[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 00:12

Pagina 72:
Oliebeer: Leuk gedaan hoor! Als je er meer één van kan maken, zorgen dat het een geheel is, niet zo onrustig maar dat het heel zacht wordt als het ware, dat is denk ik spelen en kijken, het stukje onder de neusriem en boven het rechter neusgat is super! Hoe je daar de kleuren heb geblend. €40,-

__Karlijn__: 1e: Moeilijk, ik vind hem om eerlijk te zijn een beetje eng.. := iets klopt er niet, als ik jou was zou ik vel meer diepte aanbrengen, de lijnen die je nu zet zijn veel ste hard! Laat ze uitwaaien.. €20,-
2e: Super! Echt heel goed, zie je dat als je met een zachter matteriaal werkt het dan heel anders is.. Echt heel goed, doe het je niet na! €70,-

_Bitje_:.. Helaas, deze zou ik weggeven en geen geld voor vragen. Denk dat je er nog niet klaar voor bent. Mischien als je at minder met lijnen werkt. Pak is een B potlood, minimaal 2B ofzo, wat zachter, en speel met je potlood kijk wat zo’n zachter potlood allemaal kan doen en at voor sfeer het geeft. Ook werk je dan minder met outlines, zorg ervoor dat je die iig heel licht zet, je kan ze altijd later nog dikker maken als dat nodig is op bepaalde stukken maar door de schaduw die in de foto zit kan het nooit zo zijn dat alle oulines dezelfde dikte hebben, snapje?

Carlijnnn: Gek, als ik kijk naar de tijden dat je bezig bent geweest zie kom ik tot de conclusie dat ik de werkn di het korst duren het mooist vinden. Af is af. Soms is een schets 1000x mooier dan een doek waar je uren mee bezig bent geweest.
1e: €40,-
2e: €40,-
3e: €80,- prachtig die paar lijnen, het is echt goed!!

tryntsje: Heel erg mooi kan er niet veel van zeggen omdat de foto niet zo goed is maar van wat ik kan zien ziet het er erg goed uit! €60,-

Pagina 73:
TinkerTom: Ik weet niet precies wat je voor een digitale creatie kan vragen maar ik denk toch zeker wel €100,- per stuk als het niet meer is.. Denk wel meer.. Richting de €150,-

xDonja: Leuk gedaan, alleen mist hét, snap je? Het heeft niet het ‘WAAUW’ effect dat iedereen doet betalen. Dat betekend niet dat het niet mooi is getekend at dat is het echt wel hoor, maar met jou komt dat wel goed! €20,-

xkimmx: Ik denk dat voor jou hetzelfde geld als voor _Bitje_. Dus lees dat stukje maar.

TinkerTom: Super, deze wel €150,-/€200,-

Pagina 74:
xXLianneXx: Leuk gedaan, dat oog is echt super! Ik denk als jij nog een helehoop oefent dat je dan écht super gaat doen en voor een hoop geld kan verkopen. €25,-

-----

Zo nu mijn werkjes dan toch maar.

Afbeelding
Grafiet, A4, 6uur

Afbeelding
Grafiet, A4, 4uur

Afbeelding
Grafiet, A3

elinebakker

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:59

Vorige taxatie was van pagina 57 t/m 61.

Pagina 62
- Ietjelover; Klinkt misschien hard, maar niks waard. Blijven oefenen! Probeer ook alleen werk
te plaatsen waarvan je zelf weet dat het iets waard kan zijn. Wees kritisch op jezelf.
- __Karlijn__; Allemaal zo'n €50,- Weer eens wat anders! Je hebt zeker kunst in je handen.
- xXLianneXx; Begint ergens op te lijken, kijk nog eens goed naar de verhoudingen.
- Babe; Tja, wat kan ik hier nou nog van zeggen.. :+ De kaak had iets egaler mogen zijn! €250,-

Pagina 63
- Sprietlover; Ziet er goed uit! Mag nog meer contrast en de lippen kloppen niet. €15,-
- Ietjelover; Zie mijn vorige commentaar
- Floran; Leuk gedaan! Lijken zeker goed op het origineel. Ben benieuwd hoe je het zal doen
met kwasten :# €35.-
- Chanelle 14; Let op de verhoudingen! Jammer dat je het zwarte papier er nog doorheen kan
zien.. €10,-

