[CENTRAAL] Breitopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 18:56

Eindelijk heb ik weer eens een foto
Dit Vest is op pen 10 gebreid
en wel op stal tijdens het waken van de merrie
4 draaden tegelijk want de wol voor het vest vond ik te dik zo geeft het een minder dik effect

hij is wel goed gelukt met de maat mijn dochter is er blij mee

Afbeelding

xMarieke

Re: [CENTRAAL] Breitopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 19:57

Wat ontzettend gaaf vest!!! Echt heel leuk! Welke draad en patroon heb je gebruikt?

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:51

De wol is van de wibra twee zwart en twee blauw :D
patroon is uit een boek van mijn dochter wel iets aangepast
de onderkant moest ook wijken en dat vindt ik niet zo mooi
Dan moet je echt heel slank zijn
Het vest was wel in een week gebreid alleen voor dat het bij mij in elkaar zit :o

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 07:31

Gaaf zeg, die kleur is echt heel mooi zo!

Ik heb mijn konijn af! Nu de rest van het doekje nog. Iemand een idee waarmee de knuffel te vullen zodat hij ook wasbaar blijft?

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 11:29

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:59

Maartje ik heb een kussen bij ikea gekocht voor 1,50 speciaal voor dit soort werkjes
Daar vul ik alles mee en gaat prima in de was , dus gewoon synthetisch
Watte kan ook dat is meestal wel krimp gevoelig maar moet geen probleem zijn als het weinig is

Karlijn een leuke trui staat ook goed patroon komt dus ook mooi over
het patroon is niet duidelijk op de foto maar het zel wel van dichtbij beter en duidelijker zijn

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 17:12

Inderdaad, een kussen bij Ikea of action. Das goed te doen als vulling. Niet te duur, veel en goed te wassen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 08:27

Leuke trui Karlijn!

Bedankt voor de tip. Volgens mij hebben we hier nog wel oude sierkussens op zolder liggen, zal eens gaan zoeken.

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 20:13

Het volgende vest is klaar
De hand dacht dit is een lekker kleedje dank je wel :D
Afbeelding

Afbeelding

De onderrand en kraag is een kabel
de wol is beige met pikkltjes in allerlei kleuren

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 07:57

Hij lijkt wle wit op de foto ;) Maar erg mooi hoor! Laat me raden, de hond mocht hem niet houden? ;)

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 19:46

Bingo
Hij lag nog niet op de grond voor de foto en ze ging er al op zitten
daarna natuurlijk boos dat ze er af moest :D
he t liefst ligt ze in de brei tas :+

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 21:02

Even een paar dagen OT en er komen weer allerlei mooie dingen voorbij :j
Hele leuke vesten Gitteke +:)+. Wel een beetje flauw van je hoor dat de hond er niet op mag liggen...
En de trui van Karlijn is ook heel mooi geworden!

Hier gebeurt helemaal niets op breigebied. Van de week nog een poging ondernomen en ik heb wel helemaal 1 toer gebreid aan mijn sok :D. Schiet echt niet op... Griep is echt een hardnekkige verkoudheid geworden, hoest mijn keel kapot volgens mij, heb ook bijna geen stem.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 23:20

Gelukkig hebben we daar op het forum geen last van ;)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:17

Beterschap Patpen!

Mijn neef is zaterdag vader geworden en mijn cadeau is bijna af! Ben nu de draadjes aan het afwerken en dan konijn nog aan elkaar naaien.
Afbeelding
Konijn moet ook nog een gezichtje krijgen, hij is een beetje saai zo.
Afbeelding

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:44

Wat leuk zeg! En dat vest en die trui die ik voorbij zag komen, ook al zo leuk!

Mijn tas is bijna klaar, maar moet toch nog even bolletje bijhalen, heb niet genoeg voor de hengsels. Zal het zo even op de foto zetten. Mijn proef met entrelac gaat ook erg goed. Denk dat ik ga kijken hoe ik een rits kan innaaien en dat het dan een etui wordt voor breispulletjes zoals schaar, kabelnaalden en dat soort dingen. Zal deze straks ook even op de foto zetten.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:01

Gelijk de foto's maar gemaakt, weet dat het anders toch weer eeuwen duurt!

De tas komt qua kleur niet echt tot z'n recht, de donkere kleur is meer groenig in het echt en de lichte kleur is meer turquoise ipv lichtblauw. Zit te denken om nu nog een bolletje lichte wol te gaan halen. Het hengsel moet iig dusdanig lang worden dat ik de tas over de schouder voor- en achterlangs kan dragen (hoop dat jullie snappen wat ik bedoel). Wil hem ook nog gaan voeren, maar ja, gebrek aan naaimachine en tijd daarvoor. Moet even kijken hoe ik dat ga doen. Maar voorlopig ben ik blij dat ie bijna af is!

Tas:
Afbeelding

Dan mijn proefje met entrelac, met dank aan YouTube! Vind het best leuk breien en het resultaat is erg leuk! Het schiet alleen niet zo op met breien, omdat je elke keer moet keren, maar op zich grappig om tussendoor te doen. Wel goede oefening voor steken opnemen. Misschien toch nog maar eens een keer sokken van hiel tot teen proberen, weet nu hoe ik zo'n verkorte toer doe en hoe ik steken opneem, dus dat moet het een stuk makkelijker maken!

Entrelac:
Afbeelding

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:09

Ziet er leuk uit Maartje! Gezellige kleurtjes ook :=. Zal ongetwijfeld een succes worden!!!

