[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 21:36

En dan gelijk maar de eerste van augustus. Ook een vluggertje :o , maar wel lekker met verf gekliederd. A4, los polsje en napjesverf.

Blue III
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 21:50

Afbeelding

Afbeelding
211 en 212.
Die van vandaag ligt te drogen maar het is te donker voor een fatsoenlijke foto.
Morgen dan maar :)

En excuus voor niet reageren... :o
#druk

luna1604Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 22:01

hallootjes!

renskefrea: heel erg orgineel idee! alleen zijn de sterren nogal rond en groot (als dat de bedoeling is, vind ik het echt prima +:)+ ) ik vind echt schitterend! de schaduw is ook heel goed overgekomen! you ideeen zijnecht zo top!leuke merken gebruik je!

delicia: heel leuk! alleen is heeft hij weer zo een grote nek en hoofd :') en er is bij het rechtervoorbeen nog een streep die je (denk ik) vergeten weg te doen hebt. heel erg goed gelukt voor 7 minuten!

pluizebolpum1: wauwie! heel erg tof zo alleen de omtrek en dan volledig gevuld! de schaduw is ook top!
+:)+

pluizebolpum2: w a u w! dat jij met 1 kleur zo iets mooi kan maken! ben er verliefd op zeg!

fnanne: joepie! weer inktttttt! zo mooi! het oog is echt super goed gelukt! bij de tweede hetzelfde, die ingekleurde vlakken zijn goed gevonden! niet erg dat je niet reageert, kan morgen ook nog natuurlijk!

en dan de mijne:
ik dacht, idereen is hier zo fantasie en cartoon achtig aant tekenen dus had ik zo iets van, jah waarom ik niet? ik vond het super fijn om te maken, dus heb ik besloten om het meer te doen :D hij is eigenlijk van gisteren maar heb hem vandaag afgewerkt

het is eigenlijk voor instagram omdat ik veel requests heb en iedereen super ongeduldig is. heb er dan mijn hele uitleg onder gepost :+
met mijn super swaggie kleurpotloden en potlood van de ikea :+ op A4 in mijn flying tiger boekje.
sorry voor slechte qualiteit, hij is in de avond getrokken met mijn 2 pixel gsm _-:( morgen betere foto

Afbeelding

ow ja, een kenmerk aan mij is dat ik nogal geinspireert ben in merken die andere gebruiken, en zeker in kleurpotloden :#

bye bye

YMJArabians

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 22:25

Ik loop ook achter. Morgen mega bijleespost + tekeningen! :D

luna1604Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 19:59

hallow!

bonjoy; super fijn! kijk er al vast naar uit!

dit is die van eergisteren (nog altijd slechte qualiteit...)

Afbeelding

dit is die van gisteren:
vind hem eigenlijk niet zo goed gelukt, ik had hem beter vewacht -O-

Afbeelding

en dit is die van vandaag:

vind hem ook niet zo suuper, maar jah,

Afbeelding

bye byeee

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 06:48

Goeiemorgen :O
Ben afgelopen 3 dagen onverwachts naar een festival geweest waar ik een gratis passepartout kaartje van een vriend voor had gehad (castlefest), dus lange dagen enzo, en weinig tijd om te tekenen gehad :P
Vanochtend kwam ik dus ook mijn bed bijna niet meer uit. Maar wilde deze vast even met jullie delen :)
Ga een poging wagen hem straks verder in de trein uit te werken. Eerst weer werken :evaw:

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 16:40

Zo, even zitten in de drukte. En dat noemen ze dan vakantie :+

RenskeFrea; lekker eruit geweest dus, en een toepasselijke plaat erbij *D Hij gaat lekker los; ik vind ´m leuk :D
Birgitje; die middelste heeft een prachtig oogje. Mooi met veel contrast erin. De kleuren van de laatste vind ik het mooist :)
Pluizebolplum: Feeling blue in August? :)

Afgelopen dagen de hort op geweest; had een kunstmarkt in Bergen, dagje strand, dagje Duitsland. Allemaal heerlijk; maar de challenge updaten is dan wel eens lastig :+ Aanstaande vrijdag en zaterdag sta ik nog op een markt in Oldenzaal; mocht iemand zin hebben? Welkom :j

Afbeelding
214-365

Afbeelding
215-365

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 17:20

Zo die laatste is ontzettend gaaf!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 20:27

