[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:48

jasz schreef:
ooh wat stom, na blz 74 ben ik vergeten bladzijden aan te geven... ik was zo lekker bezig haha
edit: al aangepast.

san87:
1e werk: de verhoudingen kloppen niet, het gezicht heeft niet helemaal de goede vorm. ik vind het contrast wel mooi. 40 euro
2e: heel mooi, ik vind wel dat er wat te veel wit tussen de kleuren inzitten. dat maakt het een beetje flets vind ik. 60 euro.

wat bedoel je met dat de kleurovergangen niet kloppen? ik kan me daar eerlijk gezegd totaal niet in vinden :) en wat bedoel je met structuur?

ben ik het helemaal mee eens, alleen zou ik 60/65 euro geven voor Johnny
en 30 voor het oog ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:52

Nou, voor de taxaties die jullie geven gaat sowieso Jack niet weg :D. (Estelle, jij komt nog het meest in de buurt, haha :D).

De verhoudingen van Jack kloppen overigens prima. Net als dat het de bedoeling is dat er wit tussen de kleur zit in de tekening van het oog, dat is de manier van tekenen geweest ;).

@ jasz, Ik zou graag wat meer bot zien, meer contrast, ook bevat een paardenoog meer 'rimpels'. Het geheel oogt wat plat.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:57

_San87_ schreef:
Nou, voor de taxaties die jullie geven gaat sowieso Jack niet weg :D. (Estelle, jij komt nog het meest in de buurt, haha :D).

De verhoudingen van Jack kloppen overigens prima. Net als dat het de bedoeling is dat er wit tussen de kleur zit in de tekening van het oog, dat is de manier van tekenen geweest ;).

@ jasz, Ik zou graag wat meer bot zien, meer contrast, ook bevat een paardenoog meer 'rimpels'. Het geheel oogt wat plat.

Ik vind mezelf nog laag taxeren :j

Bedenkende dat jij zonder voorbeeld tekent, maar weinig mensen die dat zó goed kunnen

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:58

Dat is dan helaas echt de foto. Ik weet wat ik zeg en hik is echt heel realistisch :) maar goed, met een mobiel krijg ik dat niet goed op de foto.
ik vind de taxatie wel erg laag, daar gaat ie ieder geval niet voor weg.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 20:02

Fry schreef:
Ik vind mezelf nog laag taxeren :j

Bedenkende dat jij zonder voorbeeld tekent, maar weinig mensen die dat zó goed kunnen

Dank je wel :). Jack is overigens wel met voorbeeld getekend, echter zonder raster, schets of wat dan ook. Gewoon uit de losse pols nageschilderd :). Met de meest lastige techniek die ik ooit heb gebruikt ook nog :D.

jasz schreef:
Dat is dan helaas echt de foto. Ik weet wat ik zeg en hik is echt heel realistisch :) maar goed, met een mobiel krijg ik dat niet goed op de foto.
ik vind de taxatie wel erg laag, daar gaat ie ieder geval niet voor weg.

Ik taxeer dan ook enkel wat ik op de foto zie en wat ik op de foto zie is naar mijn mening 30 euro waard :).

Maar goed, dat doet er verder niet toe. Je mag taxaties best te laag vinden, ik vind taxaties ook wel eens onrealistisch, op het beledigende af. Dat hoort er nu eenmaal bij. We zijn allemaal leek op taxatiegebied. Enkel heeft de een wat meer realiteitszin dan de ander.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 20:04

jasz schreef:
hallo!
ik kwam ook even mn pastel-tekening laten zien. Ik heb er ook een topic voor aangemaakt, zie onderschrift :D
vandaag is ie dan eindelijk officieel af, en ik ben nu wel heel erg benieuwd wat jullie vinden dat ie waard is.
Ik heb inmiddels wat opdrachtjes gehad, dus de prijs die jullie noemen kan ik dan ook meenemen in de prijs die ik daarvoor vraag :)
oh ja, ik ben ff asociaal en laat eerst mijn eigen werk zien. Dan ga ik zo meteen ook andere tekeningen taxeren hoor!

