Leuk vest Gitteke! En met dit "voorjaar" niet overbodig .
Na een paar dagen niet gebreid te hebben, is mijn pand vandaag weer een stuk verder. Nog maar 20 naalden en ik ben bij het armsgat. Verbazingwekkend hoe weinig wol ik nodig heb; ben pas aan mijn 4e bol begonnen . Ik had verwacht met de patent toch wel wat meer te gebruiken...
Jij gaat hard Gitteke! Ik wil dit weekeind weer aan iets nieuws beginnen. Misschien aan de trui waarvan ik het patroon nog heb liggen, misschien eerst een topje/shirtje. Heb al iets op het oog (http://www.garnstudio.com/lang/nl/visop ... =8&lang=nl) maar ik heb nog niet de tijd gehad om het patroon te bekijken of ik het wel kan
Gaat bij jou ook weer goed dus Patpen? Weer wat beter?
Maartje: qua breisteken/patroon moet dat te doen zijn . De pas is gebreid in dubbele gerstekorrel met 2 naalden tricot ertussen. Leuk effect!!! Maar...de pas is vierkant. Op zich weer eens wat anders maar een vierkante pas heeft 1 groot nadeel: hij gaat af staan . Vraag is dus of je dat wilt.
Hier gaat het weer een stuk beter. Griep ging over in hardnekkige verkoudheid en heeft toch wel ruim 3 weken geduurd. Het schijnt een gemene voorjaarsgriep te zijn. Nu alleen spierpijn . Gekregen van een paard met een eigen wil dat moeilijk in bedwang te houden was . Straks eerst naar het quilten en vanavond t/m het armsgat breien. De wol is van prachtige kwaliteit alleen niet echt strak getwijnd dus ik moet een beetje opletten soms dat ik wel de héle draad pak. Af en toe is de wol ook dikker maar het geeft een heel mooi resultaat. Haast heb ik niet echt met deze trui; is toch voor het najaar. Hoewel, het lijkt wel najaar qua weer . Tjonge wat een regen de afgelopen dagen! Maar deze trui trekt op dit moment meer dan die streepjestrui.
Danseresje de wol is drie draden wibra wol van 1 euro makkelijk te wassen het patroon is een beetje van een patroon (trui met kol op pen 7) en een beetje van mij ik brei voor en achter pand tegelijk aan elkaar dan de laatste 6 1r 1av boord was ook 1 r 1 av in de mooien heb ik 5 steken meer gemeerdert om een kabel in te breien de kraag is een dubbele kabellap die ik dubbel gevouwen heb en er op genaaid dit had ik bij het vorige vest ook gedaan daar was de onderrand ook een kabel
ik ben slecht in patroon lezen maar haal er altijd wel de grote lijnen uit als de steken maar niet te moeilijk zijn
Wel een paar oude breiboeken van Anni Blatt uit 1985 en 86 gekregen erg leuk het is zonder vleermuis mouwen weer hellemaal in
Ik kan wel breien en toen ik leerde breien hoefde ik alleen zeg maar een rijtje te doen en als ik die af had dan deed (toen mijn moeder, heel raar verhaal) dat ik weer opnieuw kan.. ik weet niet hoe je het uitlegt, zeg maar een nieuwe rij. maar nu woon ik tussen mannen en kan niemand me helpen hoe ik zo'n nieuwe rij maak..
Ik wil best een poging ondernemen om je te helpen maar ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt . Wil je nieuwe steken opzetten soms, bedoel je dat? Ik weet niet hoe ik dat rijtje moet plaatsen namelijk...
Het is al gelukt ik ben zo blond om eerste te vragen en dan pas te proberen maar ik deed de pen met de steken gewoon weer onder mijn linker arm en ik kon gewoon verder
Neptunus
Geplaatst: 24-04-12 12:22
om hier weer eens binnen te vallen. heb net het boek teddyberen breien besteld. wil ik heel graag eens aan beginnen .
een wolwinkel hebben wij hier ook eigenlijk niet meer, het schijnt slecht te lopen . wel haal ik eens bij de zeeman of wibra.
Haha, in ieder geval beter gevraagd dan meteen opgegeven toch! Je hebt 2 soorten steken: recht en averecht. Als je daar op googled/youtubed vind je heel veel uitleg en filmpjes over wat wat is.
Oh, dat klinkt leuk Neptunus! Vond een knuffel breien eigenlijk best leuk. Hier zit nog wel een winkel met veel wol, maar die verkopen ook textiel (en in het seizoen carnavalskleding), dus ik denk dat die met alle andere zaken erbij makkelijk op de been blijft.
Als jij zegt dat het zo heet, geloof ik je accuut Ik hou wel van dat soort halzen, met een beetje een blote schouder, dus vond deze ook erg leuk Morgen maar even printen op werk, als ik er aan toe kom, dan kan ik er van het weekeind aan beginnen. Al moet ik nog even gaan bedenken welke kleur hij moet worden
Mij te bloot . Volgens mijn moeder ben ik te preuts .... Als het héél warm is, wil ik THUIS nog wel een mouwloos hemdje aandoen maar zeker niet naar het werk of zo. Niet op kantoor maar ook niet naar de post . Hoewel ik daar nu wel met korte mouwen rondloop omdat het in die hal vreselijk warm is. Dus ik hoop qua werk niet op een hete zomer!
Het breiwerk is hier trouwens nog net zo ver als een paar dagen geleden toen ik mij had voorgenomen om voorbij het armsgat te komen. Ga nu twijfelen of ik toch maar niet verder zal gaan met de streeptrui want er schijnt wat beter weer aan te komen. Hoewel, de komende 4 dagen min of meer alleen maar oranje kleding hier. Morgen de opening van het feestgebeuren
Naar mijn werk ga ik niet snel mouwloos, maar dan wel weer met een shirtje dat zeg maar scheef is waardoor je 1 blote schouder hebt (dan wel met een degelijk topje eronder). Beetje hypocriet dus maar ik ga graag wat 'bloot', ik heb het altijd zo snel warm op kantoor Vandaag nog een erg oranje shirt op werk gescoord, inclusief bedrijfsnaam. En ik vier geen kninnendag en kijk niet naar voetbal. Helemaal aan mij besteed dus! Ik zou trouwens voor de streeptrui gaan, gewoon het goede weer afdwingen
Ik denk ook de streeptrui! Het schijnt volgende week 20 graden te worden dus geen weer voor een wollen trui . Hier ontkom je nauwelijks aan de oranje gekte... Wat het zuiden heeft met carnaval, hebben wij hier met Koninginnedag. Oranje shirt ooit eens gekocht (vraag me niet meer voor welke gelegenheid) dus die komt nu maar uit de kast. Ben wel blij dat ik morgen niet mee mag blazen met het concert (kaakontsteking): 6 uur beginnen, paardrijden en dan vanaf 20 uur blazen. Volgens mij moet ik dan 1 week bijkomen van zo'n dag . Maandag begint het festijn al om 7 uur 's morgens en gaat door tot 1-2 uur 's nachts. Lekker 6 km lopen door het dorp met de fanfare sla ik dit jaar dus ook maar over