Wat een gezellige tas Danseresje :j.
Nooit geweten dat dit patroon Entrelac genoemd worden. Heel bewerkelijk maar mooi!!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:19

patpen schreef:
Ziet er leuk uit Maartje! Gezellige kleurtjes ook :=. Zal ongetwijfeld een succes worden!!!

Wat een gezellige tas Danseresje :j.
Nooit geweten dat dit patroon Entrelac genoemd worden. Heel bewerkelijk maar mooi!!

Dank je. Weet ook niet of het in het Nederlands ook zo heet, maar in het Engels heet het zo. Door ravelry doe ik veel van de breitermen in het engels! En ja, het is idd bewerkelijk, maar vind de uitkomst zo leuk! Echter vind ik het er zo op foto veel beter uitzien dan als ik het in mijn handen heb := !!

Bij de tas kwam ik erachter dat ik nog wel twee of vier naalden met ribbel had mogen toevoegen, het krult nu flink! Misschien dat als ie gevoerd is, dat het dan wat beter wordt.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 13:02

In principe (!) mag je tas niet meer krullen als hij gevoerd is. Dat is namelijk een functie van voering...
Mijn moeder heeft ooit truien op die manier gebreid op bestelling voor Anny Blatt. Wordt er een beetje iebelig van omdat je iedere keer weer steken moet opnemen en héél veel draden moet afwerken :o. Maar het is beslist een mooi project!

Ik wil ook nog eens een keer sokken met jojohiel gaan uitproberen. Maar dan op een andere manier dan met omslagen (lussen opnemen) om gaatjes te voorkomen. Eerst wil ik echter die gestreepte trui af hebben. Door die griep ligt het allemaal stil hier; geen zin of puf om iets te doen...

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 13:25

Wat leuk Patpen ik heb vroeger wel truien van anni blatt gebreid maar
de wol was zo duur da thet bij twee is gebleven
en dacht nog niet dat ik er ook andere wol voor kon gebruiken
ze waren met heel veel verschillende wol soorten en kleuren erg vrolijk
ik was de naam vergeten maar nu jij het schrijf zeg ik ojaa die was het
ga nu toch eens googlen

Dansresje zeker leuk maar wat een werk als je daar een trui van moet breien blijf ik afwerken
De tas is met voereing geen probleem hij is echt leuk

konijn wil ik wel zien als hij oogjes heeft hoor
trekje nog een kussen uit de kast om te vullen of regel je iets anders

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 13:56

Nou, een trui in entrelac zou ik ook niet maken hoor, zie ik er veel te pompeus uit qua lichaam vermoed ik! Zal niet echt flatteren denk ik. Daarnaast al het afwerken ja.....zie ik met dit project ook wel tegenop. Voordeel zou zijn om het in dezelfde kleur te doen, maar dan is je effect weg denk ik.......
Met gemelleerde wol is misschien ook wel leuk.

Dank voor de complimenten voor de tas! Ben er zelf ook echt heel blij mee. Nu alleen nog afmaken en dank voeren......enige tips? Zat er aan te denken om een stuk plastic op de bodem te leggen, om daar de vorm van vast te houden. Goed idee of niet?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:16

Voor de tas: ik zou een dubbele voering kiezen. Katoen en een "batting". Dat laatste is een dunne (meestal) katoenen stof wat gebruikt wordt bij het quilten. Er zijn speciale spullen te koop om een tas te verstevigen. Ik zou niet gewoon een stuk plastic op de bodem leggen; breiwerk is daar te kwetsbaar voor.

Ik heb hier nog wel een aantal breiboeken liggen van Anny Blatt. Het wordt nog wel verkocht, maar volgens mij niet meer in Nederland. De prijzen waren toen al absurd hoog!!! Prachtig materiaal maar vaak slechte patronen met garens die eigenlijk niet bij elkaar kunnen qua steekverhouding.

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:32

Patpen dat was het zeker ik spreek nu wel over meer dan 30 jaar terug
ik heb nu nog zoveel patroontjes van jou om te breien
tegen woordig met internet is het keuze te over
maar het was wel mooi toen hadden we zelfs 3 breiwinkels in de stad heerlijk was dat

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 13:11

:~ De bestelde IJslandse wol is binnen. Wauw, wat een mooie kwaliteit!!! Moest alleen dit keer invoerrechten betalen... Jammer, maar nog steeds veel goedkoper dan hier :j. Toch moet het echt nog even blijven liggen: eerst de zomertrui breien!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 21:46

Voor degene die nog niet genoeg patronen hebben, hier nog een link: http://www.berroco.com/pattern_library.html. Er staan verschillende truien op waarvan ik denk: die zou ik nog wel eens willen breien :').
En nu twijfel ik over het drops patroon voor die IJslandse wol :o. Ergens (!) op internet staat een prachtige trui: onder kabels, verder patent. Ik kan alleen niet op de naam van de fabrikant komen, het was oorspronkelijk een Duits wolmerk. Het patroon heb ik wel ergens uitgeprint maar ik wilde even kijken of ik qua steekverhouding goed zou zitten. Ik wil zó graag met het blauw gaan breien :oo

Edit: ik weet de naam weer! Steinbach Wolle: http://www.steinbachwolle.at/contex_d/s ... itung.html. Nog meer patronen :=. Helaas staat het patroon wat ik bedoel er niet meer op dus moet toch door de stapel gaan spitten.....

Edit 2: toch op internet gevonden *\o/*. Nummer 123: http://www.steinbachwolle.at/pic/downlo ... W/hw04.pdf
Laatst bijgewerkt door patpen op 12-04-12 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt