@ Lord_Ik: dit topic gaat over het taxeren van tekeningen. Daaronder vallen ook de digitale tekeningen, maar in jouw geval heb je fotobewerkingen geplaatst die hier niet op hun plek zijn.
Bij mij lopen de taxaties ook vér uit een. Hier op bokt wordt mijn laatste schilderij gemiddeld voor zo'n €60,- getaxeerd terwijl de galeriehouder waar het schilderij nu hangt zo'n €180,- een redelijke prijs vindt. Het hangt inderdaad heel veel af van je eigen smaak en ervaring
Oliebeer
Geplaatst: 16-08-09 21:42
@assepoetser: maar dan ben je ook gelijk erg bekend, en dan stijgt de waarde zowieso met 50 procent hier gaan we er geloof ik wel een beetje van uit dat dat niet zo is ... mijn taxaties: pag. 76: Fnanne: €100, echt heel mooi!! xDonja: ah, lief! €80 HorseyDude: jammer dat je de witte veren niet een beetje hebt gesuggereerd, €30 Fnanne: ah, schattig €70 8 uur werk, voorgrond pastelkrijt en her en der een beetje houtskool, achtergrond aquarel. Alleen met de achtergrond ben ik al 3 uur bezig geweest exc. de 3 keer laten drogen. De schets ben ik zowieso al 3 uur mee bezig geweest, de houding van dat paard was echt een uitdaging, het lette net een beetje op je en hield tegelijkertijd duidelijk de omgeving in de gaten. Vooral de ogen, oren en de neus/mond waren echt een ramp! Het was heel lastig, maar ik heb er zeker wat van geleerd!! (al was het maar hoe je een deken moet tekenen, die ik erg mooi gelukt vind =) )A4 formaat op aquarelpapier
__Karlijn__
Geplaatst: 17-08-09 10:56
Blz. 72 Bitje: 5 euro, vind hem wat stripachtig Carlijnnn: 1ste: 15 euro 2de : 20 euro 3de: 10 euro Tryntsje:10 euro, mag wel wat meer kleur in.
Blz 73 Timkertom: 100 euro, minstens! Ik vind ze alledrie heel mooi! Xdonja: 20 euro, mooi! Xkimmx: 15 euro, mag wel wat meer contrast in Tinkertom: ik heb het gevoel dat de achtergrond niet helemaal klopt, verder mooi. 70 euro
Blz 74 Xxliannexx: leuk!:) 20 euro _lucy_: 50 euro per stuk Assepoester: hij lijkt net echt, ik vind hem heel mooi. 60 euro Bitje: 10 euro, hij lijkt wat plat De 2de vind ik eigenlijk niks waard… _lucy_: haha, origineel ik vind hem leuk! 60 euro Myreya: 5 euro Olivierlover: 5 euro Andante: heel mooi! 30 euro
Blz 75 Tinkertom: hij ziet er heel glad uit, dat vind ik wat minder… 50 euro 2de: 20 euro Kimmx: 5 euro, allebei Rock: ik vind hem er wat eng uitzien…. 5 euro 2de: 10 euro Thioro: 1ste: 5 euro 2de : 10 euro 3de : 15 euro Floran: het oog lijkt een beetje wazig/dood. Verder mooi! 20 euro Olivierlover: sorry, vind dit eigenlijk niks waard, blijven oefenen!
Zo dat vind ik wel weer even genoeg, de rest doe ik later. Nu zet ik eerst mijn werkjes er even bij op
HD, het is niet de bedoeling om een werk 2 maal in dit topic te plaatsen geloof ik. Je hoort enkel werk te plaatsen welke af is. Als je tips e.d wil om een tekening te verbeteren open dan een topic op UK. Als je hier dan tips hebt gekregen en je werk is af kun je het hier plaatsen
Noatjuhh
Geplaatst: 19-08-09 13:53
Pagina 75.
Tinkertom: Wauw, die zijn allebei echt heel erg mooi! Ik zou voor beide zeker 100 euro betalen!
xkimmx: Mooi, maar wel heel erg krasserig, en licht getekend. Ik zou er meer contrast in doen! 5 euro.
