[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-15 21:30

Afbeelding
227/365
Even snel, verjaardag van oma vandaag. 85 jaar... Wat een leeftijd :)

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 23:27

Pluizebolpum, je bent iig wel creatief met rassen :P Zie het al voor me, een gevleugeld paard aan een lijntje :P Doet me ook beetje denken aan Fantasia, en zo slaat de fantasie weer verder op hol.
Knap van die schetsen naar aanleiding van tv, bewegende beelden!
Ik vind die van vandaag ook leuk. Is weer heel andere stijl, heel zacht, beetje cartoonish. tof :)

Fnanne, deze is ook weer erg mooi. Ik vind het leuk effect die witte lijnen erdoor ipv zwarte. Doe je die uitsparen of afdekken met het een of ander?

Vandaag ben ik het huurcontract van mijn huisje gaan tekenen, dus ik kan binnenkort verhuizen :j
Kan ik mooi tekenplekje inrichten wat niet steeds in de weg ligt :P
Hierdoor had ik wel minder tijd dan ik wilde, want wilde deze stiekem ook nog inkleuren.
Overigens heb ik wel gesjoemeld, en de omtrekken op mijn papier doorgedrukt vanaf de foto.
Dus dan had ik de vage impressie al te pakken.Ik zag er nogal tegenop om alles te beginnen met schetsen, dus bleef ik het uitstellen. Dit is een goeie middenweg :P
Misschien dat ik hem later nog eens inkleur, dat geeft volgens mij nog een gaver effect. Het is overigens wel heel tof om te doen, een hele kudde paarden neerzetten :j
Potlood op A4.

De D is van...:
Afbeelding

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 10:23

RenskeFrea schreef:
Pluizebolpum, je bent iig wel creatief met rassen :P Zie het al voor me, een gevleugeld paard aan een lijntje :P Doet me ook beetje denken aan Fantasia, en zo slaat de fantasie weer verder op hol.
Knap van die schetsen naar aanleiding van tv, bewegende beelden!
Ik vind die van vandaag ook leuk. Is weer heel andere stijl, heel zacht, beetje cartoonish. tof :)

Fnanne, deze is ook weer erg mooi. Ik vind het leuk effect die witte lijnen erdoor ipv zwarte. Doe je die uitsparen of afdekken met het een of ander?

Vandaag ben ik het huurcontract van mijn huisje gaan tekenen, dus ik kan binnenkort verhuizen :j
Kan ik mooi tekenplekje inrichten wat niet steeds in de weg ligt :P
Hierdoor had ik wel minder tijd dan ik wilde, want wilde deze stiekem ook nog inkleuren.
Overigens heb ik wel gesjoemeld, en de omtrekken op mijn papier doorgedrukt vanaf de foto.
Dus dan had ik de vage impressie al te pakken.Ik zag er nogal tegenop om alles te beginnen met schetsen, dus bleef ik het uitstellen. Dit is een goeie middenweg :P
Misschien dat ik hem later nog eens inkleur, dat geeft volgens mij nog een gaver effect. Het is overigens wel heel tof om te doen, een hele kudde paarden neerzetten :j
Potlood op A4.

De D is van...:
[ [url=m/FKpko5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Spoiler:
eh..Dartmoor misschien?
mooi hoor! ik ben zo iemand die na het 3e paardje geen zin meer heeft :')

RenskeFrea

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 10:33

Dartmoor is niet goed :)
Dat had ik trouwens ook, maar mezelf toch gedwongen om alle paarden iig in schets erop te krijgen :P

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 12:43

Dülmener paarden/pony's? :)

Ik heb jullie nogal verwaarloosd. Druk geweest met het werk, afgelopen week had ik wat minder diensten en toen werd ik behoorlijk ziek :x

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 18:11

:(:) Gaat het nu beter met je Bonjoy?
Spoiler:
is het een kudde Dravers?
RenskeFrea? :) ik vind 'm er leuk!
De witte lijntjes zijn afkomstig uit het -door Pluizebolplum zo befaamd geworden- witte gelpennetje :D
Pluizebolplum: je ijsco is schattig -ik heb iets met blesjes- :D

Afbeelding
228/365
Pen en acryl op papier :)
(Nog maar 137 te gaan... Wat gaan jullie met je vrije tijd doen volgend jaar? :D )

