[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fry

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 18:57

Stefieke, 45 euro

jasz 50 euro

A3, geen idee hoeveel uur maar wel ontzettend veel, grafiet vulpotlood (0.7mm van de action volgensmij.

Afbeelding

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 19:02

fry: 15 euro? ik vind hem heel mooi, maar niet realistisch

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hij is nog niet af, maar stel hem even voor dat ie af is :') Hij is op a4.
Zou m graag af willen maken maar ik ben hem kwijt.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 19:10

Als ik mag vragen (niet aanvallend bedoeld, ik wil alleen dan een tip wat ik mee kan nemen in de volgende tekening) wat is er niet realistisch aan?

Mooie tekening! Moeilijk te beoordelen nu die nog niet af is maar schat rond de 20-40 euro :)

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 19:12

fry: 20 euro
Fair: 15 euro

_Animo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 20:15

Fry: 15 euro
Fair:
Citaat:
Zet alleen foto's neer van werk dat af is. Alleen werk dat af is kan eerlijk getaxeerd worden.
Geciteerd uit de OP. (Als je verder gaat moet je de oren even wat groter maken trouwens.. ;))

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 22:58

_San87_ schreef:
Ik zou zeggen, practise what you preach :D.

Haha volgende keer even kijken ;) had ik al gedaan bij mijn eerdere post

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:53

fair : 1o euro. de oren kloppen niet hahah

1e pastel tekening :D
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:55

jasz schreef:
_San87_ schreef:
Ik zou zeggen, practise what you preach :D.

Ja, dat zag ik. Een klein aantal taxaties. Ik denk niet dat ik hoef te quoten wat je zelf hebt gezegd, toch :D?

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:04

Mariekeoo prachtig hoor! Op welk formaat? Of lees ik daar overheen?

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:05

nee op A3 formaat

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:51

_San87_ schreef:
jasz schreef:

Ja, dat zag ik. Een klein aantal taxaties. Ik denk niet dat ik hoef te quoten wat je zelf hebt gezegd, toch :D?

Nou pfoe doe niet zo onaardig zeg jezus. Ik zal de volgende keer het hele topic wel taxeren, mag ik dan wel vragen of mijn werk getaxeert. Kan worden?
Ik stelde gewoon een vraag hoor, dan hoef je me niet aan te vallen hoor ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 21:48

Als dat al een aanval is...

Je mag best vragen of je werk ook getaxeerd kan worden. Echter hoef je dat niet te vragen als je zelf ook flink gaat taxeren, en het niet bij drie of vier werken houdt, dan wordt je werk namelijk automatisch meegenomen.

_Caro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 00:00

Ik ben binnenkort ook wel eens benieuwd naar taxaties van mijn werken, maar in afwachting dat ik nog eens iets afgewerkt krijg, heb ik me alvast geamuseerd met taxeren :D :P

p.70
Plovesb - Husky: 35€: komt flets over/weinig dieptegang (miss door foto?) en verhouding snuit lijkt niet 100%
Horseydude - Paard: 10€ voor een liefhebber van jouw stijl, indien afwerking beter zou zijn (bv. randen), meer waard
IndianRose - Beer: 400-450€, schitterend gewoon!
xTitanic -Paard zwart/wit: 50à60€: afhankelijk van de diepte irl
Aartje- Paard kleur: 40à50€, vind het een moeilijke, gezien het wel duidelijk is dat er veel werk in is gestoken om contrast te krijgen, maar de diepte toch niet 100% over komt
Fair - meer uitwerking nodig
Toedeloe - Merrie met veulen: 30à35€, andere 2 naar mijn mening niet voor verkoop

p.71
Nayomie - vrij slordig, nog werk aan de winkel
_I_amanda_I_ - Manen en oog komen mij nog niet zo goed over, nog niet echt marktklaar, tenzij miss eigenaar paard er wel iets voor wil geven?
IndianRose - Oorlog: 350-400€: zeer sterk gevoel!
Amber27: stijl groepsportret A4: 30€, de andere zijn voor mij persoonlijk op het randje verkoopbaar, niet verkoopbaar, max. 15€
Aartje - Hond: 40à45€ (stijl lijkt nog niet op punt?)
Horseydude -Vogel: bovenkant snavel zeer goed, de rest helaas niet in dezelfde lijn... 20€
Jolien0808: nog veel oefenen! Diepte klopt nog niet en nog werk aan de anatomie

