[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luna1604

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 18:42

hoi!
shame shame :o ontzettend sorry! was vergeten dat ik gisteren mijn verjaardagsfeest had.
de rest van de week had ik het gewoon druk.

blimmerd: onzettend mooi! ik doe je echt niet na hoor!

pluizebolpum: jah wij reizen veel en proberen altijd paard te rijden :Y) leuk plaatje! alleen vind ik de beentjes nogal kort.

renskefrea: hahahaa, ik keek er echt naar ui! goed gelukt! echt goed gelukt, alleen zijn de benen nogal dik =:)

fnanne: de eertse is echt +:)+ leuke vakjes ingekleurd, leuke stijl

pluizebolpum: leuk plaatje! alleen mocht het iets meer uitgewerkt zijn

renskefrea: ohwww, hoe schattig! zou ik zo op mijn huistakenmap plakken!

fnanne: super leuk al die paardjes! fijn dat het er zo veel zijn!

pluizebolpum: dat is al veele beter! ik ben helemaal verliefd op het hoofdje <3 leuk bedacht!

renskefrea: wat orgineel! hou van jou fantasie! fijn geschldert, leuke houding

heb geen zin om alles te taxeren dus hou het hierbij, soory!!

de mijne!

rap een krabbeltje,
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:11

Birgitje, grappig zo met die streepjes.
Bimmerd, bedoel je de textuur van het papier in de hals, of overal?
Vooral bij de hals valt het op, omdat ik die misschien een beetje afgeraffeld heb :') Bij de rest van het hoofd valt het mij iig totaal niet op. Ik vind het zelf vaak nog wel mooi. Met kleurpotloden kost het nogal wat meer laagjes om het goed dicht te krijgen, daar heb ik het geduld niet voor :P Dit is zo'n 2 uurtjes werk, langer dan normaal :P
Je zebra vind ik leuk. Is weer eens wat anders dan digitaal, gaat je ook mooi af :) Hij kijkt leuk :P vind alleen zijn wangen iets vreemd ogen, alsof ie ze opgeblazen heeft maar wel een hele smalle neus heeft :)

Vandaag wat vlugge schetsjes.
Ik ben op voorbereiding gegaan voor mijn projectje, maar daar in verloren geraakt dus uiteindelijk weer minder tijd om te tekenen :P Dus morgen ga ik aan mijn idee projectje beginnen :P
Dit zijn 2 foto's die ik zelf gemaakt heb op paardrijvakantie, van de 2 paarden waar ik de laatste keer op gereden heb, vorig jaar alweer.
In een A5 schetsboekje, met pastelkrijtjes

Afbeelding

luna1604

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:17

ah ja, ik ben de komende 2 weken op vakantie sorry! zal daarna weer aan de slag gaan!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:26

RenskeFrea Oh, die van gisteren, een Exmoor pony misschien?, is ook weer zo mooi geworden, wat een lief koppie!
Die van vandaag zijn ook leuk. Vooral die onderste. Wat kijkt ie heerlijk guitig.
Bimmerd Eindeloos gave zebra. Wat een heerlijke uitdrukking heeft ie ook.
Zal anders eens wat voor en na werk eens doen, maar meestal is het net wat meer contrast toevoegen omdat de scanner er zo een zooitje van maakt (en mja, soms verrommeliseer ik inderdaad een hele tekening omdat ie anders niet door de schoonheidscommissie heen komt :o ).
birgitje Nog gefeliciteerd *\o/* en fijne vakantie. Leuke krabbel zo, grappig zo tussen de regels door.

Vlug digitaal krabbeltje (gevalletje 'O stik, ik moet nog een paard!' :oo ). Referentieplaatje en Gimp.

Hop hop hop, paardje in galop
Afbeelding
(dat zingen is altijd de beste manier om vzpaard stil te laten staan _O- )

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:12

En gelijk maar door met die van vandaag in dezelfde stijl. Ook een digitaal vluggertje uit de losse pols.