Fnanne Die van 1-8, mooie koppies weer, AT's lijkt wel? Die van vandaag zijn ook weer prachtig. De laatste springt er echt wel uit. Prachtige beweging en zo mooi los. Beslist lijstwerk!
Btw feeling blue in august kan hoor. Sommige mensen hebben nu eenmaal niet zoveel met zomer. Ben nu ook weer bijna serieus aan het overwegen om naar Nuuk te verkassen. Groenland is dat. :D Qua temperatuur veel beter geschikt voor mij én poeslief.
birgitje Gaaf paardje zo. Heel mooi gedaan ook dat rood en zoals die manen en staart glimmen. De potloodtekening is juist heel lief, dat snuitje ook, té snoezig. Lijkt een beetje op een favoriet manegepaardje van me, ouwe Sjakie <3 . 'Sunset' paardje is ook gaaf, hou wel van felle kleuren.
RenskeFrea Hij is weer leuk. :D Benieuwd hoe hij er nog verder uitgewerkt uitziet. En tja...dat krijg je met al dat gefeest hé? Mja, als het maar leuk is geweest.

Gisteren zomaar vergeten om te uploaden :o , dus dan maar even twee.

Napjesverf, acrylverf, losse pols en Gimp.
'Red'
Afbeelding

En om niet te voorspelbaar te zijn voor vandaag een digitaaltje met referentieplaatje en niet eens in het geel :P .

Kathiawari
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:59

Pluizebol, leuk zo twee hele verschillende dingen. Ik vind die witte mooi. En de rode heeft een erg mooie blik :)
Fnanne, leuke werkjes weer. Je 215 doet me denken aan Franz Marc op de een of andere manier :P
Helaas kan ik zaterdag en vrijdag niet, had je wel eens live willen zien :D
Birgitje, leuk je fantasie werkje. Mooie kleurtjes. Leuk creatief idee :) Je schetsje is ook erg lief, helemaal niet mislukt hoor.
Ik vind je roodoranje paardje ook leuk. jammer dat de afbeeldingen schuin en op zijn kop terecht komen, dan komen ze minder tot hun recht :)

Tsja, een eenpaardsband is ook maar zo sneu, dus heb ik het hele weekend inclusief vandaag maar aan paardjes getekend :P Wilde hem dus uitwerken en inkleuren, maar zie maar eens te inkten in een wiebelende trein :')
En besloot na het werk naar de film te gaan, dus nu heb ik niet veel tijd meer over, want moet nog slaap inhalen :O

Potloodschets en fineliner op A4, kleurtjes komen later nog wel een keer (hoop ik)
(elke gelijkenis met welke band dan ook is puur toeval :j )
Afbeelding

luna1604Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:23

hi!,

Renskefrea: wow, super gaaf idee! lekker rockerig! hoeveel fantasie heb je toch wel niet?

fnanne: die eerste moet je echt goed bij nadenken! prachtig uitgewerkt! de tweede is een super coole stijl! en hij staat echt in een super leuke houding! leuk bedacht!

puizebolpum: echt leuk die eerste! goed uitgewerkt! die kleur ook, super. haha ik heb ook ooit eens op dat ras gereden in india, de oorstjes zijn zo schattig! heel leuk dat je aan dat ras gedacht hebt!

renskefrea: nog cooler nu hij uitgewerkt is! die doedelzak (denk ik toch) vind ik helemaal geweldig!

en de mijne,

A4 met mijn swaggie kleurpotloden:
Afbeelding

A4 en ook met kleurpotlooden
Afbeelding

bye byeee

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:33

Bij gebrek aan tijd kon ik afgelopen weekend mn paard van de week niet plaatsen.
Bij deze, week 31
Afbeelding

Ik doe even een kort rondje deze keer;
RenskeFrea wat een leuk plaatje, de paardenband ^^ vooral die op de drums heeft er erg veel plezier in hihi, fet leuk bedacht!
birgitje wat een mooie kleurrijke plaatjes. En de zwart-wit is ook erg goed gelukt hoor als je het mij vraagt :oo
Fnanne 215-365 is erg gaaf zeg! mooie beweging in het plaatje ^^
Pluizebolpum Dat blauwe paard vind ik echt prachtig. Mooie rustig plaatje.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:53

RenskeFrea Hij is gaaf geworden zo! Gewoon een heel koele plaat zo. Doedelzakpaard inclusief sokken en kilt ook. Perfect. :D
birgitje Wauw, bijzonder dat je ooit op zo'n paardje hebt gereden! Ik vind het heel aparte paarden, inderdaad om die oren alleen al. En mja, als rassenfanaat hoor ik deze paardjes natuurlijk ook te kennen.
Mooie tekeningen weer. Van de onderste vind ik vooral de kleuren heel erg mooi, de bovenste heeft briljante manen en staart.
En ah, heerlijk, weer een nieuwe Bimmerd . Wat een heerlijke plaat weer.

