Ja ik lees dat ook inderdaad was benieuwd of ze inderdaad zo fijn werken
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maar heb al een aardige set kleurpotloden. Dus als ik vanuit mijn verjaardag genoeg bij elkaar krijg wil ik eerst de pastel. 
Dat zal heel persoonlijk zijn vermoed ik, maar ik krijg die van caran d'ache beter verwerkt op één of andere manier.
Seven schreef:Heeft iemand hier de caran d'ache pastelpotloden ?
Ik vind ze vrij prijzig en ben dus benieuwd of ze het waard zijn. Ik ben heel tevreden met m'n huidige assortiment aan potloden maar wil zeker voor de basislagen wel wat extra potloden die fijn mengen naast de carbothello's
juist het krijt achtig en de kleur afgifte lijken me zeer interessant.
benieuwd of de pastel potloden het waard zijn. Anders koop ik toch de kleurpotloden
En ik heb wel al een deel van de Luminance. Alleen nog niet de volledige set. En ik heb nog geen pastelpotloden van Caran D'ache... Dus daarom wilde ik nu eerst de set pastelpotloden nemen.

Ben dan weer wel best tevreden over het donkere stuk aan zijn ogen.

)

Hoe "kies" jij je kleuren als ik mag vragen?
(en ik kwam er achter dat ik alleen HB heb en dat is voor een portret met zoveel zwart tinten om te onderscheiden echt niet voldoende.
Het is een Mechelse herder en met HB krijg je vooral meer glans ipv donkerder.
)

Ik ga dat eens proberen als ik me nog eens waag aan onze eigen mechelaar in kleur.

)
dat teleurgestelde gezicht tis weer voor jou hahahah

Ayasha schreef:Moest iemand zich vandaag dom voelen of onhandig:
Ik heb zo juist mijn herder verpest "beyond repair" omdat ik het oog te donker gemaakt had en ik pas nadat ik al in de weer gegaan was met inkt (gelpen) ineens naar mijn kneedgum keek en dacht "Mongool.... Grafiet kan je uit gummen....."
Ja, toen niet meer natuurlijk.![]()
![]()
Dus gewoon geduldig opnieuw. Al doende leert men.