@Patpen: ik bedoelde niet dat je de meerderingen ziet, maar dat je niet ziet waar je moet insteken omdat de draad onzichtbaar is onder de fluffy zooi
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Laten we het maar houden op de koorts Maartje
.... Verkeerd begrepen dus!
Mijn nieuwe donkerblauwe klompsokken had ik gewassen. Kan gewoon in de wasmachine maar daarna aan de lucht laten drogen. Heeft mijn man de spijkerbroeken opgehangen, de sokken in de droogtrommel gedaan en aangezet. Resultaat: gekrompen en half vervilte sokken die nu in de prullenbak liggen
. Hij had niet in de gaten dat die sokken er tussen zaten
. Het was met dubbele draad gebreid; toch al zo'n hekel aan.....
. Nou ja, voorlopig dan maar gekochte sokken aan in mijn klompen (ik heb sokken van mijn man gepikt
). Ik wacht heel even om nieuwe donkerblauwe te breien (héél misschien binnenkort niet meer nodig voor het werk!)
. Drops heeft een prachtig patroon voor een spencer (Noors patroon) met een vest in patent. Die staat nog op mijn verlanglijstje maar ik heb daar (nog) niet het juiste materiaal voor. Als het goed is, is vandaag de wol op Texel gekocht (anders morgen). Misschien ga ik daar een trui van breien in patent
Geen Texelse wol

. Voor 3 truien besteld. Of eigenlijk: 1 trui, 1 vest en 1 reserve
. Kleuren: warm rood, hemelsblauw (beetje lavendel) en gemêleerd beige. Geen idee wanneer het komt, maar ik heb nog wel wat te doen.... Bovendien zijn het toch truien/vesten voor de winter dus ik heb de tijd. Per bol normaal 2,24 maar als je er 10 koopt in 1 pak, betaal je maar 1,35 voor een bol (logica ontgaat mij hier!!!).
. Nogmaals, vraag mij niet naar de logica want ik begrijp er absoluut niets van. Het is mogelijk via internet te bestellen en het daar op te laten halen voor dezelfde lage prijs
.... (maar er staat geen reis gepland op korte termijn naar IJsland).
. En dan heb ik genoeg over om er iig sokken maar mogelijk zelfs bijpassende kousen bij te breien 
. Ik heb al veel gebreid maar ik heb niet echt een duidelijk beeld bij wat je bedoelt....
, maar hij zit aan de grote winkelstraat [ Grote Noord]
. Online is wel veel te vinden maar dat kan nog wel eens lastig zijn als je niet precies weet wát je wilt. Soms wil je ook wel eens het materiaal eerst voelen en zien voor je het zou kopen. Via internet wordt dat wat moeilijk
.
. En inderdaad koop ik mijn wol internationaal. Waarom meer betalen voor dezelfde wol in Nederland als het in het buitenland véél goedkoper is, zelfs ondanks de hogere porto? Die IJslandse wol kan ik hier ook in Nederland kopen; 2x zo duur als de IJslandse prijs inclusief BTW. Hoewel er minder keus is in Nederland in die IJslandse wol! Ik kreeg trouwens al bericht dat het verzonden is
. Ga maar eens verder met die streepjestrui want als die wol binnen komt
.......
.