Weer even een potloodkrabbeltje. Van referentieplaatje en afgemaakt met Gimp. De moeder van de opa van vzpaard.

Chicado V
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 06:28

Pluizebolpum, prachtige potloodschets. Mooi weergegeven als oud fotomateriaal :)
Bimmerd, ik ben dan zelf ook meest fan van drummers en trommelaars :D (iets met zelf ooit gedaan hebben enzo :P)
Mooi plaatje weer, fijne kleuren, zijn neusje is echt gaaf ook.
Birgitje, leuke tekeningetjes weer. Jij gaat ook lekker los op de fantasie :D

Gisteravond in bed nog even een krabbeltje op zijn kop gemaakt, naar aanleiding van idee eerder.
Afbeelding
Pastelkrijtje op A5. Papiertje was te klein dus, of ik ben ergens verkeerd begonnen, maar over het algemeen ging het best wel goed.
Later nog eens proberen om iets na te tekenen op zijn kop, want dit was uit het hoofd.
En zo ziet ie er rechtop uit:
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 11:31

SiemxFunny: dankjewel :) hij doet mij ook veel :)
Pluizebolplum: ook geen warmtemens dus? Ik hou van 22 graden, een briesje, en 's nachts tussen 2 en 3 een buitje alstublieft :D
Red sluit mooi aan bij blue, ook qua verschil in houding en mijn beleving van de betreffende kleur.
Kathiawari zou zo in een rassenboekkunnen komen :)
Renskefrea: je band is heerlijk :D
Birgitje: swaggie is leuk, vind de houding ook fijn. Doet me denken aan een paardje met tattoos :=
De tweede heeft een mooie lichtzweem in manen en staart.
Bimmerd: wat een fijne stijl heb je... Het licht op de sokken, zo mooi zacht...
Pluizebolplum: het is net een oude gravure... Mooi :j
Renskefrea: fijn in bed getekend? Met pastel? Bij mij geeft dat altijd zo'n zooi...

Afbeelding
216
Afbeelding
217

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 16:52

RenskeFrea Verdraaid knap gedaan hoor. En in bed, ondersteboven én met pastelkrijt? Heeft wel iets heel liefs zo, lief ogend koppie en ook die zachte kleurtjes.
Fnanne Heel simpel. Wauw. Allebei prachtig maar bij de eerste had ik echt direct zoiets van 'Wauw'.
En ja, ik ben ook niet zo van warmte. Poeslief en ik zijn pooldiertjes die het best floreren bij temperaturen onder nul. Al moet ik eerlijk bekennen dat bij de paardjes op het bankje zitten in een zacht lentezonnetje toch ook geen straf is. Rassenboek...mmm...geeft te denken.

Vandaag weer even digitaal geklungeld. Referentieplaatje en Gimp.

Perlino
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 22:42

Fnanne, ja tekenen in bed is best relaxt. Wat betreft pastel, de krijtjes zijn gelukkig vrij hard, en dun en het papier pakt het pastel erg goed. Maar daarom heeft dit paardje ook alleen maar basis lijnen. De tekening van vandaag had ik niet in bed moeten doen of alles werd roze :P
Tis wel een beetje een kwestie van voorzichtig doen :j
Leuk zo met die kleurvlakjes. Die twee samen vind ik ook fijn sprekend.

Pluizebol: moet je ook eens proberen, op zijn kop. Is weer een ervaring apart, wel leuk :j
Ik vind je digitekening erg leuk gelukt weer. Mooie details met toch vrij grove lijnen. Super :)

Vandaag waren er op het werk een paar collega's uit Duitsland op bezoek, en vroegen ze mij mee uit eten (wie slaat er nu een gratis fancy maal af :P), dus weer weinig tijd gehad :P Was wel erg gezellig, altijd leuk om mensen te ontmoeten waar je regelmatig mailcontact mee hebt enzo :)
Ik heb hier zo'n knalroze groot ogig starend eenhoorntje op mijn bureau staan, wat me wel leuk leek eens te tekenen. Die hebi k ooit van een vriend gehad, en heeft jaren op mijn werk gestaan, tot we verhuisden.
Het resultaat is een beetje misvormd, het origineel is toch veel gaver :')
Pastelkrijt op A5

