[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xkimmx

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:13

Hier ook twee tekeningen die ik op vakantie gemaakt heb. :)

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:57

@xkimmx: Lees de pagina hiervoor eens, onderaan de pagina.

Iets aan de openingspost veranderen lijkt me ook erg prettig :j Nu hebben wij het over een "regel". Die door onszelf is opgesteld. Maar deze regel is nergens terug te vinden. Dus dan zullen mensen er ook eerder lak aan hebben. Als het in de openingspost zou staan, kunnen we daarop terugvallen.

Want om eerlijk te zijn, ik kom hier ook nog amper :n De sfeer in het topic hier is gewoon weg..

Ik wil wel mijn complimenten geven aan mensen die wél taxeren. Zoals Andantje, die een pagina of acht bijtaxeerde voor ze zelf een werk plaatste. Of zoals Rock, die begonnen is met taxeren. +:)+

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 15:05

Astrid... het staat in de openingspost :) alleen niet als verplichting. (Wat nog een overweging waard is dus.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 15:08

Zo bedoel ik het ook inderdaad, dat het niet verplicht is. Mensen denken er dan makkelijker over. Zo bedoelde ik het.
Dat ik het daarom graag als échte regel zou zien. Ik denk dat mensen dan mischien wat meer hun best doen. :j

_lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 15:37

TinkerTom schreef:
@ _bitje_ ik zou er niets voor vragen, probeer er eens wat meer tijd in te steken en kijk eens goed naar de details van andere grafiet tekenaars hier op bokt, daar kun je ook al val leren, kijk eens goed hoe dat allemaal in elkaar zit.
een tekening maak je niet in een half uurtje, ik ben met een digitaal portret tussen de 5 en 10 uur bezig, vooral lekker blijven oefenen hoor!

@_lucy_ , mireya en Olivierlover: graag even de moeite nemen een aantal pagina s terug te taxeren daarna zal ik jullie werkjes taxeren.

@Andante, mooi werk!! erg sprekend. mooi de achtergrond! 1 miezerig zeikpuntje is misschien dat ik de hals nog ietswat plat vind... maar zeker niet storend! €65,-

Huh? Ik heb toch echt en aantal pagina's terug getaxeerd hoor, stuk of 4..

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 15:50

_lucy_ schreef:
TinkerTom schreef:
@ _bitje_ ik zou er niets voor vragen, probeer er eens wat meer tijd in te steken en kijk eens goed naar de details van andere grafiet tekenaars hier op bokt, daar kun je ook al val leren, kijk eens goed hoe dat allemaal in elkaar zit.
een tekening maak je niet in een half uurtje, ik ben met een digitaal portret tussen de 5 en 10 uur bezig, vooral lekker blijven oefenen hoor!

@_lucy_ , mireya en Olivierlover: graag even de moeite nemen een aantal pagina s terug te taxeren daarna zal ik jullie werkjes taxeren.

@Andante, mooi werk!! erg sprekend. mooi de achtergrond! 1 miezerig zeikpuntje is misschien dat ik de hals nog ietswat plat vind... maar zeker niet storend! €65,-

Huh? Ik heb toch echt en aantal pagina's terug getaxeerd hoor, stuk of 4..

Sorry had er overheen gelezen...

je schedel, erg orgineel! mooi afgewerkt, vind het wel wat hebben €45,-

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:15

Zo :)
Ik heb van pagina 70 tot 75 gedaan :)
Onthou dat ik dit nog nooit gedaan heb hoor :o
Ennuhm zouden jullie er graag het formaat bij willen zetten?? Is namelijk makkelijker...
Mijn tekening is trouwens die met de paddestoelen :)

mylittlejoy: Paardeb: Beide rond de 100 euro wel! Prachtig vooral die 2e. De eerste lijkt een beetje onecht. Hoe dat komt weet ik nie tmaar toch nog prachtig :)
De meeuwen: 75 euro?

Quebelle: Paardenhoofd: 40 euro, het hoofd het wat te lichte vlekken.
Merrie en veulen: 15 euro?
Hert: Deze vind ik er heel anders dan je andere tekeningen uitzien! Heel mooi: 50 euro?

sprietlover: 60 euro, vind alleen de bles wat te groot.