p.72
Stefieke1997 - Hond: verhoudingen nog niet ok en meer variatie in de kleur van de vacht nodig, goed op weg :)
Iertje93: Oefenen op anatomie en diepte

p.73
Jolien0808: Oefenen op diepte, verhoudingen en anatomie
Tyrcanol: Jouw tekenstijl lijkt nog niet echt ontwikkeld (in de zin van eigen gemaakt): 10à15€
bv. Manen lijken nog teveel op "gewoon" zwarte streepjes
Jolien0808: Diepte in ontwikkeling!
_San87- -QR code Cow: 175à200€ (Jammer kleine formaat)
Zebra: 150à175€ (koe vind ik iets netter afgewerkt)
xLouise: 65€, de krasserige zee wil denk ik zeggen dat je je stijl nog wat moet verfijnen
Nayomie: in de goede richting.
Nienke 15 - Kat: overgang tussen kat en achtergrond komt raar over, te afgelijnd. Wel intrigerende ogen: 50à60€
Hond: minder genuanceerd kleurgebruik dan bij de kat, maar komt wel beter over: 55à65€
Pup: 55à65€
xTitanic: er lijkt veel weg te vallen door de belichting? Niet makkelijk te beoordelen: 40à45€
Saskiakefie - Vos: kleurgebruik is tof. Echter een klein formaat, onhandige positionering en de verhouding van de snuit lijkt niet helemaal lekker: 20€

Vanaf p.74 zal voor de volgende keer zijn :)

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 00:43

Caro, heel tof van je om meer werken te taxeren, daar kan het merendeel hier een voorbeeld aan nemen :D
Is ook leuk en leerzaam, hele andere manier van naar een werk kijken vind ik. En dank voor uitgebreid commentaar voor iedereen, heel zinnig. Top!

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 07:24

Ben wel erg benieuwd wat de mijne waard is

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 09:03

mariekeoo schreef:

Kan het me voorstellen, maar in plaats van dat je 1 taxatie doet, waarom niet minstens 2 pagina's, zoals eigenlijk gebruikelijk is? Brengt ook een beetje meer goodwill in het topic om de jouwe te taxeren ;)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 10:26

Ik taxeer verder na waar ik gebleven was,

Pagina 71:

Amber27: 20 euro, 10 euro, 15 euro, buiten dat ze klein zijn vind ik de laatste 2 niet wow.
Aartje: 35 euro, vind hem net iets te grauw
Horseydude: Ik vind hem niet heel mooi, de basis heb je wel goed te pakken. 10 euro
Jolien0808: Ik zou hier nog geen geld voor vragen, tips kan ik je niet echt geven.

Pagina 72:

Iertje93: Ik zou hier max 5 euro voor vragen, veel oefenen! :j

Pagina 73:

Tyrcanol: 25 euro, hij is heel mooi, maar het heeft nog wat afwerking nodig :)
San87: wauw! 100/120 euro hiervoor, prachtig en een leuk concept!
Xlouise: 50/60 euro, leuk gedaan, super dat je de haartjes ook echt ziet :D
Nayomie: beter dan je vorige, maar nog steeds zou ik er niks voor betalen :o
Nayomie deel 2: Nog beter! 5/10 euro :j
Nienke15: Jij maakt altijd mooie tekeningen. 1 en 2 beide 50/60, 3 iets minder, 40 euro.
Xtitanic: wauw! 50/60 euro!
Saskiakefie: vind hem wel mooi, maar het kan nog verbeteren, 20 euro.

