[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 21:56

Seven schreef:
Ja zo'n eerste laag is gewoon lekker verf er op kliederen :D

Ja is ook zo. Heb al zo lang niet meer geschilderd :'). Tenminste, met olie dan. Aquarel is toch anders :P.

oji

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 08:53

Mooi die jute doeken! Wist niet eens dat het bestond. Zijn die helemaal niet voorbewerkt?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 10:00

Volgens mij wel
Maar ik heb hem alsnog met transparant gesso behandeld werd het nog wat striever van :j

Ik kwam er ook via inastagram achter dat dit aoort doeken bestonden en toen vind ik deze dit is canvas board van Clair fontaine

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 10:22

Heel mooi...ha ha transparante gesso...ook daar wist ik het bestaan nog niet van :D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 10:56

Gaaf is dat jute look, heb er ook een aantal keer mee in mijn handen gestaan in de winkel maar ik werk eigenlijk altijd doek vullend, beetje zonde.
Misschien volgend jaar voor de kattenveiling er iets mee proberen, lijkt me wel heel erg leuk.
Stond er helemaal niet bij stil dat het wellicht onbewerkt is, verf trekt er hardstikke in dan. En transparante gesso nog nooit van gehoord, wat een top idee Seven.

Dank je oji voor je reactie op mijn werk. Fotograaf bij de merrie met veulen had op een heel goed moment geschoten, heel blij dat ik de foto mag gebruiken.
Leuk als je weer wat meer tijd vrij krijgt om wat te gaan maken weer, ook voor ons. :j

Nu geen tijd om op jullie werken te reageren, later ga ik dat zeker doen. Ik ben druk met een soort van opdracht, begon als vrij werk met een hele gave foto en moet deze week af zijn. :):)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 11:32

Ook die tip kreeg ik van een ander over de transparante gesso
Ik heb zelf enkel witte dus die gelijk mee besteld en op het kleine doek getest. Was nog wel soannend want de transparante is ook wit dus toen ik dat e rop smeerde was ik echt bang dat ik het doek gewhitewashed had := gelukkig droogt hij transparant op.

Heb ook gelijk een opdracht op het tweede doek wat ik heb in de naturel linnen dus die gaat nu even voor
Een schotse hooglander spannend al dat haar :D

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 13:42

Ik zag net bij de Kwast de doeken liggen Seven, erg mooi. Ik was verbaasd dat ze zo dun waren, niet geschikt voor een baklijst lijkt me maar wel voor al die mooie 'antieke' lijsten die ik hier voorbij zie komen. Ik leer elke keer weer bij haha.
Zelf 2 50x70 pastelmat op board meegenomen. Het is bijna vakantie!!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 13:48

Kan wel in een baklijst maar een gewone lijst is mooier denk ik
Ze zijn inderdaad dun genoeg voor ook een iets diepere lijst met evt glas.

Leuk de kwast daar bestel ik vaker materiaal :j

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 15:12

Waar "scoren" jullie van die mooie barokke lijsten eigenlijk? Alles wat ik zie is mega duur.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 15:19

Mp ik heb nog een hele verzameling boven liggen.
Via mp een adresje gevonden die echt een mega verzameling had waren niet mega goedkoop maar ook niet te duur

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 15:34

Hahaha Seven, ik zou gelijk kijken naar de pot, heb ik wel de goede? Ik heb zelf witte en zwarte gesso.

Hooglanders! <3

Ik bij de kringloop of op marktplaats oji, voor mijn Koppel Appelvinken van 60x90 (standaard maat) had ik echt behoorlijk mazzel met de lijst, hele mooie voor maar 40 euro van marktplaats. Ik probeer altijd standaard formaten te bemachtigen, scheelt weer doeken op maat laten maken. Maar dat is nog altijd goedkoper dan een nieuwe lijst aanschaffen. Neem altijd een meetlint mee naar de kringloopwinkel. :D Gister 2 van 30x30 en 1 van 60x60 kunnen kopen voor totaal 35 euro.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 15:42

Moet misschien ook eens in de kringloop winkel gaan neuzen...kom ik eigenlijk nooit.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 15:56

oji schreef:
Moet misschien ook eens in de kringloop winkel gaan neuzen...kom ik eigenlijk nooit.

Echt leuk :j ik neus er al zo'n 25 jaar. Mijn favoriete zit in Naarden. <3 Zo'n 80% van mijn kleren komen er ook vandaan. :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 18:01

Ik hou dr ook van de kringloop vind dr altijd vanalles :j

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 19:05

Jaaa, kringloop! Heerlijk! <3

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 14:59

Helemaal in mijn nopjes met een nieuwe opdracht, toeval of niet maar ik had gister een portretlinnen doekje van 30x40 meegenomen toen ik verf ging halen en die wordt nu al daarvoor gebruikt.

Hele gave portretfoto van een paard.....met halster, wat had ik daar over ook alweer gezegd, begin ik niet meer aan, zoiets geloof ik := but i'm a sucker voor love en dit is zo'n mooi verhaal vind ik. <3

Zo'n 4 uur bezig geweest nu.