Floran: Wouw 80 euro? Verder geen commetaar.

kallipooh: Beetje krasserig... 20 euro?

Oliebeer: 50 euro.

__Karlijn__: Misschien een idee om het ooglid wat lager te tekenen. Ze kijkt een beetje eng. 50 euro.
en 70 euro.

_bitje_ 10 euro. Mag meer schaduw.

Carlijnnn: Allemaal 20 euro. Mag wat meer diepte in.

tryntsje: Mooi! Misschien leuk om er een achtergrond bij de maken? 70 euro.

TinkerTom: Wouw!!!! 100, 80, 80.

xDonja: Beetje krasserig: 50 euro.

xkimmx: Mag meer diepte: 20 euro.

Pagina 74 heb ik al gedaan.

TinkerTom: 100 euro en 50.

xkimmx: Wat krasserig: 10, 25.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:51

Pagina 74 had ik voor een groot gedeelte al gedaan, maar ik begin even met nummer 70 en ga dan verder :D

Pagina 70

Mylittlejoy Ik kan zien dat je er ongelooflijk veel tijd in hebt gestoken! Wel vind ik bij de eerste dat het paard niet helemaal in de omgeving past. Het is zo'n natuurlijke omgeving (hoewel exotisch) maar het paard is teveel rijpaard. Wat doet dat paard daar? Ik zou het om die reden niet aan mijn muur kunnen hangen, want ik ben zo'n type dat het zich dan blijft afvragen. Wel vind ik hem ongelooflijk mooi afgewerkt. Had ook de details van de zeemeeuwen gezien, erg knap! €80,-
De tweede vind ik een onwijs, ONWIJS mooie achtergrond hebben! Om eerlijk te zijn vind ik het paard zelf niet zo. Het hoofd doet mij een beetje vreemd aan. Persoonlijk zou ik liever gewoon de achtergrond aan de muur hebben dan het paard erbij. Misschien dat dat anders zou zijn als ik een speciale binding had met het paard. Ook voor deze €80,-

Oh, dat was pagina 70 alweer :')

Pagina 71

Quebelle De Fries (?) vind ik niet zo... Je bent duidelijk wel met contrasten bezig geweest, maar ik weet niet of je er echt wat voor zou kunnen vragen. Misschien €5,-
De merrie en het veulen vind ik niet mooi uitgewerkt. Ik denk dat je daarop nog moet oefenen.
De bongo vind ik wel erg mooi. Iemand die iets heeft met exotische dieren zou hem nog best aan de muur kunnen hangen. €20,-
Wat ik denk, is dat je aan die bongo (misschien omdat het een schoolopdracht was?) langer heb intensiever hebt gezeten. Dat komt je werk ten goede. Neem de tijd, kijk goed, pas aan. Het is zonde om af te raffelen.

Sprietlover Aan de neus mis ik wat diepte. Ik zou dat toch heel zachtjes aanzetten met een potlood om het idee van haren te creëren, maar misschien dat je dat in het echt wel hebt gedaan maar dat het op de foto niet meegekomen is. Aan z'n snuit mis ik nog wat diepte, het lijkt alsof je daar niet meer zoveel zin had in je tekening. €15,-

Floran Ik vind het écht jammer van die ringen en het kenteken! Anders was hij echt perfect geweest in mijn ogen. €90,-

Kalipooh Heeft het paard in werkelijkheid ook zo'n ring om zijn oog? Ik vind het erg afleiden. Mooi kleurgebruik, hoewel er niet veel variatie in zit en het een beetje vlakkerig is. Het mag meer in elkaar overlopen. Wel lef getoond! €12,50

Pagina 72

Oliebeer Gaaf ding, jammer van de vlekken!! Ik vind hem lekker spannend en wild! Het enige dat jammer is is dat je de structuur van het papier er wel erg duidelijk doorheen ziet. €25,-

_Karlijn_ Ik vind het meisje niet zo'n geweldige tekening. Die ogen en tanden vind ik een beetje creepy. := €10,-
Het paard vind ik wel erg gaaf! Mooi kleurgebruik, oogt 'snel' €35,-

_Bitje_ Sorry, ik zou er niets voor geven. Ik mis diepte en contrast.