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 20:55

Fnanne Nog gefeliciteerd met je oma! *\o/* En wat een schitterende platen weer. Deze zijn weer zó gaaf...Definitief lijstwerk. :j
RenskeFrea Jij alvast gefeliciteerd met je toekomstige huisje! *\o/*
En potverdorie wat een werk zeg, al die paardjes en dan nog zo gedetailleerd bljven. Van mij mag een beetje sjoemelen dan best wel. Al vind ik 'm zo ook al heel leuk, ben ook wel benieuwd naar een eventueel ingekleurde versie.
Deze D vond ik wel wat pittiger maarre...
Spoiler:
ik ga mee met Bonjoy voor de Dülmener Wildpferde

Bonjoy, beterschap! :(:)

Beuh...Net zag ie er nog zo gaaf uit en nu zie ik er alweer 101 fouten in...Mja, moet dan maar. Schuld van poeslief die doet alsof ze aan het versterven van de honger is. Vlug los polsje en Gimp. Nog een digitaaltje dus. Passend bij het weer, dat dan weer wel.

Black
Afbeelding

*gaat dramatische kat voeren*

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:55

Bonjoy en Pluizebolpum hebben het goed, Dülmener Wildpferd kudde *\o/*
Ik denk dat het vooral moeilijker is vanwege dat ie nog niet gekleurd is. Dit ras heeft best een specifieke wildkleur :j Toch leuk hoeveel rassen er op een letter voorbij kunnen komen :P

Fnanne, oooja, zo'n ding heb ik ook nog ergens :P
Leuk plaatje vandaag, lekker slungelig met die lange benen.
Wat ik met mijn vrije tijd ga doen volgend jaar? Geen idee. Misschien gewoon doortekenen, nieuwe challenge? :P Andere diertjes oefenen? Ik vind het erg leuk wat voor resultaten ik nu kan boeken met paarden als ik een beetje mijn best doe :j

Pluizebolpum, thanks :) Zal wel even duren met inkleuren, ben ook nog bezig met dat paardenband geval enzo :') Zal voorlopig wel wat minder tijd hebben, maar wie weet als ik eenmaal over ben en vakantie heb.
Misschien had je eerst de kat eten moeten geven en erna gaan tekenen? :P Of had dat niks geholpen.
Ik vind hem leuk geworden hoor :j leuk effect zo dat wazige, en weer prachtig oogje.

Ik was weer eens begonnen en dacht al vrij snel dat het niks ging worden. Eerst klopten de verhoudingen voor geen meter, maar wat gegum en dat ging wel (behalve dat zijn voetjes niet op het papiertje pasten), toen ben ik voor de verandering eens mijn (verstofte) pastelpotloden gaan gebruiken. Waarbij ik al snel dacht dat wordt nooit meer iets :P Vooral dacht ik dat de kleur helemaal niks werd, omdat ik geen potloden in de juiste kleur had. Maar lang leve doezelaar en laagjes, ik vind hem nu erg leuk geworden, en de kleur is juist erg mooi uitgekomen, inclusief appeltjes :)
Ik ben benieuwd of jullie deze kunnen raden. Ikzelf had nooit van het ras gehoord, maar ik vind het echt prachtig gekleurde paarden, vooral deze variant :)
Overigens, als ik nog eens ga doordrukken van een papiertje, dan haal ik het eerst los. Dit paard heeft allemaal Dülmener littekens :')

De E is van...:
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 12:54

Pluizebolplum: poeslief inmiddels wat voldaner? :D leuk zo'n poezel :D
Black is aandoenlijk... Hij kijkt een beetje zielig...
RenskeFrea: volgend jaar een 'birdaday'? :D
Spoiler:
Is het zo'n Engels volbloed? Zo'n hunter?