Koppie
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:26

Pluizebolpum, leuke krabbels zo, lekker los. Ik vind die van gister erg mooi, de beweging zit er goed in door het losse. Die van vandaag ziet eruit alsof ie zijn maaltijd over zichzelf heen gesmeerd heeft.
Misschien moet je hem nog een slabbetje geven :')

In het kader van mijn nieuwe project, een rassen ABC, vandaag de A.
het heeft erom gespannen welk ras het zou worden, had 3 verschillende foto's en pas in de trein besloten welke het werd :P
Treintekening, kleurpotloden op A4. Afwerking kan nog altijd beter, en het contrast ook, maar de treinrit was vrij kort :P En hij liep niet snel genoeg mijn papier op, zijn staartje paste er niet meer op :+

De A is van:
Afbeelding

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 23:20

Week 32, vlugge krabbeltjes.
Volgende week een groot reactierondje (of deze week nog misschien :P) maar ben echt kapot sinds vanochtend -O-

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 11:21

Vlugge krabbels zijn altijd leuk om te zien, geeft een stukje inzicht in hoe iemand werkt :) hou ik van :j
RenskeFrea: duidelijke a :) hij is knap gedaan. Dat voorplukje is uitermate lief :D
Pluizebolplum: beide snelle digitale krabbels zien er lekker vlot uit inderdaad :) wat heeft jouw voorkeur? Ik heb ooit een tablet aangeschaft, maar -voor nu althans- ga ik toch echt voor de ouderwetse materialen en technieken :D
RenskeFrea: dat oogje van die tweede is geniaal! :j
Brigitje: leuk gedaan :j ook net met dat kinnetje over de lijn heen :D

And shame on me.... Retedruk geweest...
Keurig elke dag paardje gedaan :) klein groepje eruit:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
221, 222 en 223 :)

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 19:23

Fnanne, jaja, een racevoorpluk, voor de Agossie factor :P (ook met een a, ook al is het geen woord :+ )
je krabbels zijn weer erg leuk. Lekker samenspel met lijntjes en verf vlakjes.
Ik vind vooral de bovenste leuk.

Vandaag de B. De hele tekening past bij de B als ik het zo eens bedenk: bakkeleiende paardjes, boos en bekvechtend :P
Dit zijn bijna wilde paardjes uit Australië, potlood krabbel op A4.

De B is van:
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 21:55

RenskeFrea Lol, ja, nou je het zegt...Zie zo vzpaard al met haar lijf vol appelprut. :')
Wat een lief 'A'tje
Spoiler:
A van Arabier?
mooi gelukt zo en o, dat snuitje, hoe snoezig.
Die van vandaag is ook leuk
Spoiler:
Brumbies?
, lekker ruig, past goed bij het plaatje.
Mocht je ergens in het alfabet vast komen te zitten (ik kan me voorstellen dat de X en Y misschien wat lastig worden) geef maar een gil, ik weet er nog wel een paar.
Delicia Leuk, zo oefenkrabbels. Als ik zo je onderschrift lees snap ik waarom je kapot was. Sterkte meis. :(:)
Fnanne Mooi, mooi, mooi weer! Ik weet niet waarom maar de middelste vind ik dan weer het gaafst. Het 'simpelst' maar ook zo sprekend.
Ik heb trouwens niet echt een voorkeur, het is maar net waar ik zin in heb of wat voor een plan ik heb. Soms werkt digitaal fijner, soms gewoon op de 'Ouderwetsche' manier. En of ik laat ben. Als het al donker is is het beneden te donker om fijn met kleuren te werken en dan werkt een schermpje weer beter. Heb boven wel goed licht maar dan moet ik alles weer naar boven verslepen enz. en ik ben al zo'n lui varken :o .

Hier ging iets grandioos fout vandaag. Ik wilde oorspronkelijk iets doen met vlinders en paarden maar omdat ik in een ietwat kwaaie bui was (iets met terreur oudjes die van mij :x 8)7 |o _-:( }:) :r ) werd het al snel een wel erg eng plaatje in mijn hoofd. Heb 'm iets opgeschoond zodat het nog een beetje toonbaar is zonder dat men er nachtmerries van zou kunnen krijgen... :=

Evil
Afbeelding

(voor de liefhebbers, de versie uit de scanner: https://lh3.googleusercontent.com/EerBR ... 00-h631-no , vond die ook niet verkeerd en erg lastig kiezen)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 19:27

Los vlug werkje voor vandaag terwijl ik met een half oog naar dressuur op tv zat te kijken. Acryl verf en een snufje kat ipv Gimp. :D

