hihi nee het is een ezel hoor!, haha jeej hij lijkt op een tekenboek Verhoudingen kloppen voor geen meter idd
Sodeletuut
Geplaatst: 08-05-09 19:20
Ik heb ook een poging gedaan. Tips zijn zeer welkom!
Als eerste een Andalusiër, en tja.. En dan denk ik meteen bij leefomgeving aan 'in training' en aan een S&T Eigen commentaar: Het oogje is een beetje eng en menselijk, niet echt goede verhoudingen..
De tweede, een Shire lekker in de natuur aan het rondrennen; Eigen commentaar: De benen kloppen niet, niet even lang en dik.
Ik heb ook nog een poging gedaan om een haflinger in de bergen te maken, maar die ik heel erg mislukt (verhoudingen) dus die plaats ik maar niet.
Hebben jullie tips? Ik ga ook even kijken of ik de rest kan beoordelen, maar eerst even paardjes voeren.
_Lucy
Geplaatst: 08-05-09 20:22
@Sodeletuut: je moet goed naar een paard kijken, en naar andere tekeningen, dan komen de verhoudingen en vormen enzo vanzelf wel een beetje, en gewoon veel oefenen. (ik ben geen teken proff ofzo )
niet dat deze slecht zijn ofzo, ik vind ze nog best mooi
Sodeletuut
Geplaatst: 08-05-09 20:44
Ik probeer ook even commentaar te geven, ben er niet goed in hoor:
Snadrem: -ijslander: Erg leuk gedaan, alleen kijk ik een beetje raar tegen de borst aan, alsof daar een stukje mist, tussen de voorbenen.. -cartoon: Gewoon heel leuk, kan ik niet echt commentaar op geven! - Przewalski: Erg leuk gedaan, heb eigenlijk geen commentaar! - Paso Fino: Leuk!! Ook geen commentaar.
Rachelle: - Leuk! alleen is het hoofd in verhouding wat aan de kleine kant denk ik.. En kleine hoefjes. Maar verder heel leuk!
Bonsai: - Mustang: Leuk gedaan, alleen klopt de achterhand niet helemaal..
Quebelle: - Konik: Leuk zeg! Mooi gedaan met de donkere en lichte plekken, geen commentaar.
Vagolijntje: - Arabier: zoals altijd geweldig! Alleen klopt de singelplek idd niet helemaal.
JoSav: Prachtig, ik ben echt gek op jou tekenstijl! Alleen de oogjes zijn inderdaad wat apart.
Janique: Arabier: Wowie, erg mooi! Knap in 5 minuten!! Przewalski met veulen: Ook geweldig!! Ook geen commentaar!
Shego: Misschien even zichtbaar maken zonder dat je hoeft te klikken, dan krijg je ook meer commentaar denk ik.
Ik vind hem erg leuk! Mijn commentaar; Misschien nog even naar de benen kijken, die staan naar mijn idee niet helemaal goed.. Maar verder erg leuk, vooral het koppie!
Seven
Geplaatst: 09-05-09 10:49
@josav ben een fan van jou stijl stiekum altijd al geweest:D ik vind ze dus dan ook er mooi voral het simpele er van wat toch weer heel erg duidelijk is het heeft niets extra's nodig de ijslander vin dik dus geweldig als ik er naar kijk voel ik bijna de wind
@janique de arabier is echt een plaatje alleen mis ik een beetje de mond de preswalski geweldig niets op aan te merken een heerlijk plaatje om te zien
@shego leuke opzet, de benen hadden iets beter gekund maar dat komt wel verder is het geen storend plaatje het zou iets realistischer kunnen
@sodeletuut hij oogt iets angstig door de oren en het oog het het op getilde achter been lijkt iets kort en het is alsof beide benen aan 1 kant zitten, moeilijk uit te leggen de shire vind ik heel leuk hij oogt iets rommelig misschien kun je eerst een opzet maken en dan de manene etc anders worden het alleen maar streepjes
bedankt voor het verdere commetaar heel fijn dat er nu iets met het topic wordt gedaan
mn eigen commetaar het rechter achter been staat een beetje raar het ideeachter dit plaatje was dat het paard al rennend van zich af wou schoppen en de nek komt een beetje raar uit de kaak
drafbalk
Geplaatst: 09-05-09 12:02
@ sodeletuut, de bobbel op de neus vind ik een beetje raar? nog wat oefenen met de hoeven en het 3de been vind ik ook een beetje raar uitzien. (niet dat ik wel een prof ben ofzo) maar verder is het echt al heel mooi, je durft goed te tekenen, en je maakt een leuke bos manen
@vagolijntje, ik heb hier niet echt iets over te klagen, hij is mooi gelukt.
hier is ie dan, het is een fjord met een noorweegse vlag. eigen comentaar: volgensmij kloppen alle benen niet? haha, arm beessie, kan dalijk niet meer gewoon staan .
Quebelle
Geplaatst: 09-05-09 14:50
een fjord,ik had geen tijd meer om het landschap te tekenen Ö een renpaard op een renbaan een springpaard op concours een belgisch trekpaard in de wei(slechte kwaliteit!) als ie af is
@ drafbalk hij heeft naar mn hoofd heel scheeft te hebbengehouden volgens mij wat korte voor benen en zelf vind ik t hoofd te luxe vor een fjord ik vind het wel een heel erg origineel en goed uitgewerkt idee
@quebelle de fjord heeft een beetje rare verhoudingen zo is het hoofd bij wat klein voor t lijfje het ren paard vind ik erg leuk misschien een iets smal voor been maar ok de andere vind ik moeilijk te beoordelen doordta ze erg onduidelijk of er half op staan haaha
maar verder vind ik het leuke tekeningen nog iets richting een cartoon maar wel mooi
Seven
Geplaatst: 09-05-09 15:35
wilde hengst
mn eigen commetaar hij is nogal slordig geworden maar de pen hield dr mee oip dus moets extra hard drukken hahaha
Hahaha, het lijkt ook wel een beetje een "Ronaldo, het Braziliaanse Voetbalpaard!" Maar ik geloof dat die bal de maan is Net of hij hem weg trapt, haha!
Leuk in ieder geval! Het linkerachterbeen lijkt alleen wat vreemd ter hoogte van de knie, maar hee, voor 5 minuten werk is 'ie top.
Vagolijntje&Drafbalk. Ik snap jullie commentaar allebei en nou ik er even op let zie ik het zelf inderdaad ook. Bedankt voor de tips!
Vagolijntje: mustang: Echt heel gaaf, geen commentaar.
Drafbalk: Leuk!! Alleen kloppen volgens mij de achter- en de voorbenen niet helemaal. Verder wel superleuk!
Quebelle: 1 Leuk! Alleen beetje klein hoofd en ik kijk wat raar tegen het rechterachterbeen aan.. 2 Leuk gedaan, heel mooi! Alleen oogje mocht wel wat opvulling. 3 Mooi!! Geen commentaar! 4 Ook leuk. ook niet echt commentaar (ook een beetje lastig, want hij is niet heel erg duidelijk.. )
Vago's wilde hengst: Erg leuk! Jij kan het krasserige wat ik ook doe wél zo dat het mooi blijft!