Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Chendo_ schreef:Heb je misschien een voorbeeld voor mij hoe dat eruit kan zien?
Ik zie vaak prachtige grafiettekeningen voorbijkomen op bokt waarbij alle haartjes er in detail opzitten. Lijkt dat dan zo?
koetje10 schreef:Ik kom de laatste tijd in topics op UK steeds vaker tegen dat mensen een witte fine liner/gelpen gebruiken om snorharen/witte accenten te creeeren in hun tekening. Ik had hier werkelijk nog nooit aan gedacht maar wel altijd aan het klooien met de stukjes wit die ook echt wit moeten blijven. Werkt zo'n pen daar echt goed voor? En hoe doen jullie dat dan?
CaPrIoLe`79 schreef:koetje10 schreef:Ik kom de laatste tijd in topics op UK steeds vaker tegen dat mensen een witte fine liner/gelpen gebruiken om snorharen/witte accenten te creeeren in hun tekening. Ik had hier werkelijk nog nooit aan gedacht maar wel altijd aan het klooien met de stukjes wit die ook echt wit moeten blijven. Werkt zo'n pen daar echt goed voor? En hoe doen jullie dat dan?
Volgens mij kan dat ook met een elektrische gum. Maar die heb ik zelf nog nooit in mijn handen gehad, dus ik weet niet of dat in de praktijk fijn is.
_Summerly_ schreef:Ik heb misschien een wat lastige vraag, maar ik stel hem toch, want ik loop er al tijden tegenaan en het haalt voor mij de lol behoorlijk van het tekenen.Ik blijf namelijk steeds tegen hetzelfde aanlopen: mijn control-freakerigheid. Als ik bij anderen duidelijk nog brush strokes zie lopen bij een digitaal werk stoort me dat absoluut niet, maar als ik zelf teken moet en zal alles keurig egaal en geblend zijn, idem voor potloodtekeningen. Het moet en zal allemaal perfect zijn, er mag geen lijntje scheef staan. Afgelopen week heb ik m'n tablet weer ter hand genomen en mezelf voorgenomen om wat losser te tekenen, maar ik krijg het echt niet voor elkaar. Is er misschien iemand die wat tips heeft waardoor ik dat perfectionisme wat meer los kan laten?
Alvast bedankt!
Anniek22 schreef:Hee iedereen
Ik zie veel plaatjes op het internet staan van paarden met "haren", als je begrijpt wat ik bedoel. Ieder haartje zie je.
Ik ben nu toe aan iets nieuws. Ik heb HB, 2B en H (of hoe die scherpe heet). Als ik paarden teken, zijn ze "glad". Ik heb zelf 5 IJslanders dus zag voorbeelden hahaha
Weet iemand hoe je dat echt goed doet? Of filmpjes kent? Alvast bedankt! Alle tips zijn welkom!