[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 20:53

Dispar_Vulgo schreef:
edit: Hoe betalen jullie via amazon.de? Met creditcard?

Yup.

Sandyislief

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 00:03

Klopt, ik ben ook bezig met Indian Summer!

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:44

Sandyislief schreef:
Klopt, ik ben ook bezig met Indian Summer!

Heb je een foto hoe het nu is? :D

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:05

Een paar van de onlangs gevonden oude olieverf schilderijtjes, afgemaakt met acrylverf. Redelijk gelukt met de kleuren. Voor de duidelijkheid, de blauwe achtergrond bij het teckeltje is de originele olieverf, en die kleur is in het echt vele malen lichter dan op de afbeelding. De meeste kleuren die ik heb gebruikt matchen IMHO beter met de afbeeldingen dan de olieverf zelf! ;)

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:57

Jaja ook ik ben aardig ver met mijn 3-luik jaguar :)
Slechte kwaliteit door mobiel + instagram + Facebook xD

Linkerluik:
Afbeelding
(Witte stukjes op de boom zijn al bijgewerkt )

Rechterluik:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Middelste + waar ik nu ben :')
Afbeelding

Alleen nog de jaguar *\o/*

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:18

Ziet er gaaf uit !! :j

Ik ben met het paard op het strand van Ravensburger bezig nu.
Afgelopen weekend meegenomen, zag m toevallig staan in een winkel.
Denk zal eens klein beginnen,maar vind het echt heel erg leuk, dus de volgende word ook een grotere :j

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 11:38

Ik zet hier even een stipje.
Schilderen op nummer lijkt me een leuk kerstcadeautje :j
Welk merk raden jullie voor een beginner aan?
Ik vind die van Schipper erg mooi maar ik denk dat dat moeilijk is voor een beginner? Misschien beter om met Ravensburger te beginnen?
Edit: Ik ben ook op zoek naar een Teckel. Iemand enig idee waar ze er 1 hebben? Ik heb er nu 1 gevonden op een belgische site.
Edit2: Nog een vraag :+ Heb je naast het schilderij nog iets anders nodig? Kwatsen ofso? Of zitten die erbij?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:32

MadelonSunny schreef:
Ik zet hier even een stipje.
Schilderen op nummer lijkt me een leuk kerstcadeautje :j
Welk merk raden jullie voor een beginner aan?
Ik vind die van Schipper erg mooi maar ik denk dat dat moeilijk is voor een beginner? Misschien beter om met Ravensburger te beginnen?
Edit: Ik ben ook op zoek naar een Teckel. Iemand enig idee waar ze er 1 hebben? Ik heb er nu 1 gevonden op een belgische site.
Edit2: Nog een vraag :+ Heb je naast het schilderij nog iets anders nodig? Kwatsen ofso? Of zitten die erbij?

PbN is niet moeilijk, ook niet voor beginners, als je maar geduld hebt en een enigzins stabiele hand. En, grote voordeel, het is acrylverf: als het fout gaat, gewoon een paar seconden wachten en er overheen schilderen!
Ravensburger is tegenwoordig onderverdeeld in categorien, 7+, 9+, 11+ jaar oud, en verder hebben ze een master serie voor volwassenen.
Schipper heeft een setje van vier kleine schilderijtjes met honden, eentje is een ruwharige teckel. Maar die vind ik zelf niet leuk omdat zijn tong uitsteekt. :-(
Ravensburger had (!) vroeger ontzettend veel teckel schilderijtjes, ik heb er toevallig net drie teruggevonden, en ken er sowieso nog 1, een grote, maar die worden niet meer gemaakt/verkocht.
Kwasten zitten er altijd bij, maar persoonlijk kan ik niet met die dingen overweg, voor mij zijn ze altijd te groot. Ik prefereer een heel fijn penseeltje (gebruik zelf alleen maar manet galaxy synthetique 70 / 2 rond (de 2 is de kleinste).

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:43

Bedankt voor de info!
Die 4 kleine schilderijtjes heb ik inderdaad ook gevonden. Ik kwam nu deze tegen; http://www.amazon.de/Royal-Langnickel-P ... len+dackel
Ik kwam Royal Langnickel ook al op hobbyhuis.nl tegen, hoe kunnen die zo goedkoop zijn in vergelijking met de rest? :P
Wat jammer dat Ravensburger ze niet meer heeft!
Okee, dan zie ik wel hoe het gaat met het kwastje dat erbij zit :)

Edit: Inmiddels al gelezen dat Royal Langnickel niet veel is.
Ik dacht ik ga even op zoek naar verkooppunten van Schipper maar kan het helaas niet vinden. Zou hier in de buurt helaas geen winkel kunnen bedenken die het verkoopt. Weet ook niet zo goed wat voor winkel. Hobbywinkel ofso. Bij Bart Smit hebben ze wss alleen de mindere. Maar is misg wel leuk om te proberen.
Laatst bijgewerkt door MadelonSunny op 29-11-13 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:58

Die luipaard blijft echt zoooo mooi.!! :D Ik geniet nog elke keer dat ik hem zie in mijn slaapkamer.. ;)