Carlijnn De danseres vind ik niet zo mooi. Geen handige pose denk ik ook... Ze lijkt wat weg te vallen in de achtergrond. Toch €30,-
De toekan vind ik geweldig!!! Achtergrondkleur goed, kleurgebruik goed... Ik mis alleen wat leven in het oog. €50,-
En je aquarel... wauw! Er zit misschien bijna geen tijd in, maar die eerste kracht van het erop zetten is zo mooi om te zien! €40,-

trynstje Ik vind de voorpluk wat streperig en het geheel wat vlakkerig. Wel mooi groot formaat. €35,-

Pagina 73

Tinkertom De tinker :wow: Het rechterneusgat toont een beetje gek, maar verder... €80,- !!
De zwarte, geen mega bijzondere pose natuurlijk maar juist daardoor zou hij zo voor een standfoto door kunnen gaan. Ook €80,-
En de bruine vind ik geweldig. Super originele pose, de ribbels van de huid aan de kant waar hij inbuigt... super gedetailleerd... €100,-

xDonja Ik vind hem gaaf. Wel jammer dat de voorpluk dieper lijkt te vallen dan z'n hoofd doordat je ruimte hebt vrijgelaten om die manen heen, dat oogt een beetje gek. Ook jammer van die scherpe streep op zijn kaak. €20,-

xkimmx Teveel strepen die later zijn ingekleurd, en het oog klopt niet. Sorry, ik zou er niets voor geven, maar ik denk wel dat je met oefenen een stuk verder komt.

Tinkertom (ben je daar nou alweer hihi) Gaaf paard, past helemaal bij de achtergrond! Ik weet alleen niet wattie nou met z'n achterbenen aan het doen is :? Z'n oog kijkt ook niet helemaal lekker, maar ik kan m'n vinger er niet op leggen. €70,-

Einde pagina 74 (sorry voor de rare volgorde) en 75

Andante Knap dat je dat kan op zo'n klein oppervlak. Wel lijkt het contrast me iets te hoog, hij stoort me daardoor een beetje. €30,-

Tinkertom Prachtig mooi paard. Gedetailleerd, die rimpels bij z'n neusje... :+: €85,-
De zwaan vind ik mooi, ook het kleurgebruik. Wel wat minder details... €50,-

xkimmxBeiden vind ik niet echt gedetailleerd. Zou dan ook voor beiden niks geven. Wel vind ik bij de tweede het oog heel erg spreken. Als je die mate van detail in de hele tekening kan weergeven denk ik dat je al een stuk verder komt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:54

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:18

TT; op welke site maak je dat ??
super moooii!!
1e: 100,-
2e 55,-
kimmm:
1e: zal er niks voor geven sorry
2e: mwaa hij is mooier dan de 1e maar nog geen
geld waard

heb trouwens nog even geoefend met onemotion

Afbeelding
het paardje van @Diegowendy
6 uren mee bezig geweest :Z

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:00

Zal ook eens een poging wagen. Ik ben niet gewend om geld te geven (of krijgen) voor een tekening dus mijn taxaties kunnen er ver naast zitten, maar het is ook maar een mening hé ;) .

p70

*mylittlejoy: beide achtergronden zijn prachtig uitgewerkt, de paarden lijken op een andere manier uitgewerkt (minder realistisch dan de achtergrond, lijken niet helemaal te 'blenden' met de achtergrond) en bij de vos vind ik de benen een beetje apart. 80 euro, om eerlijk te zijn zou ik voor de achtergronden alleen meer geven dan nu met de paarden erbij.

p71

*quebelle: de bongo vind ik wel mooi, andere tekeningen niet zo speciaal. 10 voor de bongo. Hoe komt het trouwens dat de bongo een heel andere stijl is dan je andere tekeningen?

*sprietlover: wel mooi maar wat streperig (of was dat de bedoeling?), ook 10.

*floran: gave auto, hier zou ik wel 30 voor willen geven.

*kalipooh: mooi schaduwwerk op de neus en leuk dat je veel kleuren gebruikt. Het inkleuren lijkt wat snel gedaan te zijn en de overgang tussen de behaarde en kalere (grijze) delen is nogal abdrupt. 10 euro.

p72

*oliebeer: mooi, persoonlijk vind ik dat hij 'zwarter' had gemogen, lijkt nu of hij hard reflecteert. 30 euro.