Pagina 74:

Odette: prachtig! 70 euro! Net een foto joh.
Blubdevis: 10 euro, ik vind de nek heel dun en het is het net niet. Maar wel een leuke techniek!
Xtitanic: 40 euro, blijft mooi.
Nienke15: Leuk gedaan, lekkere kleurtjes. 60 euro
Imandra: wat een geinig idee! 120/130 euro
Horseydude: nog steeds niet mijn stijl :o :+ maar wel 15 euro.
Indianrose_: wel leuk, 50 euro
xTitanic: ondertussen ben ik overtuigd dat het mooi is hoor :') 70 euro
Nayomie: het hoofd is naar mijn mening gewoon nog niet af.
Dancie: leuk gedaan, 30 euro.
Lovelanga: 30 euro, leuk gedaan voor de eerste keer! :j

Pagina 75:

Ietjelover: goed op weg, maar net niet gedetailleerd genoeg, 10 euro.
Fry: leuk gedaan, maar nog vrij klein. 10 euro.
Odette: prachtig! Beide 60 euro, omdat ze vrij klein zijn ( a4 )
Fry: jou heb ik al beoordeeld destijds ( blijkbaar :+ )
Nienke: vind hem leuk, maar hij loopt op niets :o wel 35 euro!
Odette: omdat het a4 is weer 60 euro
xTitanic: 100 euro, prachtig * pakt kwijlbakkie *
Nienke: leuke techniek, alledrie rond de 65 euro.
Quebelle: leuk gedaan, 55 euro
Lauraa: prachtig, 60 euro :j

Pagina 76:

Fry: ik heb je destijds al beoordeeld :j
Koudbloedkim: je bent ontzettend verbeterd, de tip van de manen schaduw geven is een goeie. 25 euro.
EmmaVZ: eerste 2 beide 35 euro, heerlijk gedetailleerd. De laatste door het formaat 10 euro.
Dimdl: eerste 3 rond de 30 euro, de laatste 50.
Jasz: door het formaat 25 euro, heel orgineel en leuk idee!

Pagina 77:

Fry: blijf het oog niet echt mooi vinden :o maar verder 30 euro :j
mariekeoo: 25/30 euro, vind het net iets te flets tegenover de orginele foto.

zo... mijn vingers zijn dood.
Binnenkort als ik mijn tekeningen af heb zal ik eens wat plaatsen :')
sorry voor eventuele missende letters, ik heb een plakkerig toetsenbord gekregen :\
mensen die niet beoordeeld hebben, heb ik ook niet beoordeeld.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 10:48

Dirndl schreef:
mariekeoo schreef:

Kan het me voorstellen, maar in plaats van dat je 1 taxatie doet, waarom niet minstens 2 pagina's, zoals eigenlijk gebruikelijk is? Brengt ook een beetje meer goodwill in het topic om de jouwe te taxeren ;)

ga ik doen :D _/-\o_

_Caro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:16

Allez, ik zal ook eens verder gaan waar ik was gebleven :)

p.74
Odette - paard: 100€: zo mooi, zo realistisch!
Blubdevis: - paard op weide: aan het deken kan ik zien dat je al met diepte bezig bent, alleen jammer dat je paard zo vlak is. Die pluizebollen vind ik wel tof gedaan: misschien een beetje experimenteren richting een lossere stijl?
Titanic: mooie diepte, maar de verhoudingen komen zo raar over? Ik vind het werk iig te moeilijk voor een uitspraak
Nienke15: zeer toffe kleuren, maar ook hier vind ik de overgang tussen kat en achtergrond zo afgelijnd overkomen. Ook door het gebrek aan een schaduw wekt dit bij mij het idee op van "kat op blad geplakt". Op deze manier vind ik het zo'n 25à30€ waard, los de achtergrond een beetje op en dan neig ik richting de 45, miss 50€
IMANDRA: Héél gaaf, maar absoluut niet mijn stijl, dus ik vind dit zeer moeilijk. Ivm de afmetingen en kunde iig een aardig bedrag, maar ik denk niet zo'n grote afzetmarkt. Ik meen ergens je prijs voorbij te zien hebben komen (à la 250€? en kan mij daar wel in vinden) (Heb je ook geen zebra gemaakt in die stijl?)
Horseydude: 15€, zou graag iets minder vullende tekeningen zien, dus meer ruimte tussen tekening en bladrand, dat zou voor mij de waarde wel omhoog doen gaan. Verder werken aan je kleurstijl, zodat de lijntjes van het kleuren minder zichtbaar worden.
IndianRose - Ree: de kleuren van de achtergrond vind ik helemaal wauw! De ree zelf vind ik echter wat minder, hij komt zo onaf over. Daarom denk ik aan iets van een 75 à 80€.
xTitanic - paard: De manen vind ik erg leuk gedaan! Het hoofd heeft net iets te weinig diepte/detail en ook zie ik de hals liever minder ver doorlopen. Daarom schat ik rond de 40€
Nayomie: blijven oefenen!
Dancie: 10€. Ik zie wel toekomst in je stijl. Het oog lijkt nog niet genoeg op een echt paardenoog naar mijn mening.
Lovelanga - uil. De uil zelf vind ik tof gedaan en heeft wel iets sprekend. De achtergrond doet in mijn ogen echter afbreuk aan de uil, het doet het geheel zo slordig lijken. Tekening nu 10à15€, uil met betere achtergrond: 25€

