[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 21:45

Pluizebolpum, je krabbeltje is echt leuk. Heel expressief :D En tof oogje ook
Fnanne, aquarel vind ik ook best moeilijk, de verf doet nooit zo wat ik wil. Maar het is leuk om mee te oefenen :)
Je tekening vind ik ook weer leuk. Mooi zo met die simpele lijntjes.
Bimmerd, thanks voor de reacties. Mijn schilderwerk was ook vrij snel, dus als ik er meer tijd in steek zou dat streperige wel minder worden. Maar ga gewoon verder oefenen :)
Jouw tekening is ook erg leuk. Dat is zo'n lief plaatje, erg fijn weergegeven. Ze hebben zulke zachte vriendelijke oogjes en met dat lachje zo :)

Vandaag eens wat anders. Kleurtjeskliederen met acryl.
Had eerst alleen het middenpaard, en besloot toen het paard links ernaast te maken, maar eerst leek dat gruwelijk mislukt. Gelukkig kan je met acryl in tegenstelling tot aquarel wel het een en ander over elkaar heen en vind ik het eindresultaat wel erg tof :)
Het is op A3, de houding gebaseerd op een afbeelding uit het boek van Arthus-Bertrand.
Sorry voor de slechte foto. Ik ben mijn camera kwijt en de verf was nog nat dus proberen het te scannen is nog niet zo'n goed idee. Dus heb ik de foto met de webcam en een zaklamp gemaakt :')
Maar je krijgt iig een goed kleurenidee :P

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 22:59

Fnanne Oh, deze vind ik wel heel erg mooi hoor...
Bimmerd Och, wat een ontzettend snoezige plaat is het geworden. Leuk dat je 'ondanks' het realistische wel jouw stijl eruit pikt.
RenskeFrea Lol, zie je al helemaal bezig met zaklampen en zo. :') Ziet er wel heel erg leuk uit zo, los en lekker felle kleuren, leuk!

Mja, weer geen meesterwerk, was een beetje verwaaid. Plaatje laat wel goed zien hoe ik me voelde.
Referentieplaatje, stift en Gimp.

Coupe de Woei
Afbeelding

Fnanne

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-15 20:11

Bimmerd: wat een aandoenlijke plaat :) erg leuk : j
Renskefrea:toffe kleurtjes, en dat losse past inderdaad goed erbij :)
Pluizebolplum: wat een wind inderdaad hè? Toepasselijke plaat bij de dag van gister.

Afbeelding
207/365
Inkt en potlood op papier.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 20:28

Fnanne, mooi weer, blijft toch altijd weer genieten...

Kliederen met ecoline, stift en Gimp met een losjes gebruikt referentieplaatje.

Paard
Afbeelding

luna1604Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:03

hallow!,

heel heel heel misschien weten jullie nog wie ik ben :')
ik heb heeeeeeeeeeeeel lang hier niet meer gepost, MAAR ik ben van plan om weer hier te beginnen posten :j

RENSKEFREA: heel erg vrolijk! en ik vind het goed gevonden dat je er nog een paard bij hebt gedaan!

PLUIZEBOLPUM1; heel erg knap, leuke stijl! de schaduwen komen goed over :j

FNANNE: super! die stijl de laatste tijd van jou (ja, ik kom hier wel nog eens rondneuzen) vind ik zoooooooo knap *D super goede combinatie en het paard staat in een mooie houding om te tekenen!

PLUIZEBOLPUM2: zo cool 8-) leuke kleurtjes, het geeft een gezellige sfeer...

en dan de mijne :')
het hoofs van het meisje zag ik niet zo goed op de foto dus die is wat minder
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:39

Pluizebolpum, je windpaardje is leuk. De ruwe stijl past er wel bij. Je steigerpaardje is ook leuk, weer een stuk lossere stijl dan normaal. Enne originele titel :P

Fnanne, aparte compositie, wel mooi sfeertje heeft deze.