Afbeelding
229/365
Potlood op papier. :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:19

RenskeFrea O, o, o *steekt vinger op*
Spoiler:
Equus Kinsky
misschien? Die hebben nogal wat Volbloed in de bloedlijnen, daarom lijken ze er ook zo op maar hebben vaak juist die verdunde kleuren. Heel mooie paarden. :j
Spoiler:
Einsiedler
zou in principe ook nog kunnen maar daar vind ik hem er te elegant voor uitzien. Mooi paardje zo en toch netjes gedaan die appeltjes, ondanks de Dülmener littekens.
Fnanne Weer heel anders weer om te zien, maar zeker niet minder mooi. Die goudkleur... :9
Wat poeslief betreft, het spande er om, maar na een terrine van kalkoenpaté, aangemaakt met een licht gekruid sausje, heeft ze het toch wel gered...Had ik al verteld dat Mevrouw gruwelijk verwend is :o ?

Ben, geloof ik, nogal in een sombere stemming dus weer een donker werkje. Digitaal weer met een referentieplaatje.

Blues
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:29

Pluizebol, jij mag niet meer raden :P hahaha Equus Kinski is goed *\o/*

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:10

Fnanne, Het had gekund een volbloed, maar meestal hebben die meer andere kleurtjes volgens mij. Bruin en zo.
Een bird a day lijkt me ook wel een uitdaging.
Ik heb overigens nog iets bedacht wat ik volgend jaar prima kan doen. Al mijn achterstallig boeken lezen inhalen :P Normaal lees ik veel, in de trein en voor het slapen, maar kom er nu bijna niet meer toe :j
(Mijn tijdschriften stapel stapelt ook flink op nog :P)
Ik vind het mooi hoe je met potloden een soort van schilder effect weet te krijgen. Prachtig gelukt, en de vacht kleur is goed geslaagd!

Pluizebolpum, sombere stemming, het weer doet er ook aan mee vandaag :(:)
Je poezel vind ik trouwens best wel leuk :P Die kan het vast goed vinden met de kat van mijn zusje. Die probeert altijd iedereen te overtuigen dat hij o zo zielig is en niks krijgt, vooral als je nog niet er was toen het bakje gevuld was :P (overigens ook als het bakje nog half vol is, want ja, dat is niet vers meer natuurlijk :P)
Mooi Paardje weer. Geeft erg leuk effect zo licht op donker. En ik vind de vachtstructuur ook tof.

Voor de F had ik te veel leuk eigen fotomateriaal, gezien er op mijn stage (van jaren terug) zowel een fries als 2 fjorden stonden, en ik kwam heel wat leuke foto's tegen die erom wedijverden om als paardje F door te gaan :P
Uiteindelijk vond ik deze toch het leukst. Het is uiteindelijk een soort van cartoonish paardje geworden omdat de verhoudingen niet zo kloppen, maar ik vind dat er wel juist erg schattig bij passen, bij het hele idee. Ik moest ook elke keer zo lachen als ze je zo aankeken op de paddock, met die flapoortjes, spookpaarden :P En zij hadden maar niet door waarom je ze uitlachte :D
Pastelpotloden op A5, groen tekenpapier. Het ras laat zich denk ik wel raden :P

De F is van...:
Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:37

de F is van Fries?
Ja hoor ik volg dit topic al het hele jaar :')
Ben gewoon een stille meelezer
*kruipt weer onder de steen*

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 20:10

Drawerlover, dat klopt :D
Doe je niet gezellig mee dan? :)

Vandaag heb ik veels te lang gewerkt, nadeel van thuis werken is dat je makkelijk te lang door gaat :P
Maar toen had ik dus geen puf meer om internet door te spitten voor een nieuw ras plaatje, en had ik nog geen inspiratie.
Dus dan nog maar een Fje, van nog een foto die ik gister als kandidaat bestempeld had :)
Aangezien die van gister toch ook maar A5 was, hier de andere helft :P Voor de verandering eens op de grove kant van het papier, dat is nog een stuk moeilijker vullen :)

Afbeelding

Ik was naar de Kwast gegaan om fixeer spul te halen voor mijn pasteltekeningen, kwam ik er A3 papier blok tegen in de aanbieding (volgens mij zelfde soort papier als dit groene, van Canson mi teintes, alleen in wit, gelig en zwart). Heb maar meegenomen, dus moet ik toch maar aan de A3 velletjes met pastel :P
Of ze gewoon door midden doen, aangezien ze anders toch niet in mijn tekeningen opbergmap passen :P

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:24

RenskeFrea schreef:

Vandaag heb ik veels te lang gewerkt, nadeel van thuis werken is dat je makkelijk te lang door gaat :P
Maar toen had ik dus geen puf meer om internet door te spitten voor een nieuw ras plaatje, en had ik nog geen inspiratie.
Dus dan nog maar een Fje, van nog een foto die ik gister als kandidaat bestempeld had :)
Aangezien die van gister toch ook maar A5 was, hier de andere helft :P Voor de verandering eens op de grove kant van het papier, dat is nog een stuk moeilijker vullen :)

[ [url=m/edTozz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik was naar de Kwast gegaan om fixeer spul te halen voor mijn pasteltekeningen, kwam ik er A3 papier blok tegen in de aanbieding (volgens mij zelfde soort papier als dit groene, van Canson mi teintes, alleen in wit, gelig en zwart). Heb maar meegenomen, dus moet ik toch maar aan de A3 velletjes met pastel :P
Of ze gewoon door midden doen, aangezien ze anders toch niet in mijn tekeningen opbergmap passen :P

mooi hoor! leuk Fjordje /3

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:44

RenskeFrea Nou, ik wil ook raden hoor -O- . Enne, ik denk niet dat mijn Caítlin het überhaupt met welk dier dan ook kan vinden. Mevrouw blieft geen andere katten ongeacht hoe leuk ze zijn.
Weer on topic, heerlijk spookpaard, kan me voorstellen dat je daar soms ontzettend om kunt lachen als dat zo in het land staat. Fjordenkoppie is gewoon heerlijk en heel mooi gelukt zo.

Ben al de hele dag gruwelijk niet lekker dus maar even een heel snel tekeningetje met balpen.

Paard
Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 09:41

RenskeFrea schreef:

[ [url=m/edTozz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb nog wel 2 weken vakantie maar als school begint krijg ik het te druk om mee te doen. Dat was toen in het begin van dit jaar ook helaas. Ik vind het mooi hoe iedereen dit hier volhoudt. Complimentjes van mij +:)+ _/-\o_

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 19:48

Nog steeds beroerd dus maar weer een vluggertje. Digitaal, Gimp en referentieplaatje uit eigen collectie. Erg passend weer bij het afgelopen weer en hoe momenteel de bak er uit ziet...

See Horse
Afbeelding

Voor de duidelijkheid, reflectie van paard in de dependance van het IJsselmeer, c.q. eendenvijver, voorheen bak/paddock.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-15 20:45

Allereerst beterschap voor Pluizebolplum. Niet fijn als je je niet goed voelt.
Je See Horse (zeker in combinatie met de beschrijving) is heerlijk :D
Je pentekening is lekker vlot, en Blue spreekt ook wederom aan, zoals hij uit het donker aan komt zetten :j
RenskeFrea: beide F-jes zijn leuk, maar mijn favo is de Fries; zoals deze kijkt en dan net dat fluffy omgevouwen oortje erop :')

Bij deze 230 en 231 :)
Afbeelding

Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 22:12

Beterschap pluizebolpum. Ik kan je tekening niet zien, maar heb zwaar internet problemen.
Fnanne, die tekeningetjes liggen hier ergens op een tafeltje, en moet elke keer lachen als ik die fries zie :P
leuke plaatjes weer, zowel het groepje als je blauwe schilderpaardje :)

Voor mij even een vrij vlug afgeraffeld paardje, omdat ik alleen in de trein tijd had en dus veels te weinig tijd had. Ze belden me zelfs terwijl ik in een restaurant zat voor een probleem, of ik dat als ik thuis kwam even kon bekijken nog.
Best humor dat nu ons internet dus neit werkt en ik geen enkel programma of het netwerk aan de praat krijg.
Weet trouwens niet of dit gaat lukken met de afbeelding posten :)
Potloden op A4, met wat pastel voor de onderkant.

De G is van... (weet volgens mij zelf niet eens meer welk ras dit is ook :P)
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 18:11

Fnanne Zoals gewoonlijk (na hoeveel dagen wordt het écht saai?) weer mooi werk. De bovenste vind ik weer wel erg mooi. Die meest linkse, zo'n mooi hoofd ook!
RenskeFrea Ah, heerlijk koppie zo! Ondanks de raffel wel goed gelukt. En omdat ik niet meer mag meeraden zeg ik lekker niet dat ie me aan een
Spoiler:
Gotlandpony
doet denken.