Pagina 64
- Ietjelover; Zelfde commentaar.. Zucht.
- HorseyDude; Leuk werk, apart met schaduwen gespeeld! Maar die neuzen.. _O- €25,-

Pagina 65
- Sammyvriend; Gaaf! Dit wil ik wel aan m'n muur hoor! Blijf er maar naar kijken, al die
kleurtjes.. €55,-
- Babico3; Als je er nóg meer detail in legt vind ik hem super! Keep on going :) €20,-

Pagina 66
- HorseyDude; Benieuwd naar het eindresultaat, hou je eigen stijl vast! €--
- Sprietlover; Weer wat meer contrast, verder leuk plaatje. €15,-
- _Bitje_; Nog geen taxatie waard, blijf oefenen ook met de moeilijke stukken van een hoofd!

Pagina 67
- Prioika; Mooi! Zijn voorhoofd mag in het vervolg wel wat langer. €30,-
- SIEMxFUNNY; Whiehoee weer wat leuks om te taxeren. Let op de verhoudingen, kleurgebruik
en contrast zijn helemaal top! De nadruk ligt nu echt op het oog en het hoofdstel. €65,-
- Chanelle14; Werkt dat een beetje op zwart papier? Leuk koppie hoor :) €20,-
- _San87_; Kwijl! Lijkt alleen meer 'stripboek' dan natuurgetrouw. Natuurlijk niet erg. Zijn die
Derwent Coloursoft, pastelpotloden? Werken die fijn? €200,-

Pagina 68
- TE5; €15,- Leuk idee, maar vind de uitwerking minder
- _Bitje_; Gaaf! Apart idee en goed uitwerking. Zie dit echt als kunst wat veel waard is, let
dus niet op de reactie van prioika ;) €50,

Pagina 69
- HorseyDude; Tja, dit vind ik meer kopieëren, daarom niet reeël om te taxeren.

Pagina 70
- mylittlejoy; Ik vind je wolken echt geweldig!! Wanneer pak je de echte kwasten erbij? :+
Eerste €60,- Tweede €55,-

Pagina 71
- Quebelle; Ziet er al aardig uit. Alleen de schaduwen die je hebt getekend zitten niet op
de juiste plek..
_Bitje_; Je afbeeldingen doen het niet!
- Sprietlover; Leuk werkje! Je let goed op de details. Verhoudingen mogen nog wat aan gewerkt
worden. €20,-
- Floran; Dit zou je eigenlijk door mannen moeten laten taxeren :+ Wel gaaf!
- Kallipooh; Leuk werk, alleen had je naar mijn smaak andere kleuren moeten gebruiken. Dit
oogt allemaal erg rood. Wel gaaf koppie! €45,-

Pagina 72
- Oliebeer; Wauw! Gaat al een goede kant op. De zwarte streep op z'n hoofd mag van mij wat
minder extreem, maar verder al heel gaaf! €60,-
- __Karlijn__; Eerste; Vind hem een beetje eng :o Tweede echt heel gaaf, super met kleur gewerkt!
Oog mag nog wel wat aan gewerkt worden, klopt niet helemaal €65,-
- _Bitje_; Leuk, inderdaad aansprekend koppie geworden! Mogen wat meer details in en de
andere tips had ik je al gegeven :) €15,-
- Carlijnnn; Eerste; De jurk is in tegenstelling tot de rest heel mooi uitgewerkt.. Als je de rest ook zo doet
vind ik hem een stuk beter! €20,- Tweede; Niet erg bijzonder.. Sorry €15,- Derde; Veel mooier!! Hou deze
stijl aan :D Jammer dat je nog wat potloodlijnen ziet.. €65,-
- Tryntsje; Haha wat heb jij een moeilijke boktnaam :+ Vind je schilderij nog niet helemaal af, maar
tot nu toe al heel mooi! Daarom nog geen taxatie ;)

