[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Denise_

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:34

Die laatste is erg gaaf Bimmerd! Herken ook het paard erin. Mooie toevoeging dat blauw. :j

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 17:13

Bimmerd: och die tweede :+: errug mooi!
Schetsje is ook gewoon lekker. Hopelijk voel je je snel beter!

Pluizebolplum: al aan de beterende hand?
Koppie doet me appaloosa achtig aan :j

RenskeFrea: de g... Geen idee?
Watbetreft de h sluit ik me aan bij horsielove :) mooie schets!

232 en 233 :)
Afbeelding

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:20

RenskeFrea Potverdorie, knappe plaat zo, ook al is ie maar half. Iets zegt me dat het vast geen Hirzai is. :P Een
Spoiler:
Hackney
misschien? Die van gisteren had inderdaad ook een
Spoiler:
Garrano of Giara
kunnen wezen...
Bimmerd Heerlijk werk weer om naar te kijken (wordt vast ook al aardig saai commentaar). Boos paard is al mooi maar die bruine eronder is gewoon wauw. Dat licht in dat oog, die blauwe en witte accentjes, heel mooi.
Fnanne Ook weer saai, maar ik blijf het mooi vinden wat je maakt. De onderste is een heel mooie semistilistische tekening geworden. Gaaf.

Vandaag maar weer eens ouderwetsch met de hand gewerkt. Witte gelpen, zwart papier, referentieplaatje en een beetje Gimp omdat de scanner er altijd zo'n bende van maakt.

Painted Pony
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:26

De Garrano en Hackney zijn goed geraden!!
De uitgewerkte hackney en die van vandaag houden jullie nog te goed.
Ik had te veel ruzie met de benen van de hackney in combi met een schuddende trein. Dat is best lastig als je zo gedetailleerd wil werken :P
Moet er nu vandoor, reacties volgen later met de tekeningen :)

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:44

horsielove3, bedankt voor het compliment :)
Bimmerd, balen zeg, dat je zo ziek was. Hopelijk ben je weer opgeknapt.
Voor dat je geen paardenrassen kent heb je deze toch best goed geraden. Maar maak je geen zorgen, ik ken ze ook allemaal niet :P Ik heb een lijstje van bokt wiki gehaald, en vind het juist wel leuk om alle rassen langs te lopen om te kijken wat voor karakteristieke afbeeldingen er zijn :) En dan vooral de wat minder bekende te pakken af en toe.
Ik vind je snelle krabbel erg leuk, die kijkt er ook goed kwaad bij :P Die ander vind ik ook leuk. Heeft wel mooi effect, dat snelle getekende :)
Fnanne, je paardje van achter is ook weer leuk, mooi effect zo dat halve zwarte. Die ander vind ik ook leuk, alleen vind ik hem wat creepy worden doordat ie geen oren heeft :P
Pluizebolpum, leuk zo met die aftekeningen, alleen vind ik het contrast daartussen met het paard iets te hoog. Dat maakt het iets minder een geheel. Maar het heeft juist ook wel weer iets magisch :)
Enne Hirzai staat niet op mijn lijst :P jij en ik moeten maar eens gaan babbelen ;)
Ben je al weer opgeknapt?

Vandaag even iets anders, naar aanleiding dat ik op skeelers naar mijn werk gegaan was vandaag :P
(en omdat het maar niet lukte in de trein en mijn hackney, maar even wat ruwers gekrabbeld op A5 :) )

Afbeelding

De hackney moet ik nog steeds finetunen, het is nu een half precies paard en een half slordig paard, wat ik nogal zonde vind. Maar dat komt goed zolang ik dat niet in de trein doe :P

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 20:12

RenskeFrea Hihi, hij is briljant! :D Dat koppie van het paard ook, echt té leuk.

Nog steeds niet top. Overdag gaat het wel, maar dan zo 's avonds zak ik weer in. Blegh. Was vandaag even wezen snuffelen in wat gratis online tekenprogramma's. Erg grappig en vond deze wel leuk gelukt. Gemaakt in 'Harmony' (geloof ik :') ) en verder uit de losse pols.