Rock: Beetje rare verhoudingen, ik zou er niets voor geven. De tweede foto is wel leuk, 10 euro.
Thioro: de eerste vind ik een beetje rare verhoudingen, verder wel mooi! 5 euro. De tweede vind ik mooi, maar er mag meer diepte en contrast in. 15 euro. En de laatste vind ik het mooist, 25 euro!
Floran: heel erg mooi! 50 euro.
Olivierlover: Mooi! Maar wel wat licht. 1e: 5 euro. 2e: nog niets.
_Bitje_: ik zou er nog niets voor geven.
Pagina 76.
janique: heel erg mooi contrast en diepte! 60 euro.
Misslolliex: 1e; Mooi, maar wel krasserig. 20 euro. 2e; een beetje leeg, 10 euro.
Horseydude: Leuk, cartoon! 10 euro.
Pagina 77.
Horseydude: Ook leuk, maar omdat het al bestaat, zou ik er niets voor geven.
Fnanne: Moooi! Leuke houding, weer eens wat anders. 100 euro, vooral met zo'n formaat!
xDonja: Heel mooi, ook best moeilijk om zulk haar te tekenen! 60 euro.
Horseydude: Leuk! 30 euro.
Pagina 78.
Fnanne: Echt heel erg mooi! Ik had alleen een andere achtergrond gedaan. 70 euro.
Oliebeer: Leuk! Er had iets meer kleur/contrast in gemogen. 60 euro.
_Karlijn_: Ik zou er meer kleur in doen, en het donkerder maken. Ik zou er nog niets voor geven.
Horseydude: Die had ik toch al gehad?
Zo. Ik heb er helemaal geen verstand van, maar ik heb gekeken wat ik ervoor over zou hebben. Dit heb ik getekend met HB en 4B potlood, op gewoon papier. A4 formaat. De foto is een beetje onduidelijk!
Mirique, zou jij eerst een tal van pagina s (fijn is minimaal 5) willen taxeren?
Mirique
Geplaatst: 19-08-09 22:46
TinkerTom schreef:
Mirique, zou jij eerst een tal van pagina s (fijn is minimaal 5) willen taxeren?
tuurlijk geen probleem
Mirique
Geplaatst: 19-08-09 23:30
Pagina 71 quebelle - verhoudingen kloppen nog niet echt, goed verder oefenen! bitje - helaas, maar ik kan je foto niet zien?? sprietlover - ik vind hem erg mooi! - 30€ Floran - heel mooi, mag nog ietsjes donkerder maar vind hem heel goed - 35€ kallipooh - vrij mooi kleurgebruik, misschien een klein beetje te krasserig? - 15€
Pagina 72 oliebeer - ik vind deze erg mooi! alleen jammer van de vegen... 10€ Karlijn - heel goed! maar ik vind er iets vreemd aan weet niet precies wat 25€ - deze vind ik heel erg leuk! leuke kleuren en hij klopt gewoon 40€ bitje - misschien wat schaduwen en contrasten toevoegen? carlijnnn - eerste 2 erg mooi 30€ 3de 5€ tryntsje - misschien de schaduwen iets donkerder maken? dat geeft wat meer diepte maar ik vind hem heel leuk! 20€
pagina 73 Tinkertom - zeker 50 euro per stuk, heel netjes! xdonja - ik vind hem een beetje te krasserig , maar verder heel leuk - 20€ xkimmx - het oog mag wat ronder en je verhoudingen zijn nog niet 100% goed blijven oefenen! tinkertom - beetje vreemd bij de achterbenen?, voor de rest weer te gek! 50€
pagina 74 xXLianneXx - vind hem heel erg leuk - 30€ _lucy_ - 1 erg realistisch! 25€ deze 2 vidn ik wat minder goed 15€ assepoetster - wow vind deze heel erg mooi! 45€ bitje - je komt er wel door oefen _lucy_ - vind hem best eng, maar weer zo realistisch! 30 € olivierlover - voor beide ongeveer 5 a 10€ andante - erg mooi mooie achtergrond en vind dat wat krorrelige echt mooi hier 40€!