Pagina 73
- TinkerTom; Lekker harig! Erg knap, want dat is mijn moeilijkste punt juist. €60,- Tweede; Mwah, niet
mijn ding maar je hebt er wel duidelijk veel detail in gelegd. €45,- Derde eigenlijk geen commentaar! €50,-
- xDonja; Oortjes kloppen niet helemaal, verder leuke tekening €40,-
- xkimmx; Hmm, paar dingen waar je nog aan kan werken zoals het oog en de neus! €10,-
- TinkerTom; Wauw! De lichtinval in het paard is echt geweldig! Het strand rechts van de haf had wel
wat meer relief mogen hebben. €80,-

Pagina 74
- xXLianneXx; Zeker gaaf hoor! Niet echt commentaar.. €45,-
- _lucy_; Eerste; lijnjes van de neus zijn té scherp, verder mooi plaatje. €75,- Tweede érg mooie lippen,
verder niet zo bijzonder, sorry €40,- Derde daarintegen beetje vreemde lippen (kan ook door het model
komen), ogen zijn super sprekend! En dat haar.. Pff hoe lang heb je daar over gedaan? :+ €60,-

Zo, eindelijk mijn werk. Let wel, dit is pas mijn tweede schilderij!
30 x 40, acryl op doek

Afbeelding

Groot formaat (aanbevolen):
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-QDEBWCLL.jpg

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:51

xXLianneXx , prachtig werkje , vooral d eogen spreken mooi €60,-

_lucy_ je eerste , prachtig mooi contrast €55,-
je tweede, apart, het haar steekt wat af tegenover het gezicht €35
en je derde, de linker kant van het gezicht vind ik erg mooi, de rechterkant lijkt niet helemaal te kloppen of zou het zijn doordat er wat contrast mist? verder erg netjes! €45,-

Assepoetster, in eerste opzicht een prachtig werkje. de verhoudingen lijken niet helemaal te kloppen. de kaak lijkt wat groot en loopt plat door naar de mond , ik had aan de onderkant boven de sluiting van de neusriem nog wat schaduw gezet zodat de kaak niet zo plat is.
Ook mis ik nog wat schaduw om het hoofdstel , nu lijkt hij er nog wat teveel op te liggen.
Vind hem verder super!! al helemaal voor je 2e schilderij!! € 45

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 23:08

assepoester 50,-
lucy allemaal rond de 25,-
lianne 35,-
tinkertom 55,-
kimm 5,-
donja 15,-

mijn prutswerk :(:)
Afbeelding
Afbeelding
de onderste op internet gemaakt
(ogen zijn niet mijn beste)

(over de foto heen zit een waas)
Laatst bijgewerkt door _Bitje_ op 23-07-09 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 00:06

Moderatoropmerking:
Off topic berichten verwijderd.

_lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:01

Assepoetster: Ik vind hem prachtig! echt waar heel mooi voor de 2e!! Mag je echt trots op zijn hoor! €50,-

_Bitje_ : Sorry maar zou er geen geld voor vragen.

--------
Ik heb nog een tekening en was van deze wel erg benieuwd eigenlijk op hoeveel die geschat zou worden..

Afbeelding
A4, grafiet

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 20:38

Ik probeer het ook maar eens :)
Ik heb nog nooit getaxeerd hoor!
xXLianneXx 50 euro
_lucy_ rond de 40 de eerste en de laatste 2 rond de 30?
Assepoetster 50 euro?
_Bitje_ De eerste rond de 10?
_lucy_ 60 euro?
Dan nu de mijne :D Helaas heb ik geen digitale camera dus een betere foto kon ik echt niet krijgen...
a4 grafiet :D
Afbeelding

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 21:27

pagina 74

xXlisanneXx @ hmm ff denken ben er niet goen in. €55,- zekers
_lucy_@ het is alle maal goud geld waard €?,- sorry ik weet echt niet wat ik hier voor zou moeten geven...
assepoester@ €50/60,- denk heel mooi prachtig hoe jullie dat doen,
_Bitje_ sorry net als de rest ik zou er niets voor vragen maar blijven ovenen!!!
_lucy_ de laatse de doodshoofd ff ijken of ik daar wel wat voor weet €60,- denkt ik wel zeker.

en hier zijn mijn tekeningen zze zijn niet geweldig maar ach voor de gein...

