[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 13:27

Updeetje:

Nog geen kersenbloesem te bekennen (ze zijn gewoon al uitgebloeid!), maar het begint wel ergens op te lijken, en die kleuren in het water... <3
Afbeelding

En hier de reden dat bovenstaande PbN wat vertraging oploopt:

Mijn projectje voor erbij: http://www.ebay.de/itm/15x-fertig-gemal ... true&rt=nc

Voor het zeer respectabele bedrag van € 1 (€ 5,50 inc verzendkosten) deze 15 PbNs gekocht. Niet om ze op te hangen, en ik ben ook niet in het bijzonder geïnteresseerd in de Titanic, al die dolfijnen, of die romantische dames en heren.

Maar ik had het idee om kleurenkopietjes te maken van de paarden, en de lijnen met d.m.v. overtrek/carbon-achtig papier ("tracing paper") over te zetten op canvas. Verf genoeg, dus met een beetje geluk en uitzoekwerk kan ik er zelf PbNs van maken. :-)

Ik zou die moeite niet willen nemen, maar ja, dit zijn allemaal oude Ravensburgers die niet meer gemaakt worden, en je moet dus enorm veel mazzel hebben dat je ze ooit nog tegenkomt (bv on-line dus). Gebeurt wel eens, die eenhoorn, middelste rij, derde van links, die heb ik vorig jaar nieuw, nog sealed in de verpakking gekocht, maar dat is tegelijk ook de enige keer geweest dat er een pakje verloren is gegaan in de post. Nooit terecht gekomen (ik vermoed dat het op het postkantoor in Duitsland per ongeluk aan een verkeerd persoon is meegegeven die niet zo sociaal was het terug te geven). Dus toen ik deze veiling zag, tja... verkocht.

Dit is het voorlopige resultaat.
Afbeelding

en een close up van de eerste (die was meteen ook het eenvoudigst natuurlijk, weinig kleuren):
Afbeelding
zie trouwens dat ik een lijntje bij de voorbenen teveel heb geschilderd, oeps. :o

isawessels00

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 13:37

die hierboven is mooi!

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:54

Ik zet hier even een stipje om te volgen, als jullie het niet erg vinden :P ik vind het erg leuk om mee te lezen en jullie WIPjes te zien! :D

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:30

Het blijft natuurlijk niet veel meer dan plaatjes inkleuren, maar het is zo heerlijk ontspannend! (behalve dat priegelwerk dan, mag van mij soms wel iets minder!).

Bedankt voor de leuke reacties!

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 10:40

Hahaha, nou ja, er komen wel mooie resultaten uit voort :D

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 10:51

Ik ben nog steeds opzoek naar een nieuw projectje.
Ik zag dat Dallista een knoopkleed heeft gemaakt, ik heb zo iets nog in een kussen liggen.
Wel aan begonnen, nooit afgemaakt.. :')

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 12:19

Ell_en schreef:
Ik ben nog steeds opzoek naar een nieuw projectje.
Ik zag dat Dallista een knoopkleed heeft gemaakt, ik heb zo iets nog in een kussen liggen.
Wel aan begonnen, nooit afgemaakt.. :')

Nou, hupsakee, stof eraf kloppen en knopen met die hap! :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 12:37

Ik zoek ook nog een nieuw project!! Ben er nog niet uit!

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:17

Ik ben alweer een stukje verder met de Indian Summer, heb momenteel niet veel tijd, dus alleen op de regenachtige dagen kan ik er een uurtje voor vrij maken haha, maar blijft heerlijk ontspannend dat gepriegel

Afbeelding

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:45

Die ziet er ook al heel mooi uit! Prachtige kleuren!

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:22

Ik vind hem ook met de dag mooier worden haha :D dankjewel. Ik merk ook dat ik beter in het schilderen word. Nu heb ik mijn verf ook iets laten indikken, ik had hem eerst veeeeeel te dun gemaakt waardoor ik wel 100x over hetzelfde hokje moest :+

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:53

Dallista, ik vind die kersenbloesem echt heel gaaf worden zeg. Wauw! En je andere projectje is ook wel erg leuk, wat een idee :)

Loveidefix, de kleuren komen echt al enorm goed uit! Prachtig!