Paard

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 20:54

Pluizebolplum: een indianenpaard, die van gisteren :) dat gelpennetje is wel een vinding hoor. Zit hier nu permanent in het assortiment :j
Balen dat het nog steeds niet helemaal lekker gaat.
Wel een tof experimenje met je nieuwe app! Die wat rechte lijnen geven het een hintje richting kubisme voor mijn gevoel.
RenskeFrea :') dat hoofd! Geniaal plaatje! :D

Afbeelding
234/365

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 08:44

Pluizebolpum, mooi plaatje zo met die strepen en kleurtjes. De kleuren doen me denken aan belleblaas.
Fanne, leuke schets weer. Leuk dat je alle lijntjes eromheen hebt laten staan :)

Ik heb dit weekend weinig tijd, dus ipv een ras weer even een snel krabbeltje op A5.
Mijn moeder en ik zijn gister naar Deventer geweest, en hebben daar een kerktoren beklommen.
Dat zag er ongeveer zo uit :P :
Afbeelding

Tekening van vandaag volgt vanavond.

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 20:02

Man, ben zo pissig geweest vanmorgen, ging join doen, prima eerst wat 'opstartproblemen' gehad, daarna deed mijn pen het half?!? oke, nieuwe join, nogsteeds doet die raar, nou. Dan maar muis.
1,5 uur verder, wil join afsluiten, hangt mijn muis ineens vast en kan ik niks doen, niks opgeslagen en poef, 1,5 uur werk zo naar de prullenbak. Gelukkig mijn lesje geleerd en ga ik nu opslaan om het halfuur/20 minuten, wil echt niet dat dit nog een keer gebeurd :o

Ben maar niet verder gegaan met dat werkje, misschien dat ik deze week er weer aan ga werken, maar heb nu echt geen zin meer om het af te maken :+

Bleh, overmorgen moeten mijn boeken gekaft zijn, juist. Ik heb nog niks gekaft :') Misschien dat mijn moeder mij nog helpt hiermee, heb 10 ton aan boeken, en dan te bedenken dat we nog een Ipad hebben :') (4 boeken digitaal op de ipad, mja) Vraag mij af waarom we dan die Ipad hebben (al heb ik niks te zeuren, vorig jaar waren wij de eerste 'proefleerlingen' die het gingen testen, kregen wij 25 euro itunes tegoed :')) Ik ga maar zo beginnen, morgen ben ik de halve dag niet thuis en heb dan waarschijnlijk geen zin om ze te doen, helaas geen reactierondje dus :o

Vlugge schets en inkleurwerk uit de losse pols, 15 minuten zo over gedaan mocht ik GIMP geloven :P
Week 34 :D
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 21:39

Fnanne Mooie plaat weer, dat wat meer gestileerde vind ik echt mooi. Zo dat hoofd doet me ook wel een beetje denken aan die paardenschetsen van vroeger.
Ja, die witte gelpennen zijn een hit hoor, heb er hier standaard minimaal 3 rondzwerven. En dat allemaal omdat ze nergens normale witte kleurpotloden verkochten...
RenskeFrea Al zou ik doodsangsten uit staan als ik paarden zo over een relinkje zo hoog boven de grond zou zien hangen, wel weer een heel leuk plaatje zo.
Delicia Och, altijd zo balen als spullen het ineens niet meer doen...Leuk plaatje zo, mooie kleurtjes ook. Alleen het koppie had net iets duidelijker mogen wezen, die was ik nu eerst even kwijt.

Vandaag ook weer wat met tekenprogrammaatjes geklungeld. Wat een grappig spul is het toch. :D
Kwam toch wel weer een erg leuk boos paard uit. Al zit het bij de borst en de benen een beetje een zooitje, de expressie vond ik wel aardig.
Weet niet meer welk tekenprogrammaatje en uit de losse pols.

Night Terror
Afbeelding

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 21:51

Afbeelding

Ik heb besloten het niet lukken achter mij te laten en "gewoon" weer te hervatten. *\o/*
zal morgen een reactierondje plaatsen. Was even ego blij dat ik mijzelf over de drempel heb gegooid

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 22:07

Welkom terug! Mooie binnenkomer weer :) neusje zou misschien iets smaller mogen?
Pluizebolplum: scary but nice! Ja, dit vind ik wel mooi!
Delicia: succes met de drukte ;) oogt mooi vlotjes :j
RenskeFrea: :D kan niet anders zeggen :D

Afbeelding
235/365 :)

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 22:32

Even snel, want het is hoog nodig bedtijd.
Erg leuk als je pastelpotloden mee grijpt en een schimmel wil gaan tekenen in de trein, en er dan vervolgens achter komt dat je alle kleuren behalve grijs en wit meegepakt hebt.... :P
Dus dan maar lekker in het paars gekrabbeld, maar had geen zin en puf meer om het uitgebreid in detail te doen. (bovendien ook geen boeiend interessant I plaatje gevonden, in de gauwigheid toen ik aan het zoeken was voor het weekend :P)
Maar volgens mij is het ras er best in te herkennen :j

De I is van....:
Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:46

I is van ijslander?? (Het enige ras wat ik met I kan bedenken :'))

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 20:00

RenskeFrea:
Spoiler:
Irish Draught?
ik vind z'n billen echt heerlijk! :j

Afbeelding
236/365
Acryl op papier.