*karlijn: meisje vind ik bijna eng :o . Pony is wel geslaagd, 20 euro.

*bitje: mist wat invulling, zou ik niets voor geven

*carlijnn: voor de acrylwerken: 30 euro. De aquarel is wat onafgewerkt.

*tryntsje: 15 euro

p73

*Tinkertom: mijn taxaties voor deze tekeningen zullen waarschijnlijk compleet irrealistisch zijn dus waag ik me niet aan. 1 klein opmerkingetje: bij de zwarte zie ik wel veel zwart maar het paard springt niet echt uit de tekening (zoals de andere 2) als je snapt wat ik bedoel.

*donja: nogal streperig, vind het lichtpuntje in het oog door de manen wel heel leuk. 20 euro.

*kimm: het oog lijkt een mensenoog en de neus is nogal verfrommeld, ik zou ook met een zachter potlood inkleuren of eventueel smudgen om het streperige te vermijden. 10 euro.

*TT: haflinger op strand vind ik goed gelukt, stijl spreekt me wel aan. 80 euro (nog steeds irrealistisch wss).

p74

*Lianne: is de foto schuin genomen? het hoofd lijkt wat scheef. 20 euro.

*lucy: ik kan zelf totaal geen mensen tekenen dus commentaar of tips heb ik niet. Onderste vind ik wat minder, voor andere 2: 20 euro. De schedel is geweldig, veel detail. 40 euro.

*assepoetster: heel mooi, 40 euro.

*olivierlover: de eerste is een leuke houding, inkleuring is beetje ruw. Bij de 2de vind ik de scherpe streep op de borst storend maar verder is die wel goed gelukt. 15 euro.

*andante: niet helemaal mijn stijl, maar de uitdrukking van de pony komt wel mooi naar voor. 20 euro.

p75

*Tinkertom: gruwelijk hoe goed jij kan tekenen. Eerste is perfect, alleen het oog had mss iets sprankelender gemogen. Bij de zwaan vind ik de 'boeg' zo ver uitsteken.

*kimm: eerste vind ik niet zo. 2de is qua verhouding en uitdrukking wel goed, probeer het inkleuren mss wat geduldiger te doen, minder streperig en wat meer detail/diepte. 10 voor de 2de.

*rock: verhoudingen bij de baby kloppen idd niet, neusje is wel mooi uitgewerkt. Bij het paard zijn de verhoudingen ook niet helemaal goed en het hoofd/neus zijn wat onafgewerkt, het kleurgebruik vind ik wel heel leuk gedaan, 15 euro.

En dan nu paar van mijn werkjes. Ik teken louter voor plezier en heb geen flauw idee of ze iets waard zijn (wss niet :P ) maar tips zijn altijd welkom. Allemaal A4 en gewoon potlood.

Afbeelding

Eentje uit het tekenaanvraagtopic:
Afbeelding

En een probeerseltje met kleur:
Afbeelding

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:49

Tinkertom: `1e; vind het ontzettend jammer dat hij op het hoofd wat vaag is, net of ie iets bewogen is... en het oog had misschien iets meer 'levend' gemogen, maar verder heel knap werk! 80,-
`2e; 55,-

xkimmx: je moet nog iets meer oefenen met schaduwen, contrast etc.

rock: verhoudingen etc kloppen nog niet echt, verder vind ik het wat té vlakkerig ingekleurd. kan er nog geen geld voor geven.

_bitje_: ook dit vind ik wat te vlakkerig, weet niet of dat je bedoeling is?? of dat het echt de bedoeling is zoiets te proberen á la tinkertom??