[ Afbeelding ]
licht en de fotokwaliteit is niet optimaal, bedenk maar dat het in het echt levendiger en scherper is :)

Fry schreef:
jasz 50 euro

Even een toelichting over mijn taxatie, wat ik nog aan de hoge kant vind :)

Ik vind het een mooie tekening, ik zou het je niet na kunnen doen. Alleen ik mis wat levendigheid in het oog. De vacht vind ik prachtig, maar het oog lijkt zo dof. Als je een maan oog ziet, is het BOEM licht, helder, kraakhelder. En dit is kwa kleur nog wat te 'save'.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 20:05

_San87_ schreef:
Dank je wel :). Jack is overigens wel met voorbeeld getekend, echter zonder raster, schets of wat dan ook. Gewoon uit de losse pols nageschilderd :). Met de meest lastige techniek die ik ooit heb gebruikt ook nog :D.

Oeps! Ik verwissel hem met het veulen :+

Alsnog -:) -> :)
Petje af dus :')
Laatst bijgewerkt door Fry op 10-10-13 20:06, in het totaal 4 keer bewerkt

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 20:05

Ik weet niet wat het is, maar soms kom je niet altijd even leuk over. Maar goed, kan ik mee leven.
Mijn realiteitszin is goed. Ik heb er wel veel meer mensen naar laten ook mensen die voor hun beroep met kunst bezig zijn en dan was hij taxatie toch wel véél hoger.
30 euro is inderdaad bijna beledigend ;)
Edit: was op san87 bedoeld.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 20:08

Fry schreef:
Oeps! Ik verwissel hem met het veulen :+

Alsnog -:) -> :)
Petje af dus :')

Maakt niet uit :D.

jasz schreef:
Ik weet niet wat het is, maar soms kom je niet altijd even leuk over. Maar goed, kan ik mee leven.
Mijn realiteitszin is goed. Ik heb er wel veel meer mensen naar laten ook mensen die voor hun beroep met kunst bezig zijn en dan was hij taxatie toch wel véél hoger.

Wat dacht je van die 40 euro van jou voor Jack Sparrow :D? Ik zal maar niet vertellen wat een taxateur (dus een beroeps) er voor waarde aan heeft gehangen.

Ik heb geprobeerd netjes te verwoorden wat ik zie op de foto, naar mijn mening is daar niks beledigend in terug te vinden. Het kan best zijn dat de tekening in het echt vele malen mooier is dan op de foto, maar dat kan ik niet zien, ik moet het met de foto doen.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 20:09

jasz schreef:
Edit: was op san87 bedoeld.

Komt omdat het via internet gaat hé, dan zie je geen emoties.
:j

Maar over wat Sanne zei
Citaat:
op het beledigende af
. Dat heb ik ook soms hoor :)
Maar dat maakt je alleen maar beter, omdat ikzelf het dan altijd beter wil doen, het bedrag overtreffen :+

_Animo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 20:09

Fry schreef:
jasz schreef:
hallo!
ik kwam ook even mn pastel-tekening laten zien. Ik heb er ook een topic voor aangemaakt, zie onderschrift :D
vandaag is ie dan eindelijk officieel af, en ik ben nu wel heel erg benieuwd wat jullie vinden dat ie waard is.
Ik heb inmiddels wat opdrachtjes gehad, dus de prijs die jullie noemen kan ik dan ook meenemen in de prijs die ik daarvoor vraag :)
oh ja, ik ben ff asociaal en laat eerst mijn eigen werk zien. Dan ga ik zo meteen ook andere tekeningen taxeren hoor!

[ Afbeelding ]
licht en de fotokwaliteit is niet optimaal, bedenk maar dat het in het echt levendiger en scherper is :)

Fry schreef:
jasz 50 euro

Even een toelichting over mijn taxatie, wat ik nog aan de hoge kant vind :)

Ik vind het een mooie tekening, ik zou het je niet na kunnen doen. Alleen ik mis wat levendigheid in het oog. De vacht vind ik prachtig, maar het oog lijkt zo dof. Als je een maan oog ziet, is het BOEM licht, helder, kraakhelder. En dit is kwa kleur nog wat te 'save'.