Nog steeds niet 100% dus maar weer een vlugge krabbel. Zie ook niet helemaal lekker dus serieus werken aan een mooie tekening zit er gewoon even niet in. Losse pols en Gimp.

Koppie
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 18:17

Awww pluizebol, je mag wel weer mee raden hoor :) Moeten toch gebruik maken van je encyclopedie gave :D
Gotlandpony is niet goed iig, en balen dat je je nog steeds niet lekker voelt :(:)
Toch knap resultaat hoor, voor als je je niet lekker voelt en niet goed ziet. Ik vind het mooi effect die kleurtjes. En gave manen ook.

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 20:39

Pluizebol, ik kan nu ook je tekening van gister zien. Die vind ik ook erg mooi, zeker zo met het verhaaltje erbij :D

Vandaag een halve tekening. Doordat ik afgelopen nacht ongeveer niet geslapen heb door het gedoe met werk, en om 5 uur vanochtend besloot het af te maken, terwijl ik erna weer wilde slapen maar niet lukte :P Ben ik beetje dood op nu.
Ik wil deze niet afraffelen omdat ik het koppie zo mooi fijntjes gelukt vind, en de rest dus ook met zorg erop moet komen. Foto is uit eigen voorraad, tekening op A4.
Ik maak hem dus verder af als ik weer uitgerust ben, en duik nu maar lekker mijn bed in :)

De H is van halve .... :P
Afbeelding

(zie dat ik wel mijn scanner eens mag schoonmaken, waar komen ineens al die vlekken vandaan :') )

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 20:41

RenskeFrea schreef:
Pluizebol, ik kan nu ook je tekening van gister zien. Die vind ik ook erg mooi, zeker zo met het verhaaltje erbij :D

Vandaag een halve tekening. Doordat ik afgelopen nacht ongeveer niet geslapen heb door het gedoe met werk, en om 5 uur vanochtend besloot het af te maken, terwijl ik erna weer wilde slapen maar niet lukte :P Ben ik beetje dood op nu.
Ik wil deze niet afraffelen omdat ik het koppie zo mooi fijntjes gelukt vind, en de rest dus ook met zorg erop moet komen. Foto is uit eigen voorraad, tekening op A4.
Ik maak hem dus verder af als ik weer uitgerust ben, en duik nu maar lekker mijn bed in :)

De H is van halve .... :P
[ [url=m/WKnG3C.jpg]Afbeelding[/url] ]

(zie dat ik wel mijn scanner eens mag schoonmaken, waar komen ineens al die vlekken vandaan :') )

Spoiler:
hackney!
mooi zeg <3 ik denk dat dit een van de mooiste is die ik heb gezien bij jou, samen met dat arabier veulen :)

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:32

Voelde me afgelopen weekend (en eigenlijk deze hele week) goed belabberd, goed virus te pakken, dus schoot er bij in om mn krabbel te plaatsen. Wel een snelle krabbel uit het blote hoofd gemaakt. En gister even een snel experimentje voor deze week.

Week 33
Afbeelding
Boze lompe knollie, beetje rommelen met een ander stijltje dan normaal.

Week 34
Afbeelding
Zag een prachtige voorbeeldfoto van xTitanic verschijnen in het aanvraag topic. Had geen puf voor een uitgebreide tekening, dus heb wat gegooid met kleurtjes en heb het lekker 'getekend' gehouden.

Even heel kort reactie op anderen;
Pluizebolpum ziek zijn is niet leuk, beterschap! Ondanks alles toch mooie resultaten hoor ^^ vind je pentekening vooral erg gaaf.
RenskeFrea wat een leuk project! Ik ben zelf een nul in paardenrassen dus zou echt moeten googlen om uberhaubt wat rassen, maar als ik moest kiezen tussen de G-rassen die wikipedia geeft zou ik zeggen
Spoiler:
Garrano
. Wat betreft de H ga ik mee met horsielover3. Ondanks dat de H maar half is, is hij wel echt heel mooi!
Fnanne 227 en 230 vind ik eeeerug mooi! Zou ik zo aan de muur hangen :j Het blijft een erg gave stijl.