Thioro: `1e; je mag wel wat gewaagder zijn in je contrastgebruik. schaduwen mogen best échte schaduwen zijn! verder moet je proberen ogen niet als een zwarte vlek te tekenen, maar er echt een sprankeling in te maken, dat maakt ze levend. zou je er nu 5,- voor geven
`2e; Lodewijk!! vind deze al een stukje beter (komt met name door het oog, dat geeft opeens leven in een paard) maar je mag nog wel wat meer contrast erin zetten, 10,-
`3e; de hals had wat minder krasserig gemogen, meer stukje voor stukje inkleuren is beter. hoofdstel vind ik wel heel mooi gedaan!! 15,-

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:50

dan nog een werkje van mijn hand:

- A3
- Pastel
- +/- 5,5 uur werk

Afbeelding

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:38

Andante: Mooi lief portret, erg sterke toets 50 euro
Tinkertom: Opnieuw erg mooie werken, maar niet je besten. Deze tekeningen zijn naar mijn smaak teveel gesmudged of in ieder geval
ze komen over alsof je geen bril op hebt. Ik vond jou scherpe gedetailleerde werk meer kwaliteit hebben, alhoewel het nog steeds erg goed is. Zwaan vind ik een stuk minder omdat ik wat veerstructuur/suggestie van wat realistischer water mis. 150 euro voor het paard.
xkimmx: Je bent goed bezig, verhoudingen zitten al aardig goed. Nog wat oefenen op vacht en high en lowlights om wat meer leven in de tekeningen te blazen.
Rock: Ik had je al wat tips gegeven wat betreft het portret van het kindje, bij het paardje een beetje hetzelfde overgangen mogen wat vloeiender. Je kleurgebruik bij het paard vind ik wel netter. Ik ben benieuwd wat we meer gaan zien
_Bitje_: Ik zou hier geen geld voor geven, ten eerste heb ik het idee dat er over een foto gekleurd is en ten tweede vind ik hem nog wat onafgewerkt.
Thioro: Nette portretten, ogen zouden nog wat beter kunnen door wat reflectie. 20 euro
Floran: Prachtig zacht portret, vind de vacht erg goed gedaan. Het oog is nog wat flets, maar wel erg netjes. 70 Euro

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 14:55

janique schreef:
Andante: Mooi lief portret, erg sterke toets 50 euro
Tinkertom: Opnieuw erg mooie werken, maar niet je besten. Deze tekeningen zijn naar mijn smaak teveel gesmudged of in ieder geval
ze komen over alsof je geen bril op hebt. Ik vond jou scherpe gedetailleerde werk meer kwaliteit hebben, alhoewel het nog steeds erg goed is. Zwaan vind ik een stuk minder omdat ik wat veerstructuur/suggestie van wat realistischer water mis. 150 euro voor het paard.
xkimmx: Je bent goed bezig, verhoudingen zitten al aardig goed. Nog wat oefenen op vacht en high en lowlights om wat meer leven in de tekeningen te blazen.
Rock: Ik had je al wat tips gegeven wat betreft het portret van het kindje, bij het paardje een beetje hetzelfde overgangen mogen wat vloeiender. Je kleurgebruik bij het paard vind ik wel netter. Ik ben benieuwd wat we meer gaan zien
_Bitje_: Ik zou hier geen geld voor geven, ten eerste heb ik het idee dat er over een foto gekleurd is en ten tweede vind ik hem nog wat onafgewerkt.
Thioro: Nette portretten, ogen zouden nog wat beter kunnen door wat reflectie. 20 euro
Floran: Prachtig zacht portret, vind de vacht erg goed gedaan. Het oog is nog wat flets, maar wel erg netjes. 70 Euro

Ik heb hier geen smudgetool gebruikt :+ maar ik snap wat je bedoel, het is alleen lastig om bij een paard in zomervacht echt gedetailleer dte krijgen, dan krijg je weer snel het commentaar dat het lijkt dat het paard een wintervacht heeft :+ misschien had ik wat meer harde lijnen voor de belichting moeten nemen... ;)

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 16:38

ik moest nog ff traxseren.
pagina 72

olibeer€40,-
karlijneerste nog ff oefenen €niks,- 2de beter!!€15,-
bitjekan ze niet zien!
carlijnneerste is erg mooi €15,-2de ook goed alleen ik mis diepte €15,-derde weet ik niet hoor..
tryntsjeheel mooi hoe zeg je dat aansprekend €30,-

pagina 73
tinkertomniet normaal mooi! €175,- 2de weet ik niet echt goed ik ben geen experd 3de is erg mooi weer €110,-
donjahet is een beetje krasserig. €35,-
kimmik zou er nog op oefenen €5,-
tinkertomweer zo mooi u bent zeker kunsternaar(es) €80,-

pagina 74

had ik al gedaan.