Afbeelding

Afbeelding

ze zijn niet van geweldige kwaliteid omdat ze met een camera van mijn mobiel zijn gefotograveerd het is 1.3 mega pixsels. de comp. doet het niet dus ik kan de scanner niet gebruiken helaas...

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 21:29

Ooowh je bent mij vergeten :P
Maat hoe groot zijn jou tekeningen??

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 21:31

o sorry zi het net de laptop was uitgevallen. €50,- denkt wel zeker komt het toevallig uit een elven teken boek hoe je elven enz leerd tekenen het ziet er heel bekent uit.

afmetingen 27x36 gewone potloden hb/h1/b1/b2.

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 21:47

1e 15 euro en 2e 35 euro :)

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 22:55

Voor degene die nog niet eerder getaxteerd hebben is het wel de bedoeling om minimaal een pagina of 5 terug te taxeren....

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 22:57

O dat stond nergens?
Dus dan moet ik 5 pagina's taxeren?

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 23:00

Dat staat ook nergens maar het is wel zo netjes om ook moeite te nemen om andere werken te taxeren van medebokkers, je zult merken dat als je zelf de moeite neemt ze ook de moeite nemen om jou werk te taxeren, mensen die alleen maar plaatsen en niet eerder taxeren worden vaak overgeslagen...

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 23:26

En commentaar is ook altijd fijn, niet alleen een bedrag noemen maar ook verbeterpuntjes e.d. :)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 08:51

Misschien is het een idee als een mod de openingspost wat aanpast met de regels? :) Dus pas een tekening plaatsen als je zelf ook minimaal zoveel hebt getaxeert en dat je anders zelf wordt overgeslagen met taxeren? Dan leren die mensen het mss eens.. En ook slechte foto's gewoon niet meer taxeren enzo :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 09:03

Ik begin alvast met taxeren en hoop binnenkort ook eens een werkje van mij erop te zetten :o

pagina 74

xXLianneXx: Mooie tijger, maar voor mijn gevoel is hij een beetje uit verhouding. Je stijl vind ik zeker wel mooi! Gezien het formaat en de levendigheid die het uitstraalt: €40,-

_lucy_: Niet helemaal mijn smaak. De eerste vind ik persoonlijk niet fijn kijken omdat hij zo krap is uitgesneden. Ook lijken de verhoudingen niet helemaal te kloppen en de hand lijkt in tegenstelling tot de rest van de tekening niet geheel realistisch (en een beetje dik). Wel is hij erg gedetailleerd en zit er overduidelijk veel werk in. Ik denk dat als je zo'n tekening voor iemand zou maken als portret, dus het inderdaad persoonlijk maakt en probeert de essentie van die persoon weer te geven, je er zeker zo'n €35,- voor kan vragen.

De tweede heeft een coole uitstraling. Hij doet me denken aan de sfeer in zo'n Amerikaanse diner. Ik denk dat hij nog gaver zou zijn als je met kleuraccenten zou werken. Niet te veel, maar bijvoorbeeld een onderdeel knalrood maken (lippen bijvoorbeeld?) denk dat hij in kleur ook erg gaaf zou zijn, ik vind de compositie in ieder geval geweldig. Het is eigenlijk jammer dat het een vrij klein formaat is. Op A3 zou hij super zijn om in te lijsten aan de muur. Toch nog €25,- :)

De derde vind ik qua stijl erg mooi. Dromerig. Ik denk dat dat komt doordat de bovenkant van haar hoofd 'verdwijnt'. Qua compositie vind ik dat altijd een beetje jammer, maar in dit geval heeft het zeker ook een positieve kant. Wel vind ik het erg jammer dat je (in mijn ogen) de haren niet zoveel aandacht hebt gegeven. Doordat het steeds losse lokken zijn lijken het een beetje veren. Ik vind het haar van je eerste tekening bijvoorbeeld veel gedetailleerder. Wel vind ik de ogen écht waanzinnig!! €40,-