Paard
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:13

Pluizebolpum, je hebt ze allebei goed :)
Voor de meeste letters heb ik wel het een en ander, de x en y ook (met evt wat gesjoemel :P)
Alleen voor de letter U zijn er geen rassen te vinden. Heb je daar nog ideetjes voor?
Ik vind die van gister echt gaaf. Straalt flinke woede uit zo, tof gelukt. Ik vind je bewerkte versie dit keer mooier, die heeft wat feller contrast.
Die van vandaag is ook erg fijn schilderwerkje. mooi

Vandaag even iets anders tussendoor, want ik heb weinig tijd en dat vind ik zonde van mijn rassenserie.
Dus even een oogje met pastelkrijtjes geprobeerd, naar aanleiding van een foto die ik zelf gemaakt heb. Op A5:

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 22:39

RenskeFrea: lekker dynamisch, die stoeiende ... Ik dacht ze gaat met een Belg aan de slag :D
Pluizebolplum: ik vind het knap hoor, dat digitale :) en lui? Mwo... Denk dat je niet echt lui bent als je een challenge als dit aangaat :D mooie tegenstelling heb je gemaakt als je die van gisteren en vandaag zo bij elkaar ziet :j
RenskeFrea: ras met een u... Ik ga denken :) je oogje toont het gebrek aan tijd een beetje. Hopelijk druk met leuke dingen :)

Afbeelding
224/365

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 15:29

Afbeelding
Vanuit Ballorig Assen - vanmorgen mooie expo van Juul Kraijer bekeken - nummer 225/365.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 21:03

RenskeFrea Yeah, ga ik nu door voor de koelkast? :D Heb er even mijn International Encyclopedia od Horse Breeds bij gepakt. Uit mijn hoofd weet ik wel Ukrainian Saddle Horse, Xilingol en natuurlijk het Yakut paardje (o, gut, die is zó schattig). Met het boek erbij hebben we ook nog de waarschijnlijk uitgestorven Unmol en de Uzunyayla uit Turkije. Voor de Y bestaan ook nog de Yanqi, Yili, Yemeni Horse, Yiwu, Yonaguni en Yunnan.

Mooi oog, ik vind de lijnen zo rondom het oog erg fijn, al zou ik de pupil wel liever wat horizontaler zien.

Fnanne Mja, ik heb toch echt wel zo mijn luie afwijkingen hoor. Te lui zijn om de kruiwagen te pakken en dus vijf keer op en neer door een weiland sjouwen met een schep vol drollen. :') En mijn fiets staat ook nog steeds buiten... :o

Gaaf werk weer. Heel mooie hoofdjes. Vooral de laatste, de blauwe AT vind ik heel aansprekend. Wat een prachtige paarden zijn het ook...

Vluggertje nav een gebeurtenis vandaag. Er zijn 40 balen kuil gebracht en bij gebrek aan opslag zijn ze in het weiland gezet. En toen kwam opa kijken, snuffelen, nam een hap en keek toen omhoog (het staat drie hoog). Echt, z'n kaak viel nog net niet letterlijk omlaag maar z'n ogen werden groot en je hoorde hem wel bijna 'Wow...' denken. De kop die vzpaard trok toen ik er een lijntje draad omheen had gespannen was ook onbetaalbaar. "O yeah, miss party pooper thinks she is fr*king brilliant again" :roll:
Dat allemaal samen met de pogingen van Waakhond om de balen van het erf af te blaffen maakte het wel tot een heel hilarisch geheel. _O-

Stift op A4 en afgemaakt met Gimp. De regenboog oogde wel heel kinderlijk (nog steeds wel) en ik had gehoopt er een leuk muziekje onder te kunnen zetten. :P Dat Halleluja zingende engelenkoor moeten jullie er maar zelf bij denken...

Pot o' Gold
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 22:04

Fnanne, het was ook een zware strijd tussen de Belg en de Brumby, maar ik vond het een leuke uitdaging dit plaatje te doen :)
Ik heb het vooral druk in mijn hoofd, dus dan slechte tot geen concentratie voor tekenen. Maar eigenlijk moet ik gewoon beginnen, zoals vandaag, dan lukt het vanzelf. Vooral gewoon op tijd beginnen zodat ik niet meteen omval van de slaap :')
Ik ben het trouwens met je eens met dat oogje gister. Het doet mij vooral denken aan het oog van een dinosaurus :')
Ik vind beide je regenboogpaard en je blauwe erg mooi. Is wel mijn smaak die kleurtjes :j

