Hihi, ik schaam me er ook niet voor. Had alleen nooit verwacht het zo leuk te vinden (al vind ik haken en die dingen ook wel erg leuk...).
Ik heb van schoonmoeders 4 verschillende gekregen, alle 4 met een vlindertje en iets van een bloemetje er bij. Zijn alle 4 15x15cm. Ik ben alleen bang veel te veel draad te kort te komen...
Als ik deze 4 af heb, wil ik iets groters maken. Graag van mijn paard die vorige maand verkocht is of van mijn twee hondjes, maar dan zal ik zelf een patroon moeten gaan maken en denk dat dat voor nu nog te veel is...?
Het eerste vlindertje heb ik wel verknoeid... In plaats van alle kruisjes hetzelfde te doen, heb ik in het begin sommige kruisjes omgedraaid (dus het bovenste draadje de andere diagonaal op dan bij andere kruisjes). Ben nu met twee tegelijk bezig en de tweede lukt tot nu toe wel heel erg goed, maar nu met de eerste kleur bezig en die ga ik sowieso te kort komen helaas.
Ik heb een pakket gekocht, das makkelijker in het begin. Die rekenen alles voor je uit, soms kom je iets tekort, maar meestal komt het goed uit. Dat met die kruisjes is herkenbaar, net als dat je in het begin nog veel knopen aan de achterkant hebt, dat leer je vanzelf voelen of dat gebeurd.
Welkom quirr!!! Veel oefenen en je zult gelijk verbetering zien in je werken. Van alle fouten leer je, en maak je voor jezelf je meest prettige werkmanier.
Ik heb hiervoor 4 projecten gedaan, zowel makkelijk als moeilijk en heb er nog steeds, misschien wel meer plezie. Erin!
Kan je pakketten krijgen met eigen foto? Dat zou wel heel gaaf zijn!
Inderdaad veel oefenen, de vier vlindertjes zijn daar voor bedoeld!
Ik zal van t weekend eens foto maken, maar ben nog helemaal niet ver. Eerste vlindertje pas 2 kleuren voor gedeelte en tweede vlindertje met de eerste kleur bezig.
Kan je borduur garen ergens los krijgen? Hoe kom je er achter welke kleur t precies is. Kom namelijk best veel te kort (terwijl het wel pakketjes zijn).
Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024
Geplaatst: 20-12-13 12:06
Is er iemand die een patroon voor mij heeft in "Afrika stijl" of een idee waar ik ze kan vinden? Van olifanten, giraffe, zebra, of in die richting. Wel redelijk realistisch, want met zoeken kom ik wel op patronen maar die zijn niet realistisch.
Als je in een pakket kleuren tekort komt, zou ik altijd eerst even bellen/mailen met de fabrikant. Vaak kunnen zij je iig vertellen welke kleurnummers het zijn zodat je ze kunt bestellen, maar meestal sturen ze je gewoon extra draad op; voor hun is het ook belangrijk dat jij tevreden bent en ze horen gewoon voldoende voor het pakket te leveren!
EvelijnS
Geplaatst: 20-12-13 18:10
Moderatoropmerking:
Hoewel jullie inmiddels weer mooi ontopic reageren, zou ik jullie er toch nog even aan willen herinneren dat het buiten de HK en JHK niet de bedoeling is om offtopic te gaan. Alvast bedankt!
Ik heb geen flauw idee van wie ze zijn, het staat er nergens op helaas.
Overal met 1 draadje gedaan, wat volgens mij ook de bedoeling is (behalve de stiksteken die moeten met 1/6 of 2/6, maar zover ben ik nog niet). Alleen de naam van het patroon staat er op "zomervlinder + zwarte braam".
Keandra
Geplaatst: 20-12-13 20:30
Wie vroeg patronen over afrika?
Kijk eens op nafra.eu , daar staan heel vaak kruissteekpatronen maar ook stramienen voor halve kruisjessteek (mogelijkheid om direct wol voor erbij te kopen). Geven goede service en leveren ook in NL.
Ik bestel dan wel foto pakketten, geld dat daarvoor ook denk je Sofy?