p. 75
Ietjelover: 10 à 15€. De ogen zijn heel leuk, maar het geheel werkt niet voor mij.
Fry - Digi: de randen van het paard komen raar over, zeker de rechter schouder (dus links op de tekening), maar een goed begin. Nog niet voor verkoop.
Odette_: Man: 65à70€. Kan mij echter wel voorstellen als hij heel erg op de echte persoon lijkt, je er gerust meer voor kan vragen.
Shetlander: 75à80€
Fry: 10€
Nienke: Kat- overgang tussen lijf en achtergrond lijkt nu beter als bij de eerdere kattentekeningen, vanwege de uitspringende haren denk ik. Bij het hoofd vind ik de overgang wel nog steeds raar en de snuit lijkt niet te kloppen in verhouding. Die snuit haalt voor mij de waarde echt heel erg naar beneden, want de vacht vind ik wel goed uitgewerkt. Nu zeg ik 20€.
Odette_ veulen: 80à85€
xTitanic Paard zwart/wit en kleur: de combi van het zwart/wit met kleur vind ik echt super. Enig minpuntje is de raar overkomende mond. 70 à 75€
Nienke15: Hafje: super kleurengebruik: 85€
Hafje profiel: kleurengebruik ok, verhoudingen niet ok: 25€
Zwart paard: eenvoudig en toch leuk! 80€
Quebelle: 250€ - schitterend!
Lauraa: Zeker die bloemen - heel leuk gedaan. Ben benieuwd of hij in werkelijkheid nog net iets meer diepte vertoont. 85 à 90€

p.76
Fry - Leeuw: de ogen zijn al leuk gedaan, nog niet voor verkoop echter.
Koudbloedkim - De paarden vind ik wel mooi gedaan, maar het geheel komt mij raar over...
Emma VZ: Heel moeilijk te geloven dat die digital arts niet overtrokken zijn :P Zeer netjes gedaan in elk geval. Ik heb echter geen idee wat men bereid is te betalen voor zo'n puntgave digitale werkjes. In mijn omgeving verkoopt zoiets namelijk moeilijker dan manueel getekende/geschilderde werken, zelfs al is het zo netjes gedaan.
Grafiet werkje: de streepjes op de pootjes komen wat raar over, ik denk een beetje een gebrek aan diepte. Verder een zeer klein werkje. 25€?
Dirndl
Meisje op straat - ik vind de stijl van schilderen heel aansprekend, er is nog voldoende ruimte voor fantasie bij het kijken :) Voor mij persoonlijk doet de tekst op de baan echter wat afbreuk aan het werk. Ik denk dat je je werk zo ook meer beperkt tot liefhebbers en dat het zonder die tekst commercieel gezien interessanter was. Vanwege de kunde in het werk, kan je wel een aardig bedrag vragen, maar ik heb echt geen idee wat je hier nu voor kan krijgen. Ik vermoed vanwege het formaat toch wel > 200€ (Was zonet met half dichtgeknepen ogen aan het kijken en toen bedacht ik mij, was de tekst nu iets symmetrischer geweest en iets optisch correcter ivm perspectief, zodat het echt goed op een weg leek, dan zou ik persoonlijk het veel passender hebben gevonden)
Serie bergen: eenvoudig, maar leuk. Prijs voor samen: 75€?
Portret: Werkt niet voor mij, dus ik ga mij hier ook niet aan wagen ;)
Jasz - oog: 40, miss 50€
Stefieke1997 - ruiter op paard: het gezicht van het meisje lijkt mij niet echt ok, daarom niet verkoopbaar voor mij. Je tekenstijl zelf is wel verkoopbaar.

