[CENTRAAL] Sieraden maken!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 11:23

Dankjewel Wendy :D Het is zeker stil hier!
Ik heb na 2 van die ringetjes armbanden alleen nog maar een frontriem op bestelling gemaakt.Niet zo goed te zien op de foto maar het is amethyst met zoetwater parel.
Afbeelding

Verder niks meer,ben nu druk bezig met breien :') :') Werd uitgedaagd door m,n schoonouders om een sjaal voor m,n vriend te breien.Die uitdaging heb ik natuurlijk aangenomen :D Dus nu zit ik heerlijk huiselijk te breien hahaha! en het is nog leuk en verslavend ook :o

Wendy15

Re: Sieraden maken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 11:24

Oh die is ook leuk zeg! :D Hoe maak je dat zo'n frontriem? :)

Haha breien dat kan ik niet :)) Heb tijdje terug een poging gedaan om te leren haken, maar dat zag er ook niet helemaal zo uit als de bedoeling was :') Vind het ook moeilijk om zulke dingen van internet ofzo te leren, is toch handiger als iemand het eens voordoet :j

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 11:29

Euh......rijgen en dan vastmaken in de leertjes :D Heel simpel eigenlijk!

M,n schoonmoeder heeft het ook voorgedaan hoor.Gewoon recht breien kan ik wel maar hier zat een patroon in.Dat kan ik nu dus ook *\o/*
Alleen steken opzetten lukte me maar niet.Dat heb ik opgezocht op internet en na 300 pogingen kan ik dan nu ook zelf :D

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 11:32

Maak je die leertjes ook zelf? :) En heb je dan speciaal heel stevig draad om het op te rijgen ofzo? :)

Ah dat is wel handig ja als iemand het even voordoet :j
Ik heb hier nog tiggg oude breiboeken van m'n moeder van vroeger liggen, lijkt me wel leuk om eens te proberen maar heb er momenteel het geduld nog niet voor :P

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 11:36

Ja ik maak alles zelf en gebruik geen speciaal draad.Je moet gewoon wat gaan prutsen en proberen dan maak je meestal de mooiste dingen is mijn ervaring :D
Ik heb het ook gewoon allemaal zelf uitgevonden :D

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 11:59

We zouden wel een meeting kunnen organiseren (kan hier eventueel) en dan met z'n allen gaan freubelen. Dingen die je mss graag wilt weten hoe je het doet. Van elkaar kunnen we dan nieuwe technieken leren :D

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:00

bittermoon schreef:
sorry dat ik hier zo kom binnenvallen, maar ik had een vraagje en dacht misschien kunnen jullie me uit de brand helpen..

Mijn moeder maakt zelf sieraden (puur als hobby niets hoogstaands) Nu wilde ik eerst als kerstcadeautje wat mooie leuke kralen voor haar kopen, maar ik denk er nu eigenlijk aan om gewoon zelf een mooie armband voor haar te maken..
Ik maak zelf niet vaak sieraden maar ben opzich best handig dus met een tutorial van internet of eigen idee kom ik vast een heel eind.. Maar nu HET probleem....

Mijn moeder heeft echt enorm smalle polsjes, en houd daarbij niet van "grof" dus ik wil iets 'fijns" maken..
Maar op webshops kan ik niet echt een beeld vormen van hoe groot iets uitvalt..
(ik dacht om een jasseronarmband te maken, met kleine kraaltjes en bedeltjes, vrij volle armband, maar wel kleine materialen zegmaar) Op creadream zie ik eigenlijk de meeste bedels van rond de 15-17 mm breed, maar ligt het aan mij of is dit al vrij groot?

Sorry voor mijn lange verhaal, als het niet duidelijk is moeten jullie maar zeggen. Of als iemand een ander idee/andere webshop/geschiktere techniek heeft..

Wanneer je die bedels te grof vind zou ik alleen werken met kleine kraaltjes en die kettelen aan de jasseron.
Er zijn wel kleine bedels maar je moet gewoon ff zoeken in de webshops op internet.
Laatst bijgewerkt door singasong op 16-12-10 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:13

Da's idd een leuk idee SS! Ik weet niet waar iedereen woont maar ik denk dat we het dan het beste kunnen doen ergens in het midden van waar iedereen woont.
Ik woon in de noordoostpolder (tollebeek naast emmeloord)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:18

paxine schreef:
Da's idd een leuk idee SS! Ik weet niet waar iedereen woont maar ik denk dat we het dan het beste kunnen doen ergens in het midden van waar iedereen woont.
Ik woon in de noordoostpolder (tollebeek naast emmeloord)

Ik woon in het midden ;) In Ingen, tussen Tiel en Kesteren.

