[CENTRAAL] Amigurumi ( Haken ) #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Krissis

Re: [CENTRAAL] Amigurumi ( Haken ) #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:31

Ik heb ook wel wat van een perfectionist... Om eerlijk te zijn heb ik niet eerst bloemetjes, lapjes of andere 2d dingetjes gedaan, gelijk een ami gemaakt.
Maar dat heb ik al eerder gezet... Leer je makkelijk van youtube of inderdaad van ''real life''.,..

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:35

Jee dat is echt ongelovelijk. Als ik zie hoe ik aan het prutsen ben met mijn vingers, touwtje, naald, lusje hier, lusje daar... :n Kan het allemaal niet bijbenen, dus tijd voor een prof?

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:38

prof... iemand in de buurt die weél kan haken ;)
En ik weet niet hoe dapper je bent en hoe sociaal, maar ik weet zeker dat je het haken (pannenlappen, bloemetjes... ) ook in het plaatselijke bejaardehuis kunt leren ;)

Want als je niet weet wat een losse, vaste, half vaste, meerdere en minderen is, schiet het idd nog niet echt op ;)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:43

Nouja...'' Schiet het niet erg op'' Ben ook nog geen 3 dagen bezig natuurlijk, dus zo langzaam vind ik het niet gaan...

En met prof bedoel ik in een sarcastische weg inderdaad iemand die het wel kan..

Bejaardetehuis ga ik zo langs hoor, geen probleem..

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:46

Giolli schreef:
Nouja...'' Schiet het niet erg op'' Ben ook nog geen 3 dagen bezig natuurlijk, dus zo langzaam vind ik het niet gaan...

En met prof bedoel ik in een sarcastische weg inderdaad iemand die het wel kan..

Bejaardetehuis ga ik zo langs hoor, geen probleem..

Het gaat ook absoluut niet langzaam, maar je klonk wat ongeduldig, vandaar mijn woordkeuze (jammer van het Inet, het gesproken woord kan zoveel anders overkomen... )|Excuus!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:49

Hmm, ik denk dat ik al weet wat je precies bedoeld. Als ik die dingen niet weet kom ik niet verder/schiet het simpelweg niet op.

Ja een beetje ongeduldig ben ik wel, maar dan vooral met iets leren. Als ik eenmaal weet hoe het moet kun je me gerust uuuuren zoet krijgen. :j
En ja, rottig internet. Niets aan te doen, geen probleem natuurlijk. :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:46

Pff.. Zit ik hier op stage (Voer-winkeltje) en er is nog geen handje vol klanten geweest over de hele dag. Had ik m'n spulletjes maar mee genomen, kon ik aan de slag. :')

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:16

Ik wil het ook zó graag kunnen, maar wil het te snel := Als het even kon haakte ik ook al mooie draakjes en dergelijke.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:16

Giolli: de naald is hier bezorgd. Helaas was de enveloppe stuk gegaan. Had je er 1 of 2 in gedaan?

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:18

Bonjoy schreef:
Ik wil het ook zó graag kunnen, maar wil het te snel := Als het even kon haakte ik ook al mooie draakjes en dergelijke.

Tja... :D zoals gezegd: als je het eenmaal in de vingers hebt, gaat het als een malle. Even doorbijten en dan kun je alle draken haken die je wilt

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:29

Krissis schreef:
Giolli: de naald is hier bezorgd. Helaas was de enveloppe stuk gegaan. Had je er 1 of 2 in gedaan?

:oo 2! Een 12 en een 10 mm... ;(

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:30

Bonjoy schreef:

Dat heb ik hier dus ook. Gister de Magic Loop onder de duim gekregen, maar het komt er dan op een gegeven moment uit te zien als een vingerhoedje. :')
Ik wil ook zo graag... :):) Geduld geduld!

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:30

ow... Dan is er nu een postbode druk in de weer met een 10mm...

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:31

Pff.. Zal ik anders even het postkantoor bellen? Weet niet of dat helpt... Jij had hem ook al op de post gedaan?