p.77
Fry: te onrealistisch. bv. oog paard klopt niet ivg met een echt paardenoog
Mariekeoo: stijl is mooi, maar als portret lijkt dit nog niet genoeg op het paard in kwestie. Manier van werken is wel ok om centjes voor te vragen, maar portret niet voor mij. Ook anatomisch en verhoudingsgewijze nog niet volledig ok.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:20

oke en wat bedoel je daarmee, de kleuren die hier op de foto staan zijn lichter dan ze in het echt zijn

_Caro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:32

De kleuren zijn wel ok voor mij. Het gaat mij om het portret zelf, om een voorbeeld te geven van verhoudingen; de ogen zijn zeker te klein ivgl met de omvang van het hoofd.
Je kan voor de tekening zelf wel geld vragen als zijnde 'tekeningen van EEN paard', maar niet als zijnde 'tekening van het paard wat je hebt nagetekend', want daarvoor lijkt hij er niet genoeg op. Ik weet enkel wie het is omdat er al zoveel tekeningen van gemaakt zijn en er recent een nieuw fototopic van hem was. Ook de kleur verraad wel het een en het ander. Moest Special bruin geweest zijn, dan zou ik uit jouw tekening niet kunnen halen dat het om Special ging, snap je?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:25

Ik zal ook nog wat taxeren :).

Pagina 75:

ietjelover: Wat grappig, je schilderij doet me denken aan de Cheshire Cat uit Alice in Wonderland :D. Hij doet wat cartoonachtig aan, waar helemaal niks mis mee is, ik denk dat er wel publiek voor iets dergelijks is. Ik vind het in ieder geval een grappig schilderij om te zien. 20 euro.

Odette_: Beide erg mooie werken, technisch niks op aan te merken. 100,-

Fry: Een van je betere werken, mooie speling van het contrast, het oog is mooi gelukt. Ik vind enkel de afwerking van de manen wat jammer, die is krasserig en doet imo wat afbreuk aan verder een super toffe tekening! 30 euro.

Nienke15:Niet het beste werk dat ik van jou heb gezien, toch een lekker zomers plaatje en een vrij lastige positie om na te tekenen. Het is je goed gelukt. Zelf vind ik het gras jammer, de poes lijkt te zweven, het gras loopt niet door tot onder de poten. Qua kleurgebruik echt super! 40 euro.

Odette_: Zelfde commentaar als bij de andere twee, 100,-.

xTitanic: Mooi zomers plaatje, ondanks dat het een grafietwerk is :D. De gekleurde achtergrond heeft mooi uitgepakt, je techniek is mooi. Ik vind helaas het oog te klein en dat stoort mij. Ook lijkt het raster nog door te schijnen in de achtergrond (maar dat kan ook aan mij liggen?). De manen zijn prachtig, heel goed gedaan! 50 euro.

Nienke15:Bij alle werken heb je weer mooi gebruik gemaakt van kleur. De eerste tekening is mij persoonlijk een te grote kleurenexplosie (mede door de felle achtergrondkleur), op de tweede tekening lijken mij de verhoudingen niet helemaal goed (grote oren?), de derde tekening vind ik fantastisch. 45 euro, 40 euro, 75 euro.

Quebelle: Gewoonweg fantastisch _O_! 200 euro.

Lauraa: Mooie tekening, een lekkere zomerse plaat. Het geheel doet in de achtergrond en op de hals/het lichaam wat streperig over, dit kan echter ook aan mijn beeldscherm liggen. 75 euro.

Pagina 76:

Fry: Die leeuw ken ik :D. De ogen vind ik mooi, een intense blik. De rest vind ik dan weer wat minder, flets, weinig kleur en diepte. Ik denk zo'n 15 euro.

EmmaVZ: Leuk werkje met die kat. Mooi contrast (foto lijkt wat wazig?). Ook kleine formaten tekeningen kunnen erg leuk zijn, dat bewijs je met deze. 40 euro.

Dirndl: De eerste vind ik echt fantastisch, heel mooi ook met die tekst erbij. Ik blijf ernaar kijken. 350 euro.