Keandra
Geplaatst: 21-12-13 14:08
Wat bedoel je met fotopakketten? (ben weer dom vrees ik )
Hier kan ik nu geregeld verder doen aan mijn Shaman. p4 is bijna halfweg. Straks gaan de kids een week naar zee bij oma. (een weekje rust savonds, gaat me deugd doen)
Ik heb gisteren deze besteld! http://heavenandearthdesigns.com/index. ... s_id=10290 Ook meteen de stof besteld, nu nog ff achter garen aan.. Zal wel een 10-jaren plan worden, maar vind het wel heel gaaf om zoiets groots te maken een keer
Keandra
Geplaatst: 21-12-13 14:17
Wow dat is ook een mooie. Zie dat het xmas sale is, denk van ook een paar patronen te kopen. Dan kan ik daarna stoppen met kijken lol.
Nerwen
Geplaatst: 21-12-13 14:28
Hi!
Heb gister dit hele topic doorgelezen en -gebladerd. Echt prachtige werken komen er voorbij! Vooral de HAED patronen vind ik erg mooi, vind de pakketten die je hier in Nederland kunt krijgen al snel erg oubollig. Anyway, ben een fervent haakster en soms breister, maar het toeval wil dat ik enige tijd geleden van mijn opa en oma een paar honderd kleurtjes DMC-garen heb gekregen (reservekleuren van mijn oma, het borduren wil bij haar niet meer omdat ze het niet goed ziet. Soms doet ze nog een poging, maar da's niet echt noemenswaardig).
Nu vind ik het zonde om dat DMC-garen niet te gebruiken, dus zat ik te denken om zo'n HAED patroon te bestellen. Maar zoals ik van de site begrijp worden die dus uitgeprint naar je toegestuurd. Geen probleem, maar krijgen jullie dan nooit te maken met invoerkosten of hoe dat tegenwoordig ook allemaal heet ? Ik heb wel eens het e.e.a. uit Amerika besteld en dat ging altijd goed, maar ik heb geen zin in onverwachte kosten. En ik vond het op de site niet echt duidelijk worden wat je verder aan verzendkosten e.d. betaald. Ik weet dat er verder geen stof en garen bij zit enzo.
O ja, maakt het voor je patroon ook uit wat voor aida stof je gebruikt? Ik snap dat hoe fijner de stof, hoe minder draad, hoe kleiner het wordt.
Edit: ik heb gister niet op zitten letten, blijkbaar kan je wel je patroon downloaden vanaf HAED
Laatst bijgewerkt door Nerwen op 21-12-13 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Brimi_Disa
Geplaatst: 21-12-13 14:30
Mooi! Ik zit te twijfelen tussen deze en de boekenkast. Maar dit wordt mijn eerste echt grote project en ik ben een beetje bang om er aan te beginnen ook al ben ik verliefd op de patronen van Aimee Stewart en Laurie Prindle
Ik download ze ook altijd. Er zijn ook webshops die ze aanbieden in nederland. Op de site van haed staat daar een lijstje van. Van daaruit kun je ze dus geprint krijgen.
Ik heb er als het goed is ook 1 van laurie prindle
Maar voordat ik iets nieuws start moet ik eerst 2 van de drie peojecten afhebben :p
Super gave patronen zie ik voorbij komen bij relaxed en nerwen!!
Ik was eerst ook huiverig om een head, te bestellen omdat ik geen idee had hoe ik alles moest.bestellen en uitrekenen. Maar ik ben er zo blij mee!! Deze week niks gedaan, maar morgen moet mijn man helaas werken en ben ik alleen thuis. Oftewel, het rijk alleen om heerlijk te gaan borduren en pagina 2 te voltooien. Dat moet lukken, want het meeste is alleen wit. Kan me er nu al op verheugen!!
En die boekenkast die steeds voorbij komt, ook op de Facebook pagina daar zou ik ook zo graag aan willen beginnen!!! Hij is zo mooi!
Owww leuk! Een paar nieuwe! Keandra, ik bedoel daar een foto die ik heb ingestuurd en die omzetten in borduurpatroon en daar rekenen zij zelf garen en stof bij uit. Ik heb mijn HEAD besteld bij spinnerij, als het goed is komt die met 1 a 2 weken binnen.
Ja idd arabella. Goeie sponsors zijn wij Korting!!!! Vind wel dat als je de patronen niet via de haed site zelf besteld, dat ze dan wel echt duurder zijn. Heb mijn eerste ook bij de spinnerij besteld, puur omdat ik het nog 'eng' vond om het via engeland te doen. Blij dat ik het gedaan heb, maar de volgende gaat echt via de officiële site.