Birgitje, hij is mooi, alleen het perspectief of de verhoudingen kloppen niet helemaal. Zijn hoofdje oogt wat klein.
Wel prachtig met de schaduwen en de haren enzo :D Enne mensen, dat doe je al tig keer beter dan ik ooit :P

Gister aardappels geoogst bij mijn zusje. Is geweldig dat je 20 kg aardappels uit de grond kan halen van 30 in de grond stoppen :D Maar aangezien ik ooit al een aardappelpaardje heb gemaakt, nu een paardje dat bloemetjes plukt. Die heb je in hun tuin ook zat :)
Is een snel vlak-voordat-ik-ga-slapen krabbeltje, op A5, beetje gepimpt op de computer. Oorspronkelijk is ie niet zo fel en meer zacht oranje/rood :P

Afbeelding

Vandaag weinig inspiratie. Maar vanwege het weer toen we naar de kantine liepen voelde ik mij zo ongeveer :P
Snel krabbeltje tijdens de lunchpauze, op A5 :)

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:24

birgitje Heel jammer dat de verhoudingen niet helemaal lijken te kloppen want verder is het een mooie tekening. Het hoofd van het paardje, het lijf van het meisje en bv de manen en staart zijn echt heel mooi.
RenskeFrea Jaha, over die titel is lang en diep nagedacht... :D
Bloemenplukpaardje is leuk en lief. De felle kleurtjes werken goed bij dit plaatje.
Stormpaardje is ook leuk, heel duidelijk ook en och, dat arme beessie op die tak...

Nog iets losser vandaag. Fantasiepaardje gekrabbeld tijdens het wachten op eten, gescand en met Gimp bewerkt tot een plaatje.

Blue
Afbeelding
(ja, ook al zo'n enorm diepgaande titel :o )

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 21:40

Die kleine schaduwlijntjes onder de voetjes Pluizebolplum <3
Renskefrea: beiden weer leuk, wordt bijna ook een dagboekvorm zo :) aan de hand van de paardentekeningetjes kan je je dagen aflezen :j
Brigitje: knap gedaan :j inderdaad qua verhoudingen nog niet helemaal samenhangend, maar knap gedaan :j

Afbeelding
208/365
Inkt en potlood op papier.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 13:47

Afbeelding
209/365
Wederom inkt en potlood :D

luna1604Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 15:38

op de foto was het ook zo klein het hoofd :\ ik heb er ook lang over nagedacht en miljoen keer gekeken naar de foto, maar op de foto is het echt zo een klein hoofdie :') super bedankt, en ik heb extra gewerkt aan de staat en de manen bedankt dat jullie dat zagen :D ene mensen ik ben 11 hè, weet nog niet alles uit mijn hoofd van de juiste verhoudingen enzo :')

renskefrea, heel erg leuk en kleuriijk!(de eerste dan) ik vind het altijd zo leuk dat je zo van die fantasie hebt :P

pluizebolpum, haha lekker simpel, is toch leuk? het geeft toch een mooi resultaat! het kan perfect als kaartje in de supermarkt dienen O:)

fnanne, weer zo een speciale inkt drawings! zo cool, blijf er nog altijd met alle genoegen naar kijken!

ok nu de mijne,
aan deze heb ik minderlang aan gezeten dan ik dacht :') het was een opdracht van insta, van dizzy5005 (ofzoiets) hier op bokt. er zijn rare strepen op de flank die lopen naar de buik, ik heb echt geen idee hoe die daar gekomen zijn :') uit het niets op mijn blad, mysterie....

Afbeelding

oei, ik krijg hem niet recht, sorry!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 19:50

Echt, ik lees dit topic nog af en toe, wat een kunstwerken en wat een respect voor alleen die elke dag blijven doorzetten _O_
Wil het weer een keer oppakken maar lijkt me handiger als dat volgend jaar gebeurt. Kom ondertussen voor de 3de keer (?) binnen volgens mij :+

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:40

Fnanne Oh, dat oog van die van gisteren, prachtig! Die van vandaag heeft ook weer zo'n mooi expressie. Heerlijk.
birgitje Bij deze lijkt de schouder wat te klein, verder is ie heel erg mooi. Dat neusje, de manen en staart zien er heel goed uit, die voorbeentjes zijn gewoon te schattig. Maarre, maak je niet al te druk over de kritiek hoor. Is goed bedoelt en meer om je te helpen nog beter te leren kijken naar de plaatjes en je werk want je bent echt al heel goed. En dat voor iemand van 11. Wow...
Nayomie Lol, maakt 't uit. Gezellig toch? :D

Vandaag totaal Toos Inspiratieloos en dus maar wat in Gimp gefröbeld. Uit de losse pols en wat gerommeld met de kleuren om het onaffe wat te verdoezelen :o .

Paardje
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 06:40

Even snel voordat ik weg moet werken.
Vind het tegenwoordig wel leuk om vlak voor het slapen gaan in bed wat te krabbelen :)
Onze paardrijles gister.