pagina 75

floranecht prachtig!€125,- ben er niet goed in hoor!
thioroik vind de eerste en de tweede nog niet hele maal aflijken maar dat kan ook door onze comp lijken, de derde is erg mooi de kleuren maken het af €70/80,-
bitjehij is mooi maar ik houd er zelf niet echt van €15,-
rockde eerste zou ik zelf niets voor vragen de 2de is wel erg mooi. €20/25,-
kimmik zou er nog niets voor vragen maar ze zijn al wel goed gelukt.
tinkertomalweer prachtig de eerste €175,- de tweede €200,- i like swans :D
andantemooi maar wazich €50,-

en hier nog twee van mijn

dit elfje was als uitprobeersel ik heb nog nooit met acryl potloden gewerkt (32x24 acryl papier.)
Afbeelding

de tweede had ik al eerder getekend ik vind hem nu beter gelukt kwa kleur verhouding.
Afbeelding

ik heb ze ingescant. kwa kwaliteid zijn ze door het uploaden achteruit gegaan...

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 16:22

Misschien komt het dan inderdaad door het gebruiken van een zachtere brush oid :j ik bedoel gewoon dat het er wat waziger uitziet. Nog altijd werk van enorme kwaliteit hoor daar niet van :+ :))

Olievierlover: Nog even oefenen, meer detail wat verschillende kleuren!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 16:51

janique schreef:

waarom zou ik dit gekleurd hebben??
duid dan aan waarom je het er ''gekleurd'' uit ziet vinden,
wat bedoel je eigenlijk met gekleurd?

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 16:57

_Bitje_ schreef:
janique schreef:

waarom zou ik dit gekleurd hebben??
duid dan aan waarom je het er ''gekleurd'' uit ziet vinden,
wat bedoel je eigenlijk met gekleurd?

Omdat je het zodanig slordig afgewerkt hebt dat er nog stukjes van de foto te zien zijn....

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:21

Pg 74

_lucy_: 1. Nette tekening, leuke uitsnijding :) €30
2. Minder dan de vorige qua uitstraling, maar nog steeds mooi? €20
3. Het lijkt alsof er iets niet klopt aan het gezicht. En het stoort mij dat er geen schouders op staan ;) Wel mooie techniek en groot formaat. €35
assepoetster: knap schilderij, leuk formaat, €45
_bitje_: Wat mij opvalt is dat je bij de eerste tekening nog veel moet sleutelen aan de verhoudingen, wat bij de tweede geen probleem is. Hieruit concludeer ik dat je de 2e hebt overgetrokken oid. Blijf nog even oefenen op verhoudingen etc.
_lucy: geweldig origineel, knap detail en mooi uitgewerkt. €40
mireya: op basis van deze foto kan ik niet taxeren, sorry :)
olivierlover: Ik zou nog even dooroefenen ;)
andante: Heerlijk vlot geschilderd! ;) €45

Pg 75

tinkertom: 1. Mooie tekening, zoals altijd, maar toch minder dan andere werken, vind ik. Desondanks nog €75
2. prachtig sfeerplaatje! De kleuren zijn goed gekozen! €50
xkimm: Ik zou nog even dooroefenen met het inkleuren. Het komt nu nogal krasserig en onafgewerkt over, maar je bent goed op weg!
Rock: bij beide tekeningen zijn de verhoudingen niet geweldig. Blijf nog even dooroefenen, en dan komt het wel goed ;)
_Bitje_: Net als bij je vorige (digitale) tekening vind ik het gewoon verbazingwekkend dat de verhoudingen goed, of zelfs perfect zijn. Ik denk persoonlijk niet dat je deze zelf hebt geschetst, daarom zou ik er geen geld voor vragen.
Voor mensen die nog steeds overtrekken: denk aub niet dat we het niet merken ;)
Thioro: 1. Er mag best wat meer detail in, en de ogen zijn nogal zwart.
2. Deze vind ik al veel mooier! Ik herken lodewijk er helemaal in! Hier zit ook meer detail in :) €20
3. De verhoudingen zijn hier niet hélemaal goed, en je kan wel meer kleur gebruiken. €10
Floran: mooi, zacht portret, maar het oog is wat vlak. Het geheel oogt wat vlak. €30
olivierlover: Ik zou nog even dooroefenen ;)

