[CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 22:15

Vandaag de maskeerfolie weer eens vol goede moed erbij gepakt... want bij mij is dat eigenlijk altijd een drama om ermee te werken. Ik wou eens kijken of dat ook werkt met markers, en verhip... het werkt! bij behoorlijk dikke lagen marker wil de inkt wel een beetje onder de tape kruipen, maar eigenlijk vind ik het wel meevallen. De folie heeft wel een hap uit mijn papier genomen (tussen de muisjes in), blijkbaar is low tack nog steeds te sterk ;( ik durf dit dus niet te gebruiken voor grote projecten want dit papier kan er niet goed tegen.

Ik had een muisje uitgesneden,
73/180
Afbeelding

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 19:07

gerlindie schreef:
Ik heb laatst heel enthousiast olieverf gekocht, alleen ik heb geen idee hoe het werkt :+

Heeft iemand hier toevallig een beknopte uitleg?
Op YouTube beginnen ze allemaal met "solvens" en "medium" en "fat over lean" en ik kom er niet meer helemaal uit ;)

Olieverf lost niet op in water. Daarom heb je een medium ( bijv. lijnolie ) nodig om je verf te verdunnen. Van lijnolie wordt de bOlieverf smeerbaarder en vetter en met terpentine kost de verf op en wordt de verf schraler. olieverf droogt veel langzamer. Daardoor moet je meer in lagen werken met tussenpozen van minstens een paar dagen. anders mengt je verf telkens met je onderlaag.

Afbeelding

Telpeva, lekker bezig! Vooral je 1 lijn tekeningen vind ik leuk!

lovelyfiefy

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 19:24

pompompom; o wat is die gaaf!!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 20:33

Leuk gedaan zo met de strepen erbij Pompompom! Mooi kopje :j

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 21:45

Dank Pompompom :D

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 11:38

Ik ben alweer een poosje bezig met een oefening, maar krijg de benen niet naar m'n zin.
Vond deze vanwege z'n houding een leuke uitdaging, maar leg hem maar even aan de kant.
Afbeelding

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 14:59

sanneb; ik snap wat je bedoeld.
Ik vind hem heel erg mooi, tot zijn benen.
Verhouding klopt naar mijn mening niet helemaal, ze zijn te smal/te klein.
Verder vind ik hem wel erg mooi(zonder benen :P )

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 15:23

Vind hem met de schaduwen en highlighs erg gaaf, de benen kom ik ook niet helemaal uit. Het rechter voorbeen (voor hem rechts) daarvan zie ik niet helemaal waar die heen wil, naar achterer of naar voren. Als ik naar de schouders en elleboog kijk dan denk ik naar achteren, maar de onderkant twijfel ik over. Erg leuke (en moeilijke) pose dat zeker weten!
Leuk om weer werk van je te zien!

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:18

WIP:
Afbeelding

Sanneb, bovenste helft is al erg gaaf. Mooie compositie en licht! Bij de benen kloptniet idd niet helemaal... welk materiaal gebruik je en op welke ondergrodnd?

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:29

Bedankt voor jullie reacties. Geeft me toch weer motivatie om door te zetten.
Pompompom, wat een goed idee om zo na te schilderen. Toch weer heel anders dan van een foto, maar wel het voordeel van stilstaan.
Ik schilder deze met olieverf op papier, 20 x 30 volgens mij.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:35

sanneb schreef:
Ik ben alweer een poosje bezig met een oefening, maar krijg de benen niet naar m'n zin.
Vond deze vanwege z'n houding een leuke uitdaging, maar leg hem maar even aan de kant.
[ [url=m/9eIpKt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik denk dat het vooral de afwerking is van de benen, positie is op zich oké al zijn ze wat te kort/te klein.
De rechtervoorknie ontbreekt en dat doet het al wat raarder lijken.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 17:15

74/180, mislukt helaas
Tot hier ben ik gekomen tot het papier het begaf :+ ik had hem netjes en voorzichtig afgeplakt met tape, daarna heel voorzichtig weer losgehaald... en toen kwam alsnog helaas de bovenlaag van het papier mee.
Markers op A4
Afbeelding

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 09:53

sanneb schreef:
Bedankt voor jullie reacties. Geeft me toch weer motivatie om door te zetten.
Pompompom, wat een goed idee om zo na te schilderen. Toch weer heel anders dan van een foto, maar wel het voordeel van stilstaan.
Ik schilder deze met olieverf op papier, 20 x 30 volgens mij.

Dat is ook precies de reden dat ik deze eend schilder. Ik wil wat meer loskomen van de foto's en de plaatjes 'kopiëren'. En deze loopt tenminste niet weg haha.
wat betreft je schilderij... het leuke aan (olie) verf is natuurlijk dat je weer over bestaande lagen heen kan gaan. wat ik iemand wel eens heb zien doen is een kopie of foto maken en die uitprinten. En dan op de printjes kleuren, verhoudingen etc. uit te proberen.

