Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
drawerlover schreef:Halloww kheb 2 vraagjes.
1: hoe maken jullie het neusgebied (neus en mond) en de oren en bloedvaatjes zeg maar realistisch dat het lijkt alsof het erop ligt want bij mij komt dat steeds verkeerd uit. *zucht*
2: hoe moet je goed omgaan met pastel potloden. Ik heb het dan over het tekenen
DianneM schreef:drawerlover schreef:Halloww kheb 2 vraagjes.
1: hoe maken jullie het neusgebied (neus en mond) en de oren en bloedvaatjes zeg maar realistisch dat het lijkt alsof het erop ligt want bij mij komt dat steeds verkeerd uit. *zucht*
2: hoe moet je goed omgaan met pastel potloden. Ik heb het dan over het tekenen
1: De schaduwen van de bloedvaatjes tekenen ipv als een "lijntje" en daar waar het licht op valt wat accentueren met een lichte kleur.
2: veel oefenen, pastelpotlood is ideaal om in laagjes te werken. Minstens zo belangrijk is het papier waarop je werkt. Je merkt gelijk dat je goedkoop papier pakt, want dan kan je amper dekkend werken. Koop ook een goede kneedgum en doezelaars. Potlood laat zich ook goed mengen met krijtjesis wel prettig met grotere vlakken. Bewaar je potloodjes in een doosje met schuimrubber. Ze kunnen erg slecht tegen vallen. Dan blijf je punten slijpen. Ik slijp ze ook niet met een puntenslijper, maar met een scheermesje. Een puntenslijper slijpt namelijk heel veel van het pastel ook af..
Anniek22 schreef:Hoi Bokkers, ik vroeg me af of je echt goed portretten kan tekenen met H, HB en 2B potloden? Ik ben nu bezig met rond de 55 opdrachten, en dat gaat goed. Het kan natuurlijk wel beter haha
Zeggen jullie dat er niks mis mee is of moet ik toch eigenlijk wel echt andere potloden gaan kopen..?
yvanna schreef:Hoe werk je met karbon papier? Op grote schaal?en heb nog een andere vraag. Zou iemand me een pb willen sturen die veel schildert op grote doeken en die karbon gebruikt.
Alvast bedankt x
Nienke15 schreef:yvanna schreef:Hoe werk je met karbon papier? Op grote schaal?en heb nog een andere vraag. Zou iemand me een pb willen sturen die veel schildert op grote doeken en die karbon gebruikt.
Alvast bedankt x
Misschien kun je meerdere carbon-papieren aan elkaar plakken met plakband en ook de foto in gedeelten afdrukken en die aan elkaar plakken met plakband?
yvanna schreef:Nienke15 schreef:
Misschien kun je meerdere carbon-papieren aan elkaar plakken met plakband en ook de foto in gedeelten afdrukken en die aan elkaar plakken met plakband?
Ja daar dacht ik ook aan alleen Hoe weet je precies dat een deel van de foto op A4 komt? Het moet namelijk wel precies passen Enzo
yvanna schreef:""""
Ja maar krijg je de stukken dan even groot? En precies op A4. Of kleiner en dan uitknippen?