The flying horsewoman:
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 20:06

Birgitje: hij is lief :j
Pluizebolplum: deze doet me denken aan Jugendstil :) ik denk door de vloeiende lijnen erin :)
RenskeFrea: leuk zo met dat detail in de spiegel :) en ik weet niet of het je intentie was, maar de amazone zit echt heerlijk zo met haar neus omhoog :)

Afbeelding

210
Inkt op papier :)

luna1604Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 20:41

hai!

pluizebolpum: hey nice! lijkt precies zo een effect van fotos :j oke jah, ik ben sneu :') super tof! wil ik wel hebben!

Renskefrea: i believe i can flyyyyy, i believe i can tuch the skyyyyyyyyyy :') heel erg cool, alleen de neus is een beetje rraar van de ruiter <<)

fnanne: coooooool, weeer zo een inkt, ben jij geobserdeert door de inkt ofzo? haha, grapje grapje :z heel tof!

en dan de mijne,
ik vind hem 1 van de slechtere
Spoiler:
heb er ook niet zo veel moeite in gestoken... :\

van @minisheties op instagram

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 20:45

RenskeFrea O ja, dat detail in de spiegel is leuk! Verder heerlijk vrolijk ogend plaatje zo. Ziet er uit alsof jullie weer goed lol hadden.
Fnanne Op het gevaar af dat het werkelijk doodsaai wordt, maarre...ik vind hem weer mooi. Vooral zoals het gevoel van dat paard er af straalt.
En inderdaad, nou je het zegt, zie er wel iets Jugenstilsachtigs in, in die van gisteren.
birgitje Weer zo'n mooie. Ik vind echt dat je een heerlijke manier hebt om manen neer te zetten, heel gaaf zo.

Vandaag nog steeds T.I. dus nog maar wat geklooid met Gimp, moet zeggen dat ik er stiekem wel lol in krijg :o Vlug los pols krabbeltje...

Arabier
Afbeelding
(mja, wilde het eigenlijk Oosters Mokkeltje noemen, zo noem ik de katten van broerlief altijd, hij heeft Oosterse Korthaar dames, maar aangezien het meer op iets hengstigs lijkt en allesbehalve poezelig en rondvormig is toch maar gekozen voor het belachelijk originele 'Arabier)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 21:04

En dan ook maar de vlugge krabbel van vandaag. Potlood en referentieplaatje.

Suffolk Punch Portret
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 22:35

Pluizebol, mooi plaatje van vandaag. Hij heeft zo'n prachtig sprekend oog. En ook geweldig mooi dat tuig zo gedetailleerd. Wel grappig trouwens, hebben we vandaag toch weer min of meer hetzelfde idee :D
Alleen is mijne een heel stuk slordiger (iets met wiebelende treinen enzo :P)
Die van gister en eergister zijn ook leuk. Gaaf dat je ook gaat experimenteren met minder details enzo, gaat je goed af :j
Ow en je Blue vind ik supertof ook!

Fnanne, leuk bezig. Die van gister met zijn hanglipje, erg tof :j
Ik vind de twee daarvoor ook echt tof. Gaaf zo'n effect met die details in de ogen en dan die zwarte lijnen erbij.

Birgitje, jij kan echt leuk tekenen hoor, ik vind je manen steeds erg tof. Je op zijn kop pony is zeker erg leuk gelukt. Je hebt gewoon een paard uitgevonden dat over het plafond kan lopen :P
Die van gister is ook erg mooi. Best moeilijk die verhouding zo.
Lijkt me trouwens best een interessante oefening, proberen een paard op zijn kop te tekenen. Dat lijkt me wel enorm moeilijk, zo niet onmogelijk :P
Het proberen waard als ik eens tijd heb :D

Ik had de afgelopen dagen een soort van dip-niet-lekker-voel dagen, dus gister ook niet eens toegekomen aan tekenen. Had echt geen inspiratie.
Vandaag ging weer stuk beter, en aangezien ik weer eens op stap ging met de trein bij een vriendin op bezoek, heb ik mijn schetsblokken, krijtjes en potloden meegenomen.
Ook een paar tijdschriften met het idee dat daar vast wel leuke plaatjes in stonden. Nou dat viel flink tegen, dus uiteindelijk me maar bezig gehouden met de voorkanten van 2 :P

Pastelkrijtjes op A4 (ben vooral erg trots op het neusje):
Afbeelding

Potlood op A5, moest op gegeven moment snel zijn omdat ik bijna weer in den bosch was, en de trein wiebelde vreselijk :') (maar vind hem erg leuk gelukt toch wel, zeker nu die zo donkerder is gemaakt op de computer :) ):
Afbeelding

Kreeg trouwens ook net op de fiets naar huis een briljant idee voor een nieuwe tekening :P

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 23:07

schaam schaam, tijden niet meer in dit topic geweest, loop iets van 3 maanden achter ofzo denk ik.
Lange tijd erg slecht gegaan met schoonvader en oma van mn vriend die heel erg hard achteruit gaat met dementie, dus lange tijd gewoon geen zin gehad in tekenen vanwege andere dingen aan mn hoofd.
Gelukkig gaat het met schoonvader weer een flink stuk beter sinds een zware dotteroperatie zo'n 3 weken terug, dus dat is gelukkig al weer een zorg minder. Die was in 2015 nog niet veel thuis geweest namelijk; zo'n 4 weken thuis, rest in ziekenhuis.