pagina 75
tinkertom - ook hier weer 50€ voor beide, hoewel ik de zwaan ergg mooi vind! xkimmx - het gaat al beter, ga zo door mooi oog! rock - beide tekeningen goed op de verhoudingen letten! blijven oefenen thioro - 1 vind hem een beetje vaag??? 2 erg mooi , mag meer schaduw en contrast in 5€ 3 erg leuk vooral de neus, denk aan dat lichtje in de ogen! 10€ floran - i love it ! 50€
pagina 76 jaanique, wow die is zeker geld waard! 75€ oliebeer - vind hem heel erg leuk! 65€ Misslolliex - wat meer schaduw in het gezichtje misschien? en ook bij het hondje, verder heel leuk 15€ horsedude - best leuk ding :p 5€
pagina 77 fnanne - waaaahaaauuuuwww 150€! xdonja - 15€ horsedude deze is leuk! 15€
pagina 78 fnanne erg mooi! 45€ oliebeer - erg mooi 25€ karlijn - erg mooi, maar eigelijk geen idee qwua prijs noatjuhh - mooi, maar vreemd mondje 10€
weet je wat me opvalt, mijn enaarlaatste tekening met de zelfde technieken als mijn laatste tekening werd op 110 euro gemiddeld getaxeert, en deze (die ik eigenlijk zelf mooier vind) is volgens jullie nog geen 37 euro waard. Kunnen jullie dat misschien toelichten, want ik vind dat verschil nogal groot...
xJolijn
Geplaatst: 20-08-09 08:59
mirique, het eerste plaatje: leuk, alleen de keelriem en de beide teugels lijk in het paard te zitten, dat is erg jammer! Verder lijkt de bitring in verhouding wat groot! en aan delinkerkant van het paard(die wij niet zien zeg maar) zit maar 1 teugel??? dat klopt niet! als je de teugel er nog bij tekent, zo'n €50,-
het tweede plaatje: erg mooi en gedetaiieerd, meer kan ik niet zeggen! rond de €30,-
en het derde plaatje: mooi gedaan! alleen de stand van de benen vind ik waardeloos(niet aanvallend bedoeld hoor!)bij het rechterachterbeen(voor ons degene die je helemaal ziet) lijkt het net of hij in ruststand staat, en de voorbenen lijken net gekruist in elkaar over te gaan! ook vind ik het oor wat aan de keine kant! maar voor de rest errug mooi hoor! € 45,-
@Oliebeer, ik heb je werken verder niet getaxeerd, maar ik kan wel zeggen dat de eerdere mij veel meer aanspreekt, door het kleurverschil en de witte highlights, terwijl deze een beetje een blur is van 1 donkere kleur, daarom vind ik die minder
Fnanne
Geplaatst: 20-08-09 10:02
@ oliebeer: de eerste was voor mijn gevoel veel helderder en 'stond' ook meer dan de tweede. Daarnaast heb ik het idee dat de neus niet helemaal correct is en oogt het oog wat dof. Algemeen vond ik de eerste gewoon echt flitsender Voor deze 25/30 euro.
@ __Karlijn__: die eerste vind ik heerlijk 30 euro. Tweede te eentoning van kleur alsof dit de onderlaag is en het werk nog niet af is.
@ HD: knap 20 euro.
@ Noatjuh: de afkadering vind ik niet prettig en ik mis invulling/ contrast in je tekening. Goed op weg, maar ik zou nog even doortekenen
@ Mirique: eerste afbeelding vind ik nog iets te plat ogen. Als voorbeeld het hoofdstel: je ziet de lijnen nog waarmee het is opgezet, iets meer licht/ donker of schaduwwerking zou het geheel levendiger maken. Dit geldt ook voor het paard zelf. De tweede: foto is te klein om echt goed te kunnen beoordelen. Als je graag wilt dat mensen je werk serieus bekijken is een goede foto wel een vereiste De derde vind ik de beste, maar ik stoor me wat aan hoofd en hals. Hoofd ziet er op zich prima uit, maar er zijn een aantal punten die niet kloppen, de lijnen in de hals (onderhals) vind ik een beetje vreemd? Ik vind 'm wel de beste van de drie maar zou er zelf nog geen geld voor over hebben.