Ik sluit mij hier bij aan, en hierdoor zou mijn taxatie ook niet zo hoog zijn als je gewild had denk ik.
Om het even in andere woorden te zeggen: Bij het paardenoog wat _San87_ heeft getekend, werd ik als het ware naar het oog getrokken. Ik wil telkens naar het oog kijken, en minder naar het geen er om heen. Bij jou heb ik dit minder, ik word er niet 'naar toe getrokken', maar ik kijk gewoon naar alles, en het oog valt een beetje weg.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 20:18

Ja dat zal inderdaad door het internet komen. Ja ik vind het jammer dat het oog niet zo lijkt op te vallen. In het echt is dut juist zo. Daar is het oog wat feller, het blauw springt er ook veel meer uit. Maar ja dat is toch niet te bewijzen.
het is alleen vervelend om vrij lage taxaties te krijgen als iedereen hier echt veel hoger taxeert. Maar dat blijft internet helaas. Niks aan te doen

_Caro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 20:22

Ik snap ook wat er hier gezegd wordt over Jack/Johnny, zoals hij nu gepost is lijkt hij echt wel niet 100% te kloppen qua verhoudingen. Mijn inziens omdat het contrast tussen licht en donker op zijn linkerkaak (dus rechts op de tekening) te fel oogt (foto?) waardoor de juiste verhouding van de wang wegvalt.
Overigens, mits de verhouding in real life beter overkomt, vind ik wel dat voor drybrush olieverf hier een beetje laag getaxeerd wordt :p De hier genoemde prijzen zouden realistisch zijn als het ging om een werkje in grafiet. Ik denk eerder richting de 150à175€? Moest het op canvas zijn ipv papier zou dat de waarde nog wel opdrijven.
Het oog vind ik trouwens echt wauw, is zo'n tekening waarvan duplicaten zelfs nog een aardig centje zouden waard zijn ;) Toch minstens 125à150€ waard denk ik en een liefhebber zal er vermoedelijk wel veel meer voor over hebben.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 20:27

_Caro_ schreef:
Ik snap ook wat er hier gezegd wordt over Jack/Johnny, zoals hij nu gepost is lijkt hij echt wel niet 100% te kloppen qua verhoudingen. Mijn inziens omdat het contrast tussen licht en donker op zijn linkerkaak (dus rechts op de tekening) te fel oogt (foto?) waardoor de juiste verhouding van de wang wegvalt.
Overigens, mits de verhouding in real life beter overkomt, vind ik wel dat voor drybrush olieverf hier een beetje laag getaxeerd wordt :p De hier genoemde prijzen zouden realistisch zijn als het ging om een werkje in grafiet. Ik denk eerder richting de 150€?
Het oog vind ik trouwens echt wauw, is zo'n tekening waarvan duplicaten zelfs nog een aardig centje zouden waard zijn ;) Toch minstens 125€ waard denk ik en een liefhebber zal er vermoedelijk wel meer voor over hebben.

Dat felle komt door de foto inderdaad :). Ik heb geen beschikking meer over mijn spiegelreflexcamera en moet het dus met een telefooncamera doen, waardoor de contrasten wat extremer worden dan ze in werkelijkheid zijn. Maar ik vind het niet nodig dat steeds te vermelden :D. Bedankt voor je, in mijn ogen, meer realistische taxatie.

_Caro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 20:34

Ja ik vind het om die reden zelfs vervelend om foto's van mijn werken te nemen, ziet er altijd kwalitatief zoveel minder uit dan de echte werken en dan stel ik me vragen of ik mij nu inbeeld dat mijn werk toch wel echt beter is dan de foto!
En je bent al "blij" met de vorige versie van mijn taxatie :D had nog ge-edit :P

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 20:37

Oh, haha :D. Ik weet niet of dry brush echt mooi wordt op canvas... Ik betwijfel het, eigenlijk... Naar mijn weten is het een techniek voor op papier.

Ik zit soms wel eens naar de foto te kijken en dan naar m'n werk (vooral met grafiet en kleurpotlood heb ik dat snel) en dan denk ik... Zijn dat dezelfde werken... En dan gooi ik de foto maar weer weg en probeer het opnieuw :'). Verhoudingen zijn ook heel lastig te fotograferen door de 'rekkende' werking die in fotocamera's zijn ingebouwd (kan zo even niet op de naam komen).

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 20:59

Ik vind dat kunst (zo noem ik het maar even) sowieso zwaar underpriced is. De meeste werken die ik aan de muur heb hangen (dat zijn er niet zo gek veel..), vind ik zelf veel meer waard dan de 100-200 euro die ze hebben gekost.

Hoeveel verdiend de gemiddelde NL'er per uur? Reken maar eens uit hoeveel uur je bezig bent met een tekening, dat maal het uurloon en dan nog materiaalkosten er bij op. Dan kom je misschien in de buurt.

