[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sandyislief

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:36

Horsem ik ben ook bezig met Indian Summer, zal vanavond weer eens een update posten van hoe ver ik nu ben!

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:07

die Indian Summer blijft ook erg mooi! :D Ben benieuwd hoe het gaat sandy

Ik krijg mijn uil echt niet mooi op de foto -O- De kleuren zijn in het echt zoveel mooier dan op de foto hahaha. Ik denk dat ik morgen nog even een kleur af maak en dan nog een mooie foto probeer te maken. Ik moet nog 4 kleuren (waarvan 2 kleuren met maar enkele vakjes nog) hierna en dan is hij klaar, schiet erg hard op dus!

Spuiten jullie je schilderij nog in met vernis of niet? :)

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 01:19

Ik heb nog nooit vernis gedaan.. Ik zit nog wel te twijfelen om de panter te doen maar hij ziet er zo ook goed uit.. :P Moet er alleen nog keertje lijsten voor halen ofzo..

Hoe hangen jullie ze op.?

Ik moet nog 2 kleuren.. De laatste en de 1e.. :P En dan nog wat vergeten vakjes en dan is de manhattan af.. :D :D

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 16:40

Na een heeeuuullllle lange tussen pauze ben ik met het middelste paneel van indian summer begonnen :D
En ooooo wat is het weer verslavend!!! De verfjes zijn allemaal nog prima (na deze 3 maand haha) dus daar ben ik heel tevreden mee! Ik hoop vanavond de lucht enz klaar te hebben (ik ben echt een enorm trage schilder geloof ik, als ik jullie in tempo zie!)

Afbeelding

Ik ben nu tot hier :)

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:14

Hihihi traag ben ik op het moment.. ik doe al 13 maanden over de Manhattan.. ;)

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 21:24

Ik ben nu zo ver met Indian Summer :) Beetje rotte foto maargoed :)

Afbeelding

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 21:32

Grappig sandyislief, het ziet er als je het op die manier inkleurd zo anders uit dan hoe ik het doe haha
Leuk om te zien :D Ik kan het niet op die manier, ben ik te ongedeuldig voor haha

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 22:18

Ik ben zover met indian summer :')

Afbeelding
Afbeelding

Sorry voor mobiel kwaliteit :')

loveidefix en Sandyislief netjes zeg :)

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 00:06

Haha ja zeker grappig, ik doe het echt helemaal kleur voor kleur ipv 1 voor 1 luik.

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 22:32

hahaha leuk om te zien dat jullie allemaal met de Indian Summer bezig zijn hihi.

Ik ben ook al een maand of 8 bezig met mn uiltje dacht ik zo hahah en die is nog veel kleiner! Maar met de zomer ertussen, tja, het is echt een rot-weer-hobby eigenlijk :P

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 17:46

Mijn uil is klaar! :)

in het echt is hij veel minder blauwig en zijn de kleuren een stuk beter maar goed, dan hebben jullie een idee hahah :D Ben blij dat ie af is, laatste kleuren zit je er toch tegen aan te hikken dat ie maar een keer af moet zijn :P
Afbeelding

Op naar de volgende! *\o/*

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 17:47

oh wauw! ik heb het eerder wel veel vaak gedaan. misschien toch maar weer beginnen haha

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 22:13

Zo die oehoe is joehoe! Super gaaf! *\o/*

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:12

ow wauw, die uil is echt mooi! Ik zal binnenkort even een update plaatsen van mijn "Zomerfris" van Schipper.. schiet maar niet op als je niet veel vrij bent :P

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 19:13

Hoii!

Hoe is het hier allemaal? Nog druk met schilderen of door het mooie weer ligt alles stil?

Ik ben wel weer begonnen met mijn nieuwe, dus ik dacht, show hem even. Ben er al een lange tijd mee bezig geweest hahaha, gaat niet zo snel. Dit is wel een vrij grote dus 35 bij 50 cm :)

Afbeelding

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 19:29

Aw, die ziet er ook leuk uit! Wordt vast heel mooi! En de uil is ook prachtig geworden!

Heb het schilderen zelf even op een laag pitje, vrije tijd is ietswat schaars, en ik probeer wat achterstand in te halen van TV series.

Wat gelukkig wel goed te combineren is met nog een andere hobby, latch hooking, oftewel kleden knopen. Ik ben momenteel bezig deze te maken:

http://www.herrschners.com/product.aspx ... dot+hound+

Gaat net wat makkelijker met 1 oog op de TV en eentje op het kleed dan met schilderen... en wordt niet zo'n kliederboel als het fout gaat. ;-)

Zag dat er ook een paar mooie met paarden van zijn, trouwens. Misschien nog wat voor de toekomst!