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:20

Oh ok :D
WOW! Voor mij is dat 114km rijden! :wow:

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:48

Leuk idee SS, maar ik zit wel met oppas etc, maak anders maar een meet topic.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 14:04

paxine schreef:
Oh ok :D
WOW! Voor mij is dat 114km rijden! :wow:

Haha... wat vind jij het midden dan?

JodieR, mss eerst eens kijken of er animo voor is?

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 14:13

:D Ja geen idee eigenlijk haha! Had denk ik verwacht dat we allemaal wat dichter bij elkaar zouden wonen......

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 14:20

Ik woon in Epe ;-) Tussen zwolle en harderwijk.

Ik denk dat misschien een cursus glaskralen ook wel leuk is om te doen :D

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 14:27

JodieR schreef:
Ik woon in Epe ;-) Tussen zwolle en harderwijk.

Ik denk dat misschien een cursus glaskralen ook wel leuk is om te doen :D

Heb ik al eens gedaan. Maar daar hoef je elkaar ook niet voor te meeten toch? Je gaat zo op in die workshop dat je geen tijd hebt
om met mensen te kletsen. Tenminste dat is mijn ervaring hiermee.

Denk zelf dat het leuk zou zijn om iets te willen maken waarvan je de techniek nog niet beheerst.
Je neemt zelf de spullen hiervoor mee en een ander leert je dan hoe je het moet doen.
Ik denk dat we elkaar vast nog wel het één en ander kunnen bijbrengen.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 14:29

Lijkt me ook wel leuk zo'n freubelmiddag, maar krijg je dan niet weer net als hier in het topic zoiets van 'ik heb het ook zelf moeten uitvinden, dus jij gaat het ook maar zelf uitproberen tot het lukt" ? :=

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 14:32

Wendy15 schreef:
Lijkt me ook wel leuk zo'n freubelmiddag, maar krijg je dan niet weer net als hier in het topic zoiets van 'ik heb het ook zelf moeten uitvinden, dus jij gaat het ook maar zelf uitproberen tot het lukt" ? :=

Wat mij betreft niet!

Zo lang je niet hoeft te weten hoe ik mijn paardenhaarsieraden maak vind ik het prima ;)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 14:36

Je spreekt jezelf tegen ;)
Ik snap best dat het niet leuk is als mensen precies hetzelfde gaan maken! :j Alleen waarom er zo geheimzinnig gedaan moet worden over technieken of materialen dat snap ik niet zo goed :) En als je dan een middag gaat samen zitten en iedereen wil eigenlijk niet vertellen hoe ze iets doen dan kun je net zo goed thuis blijven zitten freubelen :D

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 15:09

Ik heb geen geheimen :D Aan mij mag je alles vragen.Ik ben alleen niet zo goed in uitleggen hier op bokt dus als we gaan meeten wil ik mijn "freubels" met alle liefde voor doen hoor ;) Tenzij iemand mijn "freubeltjes" exact na gaat doen >;) :D Grapje hoor

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 15:13

Haha ja dat snap ik hoor, dat het niet leuk is als iemand exact hetzelfde gaat doen :)) Maar steeds dat hele geheimzinnige hier in het topic snap ik niet zo goed af en toe :P

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 15:16

Nouja als iemand het niet vertellen wil maakt mij het niet uit........ik ben toch te eigenwijs om iemand exact na te doen :+

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 15:20

Je hoeft toch ook niet iemand exact na te doen? :D Das net als dat ik jou net vraag hoe je die lusjes met zo'n frontriem vastmaakt, ik vraag naar een bepaalde techniek, niet omdat ik dié frontriem wil namaken, maar omdat het me leuk lijkt om iets naar m'n eigen smaak te maken maar ik zou alleen niet weten hoe :D Dat bedoel ik zeg maar. (en nou bedoel ik met dit voorbeeld niet dat jij daar geheimzinnig over doet, maar dat zie ik vaak wel hier in het topic gebeuren :P )

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:04

Ja ik snap em ;) Nou mochten we elkaar gaan meeten,zal ik je laten zien hoe ik het doe en dan kun aan de hand daarvan je eigen techniek ontwikkelen :D

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:07

Haha ja daar ging het niet om hoor, maar was het eerste voorbeeld waar ik even op kon komen :)) En je eigen manier wat je prettig vindt en leuk ontwikkel je uiteindelijk toch wel imo :j Maar een klein beetje basis technieken en dat soort dingen om van daaruit te starten en verder te proberen is wel handig :)) Maar is wel leuk om eens zoiets te doen :j

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:09

Ja ik wil ook weleens iets nieuws leren.Want daar ben je nooit te oud voor vind ik :D