Wendy15
Geplaatst: 20-08-09 10:20
Ik lees nog altijd mee in dit topic en vond de laatste tijd dat het ronduit prut was, maar vind het érg leuk om te zien dat iedereen weer zo fanatiek aan het taxeren is! Ik ga vanaf deze pagina ook weer meedoen
Fnanne: Gaaf plaatje en leuk effect zo op dat karton! Het bekkie toont net niet helemaal lekker vind ik. Maar verder een heelijk zacht plaatje. Had omdat het veulentje ergens naar staat te kijken toch wel graag een subtiel achter-/onder-grondje gezien. Maar verder is het een topwerkje! 75euro.
oliebeer: Mooi sprekend portret toont alleen wat vegerig en dat vind ik persoonlijk wat zonde, ook had ik graag nog nét iets meer kleur en diepte gezien Wel erg leuk die combinatie van materialen. 35 euro
__Karlijn__: Lekkere vlotte werkjes, leuk als oefening lijkt me. 7,50
Horseydude: Het is idd niet de bedoeling om vaker dezelfde tekening te plaatsen. Verder vind ik het knap dat je de verhoudingen zo weer neer te zetten en je hebt een heel eigen stijl, maar persoonlijk vind ik het wat te vlak. 10 euro.
Noatjuhh: Leuke tekening, verhoudingen zijn nog niet helemaal kloppend maar ga vooral zo door! 5 euro
Mirique: Leuk gedaan, nog niet helemaal kloppend, maar wel lekker plaatje om naar te kijken. Slechte foto dus moeilijk te oordelen, lijk niet helemaal in verhouding ook. Heb je geveegd? Dat is erg zonde, en wat ik al zei, kwalitatief slechte foto's zijn moeilijk te beoordelen. 5 euro
PieterBel
Geplaatst: 20-08-09 10:40
Weer even een taxatie, binnenkort maar weer eens wat maken:
pagina 71: Quebelle: Een beetje klein om goed te kunnen beoordelen. Lijkt een beetje plat. _Bitje_: Foto's doen het niet. Quevelle: idem Quebelle: idem Sprietlover: Mooi gedaan, zachte uitdruk. 10 Euro. Floran: Apart, voorraam lijkt alleen niet in verhouding. 10 Euro. Kallipooh: Mooi in verhouding, lichte plek om het oog lijkt erg groot en storend. 10 Euro.
pagina 72: Oliebeer: Erg mooi, vooral de kleuren. 50 euro. Karlijn: Meisje kijkt een beetje 'eng', komt misschien doordat de mond niet helemaal in verhouding is? 10 euro. Paardje is erg goed gelukt. Jammer dat je er zoveel tekst omheen hebt geschreven. 30 euro. _Bitje_: leuk, nog niet echt taxeerbaar. Carlijnnn: De danseres springt er voor mij uit, erg leuk. Ik zou zeggen 15 euro per tekening/schilderij. Trijntsje: Mooie verhoudingen maar ik mis nog wat diepte, lijkt plat. 15 euro.
pagina 73: TT: Erg moie plaatjes, ik heb geen verstand van digitaal werk dus weet niet hoeveel werk erin zit en hoe moeilijk het is. xDonja: Mooie verhouding, nog een beetje krasserig. Met ander materiaal zou dit denk ik minder zijn. 5 euro. xKimmx: Leuk, nog even oefenen. Nog niet te taxeren. TT: zelfde commentaar als net.
pagina 74: xxLiannexx: Mooie gedaan, mis alleen nog wat diepte. 5 euro. Lucy: Mooie tekeningen, alleen bij de eerste tekening lijken de wenkbrauwen uit verhouding. 20 euro per stuk. Assepoetster: Leuk, erg aanbaai neusje. 30 euro. _Bitje_: Zelfde commentaar als net. Lucy: beetje creepy maar wel mooi gedaan. Ik hou hier niet zo van, 15 euro. Mireye: Leuk nog niet taxeerbaar. Olivierlover; zelfde commentaar als Mireye. Andante: ondanks de scherpte die ik mis, vind ik het wel een heel mooi plaatje. Een beetje dromerig. 40 euro.
