericht niet :P
het is tog de bedoelng dat anderen je tekening 'taxeren'?

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:41

Ja dat is ook de bedoeling, maar als jij hier je tekening wilt laten taxeren, dan moet je ook een paar pagina's met tekeningen van anderen taxeren ;) Als iedereen alleen tekeningen plaatst en zelf niet taxeert wordt er weinig getaxeert he ;)

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:43

Oooooooh :P
Ik snap em al xD

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 01:15

Zoals al hierboven is aangegeven, is dit topic alleen bedoelt voor kunstwerken die af zijn. Je kunt geen waarde toekennen aan iets wat nog niet af is. Zelfs op het laatste moment kan er namelijk nog iets gebeuren waardoor de tekening/schilderij volledig qua uitstraling kan veranderen. Er is ook niemand die een tekening/schilderij etc. koopt terwijl die niet af is :) .

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:17

horseydude: 20 euro, jammer dat er geen kleur in zit! verder mooi:)

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:46

Dowski schreef:
waarom plaats je het dan in een taxatietopic?

als je je tekeningen wilt laten zien en tips krijgen voor het tekenen kun je beter een topic op UK openen. Dit topic is echt bedoeld voor tekenaars die graag in opdracht willen werken en willen weten wat ze voor opdrachten kunnen vragen.

dan heb je ook niet zoveel aan dit topic denk ik, als je in opdracht wil werken weet je nog nieks over de prijs die je wil vragen.

mijn 1e schilderij die ik heb geplaats zag iemand in ons huis liggen en bood er 100 euro voor, en ik krijg rond de 15 euro taxaties.
ook kan je de texturen niet zo goed zien op een foto, en zie je dus niet dat er erg veel rilief in mij schilderij zit en in het echt wel. maarja toch.

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 12:41

pag 77:
Horseydude: Ondanks dat hij al bestaat vind ik hem erg mooi, lekker strak!
Fnanne: De mooiste Lodewijk die ik heb gezien (denk ik) zeker 175,-
xDonja: behalve de gelaatstrekken zit er zo goed als geen contrast in. Sorry, zou er zelf niks voor geven.
Horseydude: Aan een volgend bericht van jou weet ik dat deze nog niet af is.

Pag 78:
Fnanne: Aandoenlijk zeg! Ik heb dat inpakgeval ook (tenminste, vermoed dat het dezelfde is aan de kleur te zien). Ik denk zo'n 65,-
Oliebeer: Je hebt een mooie stijl, maar er mist veel leven (in het oog) en kleur. 20,-
_Karlijn_: mooie, dromerige stijl zeg! De eerste 40,- en de andere 15,-
Horseydude: 15,- mist contrast in zijn verenpak en kraag ;)
Noatjuh: nog even niks, blijven dooroefenen ;)
Mirique: Eerste 10,- (mag meer kleur in) tweede nog even niks (kan ook aan de foto liggen) derde 20,-

Pag 79:
_San87_: mooi zeg, vooral voor zo een korte tijd! 40,-
_Karlijn_: Van de eerste weet je mijn commentaar al, toch voor het grote formaat en de vrolijke kleuren 70,-
Voor de veulentjes zou ik ieder een tientje geven ;)
Horseydude: Sorry, vind ik niks ;)
Blackdancer: Taxeer eerst een ander en hij is ook nog niet af!

Zo, dan twee werkjes van mij ;)

Deze labrador, het aantal uren hou ik nooit bij.. Maar het is iets groter dan A4 (canson Mi Teintes) met pastelletjes van de.. Action :')
Afbeelding

Dan een andere halve labrador, geldt hetzelfde als hierboven.
Afbeelding

Samen voor misschien een beter beeld:
Afbeelding

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:43

Twee mooie schilderijen sammyvriend, alleen vind ik dadt je bij die tweede het 'sv' wel iets kleiner had mogen doen :P
uhm ik denk allebei zeker 30 flappies :P

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:59

Ik mis bij de zwarte hond een stuk hals :o Zonde hoor. Ook vind ik ze veel te blauw. Je teckniek is verder wel echt mooi en de ogen heb je geweldig neergezet.

Ongeveer 35 euro per stuk en dan met name dankzij de blauwe gloed en omdat ik ze niet mooi afgewerkt vind bij de hals.

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:32

sammyvriend: de eerste 35 euro, en de 2de 30. ik vind de neus er bij de 2de wat vreemd uitzien, wat dikker.... verder mooi met kleuren gewerkt! :)

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 14:08

Afbeelding
50x40 cm, achtergrond aquarel, paard zelf pastelkrijt. In het echt zijn de kleuren iets mooier, en is het paard iets minder zwart, maar daar kon ik niks aan doen omdat het formaat te groot is voor de scanner. :) ik heb er expres voor gekozen de textuur van het papier een beetje door te laten schijnen her en der, om het wat levendiger te maken :P