Heb er wel 2 klaar (van zo'n 3 maanden terug), maar post ze van het weekend wel als ik er een paar tekeningen erbij heb; heel wat weken in te halen tenslotte.

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 23:14

Niks gepost de afgelopen ik weet niet wanneer :o
Wou ik een klein schetsje maken denk mijn tekentablet "NEE, ik ga nu gewoon half NIET werken" dus 30 minuten over een schetsje gedaan die af had kunnen zijn in minder dan 10 min (en waarschijnlijk ook mooier) -O- Hopelijk een nieuwe aanschaffen, ergens in december/november :D
Ik weet niet wanneer ik een reactierondje weer kan doen, mijn bed roept mij al, dus nu niet :+
Waar je dikke lijnen ziet, daar was mijn pen het meest aan het klooien :')

Week 31, door mijn tekentablet is het een misvormde muilezel geworden :+ :')
Afbeelding

luna1604Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 10:55

hallootjes!

ik had geen tijd om de tekening van gisteren te plaatsen, dus doe ik dat nu wel even :D straks, kan ik de mijn voor vandaag plaatsen (die ik nog niet gemaakt heb) bedankt dat julie vinden dat ik de manen goed kan, ook al dacht ik dat ik dat niet kon :+
zit in een verklijnwoordendagje dus daarom
:
pluizebolpum(metje), heel erg cool! het arabiertje: aangezien het wit op wit is, is het echt wel duidelijk dat het een paard is! alleen het oog lijkt een beetje groot. suffolk punch: heeeel erg cool! vind hem echt super gelukt voor een "krabbeltje" :Y) het tuig is heel goed gelukt! (ben ik echt niet goed in)

renskefrea(tje): a4: het hoofd is echt super goed geluk! alleen vind ik het niet zo duidelijk van de nek. het is echt heel , mooi en het neusje is ook super gaaf! a5: heel erg superdepuper! ik vind deze echt heel goed gelukt voor in een wiebeled treintje! ik heb nog een vraag: welk merk kleurpotloden gebruik je? en ik kijk er naar uit om je briljante idee te zien :j en het idee van een paard op zijn kop te tekenen lijkt me ook eens waard! wil ik zeker doen <<)

xxCYNNxx(je): ah, sterkte |( leuk dat je er weer bij komt!, ik herinner in mijn een beetje in een hoekje in mijn hoofd dat je leuk met kleuren overweg kan!

delicia(atje): leuk leuk! alleeen is hij een beetje "leeg", geen ogen, staart, neus enzo, maar maakt niet uit :P het hoofd is wel een beetje groot.

zo, de mijne(tje):
ik vind de schaduw (die grote zwarte plek) tegenover de rest niet zo... op a4 met graphite potloden en graphite-aquarel potloden (heb ik de schaduw mee gedaan) en ik ben echt niet goed in een hoofdstel maken :+ !

Afbeelding

beebye :evaw:

luna1604Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 12:37

had eigenlijk nog een vraag: is er hier al op bokt een centraal tekentopic? niet zo een aanvraag topic ofzo, maar een echt babbeltopic ofzo?

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 14:03

Delicia, balen dat je apparaat ermee op houdt. Ik vind je schets leuk :)
Birgitje, mooie tekening, prachtige blik, heb je heel goed vastgelegd. De schaduw is ook erg mooi, helemaal gaaf plaatje trouwens :)
Ik teken het liefst met mijn Coloursoft kleurpotloden van Derwent. Qua pastelpotloden heb ik allerlei verschillende merken, een soort samenraapseltje :P. De krijtjes zijn van Conte iig, hele fijne dunne. En ik heb zo'n massief potlood van faber castell, maar die heb ik echt al jaren, ooit van mijn zusje gekregen. Ideaal om te schetsen want de punt breekt niet :P

xxCYNNxx, wat veel tegenstand, hopelijk gaat alles snel weer wat beter. Welkom terug iig :)