De andere drie zijn totaal niet mijn smaak. De kleuren kan ik heel erg waarderen, ook je gebruik van de aquarelverf in combinatie met de fineliner vind ik fijn. Ik denk zelf dat 50 tot 60 euro per stuk een faire prijs is.

jazs: Dat oog ken ik, die stond ook in uitgelicht en ik geloof dat ik op je topic heb gereageerd. Het oog is lekker realistisch, daar houd ik van. Toch zint iets me niet, maar ik kan er mijn vinger niet op leggen... De kleurovergangen denk ik... Ook zit er naar mijn menig weinig structuur in je werk. 30 euro.

Fry: Ik vind het Indianenmeisje heel mooi gelukt, ik zie dat je de ogen hebt aangepast ( ;) ), vooral de tooi vind ik heel erg mooi gelukt. Het paard is naar mijn mening wat minder, het oog en de oren zijn naar mijn mening wat te groot en het hoofd is wat te kort, waardoor het dier een wat driehoekig hoofd krijgt (als je snapt wat ik bedoel). Je manier van werken met grafiet is wel erg fijn om te zien. 40 euro is denk ik wel realistisch voor je manier van werken, nu nog proberen de verhoudingen te verbeteren.

Afbeelding

Jack Sparrow, A3 formaat dry brush technique olieverf op papier.

Afbeelding

Colourful eye, A4 formaat kleurpotlood op papier.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:27

ik ga ook ff taxeren! ik weet dat ik dat moet, en dat is eerlijker naar de rest toe.
sorry dat ik dat niet eerder deed.. beetje slecht humeur gister denk ik :o

pagina 73:

jolien0808:
leuk begin al, maar voor mij nog niet goed genoeg om geld voor te vragen.
tyrcanol verhoudingen kloppen niet, daarom nog geen taxatie
jolien0808 al beter, maar mist nog veel contrast. 10 euro
san87 heel gaaf! heel mooi, contrast van strak zwart wit en dan de meer rondere vormen van de koe! volgens mij kloppen alleen de ogen niet helemaal, het hoofd is ook wat te breed. 50 euro
zebra ook heel leuk, wel minder sterk dan de koe. de kont heeft naar mijn idee een wat vreemde vorm. ook zijn de ogen ongelijk. 45 euro.
xlouise ontzettend mooi gedaan! je hebt met pastel bijna een soort aquarel effect neergezet, heel knap. goede verhoudingen en je herkent dit paard duidelijk! 80 euro
nayomie ik vind de kleuren nog te veel opgeplakt zeg maar. dus ik kan nog niet taxeren.
2e, al wel beter, maar ook dit kan ik niet taxeren.
nienke15 heel mooi, de kop lijkt niet helemaal te kloppen. wat ik heel goed goed vindt is dat je zo veel kleur gebruikt, dat maakt een tekening altijd heel sprekend voor mij. 70 euro
hond, ook heel mooi, prachtig hoe je het ligt hebt weten weer te geven. 80 euro
de laatste hond vind ik minder sprekend, hij valt een beetje weg tegen de achtergrond. 40 euro
xtitanic heel mooi gedaan, verhoudingen zijn super, mooi getekend. wat ik jammer vindt is dat het paard wegvalt tegen de achtergrond, maar dat kan door de foto komen. 80 euro
saskiakefie op zich mooi, maar de verhoudingen kloppen niet helemaal, en van mij mag er wel meer diepte in. 20 euro

pagina 74
odette heel erg mooi! ook heel goed dat je de haren hebt getekend, dat maakt het echt super realistisch. niks op aan te merken. 100 euro
blubdevis de deken vind ik mooi, maar paard zelf is heel vlak en zonder diepte. ik vind het nog niet goed genoeg om te taxeren.
xtitanic wederom mooi, de neus lijkt wel een beetje te lang. maar ik weet niet hoe het paard er echt uitziet natuurlijk. 80 euro
nienke15 heel leuk gedaan! ik hou wel van deze stijl. 60 euro
imandra dit vind ik wel een hele gave! toch we zo'n 300 euro, voor het formaat en originele idee. en dat het ook nog is een realistische panter/jachtluipaard is!
horeydude ik vind het leuk, maar het is niet mijn stijl en ik vind het wat flets. ik weet het formaat niet, maar ik gok op a4. dan zeg ik 20 euro.
indianrose heel leuk idee, ik vind het wel wat flets allemaal. 30 euro
xtitanic de neus lijkt me wat te lang, verder vind ik dat het contrast en diepte erg goed is. 60 euro
nayomie je gaat echt vooruit! nog steeds niet heel veel diepte. maar ik wil nu wel taxeren. alleen het hoofd klopt nog niet, en benen ook niet. 10 euro
dancie oren en ogen kloppen niet. de vorm hiervan is niet goed. het hoofd lijkt me ook wat te breed. 20 euro
lovelanga mooi, ik vind het nog mooier als je de kleuren nog meer in elkaar laat overlopen. nu is het nog best streperig. 20 euro.

