[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 22:31

haha ik moet ook nieuwe pastelpotloden. Maar wordt online bestellen, woensdag operatie dus echt geen tijd meer om zelf naar de winkel te gaan (is half uurtje rijden maar de stad in en daar zijn veel mensen die zich niet aan de coronamaatregelen houden dus vermijd ik de stad)

Zelfs werk ik veel met bruynzeel pastelpotloden en enkele losse van cretacolor en caran d'ache. Stabilo's twijfel ik wat over, heb ik voorheen gehad maar greep steeds naar de pitt die ik toen had. Pitt pastelpotloden wil ik waarschijnlijk wel weer bestellen.

Bopjebo leuke veren

hurricane mooie nagedachtenis.

eva1969

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 09:05

Heeft er iemand ervaring met pastelmat op board hier? Ik wil een grotere (50x50) tekening maken maar pastelmat trekt vrij snel krom is mijn ervaring (ik ben ook niet zo snel natuurlijk haha), daarom leek het mij beter om het op board te kopen, dan is het nog 1,8mm dikker maar kan ik het ook gewoon op mijn ezel zetten.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 09:23

Ja ik heb er meerdere op gemaakt en het werkt heel fijn :j ik vind het top spul
Het geeft minder mee en kon alsnog makkelijk worden ingelijst

Afbeelding
Afbeelding

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 09:33

Ah top, bedankt voor je feedback, dat wordt een ritje naar De Kwast van de week :D

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 12:21

Seven schreef:
Ukkie heeft een eerste achtergrond opzet gekregen

Lekker glanzend :D

Ik vind Ukkie echt heel erg zoet! <3 En je koe wordt ook echt heel gaaf!

_San87_ schreef:

Tussen de bedrijven door een werk gemaakt voor de maandelijkse Paard Verzameld challenge *\o/*.

Referentiefoto van L. Lottsfeldt <3.

Inner Circle - Gemixte media: aquarel, kleurpotlood en gouden gelpen op acrylpapier :D.

Heel mooi! Kijk maar uit dat die miep je tekening niet ziet. Wat een raar mens joh! :')

BopjeBo schreef:
Mooie projecten weer, leuk om te zien hoe iedereen weer zijn eigen manier in uitwerking heeft.

Mn uiltje is klaar inmiddels. Weer een leerproces. Vind hem zelf te dik uitgevoerd, volgende ga ik een stuk lichter opzetten, kijken wat daar de uitwerking van is. [img]

Heel knap uiltje heb je daar! :D

Ik ben zelf begonnen met een abstract werkje. :P Hier is alvast een deel ervan ( Nog niet af hoor! :D )

Het is de fries van een vriendin. Eerste keer dat ik zo'n soort tekening maak. :o

Afbeelding

Ik gebruik een combinatie van Faber Castell Albrecht Dürer, aquamarkers en Faber Castell Gelatos krijt.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 14:02

Leuk idee tallie
Mooie kleuren
De fries herken ik er nog niet gelijk in, dat komt hoogst waarschijnlijk nog door de kleuren dat is zo ingeburgerd die zijn zwart :j maar toen ik las fries dacht ik ja ik zie dat typisch frieze er wel aan af

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 14:31

Ik vind de houding wel echt fries, idd :j. Ben benieuwd waar t naartoe gaat.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 14:57

Het is ook een probeersel hoor. Zat er mee in mijn hoofd. Een Fries in kleur! :P

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 15:55

Afbeelding

Vriendin zei dat deze tekening is zoals hij in je dromen zou verschijnen. :D

En ze vindt hem mooi. Dus ik ben blij! :D

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 17:01

Ik lees nog steeds trouw mee en wat een mooie en originele dingen komen er steeds langs zeg! Heel inspirerend!

San, Die Lexicon serie is echt heel gaaf. Origineel zo met die definities en dat goud....En je ezel en alpaca....wow wat zijn die aaibaar!

Seven, die shetlander wordt echt heel leuk! Coole beesten en mooi zo in de achtergrond! De koe in pastel wordt ook heel mooi. Mooie kleur achtergrond ook!

Jis, mooi die vlinders en heel mooi effect met dat licht op de achtergrond. Maar die merrie met veulen...oh daar smelt ik echt voor weg. Zo aandoenlijk en zo mooi die band tussen moeder en kind! Ook leuk om te zien dat ook in aquarel jouw stijl zo herkenbaar is, ondanks het totaal andere medium. Lijkt me gaaf als je zo een eigen herkenbare stijl hebt...zo ver ben ik nog lang niet...als ik daar ooit al kom.