Telpeva, oef zuur dat t papier los laat. erg mooi werk! mooie silouet en fijne kleuren.

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 16:00

Ik kom ook weer even binnen vallen :)

Echt diep respect voor iedereen die nog steeds met regelmaat post!

Ook leuk om weer wat van jou voorbij te zien komen, sanneb. Vind het paard echt gaaf! De benen zouden misschien iets dikker mogen, maar verder denk ik inderdaad ook dat als je ze iets meer uitwerkt, het al een stuk minder raar eruit ziet.

Telpeva, wat ontzettend jammer dat het papier niet mee wilde werken. Vind hem zo ook wel erg leuk. En dat uitgesneden muisje is echt schattig <3 Zo gaaf dat jij het nog steeds volhoudt! Hoewel ik niet meer veel post hier, kijk ik wel nog steeds met heel veel plezier naar alles wat jij en de rest maakt.

pompompom, dat hert is echt gaaf! Die strepen op de achtergrond maken hem echt helemaal af. En wat leuk zo die eend. Dat lijkt mij toch wel weer een stukje lastiger dan van een foto.

Ik heb nog even over gedacht om de challenge weer op te pakken. Maar voor nu besloten om het nog niet te doen. Ook omdat ik toch graag wat groter wil gaan werken, en dat krijg ik niet in een dag af. Wel ben ik (eindelijk) weer een beetje aan het schilderen gegaan, en aangezien ik het begin van deze al eens gepost had, wilde ik jullie ook nog even het eindresultaat laten zien. Heb hem bewust wat groffer gelaten.

Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 16:45

Aww wat leuk dat je hem toch door bent gegaan met deze joey_lover, ik vond hem toen al zo leuk!

Afgelopen dagen heb ik niet zo veel achter de pc gezeten maar ben wel bezig geweest. Beide hieronder zijn met Faber Castell Pitt brushpennen (dan komen die nog eens op :') want die gebruik ik nooit)

75
Afbeelding

Deze heb ik random tussendoor in mijn bulletjournal getekend, starbucks logo (steden eronder zijn de steden waar ik een starbucks mok van heb, want die spaar ik)
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 18:33

Ik ben voor mezelf nog elke dag iets aan het doen
Nu dus frontriemen maken omdat dit geen tekeningen zijn post ik hier niet

Er komen wel echt leuke werken langs hoewel het nu wel een stuk minder frequent lijkt te zijn dat mensen plaatsen

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 21:04

Joey lover; die is wel echt heel erg mooi!

Telpeva; die muisjes van jou blijven echt super leuk :)

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 22:44

Ik teken wel nog veel, maar ze posten op instagram gaat gewoon veel sneller :+

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 13:46

pompompom ik zag dat ik was vergeten om op je tekening te reageren, ik weet eigenlijk niet waarom want ik vind hem juist heel mooi. Ik vind het gaaf hoe je met de kleuren werkt en hoe het een mooi geheel wordt, de sfeer vind ik heel mooi. Leuk voor aan de muur!

Ik ben trouwens heel eigenwijs, want ik wil toch met maskers/maskeerfolie gaan oefenen en werken. Ik heb nu papier gevonden dat WEL sterk genoeg is!
Meteen een testje gemaakt:
76/180
Canson Illustration Papier + Createx Maskeerfolie,
Copics + Uniball Signo witte pen
De verhoudingen kloppen voor geen meter, ik had geen voorbeeldfoto gebruikt omdat ik 'even snel' wat wou maken, en met een mesje tekenen op maskeerfolie is niet vergevensgezind als je een foutje maakt. Voor nieuwsgierigen, het rondje en de hond had ik apart uitgesneden, hierdoor is het makkelijker om goeie blends in de achtergrond te krijgen zonder dat de hond aangetast werd
Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 17:09

WIP!
Markers op A4
Afbeelding

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 17:10

Die is leuk!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 18:53

Het is even iets stiller van mijn kant, ik ben nog gewoon dagelijks bezig maar heb het op het moment gewoon zo druk dat dat maar een paar minuten per dag zijn, dus ik krijg niet zo veel gedaan.

Lukt het nog een beetje met degenen die wekelijks of maandelijks zouden tekenen? Want het lijkt zo stilletjes hier

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 18:29

Het is hier inderdaad angstvallig stil :(:)
Ik ben weer langzaam begonnen aan een mens, dit keer octavia blake uit de serie the 100.
Hij is nog niet helemaal af maar dat kan ook nog wel even duren := Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 19:18

Die ziet er al behoorlijk realistisch uit NynkeMarit!

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 14:49

Jammer he, dat het wat stiller is.
Octavia ziet er al goed herkenbaar uit. Kan ook niet wachten tot er weer nieuwe afleveringen zijn.
Ik ben iets verder met m'n paard. Kleine verbetering. En een vogeltje in Ecoline voor een zelfgemaakte kaart. De tekst heb ik er maar even afgeknipt.

Afbeelding

Afbeelding