[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 20:54

RenskeFrea Ai, dat is dan weer minder, zo onder pallets of heftrucks gaan liggen.
Plaatje is juist leuk zo, die uitsnede. Niks te klein. En lekker fel koppie zo.
SergeantRoos Wat jammer...Ik vind jouw digitale tekeningen ook altijd zo fijn om naar te kijken. Deze is weliswaar onaf maar toch ook al gaaf.

Had een leuk idee maar het materiaal had andere plannen >;) . Referentieplaatje van vorig vzpaard, potlood, stift en een dus niet werkende wonderstift dus dan maar weer geGimpt.

The Wiebster
Afbeelding
(AlpenQuarter luisterend naar de naam Wiebe en met een hekel aan wassen, hier was ie er weer eens ingetrapt, lekker afgespoeld en dus zwaar de pest in)

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 19:53

SergeantRoos, jammer dat je ermee stopt. Ik vind je paardje toch ook weer erg gaaf.

Pluizebolpum, ik vind het toch wel heel leuk gelukt hoor. Ik weet niet wat je in je hoofd had en hoe het origineel was :P

Gister iets gemaakt maar zomaar vergeten online te zetten... Potlood op A4 met referentieplaatje uit een boek, wat dus een erg donkere slechte kopie was waar ik het mee kon doen:
Afbeelding

Vandaag een snel krabbeltje in de trein, toen mijn tijdschrift uit was :P
Uit het hoofd, naar aanleiding van pluizebol haar verzorgpaardje grazend in de wei, die ik eerder gezien had.
Potlood op A4:
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 22:23

Hey, das vzpaard! :D Ah, leuk, en dacht gelijk al dat zij dat zou zijn, het beeld kwam me net te bekend voor.
De schets van gisteren heeft wel een paar heel mooie lijnen; de rug en hoe de hals in de romp overgaat, mooi hoor.

Mijn idee van gisteren was officieel dat de kleuren wat zouden verdwijnen. Goed werkende wonderstiften doen dat namelijk *kijkt boos naar stift >;) *. Beetje het idee alsof je door het paard afspoelen gelijk de kleur er mee afspoelt.

Vandaag maar even een 'simpel schetsje'. Zag een plaatje van een wel erg vrolijke ezel, te leuk om daar niet iets mee te doen. Potlood op A4.

Smile!
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 22:32

:wave:
Er komt weer veel moois voorbij :)
Wij zijn weer terug uit de Ardennen. Ga mijn plekje daar nu al missen...
Afbeelding

Wel trouw alle paardjes bijgehouden en vanavond nummer 200 gemaakt. Nog maar 165 te gaan *\o/* klinkt al weinig...
Afijn: ik mag ze niet alle 14 laten zien, dus die van vandaag en 3 dagen geleden maar :)

Afbeelding

Afbeelding

Ik haak weer aan :)

Bimmerd

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 22:46

Wauw wat een prachtige werken weer :D Ik ga volgende week weer eens goed rondje reageren op tekeningen van anderen, nu helaas geen tijd, sorry :(

Hier mijn week 28 en 29
Afbeelding
Week 28 was vlak voordat ik het nest op zocht om de dag daarop vroeg naar disneyland te gaan
Week 29 even een snelle ingekleurde schets, misschien herkent iemand deze uit het aanvraag topic. Vond het zo'n leuke kop ^^

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 19:22

Fnanne Oh, dat kan ik me voorstellen, ziet er heerlijk uit daar. Maar wel blij dat je er weer bij bent, heb je werk gemist. Koppie is mooi, dat oog alleen al. Die lijnen ervoor geven het wel iets verdrietigs...
Was dat bewust of van de nood een deugd maken? Kan me zo voorstellen dat het per ongeluk druipt en dat je daar dan inspiratie uit haalt. Zo vind ik de onderste ook wel erg gaaf. Ergens wel een beetje creepy maar op een goede manier.
Bimmerd Fijn dat jij ook weer even langs komt! Jouw werk blijft ook zo heerlijk om naar te kijken. Die bovenste schets oogt zo lekker macho en de onderste, tja, wat een heerlijk plaatje.

Had weer even een ideetje maar niet de rust om het écht netjes uit te werken :o . A4 oranje papier, stift, potlood, kleurpotlood, witte gelpen, voor het paard een referentieplaatje en Gimp.

Paint a Horse
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 20:41

Bimmerd: jouw stijl blijft zo fijn om naar te kijken. Beiden weer erg leuk :j
Pluizebolplum: lijnen waren bewust wilde eens wat proberen :) and it's good to be back. Hoewel even niks ook wel heel prettig is :j
Paintjes worden een serie, tof om te zien hoeveel kanten je ermee op kan.

Afbeelding
200/365
Inkt en potlood op papier.

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 12:32

Fnanne welkom terug :)
Even geen tijd om verder te reageren, dat komt later.
Hier mijn tekening van gisteravond voor het slapen.
Pastelkrijtjes op A4.

Afbeelding

LinekeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 14:45

Afbeelding

Mevrouw paard neemt gij deze man tot uw wettige echtgenoot...

Oke ik had niks te doen, dus even tussen door ;)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 17:15

Fnanne Ook weer mooi zo, met die spetters.
RenskeFrea Ah, wat een lief en erg toepasselijk plaatje.
LinekeP Hihi, heerlijk grappig zo.
Leuk, zo die heel verschillende dingen onder elkaar!