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 15:20

Mooie opzet
Ben benieuwd wat het gaat worden

Hier weer eens de koe tevoorschijn getoverd

Afbeelding
Foto is echt vreselijk -O-

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 17:18

Gaaf dames, benieuwd naar de uiteindelijke kunstwerken.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:45

Mijn allereerste tekening.

Afbeelding

Morgen opnieuw maken met de juiste materialen.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 22:05

Nu al leuk deugenietje!
Wat zijn voor jou de juiste materialen?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 08:48

Jis_ schreef:
Helemaal in mijn nopjes met een nieuwe opdracht, toeval of niet maar ik had gister een portretlinnen doekje van 30x40 meegenomen toen ik verf ging halen en die wordt nu al daarvoor gebruikt.

Hele gave portretfoto van een paard.....met halster, wat had ik daar over ook alweer gezegd, begin ik niet meer aan, zoiets geloof ik := but i'm a sucker voor love en dit is zo'n mooi verhaal vind ik. <3

Zo'n 4 uur bezig geweest nu.

[ [url=m/tXyD3K.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is nu al prachtig <3

@Seven: ziet eruit als een detailwerkje, mooi!

Wou nog even zeggen dat ik elke dag geniet van jullie kunstwerken, kom dagelijks in het topic kijken.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 09:37

Blz 75,

Top werk San! :j

@Seven, ondanks dat je zoveel kleuren miste vind ik de oren er goed uit zien.

Wat een leuk portret huricane. Lief!

Gave veren BopjeBo. Prachtig gedaan. Enige dingetje wat ik persoonlijk meer zou willen zien is dat het wit van de veren en de pennen net als de rest, door middel van wat meer kleuren van het blad springen.
Wit weergeven is lastig maar goed kijken en je ziet heel veel kleurschakelingen.

Blz76,

Wat lekker kleurrijk Tallie1979, heel gaaf!

Eens met Eva Seven, iets groter (zegt iemand die heel snel de kantjes bijna aantikt :D .... is dat een kwestie van smaak?) maar het wordt weer een prachtige tekening.

Ik vind dat heel leuk die strakke lijnen recht en achter de koe Seven, krijgen die vlakken nog een andere kleur?

@Deugnietje, heel cute! Benieuwd naar de verdere uitwerking.

Dank je Solleke_Noah! :):)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 11:00

Ik ben zelf eigeblijk heel blij met het kleinere portret op het linnen doek :D lekker eigenwijs ;) wil nog iets met de rand doen weet nog niet van hoe en wat maar dat ga ik nog wel showen.

De koe, die strepen was mijn bedoeling om bij te snijden maar vind het ergens ook wel wat hebben. Misschien een passe partout

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 11:07

ik reageer later op iedereen. Zit nog int ziekenhuis (mag namiddag naar huis) en heb een tekening gestart.
Weet nog niet of ik deze ga afwerken... Heb namelijk ook nog opdrachten te maken.
En twijfel beetje of deze wel gaat goedkomen met dit klein formaat. Misschien hertekenen op A3 zodat de details beter kunnen uitkomen.

op A4 formaat
Afbeelding
Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-20 14:34

Sinds mei niet meer getekend. Vond nog lastig die balans vinden tussen een eigen paard hebben (en dus bijna dagelijks naar stal gaan) en tekenen. Maar nu een opdracht dus dat helpt om het weer op te starten. Moet er gewoon even bewust tijd voor inplannen. Als ik eenmaal weer in dat ritme zit, dan moet je me soms wegslepen bij m'n tekentafel :+

Kon nu meteen m'n Stabilo Carbothello's proberen, vind het fijne potloden, zijn ook heel dun en ik heb mini vingertjes dus prima :Y) Heb nog nooit een heel lichaam getekend, dus alles is priegelwerk :+

Afbeelding

Pagina 76 & 77:
Art: Beterschap! Al die stipjes lijkt me ook lastig op A4, als je echt gedetailleerd wil werken kun je misschien inderdaad beter op A3 overgaan, nu ben je nog niet zo ver. Goed begin al.
Deugenietje: Leuk dat je begonnen bent! Ik ben ook wel benieuwd wat jij het juiste materiaal vindt?
Seven: Die rimpels van die koe lijken me zo lastig, heel andere huidstructuur dan andere dieren, door de blauwe achtergrond komt hij er wel goed uit.Je paard op dat canvas is ook mooi geworden, je laat hoofdstellen altijd zo levensecht lijken, ik durf het nog niet aan :+
Jis: Heel tof al, zou hem haast zo laten. Groot contrast zo.
San: Denk dat dit werk wel één van je hoogtepunten is hoor. Zit zoveel karakter al in.
Tallie: Gaaf dat je het durfde om eens andere kleuren te gebruiken. Ik zie er ondanks de andere kleuren wel een Fries is