Dit is dus mijn briljante idee :')
Schoot gister in mijn hoofd toen ik de volle maan zag :P
Whiteboard markers op A5 (mijn gewone stiften zijn toch redelijk leeg voor het meeste :P)

Volle Maan:
Afbeelding

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 14:49

Mijn tekentablet doet het weer! Dus even opnieuw een kleine schets gemaakt (ong 10 min nu)
Ik doe alleen even P75 :j
RenskeFrea Erg leuk! Ik zie je al staan met een zaklamp een foto proberen te maken :')
Pluizebolpum Mooi, voelde mij ook zo die dag :')
Fnanne Oeh! Zo mooi om helft wit te laten en het hoofd met details :D
Pluizebolpum Je werkjes met ecoline zijn het mooi :D Ik kan nog steeds niet met ecoline werken (heb het ergens in een doos zitten, maar geen idee waarmee ik het moet doen, kwast of iets zeker, 1 keer met een rietje gedaan en dat ging niet goed :'))
birgitje Mooi! Alleen lijkt het paard wat lang met een klein hoofdje :') hoofd is idd wat minder ja :P
RenskeFrea Leuk zulke krabbeltjes weer :D
Pluizebolpum De schaduw bij de voetjes :D Heel erg leuk! ^^
Fnanne Vind je stijl echt mooi ^^
birgitje Hij is voor mij op de kop :+ Al issie wel mooi hoe ik hem zo op de kop zie :D :')
Pluizebolpum Nou, hij is nog wel aardig gelukt :D
RenskeFrea :') _O- Ik had gelijk I believe I can fly stukje in mijn hoofd, heel leuk :D
Fnanne Eigenlijk net als de vorige reactie :o heel erg mooi :D
birgitje Vind hem niet suuper maar alsnog heel goed hoor :D hoofd is wel wat minder maar niet heel slecht :D
Pluizebolpum Leuk :D Zou eigenlijk zo in mijn kamer kunnen hangen :o :) Oooo wauw nou vind het echt heel mooi! Vind het zelfs geen krabbel meer haha :=
RenskeFrea Ochh ik hoop dat het een veulentje is, ziet er lief uit! <3 Leuk gelukt ^^ Dat zou mij niet lukken in een wiebelige trein :+
xxCYNNxx Hopelijk gaat het weer snel wat beter, welkom terug :D
birgitje Nou vind hem alsnog heel mooi! Het enige is dat het oog best doods is :o
RenskeFrea Is idd balen ja x3 maar goed, niet alles kan je het hele leven gebruiken (deze is ook zo rond 10 jaar oud, dus is behoorlijk oud :+) maar nu deed die het (gelukkig) wel :D Leuk plaatje zo :D
Heb hem heel snel gedaan, gewoon een schetsje, niet super mooi moet ik zeggen maar wel beter dan die van gisteren. ik deed niet echt veel moeite.
Oh, ik deed er eigenlijk 7.5 minuten erover :') Had timer erop gezet namelijk :D
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 19:28

RenskeFrea Wat een leukerds! Veulenpaardje is zo snoezig, vooral dat tussen de oogjes komt zo heerlijk wollig over. Tuigpaard/pony ziet er ook goed gelukt uit. Vrolijk koppie, beweging zit er best in (ik hoor gewoon de hoefjes klepperen) en goed gelukt tuig ook.
Bij Volle Maan mis ik een 'Like-button'. Hij is gewoon zo leuk!
Delicia Mja, niks mis met muilezels hoor en hoofd zit er in ieder geval wel goed op.
Die van vandaag is voor een 'vluggertje' ook niet verkeerd. Fijn dat je tablet het weer doet! Enne, dat met ecoline is gewoon een kwestie van knoeien, prutsen en uitproberen. Mijn eerste frutsels leken ook nergens op.
birgitje Mmm...die schaduw zou inderdaad misschien iets minder zwart kunnen, misschien wat vervagend, op het hoofd staat het immers wel erg mooi, verder is ie gewoon weer hartstikke goed. Hoofdstel ook, de vorm en vooral zo die glans op de neusriem. Wat er al 'niet goed' aan is zijn ieniemienie kleine details die je moet zoeken, dus zo slecht ben je volgens mij niet met tuig hoor.

Vandaag ook maar weer een digitaal vluggertje uit de losse pols. Combinatie van de Suffolk Punch van gisteren en het verward kijkende paard dat ik vanochtend aan de longeerlijn had. Vzpaard kan zo ondertussen wel wat gekkigheid hebben, deze moest duidelijk nog wennen aan mijn onconventionele longeertechnieken. :')

Blue II
Afbeelding