Stendo schreef:Hallo iedereen
ik heb een vraagje. Een tijdje geleden heb ik me gemeld hier in dit topic dat ook ik druk bezig was om te leren breien. Helaas heb ik die poging op moeten geven want ik kreeg het gewoon echt niet geleerd. Ja het recht toe recht aa wel een sjaal ofzo maar dus niet de geiten wollen sokken die ik wou gaan leren breien voor mijn vriend. Nu heb ik dus het volgende probleem : ik kan nergens goeie fansoenlijke geitenwollen sokken maatje 45/46 vinden die een beetje degelijk zijn. Is er misschien hier iemand die mij aan zulk soort sokken kan helpen?
Hallo Stendo!
Tja, sokken breien kán lastig zijn, zeker als je (nog) niet veel ervaring hebt. Dit bedoel ik ik niet onaardig!!!
Wat voor soort sokken zoek je? Geitenwollen sokken heb je in meerdere kwaliteiten namelijk. Goedkopere sokkenwol is veel acryl en de duurdere kwaliteiten zijn 75% wol en 25% acryl voor de stevigheid (heb je ook nodig voor werksokken; ik neem tenminste aan dat het werksokken zijn die je zoekt).
Ik ken wel mensen die in opdracht sokken breien in elke gewenste maat maar die gebruiken de mindere kwaliteit (prijs +10 euro voor 1 paar). Je woont toevallig niet in de buurt van Utrecht zodat ik je op weg kan helpen?
Een tijdje terug toen ik zelf op zoek was naar werksokken, kwam ik wel goede kwaliteit tegen voor een zeer redelijke prijs maar ik moest dan te veel sokken kopen (10 paar of zo). Ik vond het voor mezelf te veel paar sokken maar ik wil wel kijken of ik dat nog kan achterhalen als je zou willen.