[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 22:15

MadelonSunny: je vroeg laatst naar teckels. Hierbij wat ik aan (oude olieverf) Ravensburger teckeltjes hebben terug kunnen vinden (behalve de ene die ik al eerder op de vorige pagina, 75, heb gepost).

Deze twee heb ik afgelopen week gemaakt. Beide vond ik onlangs na ze, ik gok zo'n 16-17 jaar kwijt te zijn geweest (d.w.z. ze lagen ergens onder te stoffen en ik had geen idee dat ik ze nog had). Er was nog niet veel aan gedaan, en de olieverf, die er wonder boven wonder nog bijzat, was onbruikbaar, dus ik heb mijn collectie PaintWorks potjes acrylverf gebruikt. Ben best tevreden met de resultaten. Heb een paar kleuren gemixt, maar de meeste had ik wel een kleur van die aardig matchte.
En ja, je kan de acrylverf dus nog prima jaren later gebruiken, ook als de potjes open zijn geweest. Ik heb bij geen enkel potje ook maar 1 druppel water hoeven toevoegen. :)
Afbeelding

Deze twee doken gister ook nog op. Deze waren wel al af, in olieverf dus. Toch jammer dat Ravensburger niet meer van dit soort mooie teckeltjes maakt. :(
Afbeelding

MadelonSunny

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 22:24

Ze zijn mooi geworden zeg! Idd heel jammer dat ze niet meer gemaakt/verkocht worden. -O-

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 22:50

Bedankt, ben er ook wel happy mee!
Ik kijk nog wel eens op sites als eBay Duitsland (teckels, heh, dus Duitsland is altijd 'your best bet'), maar nog niet veel succes gehad met oude vinden. Wel een paar mooie oude(re) paarden schilderijtjes, maar geen teckels.
Nou blijk ik er zelf dus al 5 verschillende van te hebben, en ik weet van het bestaan af van een zesde (een behoorlijk grote)... wie weet hoeveel Ravensburger er vroeger wel niet heeft uitgebracht!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:23

Mijn huidige projectje:

Afbeelding

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:50

Oohh die is vet! Hoe ziet het eindplaatje eruit ( de doos zelf?)

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:01

ohh gaaf.!! Waar is die van.?

Ik ben met de manhattan van de week verder gegaan. :D
Ben wel echt blij dat ik nieuwe verf besteld had. :D
Hier een vergelijking..

Vorige update:
Afbeelding
Nu:
Afbeelding

Ben ondertussen alweer een paar kleine kleuren verder maar heb die foto's nog niet op de laptop.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:14

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:44

Dankje!! :P Nu ik verder ben vind ik hem ook weer leuk worden om te doen.. vind eht altijd mooi als je met donkere kleuren de diepte en contrast erin zet.. :P

Wat denk je.. ? Zal hij er hetzelfde uit gaan zien als op de doos.. ? (die jij maakt)

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:02

Oeh die manhattan wordt mooiii Liesje! Echt fijn dat je de nieuwe verf hebt, dat schildert met zoveel meer plezier.

Leuk nieuw projectje Dallista. Vind de Plaids ook erg mooi ogen, :)
Hoe zit dat met bestellen bij Herrschners? :o Lijkt ongeveer het zelfde te gaan als bij paintworks?

Ik hoop in de kerstvakantie ook echt tijd te vinden om lekker te schilderen :) Heb nu perfecte nieuwe kwastjes dus kan ik ook goed aan de slag *\o/*

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:19

Jaa inderdaad.. ik hoef niks meer te verdunnen ofzo.. alle potjes zijn super.! :D

Lekker.!! :D Hihi ik heb er hierna nog 3 liggen die moeten Haha.. :P daarna nog weer keertje een leuke bij bestellen.. :P

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:22

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:25

waaaauuuuuwwww die onderste.. :oo :oo
zijn er nieuwe.??

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:26

die bovenste is een Paintworks, had m nog niet eerder gezien eigenlijk. maar die onderste is een Plaid en daar had ik nog nooit naar gekeken :)
Jaa, die onderste is ook echt heéél gaaf he! :D

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:32

ohh Haha had niet ezien dat die onderste geen paintworks was..

is plaid ook zo'n goed merk.?

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:49

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 00:21

Volgens mij is plaid goed te vergelijken met paintworks qua kwaliteit en details. Plaid hoef je alleen niet te mengen :)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 05:56

Plaid is een prima merk, maar ik vind hun verf een tikje aan de dikke kant ivm PaintWorks; bij PW hoef ik in de praktijk zelden water toe te voegen. Bij Plaid merk ik toch elke keer weer dat het het schilderen er een stuk makkelijker op maakt als je niet zuinig met het water bent. ;-)

Dit is mijn tweede Plaid (eerste was een Japanse tuin, niet te verwarren met de PW Japanse tuin met de kersenbloesems), en uit ervaring kan ik zeggen dat ja, het schilderij komt eruit te zien als op het plaatje.
Althans... Merkwaardig genoeg zit bij deze PbN een instructievel waarbij wordt gewezen naar (PW bekende) technieken, dry brushing, feathering, wash, streaking, stippling en sponging. Ze laten het aan je zelf over of je er gebruik van wilt maken, dus gewoon plaatje vergelijken met het afgemaakte schilderij, en dan moet je maar zien of er highlights, schaduwen, accenten e.d. nodig zijn. *shrug* Ik zal het wel zien. Hooguit bij de wolken misschien, maar bij de paarden lijkt het me niet nodig.

Herschnners is een grote US hobby site waar ze naast Plaid bv ook PaintWorks verkopen. Ik heb nu twee keer van ze gekocht, geen probleem, een keer rechtstreeks naar NL, en een keer binnen de VS.

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 09:13

Wouw die zijn wel mooi hoor.
En bij plaid hoef je ook niet te mengen?

Ik ben bezig met het bloemen feetje van schipper. Maar dat ligt nu al even stil vanwege verbouwing en verhuizing.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 09:37

Nee, Plaid is zonder mengen. Persoonlijk mis ik dat dan wel een beetje, het wordt je zo wel heel makkelijk gemaakt, en het is toch wel leuk om een beetje te kunnen knoeien met verf. ;-) Mijn volgende gaat echt weer een PW worden.

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:26

Hihi ik denk dat ik na deze ook toch de gok neem om die Plaid te bestellen. O:) Vind hem wel erg mooi zeg!

Ik ben vandaag weer eens verder gegaan met schilderen. Het lijkt zo langzaam te gaan, maar er zitten toch al heel wat kleurtjes op hihi.

Vorige stap: http://www.mijnalbum.nl/Foto-CN7SM4Y6.jpg

en waar ik nu ben:
Afbeelding

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 13:39

Uiltje begint ook leuk te worden!

Ik schiet al aardig op met de paarden, dit weekend heel veel geschilderd. Ik luister tegelijk naar audio dramas, en de tijd vliegt voorbij!

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 13:53

Wow die manhattan is echt heel gaaf,die staat hier ook op mn lijstje op eens te doen.

Uiltje is ook mooi aan het worden al :j

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:56

Ik ben voor het weekend gestrand met schilderen moest eerst een financieel plan in elkaar zetten voor school..
Hier was ik gebleven voor het weekend. zag namelijk dat ik die update nog niet gedaan had.
Afbeelding

Het uiltje word ook echt super mooi.!!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 17:45

Die rode en roze tinten in de lucht... *zwijmel* Prachtig!!

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:25

Hij wordt erg gaaf Liesje! Je gaat ook hard nu haha :D