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:09

MadelonSunny schreef:
Bedankt voor de info!
Die 4 kleine schilderijtjes heb ik inderdaad ook gevonden. Ik kwam nu deze tegen; http://www.amazon.de/Royal-Langnickel-P ... len+dackel
Ik kwam Royal & Langnickel ook al op hobbyhuis.nl tegen, hoe kunnen die zo goedkoop zijn in vergelijking met de rest? :P
Wat jammer dat Ravensburger ze niet meer heeft!
Okee, dan zie ik wel hoe het gaat met het kwastje dat erbij zit :)

Die zijn zo goedkoop omdat dat hele slechte kwaliteit is :)

Je kan het beste voor een PbN van Schipper, Ravensburger (al vind ik Schipper veel beter) of Paintworks gaan. Plaid is ook goed.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:16

Ik ga bij de Bart Smit kijken voor iets om mee te beginnen om te kijken of ik het echt leuk vind. En als ik het echt leuk vind dan ga ik voor een Schipper :j

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:23

MadelonSunny schreef:
Edit: Inmiddels al gelezen dat Royal Langnickel niet veel

Inderdaad ja, die 'teckel' van RL ken ik, maar ik heb teveel (heel erg slechte) ervaring met RL dat ik je durf te garanderen dat het eindresultaat niet in de verste verte zal lijken op wat er op dat plaatje staat. Al die details zal je zelf moeten verzinnen, en hoewel dat natuurlijk wel mogelijk is om te doen, kan ik dat een beginner echt niet aanraden.
Daarnaast is de verf die zij gebruiken verschrikkelijk, die dekt gewoon niet.
En... het heet een teckel, maar sorry, in mijn ogen is dat echt geen teckel. :-(

Je moet er vanuit gaan dat er eigenlijk maar een paar goede firma's zijn die PbNs produceren die ook daadwerkelijk eruit zien als op de plaatjes: Schipper, PaintWorks, Plaid, en dan zijn er nog een aantal die makkelijkere maken, maar wel volgens de plaatjes, zoals Ravensburger en Mammut. Reeves, vooral hun Artist Collection, en RL zijn gewoon slecht.

BTW Er is nwel een Ravensburger van een puppy met een poesje, slapend op het gras. Vrij simpel, maar doet wel denken aan een teckel.

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:44

Ik ben ook heel blij met mijn jaguar <3 En mijne komt ook op mijn slaapkamer te hangen :D

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:23

Bruynzeel geen aanrader om mee te beginnen?

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:09

Ik heb een Bruynzeel gekocht voor € 7,- om te proberen. Als het bevalt dan ga ik voor een Schipper :j

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 18:48

@horsesm: die begint ook al op te schieten, prachtig!!

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 18:37

Dispar_Vulgo schreef:
xEliesx schreef:

Ik ben zelf momenteel bezig met "sommerfrische" van Schipper. Is dat misschien iets voor je?

Die is leuk inderdaad!

Twijfel nu tussen die sommerfrische en 'indian summer' (met die beer links voorop).
Wel erg duur allemaal, beiden ongeveer 45 euro inclusief verzendkosten

Vorige week verveelde ik me tijdens een college, en heb toen een ruwe eigen schets van sommerfrische getekend. Uit m'n hoofd, na het zien van die afbeelding 10 dagen terug. En ik vind het 'resultaat' best wel tof!
Dus ik denk dat ik toch maar een eigen 'echt' schilderij ga maken, op basis van de sommerfrische!
Scheelt een hoop gedoe met creditcards (die ik niet heb) en internetgedoe :+

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 13:03

hoihoi allemaal! :)

ik zag dat ze bij Paintworks nu een 50% korting op 1 schilderij hebben, dus dacht, meld het even haha! :D
Ik ga dus een nieuwe bestellen ;) Voor de rest zal ik snel even een keer bijlezen, lang geleden dat ik gepost heb. :)

Heb deze besteld! :D
Afbeelding

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 13:57

Aaaah gaaf! Heb je een linkje waar je die vandaan hebt!? :D

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 13:59

@Dallista Dankje :) En zit nu tijdelijk een stop in ivm privé redenen maar hoop snel weer verder te kunnen :)

@Dispar Oeh nu wordt ik nieuwsgierig O:) Toevallig foto'tje gemaakt ?

@AnoukS die is gaaf zeg :)

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 14:00

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 14:06

Thanks AnoukS_

Hoe zit het met versturen naar Nederland via die site?

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 14:12

Hij wordt gewoon verstuurd naar nederland, je betaalt shippingkosten, maar als je onder een bepaald bedrag blijft met je schilderij (wat dus heel leuk kan nu met die 50% korting) dan zijn je shipping kosten laag, en betaal je uiteindelijk een keer 16 euro of zo, inclusief verzending tot aan je huis :)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:20

invoercalculator.nl is een handige website om de kosten te berekenen. Als je uitgaat van niet meer dan $25 aan bestellingen (dus exc. verzendkosten), dan zit je altijd safe.

Bij $30 kom je met de huidige wisselkoers toch wel boven de 22 euro uit, en dan gaat het heel hard met de kosten (mits de douane het pakje grijpt, natuurlijk...) Je verzendkosten worden bij de bestellingskosten opgeteld, en vervolgens mag je er BTW en inklaringskosten over betalen. (in dit voorbeeld ben je dan al zo'n 45 tot 50 euro kwijt!). Invoerrechten hoeft gelukkig pas vanaf 150 euro...