Pluizebolpum, volgens mij ben jij zelf een wandelende encyclopedie :P Maar leuk idee hoor, een uitgestorven paard tekenen _/-\o_
Geweldig verhaal weer, zie het alweer helemaal voor me. Zeker nu ik weet hoe het weitje eruit ziet :D
Doet mij ook denken aan mijn stage bij een stoeterij lang geleden. Daar hadden ze een welsh a hengst, die zich altijd enorm liep uit te sloven, die werd 2x zo groot toen hij naar de wei moest waar ineens van die enge groene dingen aan het eind stonden :P Ik was blij dat ie zo klein was :P Hij kroop het liefst achter mij.
Prachtig plaatje om het weer te geven. Ik vind je regenboog helemaal niet kinderachtig. Die past er wel bij :j

Vandaag is eigenlijk een ABC paardje, maar ik ken m alleen als de C, dus vind ik hem toch wel bij de C passen. Ik heb er nog nooit een gezien, maar lijken me best interessante dieren.
Pastelkrijt en -potlood op A4

De C is van:
Afbeelding

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 10:42

RenskeFrea schreef:
Fnanne, het was ook een zware strijd tussen de Belg en de Brumby, maar ik vond het een leuke uitdaging dit plaatje te doen :)
Ik heb het vooral druk in mijn hoofd, dus dan slechte tot geen concentratie voor tekenen. Maar eigenlijk moet ik gewoon beginnen, zoals vandaag, dan lukt het vanzelf. Vooral gewoon op tijd beginnen zodat ik niet meteen omval van de slaap :')
Ik ben het trouwens met je eens met dat oogje gister. Het doet mij vooral denken aan het oog van een dinosaurus :')
Ik vind beide je regenboogpaard en je blauwe erg mooi. Is wel mijn smaak die kleurtjes :j

Pluizebolpum, volgens mij ben jij zelf een wandelende encyclopedie :P Maar leuk idee hoor, een uitgestorven paard tekenen _/-\o_
Geweldig verhaal weer, zie het alweer helemaal voor me. Zeker nu ik weet hoe het weitje eruit ziet :D
Doet mij ook denken aan mijn stage bij een stoeterij lang geleden. Daar hadden ze een welsh a hengst, die zich altijd enorm liep uit te sloven, die werd 2x zo groot toen hij naar de wei moest waar ineens van die enge groene dingen aan het eind stonden :P Ik was blij dat ie zo klein was :P Hij kroop het liefst achter mij.
Prachtig plaatje om het weer te geven. Ik vind je regenboog helemaal niet kinderachtig. Die past er wel bij :j

Vandaag is eigenlijk een ABC paardje, maar ik ken m alleen als de C, dus vind ik hem toch wel bij de C passen. Ik heb er nog nooit een gezien, maar lijken me best interessante dieren.
Pastelkrijt en -potlood op A4

De C is van:
[ [url=m/bs51Bo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi!
Spoiler:
en natuurlijk is de c van Curly!
<3

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 15:56

RenskeFrea: jaa! Ik herken 'm! :D
:= dino oog had ik er niet uit gehaald, het is wel paard hoor :) en druk in hoofd... Dan kan inderdaad juist gaan zitten en aan de slag gaan rust geven. Het geeft mij altijd wel focus :)
PluizebolPlum: als ik dat zo lees dan is het dolle boel bij jullie :D klinkt erg gezellig :j
Je tekeningetje is heerlijk illustratief, muziekje erbij inderdaad en het is compleet :D
De akhals zijn erg mooi inderdaad :) daarom vandaag maar weer eentje :)

Afbeelding
226/365

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 19:54

RenskeFrea
Spoiler:
Curly Horse!
Ik ken inderdaad ook de A en B variant (mja, misschien ben ik inderdaad een encyclopedie :') ). Mooi koppie, direct herkenbaar voor wie het ras kent en knap hoe je de structuur van de vacht zo goed te pakken hebt gekregen. Lijkt mij bij deze zo lastig...

Fnanne Oh, gaaf werk weer. Ook zo dat hele gespierde in de boeg. Heel mooi plaatje.
Mja, het zijn hier voornamelijk de hilarische dieren die het leuk maken. *klaag modus aan* Momenteel is het allesbehalve gezellig op het erf dankzij een stel terroriserende oudjes. Gelukkig krijgen we een nieuw landje, een end verderop in het bos, maar kan niet wachten...*klaag modus uit*

Vanmiddag naar reining op de tv en computer gekeken en dat als inspiratie gebruikt om wat vlotte schetsjes te maken. Ook eens best leuk om zo snel te werken. Printerpapier en balpen.