Prachtige pasteltekeningen Eva, vooral die adelaar vind ik heel erg mooi. Springt echt van het papier af.

Ook wat mooie digitale tekeningen langs zien komen, sorry weet niet meer precies van wie. Ik kan nog niet eens tijdens een vergadering fatsoenlijk op een digitaal whiteboard in Teams iets neerzetten, laat staan digitaal tekenen.

Art_ificious, wat ik zonde aan jouw werk vind, is dat het voor mijn gevoel altijd net niet af is. Je kan volgens mij echt wel heel mooi tekenen, maar op sommige punten ben je ook te snel tevreden voor als het een opdracht is en je volgens mij de techniek wel voldoende in huis hebt om wel echt de puntjes op de i te zetten. Ik zou proberen iets perfectionistischer te worden, dan denk ik dat je hele mooie dingen kunt maken.

Verder nog heel veel mooie dingen voorbij zien komen, teveel om op te noemen.

Hier gewoon heel weinig tijd op het moment om echt voortgang te boeken. Door omstandigheden er voor langere tijd een 2e paard bij waardoor ik naast mijn full time baan, 2 paarden dagelijks te rijden en te verzorgen, lange reistijden, een huishouden en gelukkig ook nog een sociaal leven, echt afhankelijk ben van hier en daar een gestolen uurtje. Oh ja...en ook een nieuwe camera gekocht waar ik in die gestolen uurtjes ook nog graag daarmee stoei en ontdek...ha ha, maar goed, klaag niet, allemaal leuke dingen..Extra paard is superfijn dier, maar daardoor gewoon te weinig tijd om nog veel aan schilderen en tekenen te doen.

Ben wel een kleurtjes addict ben ik achter...dus mijn schilderskist is inmiddels aardig gevuld. Hoop volgend weekend weer eens tijd te kunnen maken om een flinke stap verder met het schilderij van mijn paard te doen en dan misschien hier weer een update te kunnen geven. Heb best veel ideeen waar ik mee aan de slag wil, maar eerst mijn paard af anders blijft die liggen. In de tussentijd lees ik rustig verder en geniet van al het moois jullie laten zien!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 18:04

Lekker druk dus oji
Dat herken ik wel heb gister ruim 25000 stappen gezet in een dag dus vlieg letterlijk van hot naar her :D

Maar het mooie naturel doek bleef me roepen dus begonnen met een portret van 1 van mn dames en ik moet zeggen dat ruige werkt echt fantastisch <3
Eerste stukje met eerste laagje maar kon er zoveel makkelijker meer verf op kwijt dat het wel laagje drie lijkt :j

Afbeelding
Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-20 18:07

Springt nu al van het doek af!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 18:19

Dank je :D
ik ben er ook tevreden mee tot nu toe het werkt echt top mee :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 18:24

Gaaf zeg! Die kleur van het doek geeft ook echt een toffe uitstraling.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 18:26

Druk druk druk Oji, ik herken het wel, ook al heb ik allang geen paard(en) meer. Ik ben benieuwd naar je schilderij, dus vooral een update plaatsen!

Wordt mooi Seven, maar waarom het onderwerp niet meer doek vullend? Zo blijft er wel heel veel doek over, en het is mooi doek hoor maar...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 18:30

Thanks san
Ik ben ook echt gek op de ruige look en feel van dit doek <3
Hoe blij kan je zijn met zo iets :D nou heel blij dus

Dat heb ik gedaan omdat ik hem in een lijst wil doen en dan moet ik dus rekening houden met wat cms rond om anders had ik hem groter opgezet vind ik zelf ook mooier :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 18:33

Gewoon een baklijst dan? Sowieso mooier met doek, vind ik persoonlijk :o.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 18:34

Zou ook kunnen inderdaad :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 18:56

Afbeelding

Ik schiet ook aardig op.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 19:57

Hij word echt geweldig san, nee hij is al geweldig al zou je hier stoppen dan was hij nog mooi <3

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 19:58

Ah Seven dan snap ik t beter.

Wat ga jij hard San, en op dat formaat, super hoor. Ik vind de witte achtergrond ook erg mooi. Je hebt een hele zachte manier van tekenen en toch is het portret heel krachtig.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 20:00

Voor nu even klaar net kliederen zie niet genieg meer het word te donker in mn kamer :D
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 21:09

Afbeelding
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 21:15

Bedankt, dames :D.

Jij gaat ook hard, Seven :D. Mooi hoor.