pagina 75: TT: Zelfde commentaar als net. Kim: Zelfde commentaar als net. Rock: Leuk begin ,nog even dooroefenen, ik vind het nog niet taxeerbaar. _Bitje_: Foto doet het niet. Thioro: Mooi in verhouding allemaal. Ik mis alleen nog een diepte, het lijkt plat. 5 euro. Floran: Mooie zachte uitstraling. Ik mis nog iets diepte op de één of ander manier. 25 euro. Olivierlover: Zelfde commentaar als niet.
pagina 76: Janique; Een erg lief beertje zo en erg aaibaar. Mooi kleurgebruik. 50 euro. Oliebeer: Ook deze vind ik erg mooi. Ik hou wel van dit kleurgebruik. 50 euro. Mislolly: Mooi gedetailleerd. ik mis alleen nog diepte. 5 euro. Horseydude: Nog even oefenen, goed begin. Nog niet taxeerbaar. Ik mis diepte.
pagina 77 Horseydude: idem Fnanne; Ik heb het gevoel dat ik een dwerg in het gras ben en hij even komt kijken! Erg mooi. 100-150euro. xDonjka: Leuk gein, ik mis nog wat diepte. Niet taxeerbaar Horseydude: Mooi in verhouding maar ik mis details en diepte. 10 euro
pagina 78: Fnanne: Erg leuk maar ik mis de gedetailleerde uitwerking op het hoofdje. De achterkant vind ik wel erg mooi. 50 euro. Oliebeer: Weer erg mooi kleurgebruik, toch is deze iets minder. De lijnen zijn minder mooi bij het hoofd en de hals. 20 euro. Karlijn: Ze hebben iets vaags en boek-achtig. 15 euro per stuk. De overige tekeningen op deze pagina: Leuk maar nog niet zo gedetailleerd en uitgewerkt om goed te kunnen taxeren.
Zo weer bij Erg veel maar ook veel snelle tekeningen/krabbels voorbij zien komen die niet te taxeren zijn. Jammer.
__Karlijn__
Geplaatst: 20-08-09 20:02
Blz 77 Janique: heel mooi! 50 euro Oliebeer: 90 euro Misslolliexx: 20 euro, vind ze wat stripachtig, maar verder wel leuk Horseydude: 20 euro, leuk! Je zou er eens een strip van moeten maken
Blz 78 Horseydude: Deze vind ik wat minder dan de rest, hij mag nog wel een kleurtje krijgen! 5 euro Fnanne: heel erg mooi, het lijkt alsof ie van het doek afstapt! 150 euro xDonja: ik mis diepte, nog even niks Horseydude: hee, eens wat anders dan dolfijnen :p, 15 euro
Blz 79 Fnanne: ik vind alleen het snoetje wat apart, 50 euro Oliebeer: 30 euro, ik vind hem wat minder dan je vorige Noatjuhh: nog even dooroefenen Mirique: hetzelfde als hierboven
heb hier geen verstand van mensen maar ik waag een gok!
Mirique, de eerste is hele mooi tekening alleen nog beetje plat en hoekig , kan iemand me vertellen hoe je die manen mooi uit laat komen?
Liannevh
Geplaatst: 20-08-09 21:51
.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Wendy15
Geplaatst: 20-08-09 21:59
Maar het gaat niet alleen om het materiaal Als het schilderij op het doek kwalitatief niet goed genoeg is om aan de muur te hangen dan is het doek ook niks meer waard (niet persoonlijk bedoeld, maar even als algemene opmerking ) Vind ook vaak dat mensen bij lage taxaties hun werk gaan 'verdedigen' imo moet dat niet nodig zijn, het zijn meningen van mensen wat die het waard vinden, geen feiten of wat dan ook, meningen kunnen verschillen, daar kun je het niet mee eens zijn, maar je moet het wel respecteren en accepteren En verder.. Tis maar net wat de gek ervoor geeft
Liannevh
Geplaatst: 20-08-09 22:11
.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Al koop je van mij een doek van honderd euro en teken je er een aap op, betekend nog niet dat ik er dan ook daadwerkelijk honderd euro voor neer ga leggen.. Snap je redenering, maar wat dat betreft ben ik al die €30,- die je mijn schilderij getaxeerd hebt kwijt aan materiaal