pagina 75
ietsjelover op zich een leuk idee, ik vind het alleen niet realistisch maar dan eerder cartoon. ik weet niet of dat de bedoeling was? 15 euro.
fry het ziet eruit of je hebt hebt overgetrokken. ik weet niet of dat zo is, maar dat lijkt zo doordat alles binnen het paard vrij wazig is, terwijl de omlijning heel straks is. 15 euro
odette 1e heel mooi, maar de verhoudingen lijken niet te kloppen, de ogen lijken namelijk meer naar rechts gedraaid (vanaf het scherm) en de neus en mond meer naar links. 40 euro
2e deze vind ik heel mooi, die haren zijn heel mooi gedaan, manen ook! 60 euro
fry ik vind het een beetje krasserig, en nog niet heel realistisch. 20 euro
nienke15 ik heb het idee dat de kop te groot is niet helemaal op de goede plek zit. ik vind het dan wel weer heel mooi getekend qua kleuren. allleen jammer dat de bloemen echt voor de kat zijn getekend, en de kat verder zweeft inde lucht. 40 euro
odette ook weer prachtig. 70 euro
xtitanic de mooiste tot nu toe! ontzettend gaaf idee! 80 euro
nienke15 jij wordt ook steeds beter. beste tot nu toe. zeker wel 60 euro
2e het hoofd is iets te kort, kleuren wederom heel mooi. 40 euro
3e. super! wat ik wel altijd heel mooi vindt bij close-up, is als de haren ook echt getekend worden, nu is alles gewoon vaag. we heel mooi hoor. 50 euro.
quebelle deze vind ik heel leuk! zeker 200 euro
lauraa heel mooi gedaan, van mij had er wel meer contrast in gemogen en de ogen staan net te ver uit elkaar. 60 euro

bladzijde 76
fry ik vind hem leuk, maar nog niet goed genoeg om te taxeren.

mensen hiertussen had ik al gedaan :)

stefieke1997 leuk begin, maar de verhoudingen van zowel mens en paard kloppen nog niet. daarom kan ik nog niet taxeren.
fry ook jij wordt steeds beter. het oog van het paard is wel te groot en nog niet echt levendig. 20 euro
fair het hoofd is te groot en de oren te klein. het contrast ben je wel al goed mee bezig. ik kan nog niet taxeren.
mariekeoo kleuren zijn mooi, maar ik vind dat je het meer als pastel kan gebruiken. je kan juist heel veel laagjes over elkaar doen en dus veel diepte maken en het levendig maken. dat mis ik nu nog. de neus lijkt ook wat te groot. 40 euro

zooo dat was het hoor. en voortaan zal ik gelijk even taxeren ;)
Laatst bijgewerkt door jasz op 10-10-13 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:28

ooh wat stom, na blz 74 ben ik vergeten bladzijden aan te geven... ik was zo lekker bezig haha
edit: al aangepast.

san87:
1e werk: de verhoudingen kloppen niet, het gezicht heeft niet helemaal de goede vorm. ik vind het contrast wel mooi. 40 euro
2e: heel mooi, ik vind wel dat er wat te veel wit tussen de kleuren inzitten. dat maakt het een beetje flets vind ik. 60 euro.

wat bedoel je met dat de kleurovergangen niet kloppen? ik kan me daar eerlijk gezegd totaal niet in vinden :) en wat bedoel je met structuur?

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:39

Sanne :)!

Sparrow: €80-€100,-
Oog: ik blijf er verliefd op, ik denk dat je er zeker €100 of meer mee kan vangen

Bedankt iedereen voor de tips en taxaties :D!