Ik ben zelf ook nog steeds bezig met mijn pbn, maar gaat niet zo hard hahaha en hoewel ik voor mijzelf wel de vooruitgang bij houdt, is het denk ik vrij onzichtbaar voor hier haha :) Maar leuk dat het topic weer een schop heeft gekregen! :)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:28

Ik heb op hobbyhuis wel een mooie gezien van schipper.
Een huisje in de sneeuw, met een vogeltje en een hertje, en twee eekhoorntjes!
Ga daar nog even over nadenken, en mijn knoopkussen afmaken! ;) :P

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:33

Ell_en schreef:
Ik heb op hobbyhuis wel een mooie gezien van schipper.
Een huisje in de sneeuw, met een vogeltje en een hertje, en twee eekhoorntjes!
Ga daar nog even over nadenken, en mijn knoopkussen afmaken! ;) :P

Ik heb er wel over zitten denken om die te maken, en er dan kleurenafdrukjes van te laten maken, te gebruiken als basis voor een kerstkaart.
Deze bedoel je toch?
https://www.malennachzahlen-schipper.co ... x?SHID=630

Ze hebben elk jaar ook een officieel kerstschilderij, deze valt daar niet onder, dacht ik, maar hij zou er wel heel goed voor kunnen doorgaan. ;)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:12

Ja die bedoel ik!
Vind hem erg leuk, en goed betaalbaar!!

Maar eerst het knoopkussen..
En zit ook te denken om mij nog 1x aan het borduren te wagen.. *zucht* :P

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 17:15

Er is een eerste keer voor alles, en dus... heb ik een Schipper schilderij gekocht. Het kerstschilderij van 2011.

Kan me niet herinneren dat ik ooit eerder de verfpotjes moest nummeren. En vrees met grote vrezen dat de verf puinzooi is. Ik zie de verf gewoon op de buitenkant van een paar potjes zitten, dus die kunnen nooit goed afgesloten zijn geweest, m.a.w. ben bang dat veel van de verf uitgedroogd is.

Merkwaardig ook dat ze zo uitgebreid 'reclame' maken met hun verf-vervang service. Het lijkt me toch goedkoper voor ze om ervoor te zorgen dat de potjes op z'n minst beter sluiten om uitdrogen te voorkomen...;-)

Wat zijn de vakjes van het schilderij trouwens groot! Da's nog eens wat anders dan dat gepriegel bij die Ravensburger en de gemiddelde PW.

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 21:09

Laat eens een foto sjenn :Y)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 21:23

Ik stel een nieuw project uit tot van de winter.
Ik heb er ook weinig vertrouwen in dat ik het knoopkussen nog af krijg :')

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 22:36

Dalista, wat vind je leuker? een PW of een Schipper? Ik moet echt zeggen dat ik de drieluiken van schipper ontzettend mooi vind namelijk maar omdat die toch een stukje minder gedetailleerd zijn (en veel duurder :P ) heb ik er nog steeds geen 1 gekocht.. O:) Ben wel benieuwd wat jij vind dan ;)

Ahh ja Ellen, het is eigenlijk nu ook geen weer om binnen te zitten schilderen, het is ook meer een winterhobby.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 20:52

AnoukS_ schreef:
Dalista, wat vind je leuker? een PW of een Schipper?

Ik dacht dat Schipper vergelijkbaar was met PaintWorks, maar wow, was dat even verkeerd ingeschat. :(

Kan zijn dat ik bevooroordeeld ben omdat ik veel meer ervaring met PW heb, maar dit kerstschilderij is mijn eerste en gelijk ook mijn laatste Schipper. De verf blijkt nog bruikbaar te zijn, dat valt dan alweer mee, maar het is zulk raar spul dat alle haartjes van de kwastjes die ik gebruik meteen uit elkaar gaan staan. Durf mijn fijne manet galaxy synthetique al niet eens meer te gebruiken, heb er twee met die verf verknald. Water toevoegen maakt niet uit.

Gelukkig heeft het schilderij zulke grote vlakken dat ik het wel afkan met andere, grovere penseeltjes, heb er nog genoeg die stuk mogen. :D Maar het is wel een beetje heel simpel allemaal, staat IMHO in geen verhouding tot PW. Nope, niet onder de indruk, sorry. Maar goed, behalve dit schilderij ben ik verder ook nog nooit een Schipper schilderij tegengekomen dat ik mooi / interessant genoeg vond om zelf te maken, dus dat scheelt.

Ga overigens geen update foto's plaatsen hiervan. Het is de bedoeling om het plaatje te gebruiken voor kerstkaarten, dus moet nog een beetje een verrassing blijven!

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 13:01

Dan mogen wef lang wachetn zegg :') Maar wel balen dat het zo tegenvalt!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 13:13

Dallista wat raar zeg.!! Ik heb nog nooit een kwastje kapot gehad met die verf.! :oo

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 13:15

Wat jammer dallista! Ik hoop dat het eindresultaat in ieder geval nog wel aan je verwachtingen voldoet :)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 13:16

Tja, kan zijn dat de verf gewoon niet goed is. Het is tenslotte een paar jaar oud... maar dan nog, nooit open geweest, zou toch moeten kunnen?

Het schiet in elk geval redelijk op, die komt in elk geval wel op tijd af voor de kerstkaarten!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 13:21

hoe is de verf dan.? Dik/klonterig. ?