Whoa
Afbeelding

Dit zijn ze allemaal: https://lh3.googleusercontent.com/TMr_i ... 15-h631-no . En toen viel ik in slaap... :')

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 20:13

Lijst! :j

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 07:58

Horsielove3, klopt helemaal, en dank je :)
Fnanne, mooi zo die witte lijntjes op het donkerblauw. Je ziet de Achal Teke er duidelijk in. Dit ras wilde ik eigenlijk graag doen voor de A, maar had te veel keuze en leuke plaatjes, en zo snel geen mooi plaatje van deze :P
Pluizebol, gaaf zo, heel dynamisch. Al je schetsen zijn prachtig. Heb je ze zo uit je hoofd gedaan of met voorbeeldje? Tof :j
Enne het ras heb je natuurlijk ook weer goed :P

Ik had voor de D een zwaar ingewikkeld plaatje gekozen waardoor ik het steeds uitstelde. (en moest ook veels te veel te lang uitgestelde klusjes doen), dus even snel een krabbeltje gemaakt op A5 vlak voor ik ging slapen. Met een pastelkrijtje, naar voorbeeld van een van mijn Schleich figuurtjes :P
Vandaag nog een poging wagen de D goed op papier te krijgen. Daar wil ik gewoon iets meer tijd voor hebben/nemen :)

Afbeelding

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 14:17

Ik doe even alleen vanaf die van mij :j
Fnanne : Erg leuk :D Is de laatste een akhal? :P
RenskeFrea : Erg leuk zo elke dag een letter :D
Spoiler:
Brumby? :o

Pluizebolpum : Bedankt :o O jee := Die is wel erug duivels :') Leuk vlug werkje zo met acryl :)
Fnanne : Heel leuk, ooo wauw de tweede zou ik zo kunnen ophangen in mijn kamer <3 Heel mooi!
Pluizebolpum : O ik zit het al zo voor mij hoe dat gebeurd _O- Vind de regenboog niet kinderlijk, past goed in de tekening :j
RenskeFrea : ochh ik vind hem best schattig eigenlijk :o Heel leuk issie :D
Spoiler:
De C van Curly? :P

Fnanne : Oehh prachtig :D Ben echt dol op akhals :P
Pluizebolpum : Oehhh die zijn heel goed gelukt! haha, ohh had ook eens dat ik in slaap viel tijdens het tekenen, alleen was dat in de klas, oeps? :+
RenskeFrea : Hmmm heb eigenlijk geen idee welk ras het is? Toch even een gok :o
Spoiler:
Dalespony?

Week 33
Afbeelding
Heb geen idee of ik hem wel/niet ga uitwerken, vind hem wel leuk alleen nja, ja :+

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 14:25

lol, Delicia, die van gister is een tussendoor pegasus paardje :P De D moet nog komen :D
De rest klopt wel :)
Leuke krabbel, jij hebt ook een pegasusje :D Hij ziet eruit of ie van achter voortgeduwd wordt door een harde wind maar niet vooruit wil :P

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 14:35

Oh haha :')
Ik dacht al welk ras heeft vleugels :+

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 18:23

RenskeFrea Lol, zat ook al zwaar te denken welk ras er ook weer vleugels heeft. :') Dragonwing Pony? Weet niet of ik die op mijn verlanglijst zou zetten. Ieniemienie is al een ramp om binnen de lijntjes te houden, deze lijkt me helemaal schier onmogelijk. _O- Wel een lief plaatje zo. Komt denk ik ook door dat snoezige koppie.

De schetsen van gisteren waren, mja...met voorbeeld uit het hoofd? Ik zat naar de beelden te kijken, zag dan een mooie beweging en die dan tekenen. Het was in ieder geval niet echt natekenen zoals van een plaatje...

Delicia Hihi, ik wil niet eens meer weten hoe vaak ik wel niet in slaap ben gevallen in de klas. Zat niet voor niets strategisch ergens achterin een hoekje. :D

Je tekening vind ik zo al mooi. Hij staat weliswaar iets schuin maar ergens hindert dat me niet, geeft wel iets van beweging.

Fnanne, thanks :o .

En dan nu weer heel anders even digitaal gefröbeld. Referentieplaatje en Gimp.

IJsco
Afbeelding