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:27

Hier ligt het schilderen wel stil. Heb op dit moment ook geen schilderij in huis, en weet ook niet
goed welke ik nog wil maken..
Het liefst eentje waar ik niet meer hoef te mengen, of andere moeilijke technieken ;)

Heb nu wel een kleurboek voor volwassenen! :)
Is ook erg leuk! :)

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:25

Wat leuk zeg Dallista, is dat nou erg eenvoudig of toch nog wel ene heel gedoe?

Mijn koffie vierluik is eindelijk bij mijn moeder beland, een niet al te geweldige foto van mijn mams maar het geeft wel een leuk beeld
Afbeelding

Verder ben ik nu aan een rood vogeltje bezig, oliebol ik weet even niet meer van welk merk _O-

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:55

Oh ik wil ook weer graag beginnen.
Wat was die site ook al weer? Hobbyhoek ofzo toch

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:02

Dalista, ziet er leuk uit. Dat is inderdaad iets beter te doen voor de tv dan schilderen haha :)

Cindeeh, de site is www.hobbyhuis.nl :)

kleurboek voor volwassenen, wat moet ik me daarbij voorstellen ellen?

Koffie vierluik is leuk geworden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:14

Ik ga zodra het wat lekkerder weer is aan de panter beginnen die ik al meer dan een jaar heb liggen. Hopelijk is de verf niet ingedroogd :) lekker in de tuin schilderen!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:23

_Micha_ schreef:
Wat leuk zeg Dallista, is dat nou erg eenvoudig of toch nog wel ene heel gedoe?

Wel veel gedoe, maar ook vrij simpel. Ligt er wel aan wat voor patroon het is. Met grote vlakken van dezelfde kleur (zoals bij deze) hoef je wat minder op te letten. Dit is echt een hele makkelijke wat dat betreft.
Je werkt in principe van links naar rechts, en van onder naar boven. Ik markeer dan de ‘eindpunten’ van een kleur en dan kan je met verstand op nul werken (en met een schuin oog ook nog wat TV kijken!).
Maar je hebt ook patronen met veel meer kleuren door elkaar, dan is het natuurlijk continue opletten.
Er zijn ook twee soorten patronen, eentje a la borduren waarbij je een patroon op papier krijgt, met een legenda voor de symbolen en bijbehorende kleuren. Maar er bestaan ook kleden waarop het patroon in de juiste kleuren is voorgedrukt op het kleed. Dan komt er eigenlijk helemaal geen denkwerk aan te pas, gewoon kleurtjes matchen. ;-)
Eigenlijk vind ik het moeilijkste aan latch hooking om het kleed steeds goed vast te houden (zonder het kleed op elke rij te vouwen en buigen), want knopen leggen in een plat kleed is niet zo makkelijk…

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 16:52

AnoukS: een kleurboek, alleen dan met moeilijke kleurplaten :).
Maar op nummer schilderen vind ik leuker!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 21:02

[Nou nou, krijg een melding dat er in dit topic al langere tijd niet meer gereageerd is... valt toch wel mee? 17 maart 2014 is niet eens een maand geleden!] :+

Heb mijn knoopkleed af, en toen begon het toch wel weer te kriebelen, dat schilderen op nummer. Echte verslaving!

off-topic knoopkleed (principe is eigenlijk wel hetzelfde, knopen op kleur, haha):

Afbeelding

on-topic (eindelijk af!) PbN "Pansy Bouquet" (Dimensions Paintworks)
Afbeelding

en mijn nieuwe project, ter ere van het sakura / cherry blossom / kersenbloesem seizoen. Ik heb een voorliefde voor alles wat met Japan te maken heeft, en dit wordt mijn derde Japanse tuin PbN. De vorigen waren van Paintworks en Plaid, deze is een Ravensburger "Premium". En doet zijn naam eer aan, zeer gedetailleerd. Dat wordt weer vele uren priegelen. Ze hebben er zelfs een duo kwastje bijgedaan met nrs. 1 en 2 kwastjes eraan. ;-)

Afbeelding

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 21:09

Wauw gaaf zeg, die topic was naar beneden gezakt!
Als ik dit allemaal weer zie heb ik ook zin om aan de slag te gaan weer :D