Pinkie (zo heet ie dus echt :P)
Afbeelding

luna1604Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 09:37

Hey,
Ik ga zaterdag weer plaatsen
ga nu met een vriendin slapen :)
Tot dan!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 13:28

Volgens mij herken in het roze paardje RenskeFrea :D staat hier op één van de slaapkamers van de meiden :)
Pastel en bed moet dus lukken? :D denk dat ik vriendlief een hartverzakking bezorg :')
Pluizebolplum: lekker losjes :j hou daar wel van :)

Afbeelding
218/365.
Pen op papier.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 16:17

RenskeFrea Ah, hij oogt wel fluffy op de één of andere manier en in ieder geval schattig. Ik ben verder volledig onbekend met grootogige roze dieren, dus ik kan echt niet zeggen of ie lijkt.
Grootogig knuffelmateriaal is een hoek in de speelgoedwinkel die ik stelselmatig oversla, heb ergens altijd het idee dat ze een stevige portie ADHD en rood met witte paddestoelensoep op hebben en dat ze vroeg of laat in de aanval gaan. Uh...hoezo, fantasie? :')
Fnanne Over losjes gesproken. Deze serie vind ik ook wel erg mooi worden hoor. Deze laatste ook, echt heel mooi werk.

Hier eentje uit de categorie " 't ging fout en toen had ik een beter idee ". Iets met teveel vegen om het te repareren, dat werden wolkjes, en toen kwam die Aladdin lamp en toen kwam dit tevoorschijn. Digitaaltje, paardenkoppie is losse pols, lamp is met referentieplaatje.

Djinn
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 21:18

Fnanne, gelukkig heb ik daar geen last van :P kan alleen mezelf een hartverzakking bezorgen :')
Je kudde paardjes zijn leuk. Die lijntjes geven ze geniale blikken :)
Pluizebolpum, leuk hoe je zo van het ene idee in het andere rolt. Hij is gaaf gelukt! Mooi koppie zo uit je hoofd, en de lamp is natuurlijk ook super.

Vandaag een aquarelletje, naar aanleiding van een foto die ik ooit op een buitenrit gemaakt heb, vanaf de rug van het paardje. Op A5:

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 18:21

RenskeFrea Heel mooi geworden! Klopt helemaal ook en is echt het uitzicht wat je op een paard hebt. Leuk!

Nog maar een vlug digitaaltje. Geheel losse pols dit keer.

Przewalskie look-a-like (omdat ie nou eenmaal niet écht echt lijkt)
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 23:30

Lol, druk geweest hier. :P Kan ik mooi gelijk mijn kliederwerkje voor vandaag neerplempen. Acrylverf, losse pols en wat Gimp.

Kunstje
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 23:35

Pluizebol, ik vind je przewalski wannabe echt cute. Die van vandaag is ook mooi, lekker fel :)

Heb gister weer eens gezondigd en min of meer vergeten, dus die doe ik morgen als ik meer tijd heb.
Ik was nogal inspiratieloos, maar vandaag had ik weer een leuk idee voor een serie waar ik de komende tijd wel zoet mee kan zijn :)

Vandaag ben ik naar blijdorp geweest, dus ook weer een eindje met de trein. Had nog eersteklas kaartje dus lekker riant weer, en lekker zitten tekenen.
Dat zag er zo uit (op de heenweg):
Afbeelding

En dit is het uiteindelijke resultaat. De hals is wat egaal zwart (ook al heb ik geen zwart gebruikt maar donkergrijs :P), die vind ik nog niet zo goed gelukt. Maar op mijn kopietje was het ook 1 zwarte massa, dus moet morgen even in het boek kijken of ik het nog kan bijwerken. Nu beetje te laat voor.
Kleurpotloden op A4.
Afbeelding

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 17:53

Week 32
Lekker op papier gekrabbeld. Een gestreept paard :=
Afbeelding

Fnanne vind die kudde erg gaaf zo! Toch leuk dat 'gekrabbel' een heus kunstwerk kan zijn ^^
Pluizebolpum vind de look-a-like erg leuk :D beetje cartoony uitstraling heeft ie gekregen (en ik blijf benieuwd naar onbewerkte versies van je prachtige kunstwerken O:) )
RenskeFrea Oeww dat aquarelletje is eeeerg goed gelukt zeg! Vind hem echt heel mooi. Je potlood portret vind ik ook mooi geworden, zeker ook qua kleurgebruik. Kan door het scannen komen, maar vind het wel jammer dat de textuur van de tekening zo wit doorschemert :oo