Digitale werken kosten soms ook wel 300-400 euro. Dan heb ik het niet over kleine, overgetrokken werken trouwens. Deze zijn 100% zelf bedacht en er zitten zeker 30 uren in. Overtrekken en colourpicken is niks aan :o

Digitaal is trouwens (bijna) altijd gemaakt in opdracht. Een tekening van een random paard is leuk, maar ga je die ook kopen en op posterformaat uitprinten? Dan heb je denk ik liever een tekening van je eigen paard en dat brengt weer extra kosten met zich mee.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 21:05

Bedankt iedereen die mijn tekeningen heeft getaxeerd! Volgende keer (als ik niet half dood ben) zal ik ook eens een keertje echt proberen te taxeren ipv alleen commentaar te geven :P

_San87_ schreef:
EmmaVZ: Leuk werkje met die kat. Mooi contrast (foto lijkt wat wazig?). Ook kleine formaten tekeningen kunnen erg leuk zijn, dat bewijs je met deze. 40 euro.

Foto is inderdaad wat wazig, hij is in de avond met mobiel genomen, vandaar :)

_Caro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 22:48

_San87_ schreef:
Oh, haha :D. Ik weet niet of dry brush echt mooi wordt op canvas... Ik betwijfel het, eigenlijk... Naar mijn weten is het een techniek voor op papier.

Ja ik bedoelde ook meer olieverf op doek, niet direct drybrush :P omdat van de moment je olieverf op doek begint te "smeren" er toch al meer verf en laagjes in kruipen enz, dus ook weer meer uren en dat zoiets voor mij ook wel de waarde van het werk doet stijgen.

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 02:04

_San87_ schreef:
Ik zal ook nog wat taxeren :).

Dirndl: De eerste vind ik echt fantastisch, heel mooi ook met die tekst erbij. Ik blijf ernaar kijken. 350 euro.

Wauw - van iemand wiens werk ik zelf zo mooi vind, is dit voor mij echt een enorm compliment. Niet eens de prijs van de taxatie, maar gewoon je waardering. Dankjewel! You've just made my day :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 20:54

Ik wil heel graag taxeren, echt waar.. maar ik heb er totaal geen verstand van, dus voor mij zal elke tekening niet meer als 50 euro waard zijn, aangezien dat voor mij dus 10 weken zakgeld is en voor mij heel erg veel.
Is het heel erg als ik niet taxeer?
Natuurlijk probeer ik het wel te leren!

Afbeelding

Afbeelding

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 21:25

jasz schreef:
indianrose heel leuk idee, ik vind het wel wat flets allemaal. 30 euro

Dat fletse was de bedoeling, de kleuren die ik wou bereiken :)
_Caro_: jeetje, zoveel getaxeerd! Ben je daar een halve dag mee bezig geweest?! Bedankt voor het taxeren van mijn oorlogsschilderij en de beer, er heeft nog nooit iemand zoveel getaxeerd daarvoor :)
De beer blijft bij mij, ik verkoop hem niet. Dan vind ik het wel leuk als toch tenminste iemand snapt waarom ik hem zelfs voor 200 euro niet zou weg doen :) Ik heb er echt enorm lang aan gewerkt ook! Kunst wordt idd wat ondergetaxeerd. Het is gewoon door de jaren heen ook iets geworden dat de gewone mens zich kan permiteren, wat vroeger niet zo was, volgens mij...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 21:56

Paardengek0 schreef:
Ik wil heel graag taxeren, echt waar.. maar ik heb er totaal geen verstand van, dus voor mij zal elke tekening niet meer als 50 euro waard zijn, aangezien dat voor mij dus 10 weken zakgeld is en voor mij heel erg veel.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Een porsche is voor mij ook erg veel geld. Maakt de waarde niet minder :).

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:09

Paardengek0 schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Die redenering slaat echt nergens op

Maar als jij niet de moeite gaat doen voor andere mensen hun werk te taxeren denk ik niet dat de mensen de moeite gaan doen om jouw werk te taxeren.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 23:36

Ik mag neem ik aan wel een foto plaatsen?
nadat ik op de vorige pagina, iets van 4/5 pagina's getaxeerd heb :')

dit was een cadeau voor iemand, dus heb er niks voor gevraagd,
pastel op a4, 3 dagen de tijd ( a 2 u per dag )

Afbeelding