[CENTRAAL] Sieraden maken!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:39

Wendy15 schreef:
Je spreekt jezelf tegen ;)
Ik snap best dat het niet leuk is als mensen precies hetzelfde gaan maken! :j Alleen waarom er zo geheimzinnig gedaan moet worden over technieken of materialen dat snap ik niet zo goed :) En als je dan een middag gaat samen zitten en iedereen wil eigenlijk niet vertellen hoe ze iets doen dan kun je net zo goed thuis blijven zitten freubelen :D

Eigenlijk was mijn insteek om gewone sieraden te maken en niet met paardenhaar! En dan kan ik je allerlei technieken uitleggen.
Via dit topic is dat toch moeilijk. Kun je net zo goed beschrijvingen opzoeken op internet. In het begin van het topic heb ik al een aantal sites aangegeven waar je die beschrijvingen kunt vinden ;)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:41

Wendy15 schreef:
Je hoeft toch ook niet iemand exact na te doen? :D Das net als dat ik jou net vraag hoe je die lusjes met zo'n frontriem vastmaakt, ik vraag naar een bepaalde techniek, niet omdat ik dié frontriem wil namaken, maar omdat het me leuk lijkt om iets naar m'n eigen smaak te maken maar ik zou alleen niet weten hoe :D Dat bedoel ik zeg maar. (en nou bedoel ik met dit voorbeeld niet dat jij daar geheimzinnig over doet, maar dat zie ik vaak wel hier in het topic gebeuren :P )

En weet je het inmiddels hoe je die bevestigingen heten?

JodieR

Re: Sieraden maken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:45

Mij maakt het echt niet uit ;-) Heb gister heel heel veel verkocht, dus heb niet veel kralen meer. Ben ook niet van plan om meer te kopen.. Maar meeten is altijd leuk.. En freubelen vooral! haha. Moeten we wel een heeeeeleeeee grote tafel hebben _O-

En de sieraden die je maakt zonderpaardenhaar staat ook heel veel op internet.. En SS verdient ook haar kost er mee, dus kan het wel begrijpen! Toch? O:) Het gaat toch ook vooral om de gezelligheid en onze hobby/werk er mee te delen?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 18:06

JodieR schreef:
Mij maakt het echt niet uit ;-) Heb gister heel heel veel verkocht, dus heb niet veel kralen meer. Ben ook niet van plan om meer te kopen.. Maar meeten is altijd leuk.. En freubelen vooral! haha. Moeten we wel een heeeeeleeeee grote tafel hebben _O-

En de sieraden die je maakt zonderpaardenhaar staat ook heel veel op internet.. En SS verdient ook haar kost er mee, dus kan het wel begrijpen! Toch? O:) Het gaat toch ook vooral om de gezelligheid en onze hobby/werk er mee te delen?

Hahaha... vind het aardig van je dat je voor me opkomt maar dat hoeft niet hoor ;) en ik verdien er echt niet m'n kost mee. Tis puur hobby net als bij jullie. Als ik een haarbedel verkoop voor 8 euro incl. verzendkosten en kadoverpakking dan verdien ik daar heel weinig op. Net genoeg om weer nieuwe kralen van te kopen.
Wilde wel vanaf januari m'n prijzen iets verhogen trouwens ;)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 18:07

Ik heb hier trouwens een tafel waar 8 personen aan kunnen en nog een tafel waar er 6 aan kunnen, dus ruimte genoeg ;)

Leuk dat je zo veel hebt verkocht Jodie!!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 22:14

Hi, moet weer eens kijken voor ik foto's kan maken, heb een hele boel gemaakt :D. Welke dikte draad gebruiken jullie? mijne knapt heel snel :(

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 00:01

Bedoel je gecoate staaldraad? Ik gebruik 0,45 en 0,38.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 10:18

nee nylon draad :D

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 14:01

Romana01 schreef:
nee nylon draad :D

0.10, 0.20 of 0.40. Ligt er aan waar je het voor nodig hebt.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:30

Zo ik kom mij hier ook nog maar eens laten zien.
Heb al een tijd geen sieraden gemaakt, weer van baan geswitched, andere werktijden en noem maar op een aangezien ik niks gemaakt had dacht ik ik heb niet zoveel toegevoegde waarde in het topic. Nu zag ik dat er misschien gemeet gaat worden.. leuk idee!
ik woon in het hoge noorden, Burgum, tussen Leeuwarden en Drachten dus SS je woont wel een klein beetje ver weg denk ik whaha.