Assepoetster: Jammer dat het zo'n klein formaat is, hij had van mij enorm mogen zijn! Hij klopt niet helemaal met de voorbeeldfoto maar de essentie van het paard heb je zeker te pakken! Vanwege het formaat €40,-

_Bitje_: Als je het zelf al prutswerk vind, vind ik het persoonlijk zonde dat je ze toch neerzet. Misschien zeg je dat wel uit onzekerheid, en misschien gaat die onzekerheid er niet minder op worden als je werken groeien, maar toch zou ik nog even dooroefenen tot je zelf het gevoel hebt van; dit is hem!! Ik zou voor beiden geen geld geven. Bij de eerste vind ik het jammer dat je harde lijnen hebt gebruikt. Ook lijken de ogen zwarte gaten. Heb je gewerkt met een voorbeeldfoto? Ik vind de verhoudingen namelijk een beetje vreemd, maar misschien dat dat op de foto ook wel zo is? De tweede vind ik erg weinig contrast hebben, hij is weinig gedetailleerd, met uitzondering van de metalen stukken aan het halster, die vind ik dan wel weer érg realistisch... Je ben echter zeker op de goede weg :)

_lucy_: Persoonlijk zou ik het niet aan de muur hangen, maar hij is wel erg gaaf en surrealistisch. Erg gedetailleerd en de haren vind ik ook erg mooi (zie je, je kan zulke mooie haren maken!). Wat ik ervoor zou geven weet ik niet, omdat hij toch wel luguber is... Hmm... Misschen heb je er erg veel werk in zitten, maar zo zonder urenschatting gok ik hem op €20,- tot €25,-

mireya: Ik vind er niet zoveel aan. De foto is natuurlijk ook niet zo goed gelukt, maar verder... Het zijn duidelijk paddenstoelen, maar wat doen die sprieten erachter? Ik vind de lijnen te hard en er zitten te weinig details in. Sorry, ik zou er niets voor geven.

Olivierlover: De eerste vind ik niet echt mooi. De hoeven zijn erg gek en ik vind hem krasserig, maar het kan aan de foto liggen. De pose vind ik wel erg gaaf. Ik zou wat meer tijd nemen voor die tekening en hem nog even los op [UK] zetten voor tips om hem natuurlijker te krijgen. Ik zou er zoals hij nu is niets voor geven.

De tweede vind ik wel mooi. Als het een portret van mijn paard zou zijn zou ik er €15,- voor geven.

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 11:13

Ik heb ook weer even wat getaxeerd, maar ik wilde eerst nog even zeggen hoe gaaf het is dat er zoveel mensen op bokt zijn die eigenlijk zulke onwijs gave dingen kunnen maken +:)+