Zo, ik ben weer bij :)

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:50

Wat Tinkertom en Aliesjeh ook zeggen, en verder heb ik verklaring genoeg gegeven dacht ik.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 18:13

ik heb dus niet overgetekend, sommige stukjes heb ik
wel vergeleken en op elkaar geplakt voor de vergelijking en
daarna een stukje bij de benen overgetrokken...
maar verder dus alleen maar met natekenen....
hier..http://www.mijnalbum.nl/Foto-7E7TPFDS.jpg
deze heb ik uit het hoofd gemaakt, met voorbeeld soms
van paardjes op internet maar heb ik absoluut hier niet met fotos zitten te kleuren...
(vind het een beetje kinderachtig zo te reageren)

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 18:14

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 18:26

_Bitje_ schreef:
van paardjes op internet maar heb ik absoluut hier niet met fotos zitten te kleuren...

Sorry hoor maar dat is niet kinderachtig, de enige die je op deze manier voor de gek houd is je eigen, iedere beetje tekenaar kent het truckje wel om te controleren of het is overgetrokken of ingekleurd is...en gezien je eerdere tekenpatroon heb je nu niet ineens de verhoudingen geleerd...en nu ben ik er klaar mee...ik vind het de moeite niet meer om nog op zulke beweringen te reageren :o

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 18:34

_Bitje_ schreef:

Grappig dat hij dan precies over http://i281.photobucket.com/albums/kk21 ... 515NEW.jpg, het origineel, is te leggen. :)

blz 74:

xXLianneXx: Origineel! Mooie zachte kleuren. Hoofd is imo wat te smal. €35,-

_Lucy_: Prachtig die eerste! Mooie houding :j €50-, Tweede spreekt mij niet erg aan, minder detail €30, en de derde vind ik wederom prachtig :j €50,-

Assepoetster: Mooi, mooi! Heel mooi schilderij. Jammer van de kaak, maar prachtig gelukt :j €70,-

_Bitje_: Hier zal ik nog geen geld voor willen vragen. :) Mis het leven in de ogen bij de eerste, en de tweede heeft wat vale kleuren, niet netjes afgewerkt.

_lucy_: Oeh, deze geeft me de kriebels, duidelijk dat 'eerie' gevoel neergezet :j €70,-

mireya: Hm tja, het is wel leuk gedaan, maar spreekt mij niet aan. :) €10,-

Olivierlover: De eerste vind ik nog wat uit verhouding en krasserig, ik denk ook 5 à 10 euro, de tweede vind ik veel mooier! :j €25,-

Andante: Duidelijk Prisca! :) Mooie stijl, niet te gedetailleerd en toch zo herkenbaar :j €70,-

Blz 75

TinkerTom: Wederom prachtige werken. Ik heb iets mooier van je gezien, maar deze is ook heel aansprekend :) €100,-
De tweede mis ik een beetje het gevoel, denk door de kleur, maar toch prachtig €65,-

xkimmx: Voor de eerste zou ik nog niks vragen. Vind hem wat vlak en krasserig. De tweede is imo beter :j €10,-

Rock: Verhoudingen zijn hier en daar wat zoek, maar je hebt wel een aparte stijl. €5,- en €10,- voor de tweede

_Bitje_: Ik zou hier nog geen geld voor vragen

Thioro: Wel leuk, mis hier en daar nog wat detail, maar wel goed contrast €15,- De tweede is duidelijk herkenbaar, maar hier mis ik wat contrast €15,- De derde is erg leuk gedaan, oog is nog wat dood, maar deze vind ik het leukst van de 3 €20,-

Floran: Mooi, zacht portret! Het oog bevat niet erg veel leven, dat is wel jammer. Toch geslaagd, €45,-

Olivierlover: Voor beide zou ik nog geen geld vragen. De eerste is wat onduidelijk en bij de tweede mis ik echt het kleurgebruik, nog even dooroefenen.