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:31

dat is ook de reden dat ik tegenwoordig enveloppen helemaal om tape, er gaat zo veel fout tegenwoordig bij de post, pff zonde

hier gaat het niet zo lekker met de arm,
sven is gisteren geopereerd, en dat is echt een bikkel, gistermiddag vroegen we ons al af of ze wel echt wat gedaan hadden hihi, echt een klein bikkeltje,

(twas maar ammandelen knippen en buisjes)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:34

dobbel schreef:
dat is ook de reden dat ik tegenwoordig enveloppen helemaal om tape, er gaat zo veel fout tegenwoordig bij de post, pff zonde

hier gaat het niet zo lekker met de arm,
sven is gisteren geopereerd, en dat is echt een bikkel, gistermiddag vroegen we ons al af of ze wel echt wat gedaan hadden hihi, echt een klein bikkeltje,

(twas maar ammandelen knippen en buisjes)

Ik weet nog dat ik "vroegah" toen ik een jaar of 8 was ook neus/keel ammandelen moest laten knippen.
Was bloedje zenuwachtig en vroeg aan moeders of het pijn deed.
Ze vertelde me dat ik na de operatie vast wel even moest huilen ja.
Ik werd wakker en heb heel veel ijs gekregen en geen seconde gehuild. Trots dat ik was. :D

Krissis

Giolli schreef:
maar het komt er dan op een gegeven moment uit te zien als een vingerhoedje. :')

Opzich is dat niet verkeerd!! dus bovenin smal en steeds breder uitlopend?
Dan ben je ergens aan het meerderen, dat je in 1 steek van de vorige toer 2 steken maakt ipv 2.

Krissis

Giolli schreef:
Pff.. Zal ik anders even het postkantoor bellen? Weet niet of dat helpt... Jij had hem ook al op de post gedaan?

Jep, ik heb ze eergisteren op de post gedaan, had stiekem gehoopt dat je ze al binnen zou hebben...
Er is inderdaad, wat Dobbel zegt, een hoekje uit de enveloppe geschuurd en daar is ie doorheen gegaan.
Laatst bijgewerkt door Krissis op 26-04-12 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:35

Krissis schreef:
Giolli schreef:
maar het komt er dan op een gegeven moment uit te zien als een vingerhoedje. :')

Opzich is dat niet verkeerd!! dus bovenin smal en steeds breder uitlopend?
Dan ben je ergens aan het meerderen, dat je in 1 steek van de vorige toer 2 steken maakt ipv 2.

Nou, het zag er ongeveer zo uit. :')

Afbeelding

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:35

Krissis schreef:
Giolli schreef:

Jep, ik heb ze eergisteren op de post gedaan, had stiekem gehoopt dat je ze al binnen zou hebben...

Heb ook nog helemaal niet gekeken eerlijk gezegd, zal het huis eens doorspitten. :D

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:36

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:36

Krissis schreef:
Bonjoy schreef:

Tja... :D zoals gezegd: als je het eenmaal in de vingers hebt, gaat het als een malle. Even doorbijten en dan kun je alle draken haken die je wilt

Haha inderdaad, toch er maar even weer voor gaan zitten :)
Cyntje is een heel leuk sleutelhangerdraakje aan het haken voor mij <3

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:37

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:39

Krissis, Heb ze binnen hoor. :) Bedankt, zal nog even achter die van jou aan gaan en even bellen, misschien kunnen ze nog iets doen!

En jeetje wat een leuk kaartje!!!! :D Swappen, wist helemaal niet wat dat was! Super!!!

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:46

Bij deze, swappen. Je stuurt wat op en krijgt iets terug. Wij hadden afgesproken om die naalden te swappen, je kunt ook bijv. bolletjes wol afspreken of een thema rondom een kleur of jaargetijden. Soms kost een swap €3, de andere keer €10, maar net wat je afspreekt. Of je stuurt een patroon mee... Kan allemaal :)