Heb van de week nog wel even gefreubeld met kralen. Geen sieraden dus, maar was op een kerstmarkt en daar hadden ze zoiets leuks hangen!
en grote bol onderaan een lint, en op dat lint kralen geregen, om voor het raam te hangen.

beetje dit idee (zoals rechts) maar dan dus met een bol enzo. Dacht dat kan ik ook! Heb er nog geen foto van gemaakt, heb een set voor mezelf en voor mn moeder gemaakt. Het is alleen een kadootje voor haar en ze mag zelf 1 van de 2 sets kiezen dus nog maar ff niet op bokt ;)
Afbeelding

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 20:52

Hoera ik kan nu ook op dit topic reageren dat ziet er leuk uit __danielle__
Als ik weet hoe ik een foto moet plaatsen zal ik ook wat foto's neer zetten van zelf gemaakt creaties.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 10:53

werk je ook met kralen Happie? of doe je ook andere dingen?
het topic ligt een beetje stil...

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:51

Gebruik meestal kralen ben nu wel begonnen aan een zeep ketting met schelpjes ook erg leuk om te doen.

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 15:10

Ik kam ook nog maar eens binnen vallen.

Kan SS wel begrijpen hoor dat ze niet alles blootgeeft van haar paardensieraden, dat doe ik ook niet bij mijn shwohalsters. Ik heb ook alles zelf uit moeten vinden daar heeft mij ook niemand mee geholpen!

Trouwens heb wel weer wat geknutseld deze week een armbandje :D

Afbeelding

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 19:52

Leuk :D. Ik wil een website maken, voor het verkoop van mijn sieraden. Is dat slim?? via marktplaats is het gewoon onmogelijk om wat te verkopen ;(

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 20:21

goh een site helpt, maar niet denken dat de bestellingen dan gaan binnen stromen he. je bent dan tenslotte ook maar ééntje tussen de zovelen...

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 21:41

ja dat is wel zo, en m'n sieraden moeten maar net dat zijn wat ze zoeken. misschien eerst ergens staan met een kraampje, maar waar...

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 09:51

Romana01 schreef:
ja dat is wel zo, en m'n sieraden moeten maar net dat zijn wat ze zoeken. misschien eerst ergens staan met een kraampje, maar waar...

Vraag eens bij een verzorgingshuis voor ouderen. Daar vinden ze dat altijd erg leuk ;)

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 13:38

'live' gaan verkopen werkt inderdaad altijd beter; gewoon omdat mensen de dingen toch liever in handen hebben

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:36

@singasong, lijkt me idd leuk :D heb ook wat 'klassiekere' sieraden

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:40

melanie_h schreef:
Ik kam ook nog maar eens binnen vallen.

Kan SS wel begrijpen hoor dat ze niet alles blootgeeft van haar paardensieraden, dat doe ik ook niet bij mijn shwohalsters. Ik heb ook alles zelf uit moeten vinden daar heeft mij ook niemand mee geholpen!

Trouwens heb wel weer wat geknutseld deze week een armbandje :D

*Foto*

Sorry dat ik even kom binnenvallen hoor!
Zou je me misschien een PB'tje willen sturen met meer voorbeeldarmbanden en kleuren?
Vind deze armband heel mooi!

Groetjes

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 23:55

zo kom ook weer eens even kijken, moet wel even zeggen dat het bij mij stil ligt en ik weer even aan het paardenspel verslaafd ben:-)

maar voor een meeting ben ik ook wel in...haha....uhhhhhh... ik woon een klein beetje in het midden Nijmegen nl en leuk om mss wat te leren van anderen, want ik heb het ook allemaal maar zelf een beetje uitgeprobeerd en doe dus ook maar wat....

Melanie, leuke armband hoor!

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 21:42

wat een leuk topic zeg.! maak zelf ook af en toe wat armbandjes..
heb eerder veel wrap armbanden gemaakt en maak nu bedelarmbandjes met glazen bedels :)
Afbeelding

maar ze ook in rood, groen en blauw en binnenkort in andere kleurtjes
Heb verschillende sites waar ik spullen weg haal.. maar heeft iemand een idee waar ik goedkopere silverfoil/zilverfolie kralen weg kan halen.? want dan kan ik namelijk meerdere kleurtjes maken ;)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 23:06

ik heb de zelfde die jij hebt :D en ook wat andere, ik kan ze goedkoop kopen in een winkel bij ons :D (ik bedoel de bedels)

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 23:09

echt waar.?? :D hebben die ook een site :D want ik haal ze nu wel bij allerlei sites weg maar heb dan best veel verzendkosten van elke bestelling haha

is ook wel makkelijk zo'n winkel in de buurt.. wij hebben wel 1 maar 1 bedeltje kost daar al 1,- en dat word me een beetje gek :P