Ik vind het jammer dat er nog maar weinig mensen mee doen.. Ik genoot en geniet altijd van het kijken naar jullie creaties, wat een bikkels degene die nog meedoen! Vooral Telpeva, wat knap dat je het nog steeds elke dag doet.
Telpeva: Dat je zoveel details krijgt met markers, heel mooi.
Ik ga de challenge binnenkort weer oppakken. Nu namelijk zo'n 9 weken vakantie. Volgende week een pastel workshop om er weer in te komen.
lovelyfiefy
Geplaatst: 17-06-17 12:36
d4rkhorse; Die van mei vind ik echt heel erg gaaf! En ja juni is gewoon echt super schattig
Telpeva; jouw marker tekening ziet er nu ook al super mooi uit! Ben benieuwd hoe hij is als hij af is!
pompompom; 1x per week is toch ook iets? Ik snap wel dat je niet elke dag tijd kan hebben om iets te maken. En soms wordt het dan wel te veel om in te halen Ik vind je eend er in ieder geval erg goed uit zien
Dikke proficiat inderdaad aan degene die het volhouden!
Ik heb tussendoor wel getekend, zeker ivm met school, maar nu is de vakantie eindelijk voor mij begonnen en kan ik wel wat dingetjes plaatsen die ik weken - maanden geleden heb gemaakt.
Ik heb inderdaad niet zoveel meer gepost hier maar niet stilgezeten, 4 schilderijen gemaakt: [UK] [SCHIL] De 4 temperamenten
Zal later ook weer even bijlezen!
Telpeva
Moderator Algemeen
Geplaatst: 20-06-17 00:22
Geen letterlijke tekening deze keer maar ik vind hem 'close enough' om door te kunnen gaan. Een boekje om bij te houden welke Copic markers ik heb, zodat ik in de winkel niet per ongeluk dubbelen ga kopen. Per pagina gesorteerd op kleurfamilie en kleurcodes.
81/180 Markerpapier A7 Binnenkant Decoratieve rug erop genaaid, en gekaft met markerpapier zodat ik een andere keer ook iets daarop kan tekenen
Goeie oefening met die vormen Telpeva! En ik gebruik wat hagedissen zoals horned lizards, thorny dragons en iguanas als referenties als ik draken teken (ook helemaal mijn specialiteit niet ).
SanneB, mdf plaat heb ik nog niet meegewerkt. Dekt het goed? De oortjes lijken mij iets te klein, van beide paarden.
sanneb,jmooi formaat en compositie! Maar kijk inderdaad nog wel even naar de oortjes, voor mijn gevoel zijn die idd ook aan de kleine m Kant. Wat is het? Olie of acryl?
Quubelle; mooie tijger. Knap dat je ook bij digitaal het levendig weet te houden. lekkere vacht structuur r in.
En de eend weer, ik twijfel of ik m zo laat. Niet helemaal tevreden over de vleugel maar daar heb ik nu zo veel mee geworsteld dat jk er wel klaar mee ben... en beter dan dit us de vleugel in ieder geval nog niet geweest in alle tussenvormen die er zijn gepasseerd.
sanneb
Geplaatst: 24-06-17 12:20
Mooie tijger! En de eend ziet er lekker pluizig uit. De oortjes zijn inderdaad wat klein omdat er nog een lichtrand omheen komt. De achtergrond is namelijk donker. De onderlaag doe ik voor het eerst in acryl. Maar op mdf droogt het wel heel snel. Uiteindelijk wil ik in olie afmaken, maar eerst de schaduwen goed. Quebelle, qua dekking was begin lastig. Ik heb eerst een laag Gesso opgebracht maar dat doe ik de volgende keer dikker. Schets was echt heel lastig. En het geeft ook gevoel van weerstand tijdens schilderen. Ben benieuwd hoe het straks in olie gaat.
Vanaf vandaag stof ik m'n potloden af en haak ik weer aan
Vandaag een pastel workshop gehad en tot hier gekomen: Heb zelf geen pastelpotloden dus maar vaak bij m'n moeder langs. Heel leuk een andere techniek eens.