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 22:29

Fnanne, klopt helemaal :)
Mooi plaatje weer, leuke stijl!
Die van gister vind ik ook erg leuk. Doet me denken aan de hyena's in Blijdorp die aan het spelen waren in het water :P
Siemxfunny, lief plaatje :)
Pluizebolpum, ik vind hem geweldig. Mooi effect dat blauw en wit op die donkerrode achtergrond. Perfecte kleurtjes :j En ook een gave pose :)

Omdat vanochtend de trein veels te druk was om te tekenen, en ik na werk spontaan besloot naar de film Pixels te gaan, had ik natuurlijk weer veels te weinig tijd over.
Dus wat vluchtiger krabbeltje met pastelkrijtjes en potloden op A5, een my little pony, omdat het ineens weer in mij op kwam dat een vriendin een tijdje terug vroeg waarom ik dat nog niet getekend had :P

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 22:50

SIEMxFUNNY Goed zo! Gewoon niks van aantrekken en lekker telkens weer opnieuw beginnen hoor. Mooi werk trouwens, heel lief plaatje zoals dat veulentje achter de staart langs kijkt.
Fnanne Zoals gewoonlijk weer mooi. Ik vind die van vandaag dan ook weer erg interessant, waarschijnlijk ook door het kleurgebruik.
RenskeFrea Mijn lievelings I ras!
Spoiler:
Irish Draught Horse
Toch knap om het idee van schimmel neer te zetten zonder grijs of wit en het ras herkende ik er meteen in.
Die van vandaag kijkt wel boos voor een my little pony, vind ik, niet dat dat erg is, haalt het zoetige er een beetje af. De kleurtjes van de manen zijn wel erg mooi gelukt zo.
(off topic maar hoe was Pixels?)

Nog één keer met zo'n tekenspeelprogrammaatje omdat het zo leuk is. Verder gewoon uit de losse pols en als inspiratie wat gerommel in de lucht. Deed me aan een kudde trekpaarden denken.

Stevig
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 19:48

Oeh, die is ook wel erg tof Pluizebolplum :j
RenskeFrea: die had je ook voor de m kunnen bewaren :D
Doet me denken aan mijn kindertijd.... Sentiment :D

Afbeelding
237/365
Acryl en potlood op papier.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 20:28

Fnanne Och, die van jou is anders ook wel weer heel tof. Echt kunstwerkjes elke keer weer, hoe krijg je het toch voor elkaar...

Nog één keertje dan, omdat het te leuk is en omdat ik het ineens heel druk had.

Galop
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 21:21

Pluizebolpum, je I is helemaal goed geraden. Die my little pony kijkt idd niet helemaal goed :P Eerst keek ie droevig, maar de fixeerspray heeft hem inderdaad wat boos gemaakt :P
Ik vind je digikleurenexperimentjes erg tof. Hou wel van die stijlen :j
(Pixels was overigens erg leuk, vond m leuk gevonden :D )

Fnanne, nu je het zegt, had idd prima gekund voor de M, nou ja. Moet ik daar iets anders voor bedenken :P Ik heb ze nooit gehad, dus voor mij is het niet echt sentiment :P heb er pas een paar jaar terug een van een vriend gehad, die hij ergens had gevonden geloof ik :') Die heb ik wel nog steeds (en als voorbeeldje gebruikt).
Die van jou is ook weer erg leuk. Mooie kleurencombo, en leuk zo met die vlakjes.

Mijn krabbeltje van gister is een vlugge, naar aanleiding van wat onze instructrice (bazin van de manege) vertelde, dat niet alle paarden na 3 weken vakantie op de wei zin hadden om mee terug op stal te gaan :P (ik ben dat overigens niet verder :+ )
Afbeelding

De ander is een nieuw ras. Vanochtend in de trein gemaakt. Verder de rest van de dag geen tijd meer gehad, want heb met een collega uitgebreid schoongemaakt in mijn nieuwe huisje :P
Dus dan moet ie maar even zo. Pastel potloden op A5.