Pagina 74

xXLianneXx Wouw, ik vind het echt een super mooi schilderij, echt aansprekend en de achtergrond heb je ook mooi gedaan :$ 60,-
_Lucy_ De eerste vind ik echt super! Ik houd sowieso wel van interessante afsnijdingen, dus deze is helemaal goed! :$ 60,-
De tweede vind ik daarentegen weer veel minder, het haar ziet er wat minder afgewerkt uit en ik blijf maar kijken hoe het met de schouders zit, het 'pakt' me niet echt. :$ 30,-
De derde vind ik erg knap, dat heeft vast ontzettend veel tijd gekost. Maar hier kloppen de verhoudingen niet echt, de mond loopt wat vaag, het model heeft haar gezicht ook wel in een moeilijke hoek, dat is wel weer waar, maar ik vind de nek ook ietwat te lang en het geheel is wat flets, er had meer contrast in gemogen denk ik :$ 40,-
Assepoetster Wouw, je schilderstijl is echt goed vind ik! ik heb er verder weinig op aan te merken, hihi :$ 150,-
_Bitje_ Ik vind beide werkjes van jou nog geen geld waard, maar ik kan je wel een paar tips meegeven. De eerste bijvoorbeeld, kijk eens naar de nek, die heb je nu helemaal in een kleur ingevuld, je moet juist proberen door heel veel licht donker verschillen aan te geven waar de bollingen en de spieren e.d. zitten, ga eens kijken naar de werken die andere mensen maken en kijk hoe zij dat hebben gedaan, iedereen doet het op een andere manier en daar kun je veel van leren! De tweede is opzich wel leuk, alleen hij ziet er een beetje saai uit, dat komt doordat het paard hier en daar erg donker is, waardoor er delen wegvallen, ook hier kun je proberen d.m.v. hightlights (dat zijn oplichtende plekken zeg maar) meer diepte aan je schilderij te geven en dan wordt het een stuk interessanter om naar te kijken!
_Lucy_ Wat knap zeg dat je dit zo mooi kunt maken. Leuk idee ook :) :$ 50,- euro, omdat ik hem minder waard vindt dan je eerste bovenstaande tekening.
Mireya Opzich ziet het er goed uit, maar de foto is echt te slecht om van te taxeren, misschien kun je van iemand anders een camera lenen?? Of iig een wat lichtere scherpere foto zien te krijgen.
Olivierlover Ik vind jouw tekeningen nog geen geld waard, wel vind ik dat je onwijs goed op weg bent. Bij de eerste tekening ben je al lekker bezig met contrast aangeven, maar het geheel ziet er nog wat onafgewerkt uit. De tweede tekening is niet zo interessant om naar te kijken doordat er weinig contrast in zit, bijv. het neusgat heb je dan wel heel goed gedaan, daar zit veel diepte in. Het is ook jammer dat je de manen gewoon wit hebt gelaten, want ook daar kun je schaduwen inzien!

Pagina 73
TinkerTom Ik verbaas me altijd weer over wat voor een prachtige werken jij weet te maken! Echt petje af hoor!
De eerste vind ik een onwijs mooi en zacht portret :$ 200,-
De tweede vind ik wat minder, misschien door de houding? Het lijkt of het paard wat wegkijkt en de vacht lijkt er een beetje opgesmeerd te zitten :$ 150,-
De laatste vind ik ook weer prachtig, hij schitterd gewoon van mijn scherm af :$ 200
xDonja Opzich vind ik je tekening geslaagd. Alleen de manen zijn gewoon streepjes en dat doet echt af aan de rest, volgende keer moet je ook in de manen schaduwen en highlights aan brengen en dan is het plaatje helemaal af! voor nu :$ 25,-
xkimmx Ook jouw tekening vind ik nog geen geld waard. De verhoudingen zijn wel goed, maar de tekening is gewoon nog wat flets. Als je veel oefent met licht en donker moet dat echt wel goed komen!
TinkerTom Dit vind ik ook een super mooi werk! De achtergrond is ook op de zelfde manier opgebouwd als het paardje lijkt wel, dat vind ik ook mooi, het past er helemaal mooi in :) :$ 200,-

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 11:52

Zo, bijgetaxeerd vanaf pagina 62. De taxatie's kunnen ontzettend belabberd zijn (ik heb er geen verstand van), maar ik doe m'n best :j . Ik hoop dat ik niemand vergeten ben!

Pagina 62
Ietjelover - Mooi begin al, en als je nog dooroefent dan worden de schaduwen ook vanzelf dekkender etc. 3,-
__Karlijn__ - De eerste vind ik erg mooi, heerlijk zacht. Niet helemaal mijn stijl, maar wel heel fijn om naar te kijken. 65,-
De tweede zelfde verhaal :j . 65,-
De derde is naar mijn smaak iets te zacht, teveel naar doorzichtig. Desalniettemin alsnog een heerlijk sfeerplaatje. 60,-
xXLianneXx - Ik vind 'm persoonlijk wel wat hebben! Misschien inderdaad iets uit verhouding, maar dat geeft het plaatje voor mijn gevoel juist karakter. Alleen de grond zou ik nog iets 'steviger' zien, maar dat is ook een kwestie van smaak. 50,-
Babe - Erg mooi, vind het zelf jammer dat de hals zo 'snel' wegvalt, maar da's alweer smaak :P . 100,-

Pagina 63
Sprietlover - Wat ga jij vooruit! Met dat tempo kan ik alleen zeggen dat de tekening lichtjes krasserig oogt, de rest geef je zelf al aan. 15,-
Ietjelover - Ik moet zeggen dat ik je stilleven mooier vind! Dat komt vooral omdat je het een kleurplaat-achtige stijl geeft (dikke lijnen, inkleuren). 2,-
Floran - Prachtig, die hond :D . 40,-
Chanelle14 - Mooi! De verhoudingen zijn nog niet helemaal oké, maar dat komt vanzelf. Geen idee of je vaker met pastel werkt? 10,-
Ietjelover - Deze vind ik dan wel weer mooier, ondanks dat jij vind van niet :+ . 3,-

Pagina 64
Horseydude - Absoluut niet een stijl waar ik zelf van hou, maar het heeft wel iets. 15,-

Pagina 65
Assepoetster - Prachtig, heerlijk om naar te kijken :j . 50,-
Sammyvriend - :oo Wauw. 150,-
Babico3 - Vreselijk leuke stijl zeg! De blik van de kat is ook heerlijk om naar te kijken. 25,-

Pagina 66
Horseydude - ik heb geen idee wat die dikke, ronde 'rand' is, verder zelfde commentaar. 10,-
Sprietlover - Prachtig, al heel wat minder krasserig en mooi schaduwgebruik! 25,-
_Bitje_ - Nog lekker door blijven oefenen en dan gaat het een stuk beter denk ik! 3,-

Pagina 67
Prioika - Mooi kleurengebruik! Mag misschien iets dekkender. 20,-
SIEMxFunny - Heel mooi fijn, heerlijk. 35,-
Chanelle 14 - Mooi, mogen misschien iets meer kleuren in. 30,-
_San87_ - Hele mooie kleuren, apart paard zeg! 50,-

Pagina 68
TE5 - niet mijn stijl, maar ook deze heeft wat. Je eigen commentaar is precies wat ik zou zeggen :+ . 25,-
_Bitje_ - Aparte stijl zeg! 15,-

Pagina 69
Horseydude - Vind je andere werken persoonlijk meer hebben. Geen idee hoe groot deze is eigenlijk, lastig taxeren dan :P . 10,-

Pagina 70
Mylittlejoy - Geen commentaar. Allebei >200,-

Pagina 71
Quebelle - Beetje oefenen op verhoudingen, oog vind ik persoonlijk helemaal niet mislukt (daar zit tenminste 'diepte' in :j ). 10,-
_Bitje_ - Ik kan de foto's niet zien, sorry!
Quebelle - Op deze zou ik nog even dooroefenen :) . 2,-
Quebelle - Stukken beter! Mooi schaduwgebruik. 15,-
Sprietlover - Eng gewoon, jouw vooruitgang. Heerlijk snoetje :j . 30,-
Floran - Ik heb geen verstand van auto's tekenen o.i.d., maar hij ziet er strak uit :j . 40,-
Kallipooh - Prachtig kleurengebruik! Het oog is ietwat klein, maar da's een detail. 30,-

Pagina 72
Oliebeer - Echt een heerlijke stijl! 35,-
_Karlijn_ - Ik kan het niet helpen, maar ze kijkt erg eng. Nog even op oefenen, schaduwen zijn al wel mooi! 7,-
Tweede is een stuk beter, mooie kleuren! 20,-
_Bitje_ - Ook deze kan ik niet zien, sorry!
Carlijnnn - Eerste is een mooi sfeerplaatje. 20,-
Tweede ook, alleen zou het zwart meer diepte mogen krijgen. 15,-
Derde lijkt onafgemaakt? Anders zou ik er wat meer diepte in mogen :) . 7,-
Tryntsje - Aansprekend! 25,-