De J is van... (moet dat zelf ook steeds terug zoeken aangezien ik ze al eerder op sla :P):
(al vraag ik me af of dit niet stiekem een Y is... :P)
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 22:59

RenskeFrea *steekt vinger weer op* O, o, o, is het misschien een
Spoiler:
Jakoet pony of Yakut
? Die vind ik zó gaaf. Als ik ooit naar Groenland emigreer ga ik die fokken. :D Twijfelde wel even met een IJsco, maar die begint niet met een J, omdat die ook van die briljante woeste manen kunnen hebben. Mooi gelukt en heerlijk snuitje ook.
Je krabbel van gisteren is ook weer erg leuk en herkenbaar. Zo loopt 'men' ook als 'men' vzpaard probeert te vangen. 'Men' heeft al geleerd te wachten tot ik er ben aangezien ik speciale vangtechnieken heb wbt vzpaard (niet echt, het is alleen dat ze weet dat ik niet op hou en zij er uiteindelijk moeier van wordt dan ik en dat ze dus daarom maar vrij snel opgeeft). Kan 't de paardjes ook niet kwalijk nemen dat die weidevakantie te goed bevalt. :D

Weer even ouderwetsch met stift, potlood en referentieplaatje gewerkt. Werd niet helemaal wat ik wilde dus er nog wat Gimp overheen gemikt. Werd er niet beter van. -O- Ik denk dat het voornaamste missende ingrediënten geduld en niet luisteren naar inkleurduiveltje was.

Tennessee Walker
Afbeelding

En geheel off topic, voor wie het interessant vindt om me in dansoutfit te zien, overgetrokken van foto, hoofd klopt niet helemaal, ben wel hekserig maar niet zó erg :') : https://lh3.googleusercontent.com/T2STz ... 54-h410-no

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:06

Voor vandaag weer een vlugge digitale krabbel uit de losse pols.

Paardje
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 13:32

Vlugge krabbels blijven toch wel aansprekend Pluizebolplum :)
Die van eergisteren wilde niet helemaal? Vind 'm juist wel wat hebben, hoewel het totaal misschien wat opener zou mogen zijn...
RenskeFrea:
Spoiler:
y/jakoet?

Hihi, het weglopende paardje is herkenbaar := hoewel ik dat bij paardlief heb weten te keren (voorlopig :') ) gelukkig :D
Pluizebolplum: mooie kleurtjes! :j

Afbeelding

Afbeelding
238 en 239, straks in de trein (jaja) die van vandaag, nummer 240 maken.

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 19:05

Ja, jullie hebben beide het ras goed *\o/*

Pluizebol, ik vind je paardje best leuk gelukt van eergister. Het heeft wel iets wat minder gedetailleerd :)
Die van gsiter is ook leuk gelukt, snelle krabbels gaan je prima af :j
Ik kan het overigens de paarden ook niet kwalijk nemen, nu mogen ze weer grotendeels tussen 4 muren...
Wel lief dat "mijn" paard toen we naar de bak liepen zachtjes hinnikte tegen alle andere paarden die ze zag aan komen lopen :P En ze kwam er met een flink buikje af. We zijn er nog niet helemaal uit of het een grasbuik is of dat de dracht nu te zien is :')

Fnanne, weer interessant project, zo verschillende door elkaar heen.
Ik vind ze leuk.
Ben benieuwd hoe het jou bevalt tekenen in de trein :P

Vandaag 2 rassen, een van gister en 1 van vandaag. Ben weer veels te chaotisch bezig, in mijn hoofd ook, met de verhuizing (ook al heb ik nog amper wat daadwerkelijk gedaan), dus tekenen en vooral posten schiet er steeds bij in :P
Vandaag was er trouwens een filmploeg van RTL Z op kantoor. Die interviewden de hoge baas van Philips. Toen ik even naar de printer was gelopen en terug kwam stonden ze in eens in mijn hoekje, dat papierwerk wat we toen in die meeting hadden gemaakt op de muur plakken om het te filmen... Ben toen maar op afstand gebleven, en toen ze overall wilden filmen nog verder weg gevlucht :')
Wel leuk hoe dat ging trouwens.
En een half uur erna werd ik van achter aangevallen door 6 meter poster die weer van de muur viel :P

Pastelpotlooden op A5 groen papier.
De K is van....:
Afbeelding

En deze is met witte gelpen op zwart A5, beetje mislukt, want is vooral gekras en de verhoudingen kloppen niet :P
Maar het ras is vast wel te herkennen :)
De L is van:
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 19:48

RenskeFrea:
Spoiler:
een knabstrupper en een lippizaner?

Trein tekenen is een uitdaging :D maar het lukte wel :)

Afbeelding

Afbeelding
240/365 :)