Pagina 73
Tinkertom - Ik heb al in je topic gezegd dat ik 'm prachtig vind. 150,-
Tweede iets minder, maar dit was geloof ik ook een oefening op hele paardenlichamen. 60,-
Derde is wel prachtig neergezet. 100,-
xDonja - Mooi portret, misschien dat de manen iets minder krasserig mogen worden neergezet. 20,-
xkimmx - Lekker dooroefenen, schaduwen mogen sterker en de verhoudingen iets beter! 5,-
Tinkertom - Weer heel mooi, alleen loopt de waterlijn een beetje raar over in het zand? 70,-

Pagina 74
xXLianneXx - Oei, die staart je echt aan zeg! Ook weer een lekkere stijl :j . 50,-
_Lucy_ - Eerste is mooi, sprekende ogen! 50,-
Tweede vind ik iets minder. 30,-
Derde lijkt ietsje uit verhouding (mond), wel weer hele mooie ogen. 40,-
Assepoetster - Werkelijk prachtig. 80,-
_Bitje_ - Je gaat vooruit! Nu nog de dikke lijnen weglaten en het is weer een stuk beter. 5,-
Tweede grappig werkje! Als je het oog iets meer laat uitspringen zou 'ie nog leuker zijn. 10,-
_Lucy_ - Absoluut niet mijn stijl, lastig te taxeren. Zal ook wel te laag zijn :P . 20,-
Mireya - Foto is heel erg wazig bij mij, bijna niet te taxeren. 10,-
Olivierlover - Nog flink dooroefenen op verhoudingen, wel goed schaduwgebruik. 5,-
Tweede vind ik een stuk mooier! 15,-

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:06

En dan weer een klein werkje van mij. Deze heb ik gemaakt als cadeau voor mijn beste vriendin: haar merrie heeft ze weg moeten doen door een chronische blessure. Vond het vooral heel erg lastig omdat ik het paard in kwestie goed ken, ieder verkeerd streekje valt dan op. Desalniettemin toch tevreden uitgekomen :) .

Afbeelding
12 bij 15 cm
Acrylverf

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 13:47

Er staat al in de openingspost dat een mening/taxatie van andermans werken zeer gewaardeerd wordt. Probleem is dat de openingpost (hier en elders op Bokt) vaak niet gelezen wordt :) .
Ik zal nog eens kritisch naar de openingspost kijken met de andere Moderators.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:48

Dan misschien elke nieuwe pagina de openingspost even quoten? Misschien dat het dan meer opvalt.. Want het topic gaat hárd achteruit vind ik :o

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:49

@ _bitje_ ik zou er niets voor vragen, probeer er eens wat meer tijd in te steken en kijk eens goed naar de details van andere grafiet tekenaars hier op bokt, daar kun je ook al val leren, kijk eens goed hoe dat allemaal in elkaar zit.
een tekening maak je niet in een half uurtje, ik ben met een digitaal portret tussen de 5 en 10 uur bezig, vooral lekker blijven oefenen hoor!

@_lucy_ , mireya en Olivierlover: graag even de moeite nemen een aantal pagina s terug te taxeren daarna zal ik jullie werkjes taxeren.

@Andante, mooi werk!! erg sprekend. mooi de achtergrond! 1 miezerig zeikpuntje is misschien dat ik de hals nog ietswat plat vind... maar zeker niet storend! €65,-

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 13:54

Ik denk dat hier ook een stukje verantwoordelijkheid bij de Bokkers zelf ligt. Iedere nieuwe pagina de openingspost quoten is niet wenselijk en komt het topic niet ten goede. TeMmen op off topic berichten en berichten die niet aan het topic voldoen is de beste oplossing. Het is mij wel opgevallen dat mensen meer en vaker aan het taxeren zijn gegaan nadat er een paar keer wat over gezegd is. Feit is wel dat een topic 'gemaakt' wordt door de gebruikers. Dus als iedereen er serieus mee om gaat des te fijner verloopt een topic.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:05

ik heb ook nog 2 nieuwe

de 1e is een portretje uit het aanvraag en resultaten topic
ik geloof wel een uurtje of 10 werk in totaal
Digitaal.
Afbeelding

en eens iets anders, ben mijnportfolio aan het uitbreiden met ook andere dieren

een zwaan, digitaal hier maar een uurtje of 5 werk.
Afbeelding