Gewoon even wat gekkigheid. Nav pogingen het concept vierkante meter te begrijpen en het zien van meerdere artikelen met opbergvakjes (lichte vorm van ocd, ik ben dol op sorteren, vooral kleurtjes). Paardje getekend, gescand en vervolgens met Gimp in elke effen kleur 'geschilderd', dat was al grappig om te doen. Die hele reeks naast en onder elkaar gezet, uiteraard netjes op kleur, tot het één plaatje werd. Die reeks ook weer en toen nog een keer. En dan krijg je dus een heleboel paardjes. :D 2430 geloof ik...of zo...Ben een ramp met getallen, daarom krijg ik die vierkante meters er ook maar niet in...

Verzamelwoede
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 22:11

Tof idee pluizebol, is weer eens wat anders :) Ik vind m leuk. Kun je mooi behang van maken :P
LinekeP, cute :)
Fanne, grappig effect zo, die potloodschets met dat inkt erover. Leuk!
Pluizebolpum, ik vind het weer een geweldig idee, dat meisje dat het paardje aan het schilderen is :D
Bimmerd, leuk hoor, week 28 doet me denken aan pegasus van de disneyfilm hercules :P
Die tweede kijkt ook weer lekker eigenwijs. Je hebt er een erg leuk koppie van gemaakt.

Bij ons op de manege is vannacht een veulentje geboren. Dus kon het niet laten die te krabbelen, naar aanleiding van een foto op facebook. Ze heet Karaat en ze is echt heel schattig. We hebben na de les natuurlijk al even uitgebreid gekeken. Beestje zal wel tureluurs zijn, want het is momenteel ponykamp op de manege :P Er hangt dan ook een ketting met slot op de deur :P

pastelkrijtje op A5, snel krabbeltje:
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 17:14

RenskeFrea: ach wat een aandoenlijk plaatje :j veulen wordt mooi mak met al die aandacht :D
Pluizebolplum: :D verder gaat het? :=
LinekeP: doet me denken aan van die speelgoedjes, tuimelaartjes :)
RenskeFrea: je liggende paardje is ook al zo lief :) lekker dutten.

Afbeelding
202/364
Afbeelding
203/365

Beiden inkt en potlood op papier.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 18:48

Die laatste is gaaf!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:02

Nou, ik ga toch een poging wagen! Hier numero uno! :D
Zal vanaf nu overal op reageren, leuke challenge om toch het tekenen weer op te pakken! Ergens onder een dikke laag stof moeten er nog Derwent Coloursofts liggen, even zoeken!

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 20:31

RenskeFrea Ah, gefeliciteerd met het veulentje! Dat van die ketting en slot kan ik wel inkomen. Wie wil er nou niet even frutten met een babyveulie. Wat een ontzettend lief en zacht plaatje heb je er van gemaakt. Ondanks dat het een snelle krabbel is is het je wel gelukt om precies dat mamma-veulen gevoel er in te leggen. Heel lief. <3
Fnanne Ja hoor, het gaat prima, hoezo? :D Gaaf werk weer. Vooral 202 is zo prachtig dynamisch om te zien.
Bonjoy Leuk eerste plaatje. Lekker veulenkoppie en heerlijk, die grote krulflaporen.

Blijkbaar is het veulendag vandaag. Heb echt niet gespiekt, daar was het veel te druk voor. O.a. iets met 2 uur lopen omdat een fietsband het een goed plan vond om lek te slaan. Uiteraard niet eens in de buurt van een fietsenmaker (we hebben in heel dit vermaledijde "dorp" slechts 2 van die lui, en dat is dan een provinciehoofstad :roll: ) en zo ver weg als maar mogelijk is. Anyway, ben net thuis en was té af om nog iets heel heftigs neer te zetten. Dus maar even 'simpel' een koppie nagetekend. A4, referentieplaatje, potlood en een beetje Gimp.

Keep Smiling
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 21:16

Fnanne, leuke combi tekeningen zo :)
Bonjoy, lief veulentje. Goed gelukt zo met een pen.
Pluizebolpum, jouw veulentje is ook erg schattig. Leuke pose, erg goed gelukt zo met dat neusje :)

Weer even een pastelkrijtjeskrabbel op A4, naar aanleiding van een poster van Slavik die ik hier aan de muur heb hangen, waar ik met een half oog naar keek terwijl ik ook een serie probeerde te volgen :P
Ja ja ik teken echt met aandacht :')
Desondanks vind ik hem zelf wel leuk zo. Mijn hoofd zit momenteel veels te vol met allerlei piekerdingen om de rust te hebben uitgebreid te tekenen en inspiratie te hebben :)
Vind het wel leuk om eens grof met krijtjes te kunnen rommelen :j

Afbeelding

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 01:51

Pluizebolpum: Wat een lief plaatje ! Ik vind het zelf moeilijk om diepte te tekenen, dus ik vind het knap!

Renskefrea: Het oranje ertussen geeft een vurig effect, mooi!

De tweede, poging om diepte te tekenen. Heb wel een referentie foto gebruikt. Paard is van achter gefotografeerd met staart en manen wapperend in de wind. Vond het best moeilijk!

Afbeelding

Veulentje is mijn eigen, die heeft hele leuke oortjes :D

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 16:13

RenskeFrea Leuk! Zo dat een beetje rommelige is juist ook wel leuk bij wat vurigere poses. Geeft een beetje dynamiek. En niet teveel piekeren hoor, is nooit goed. :(:)
Bonjoy Is ook niet de meest makkelijke positie zo, zeker als er ook nog een hele bos manen en staarten rondwapperen. Ik vind hem wel heel leuk zo, lekker woest met die maantjes, die heerlijke snorren en leuk, zo'n lijstje er omheen. En hemel, wat heb je een übersnoezig veulentje zeg. <3

Vandaag een kladderwerkje. Zeker geen meesterwerk maar het moest eruit. Zit al dagen met die reclame van HG in mijn hoofd, die van die schimmelreiniger. En al weet mijn verstand dat er meerdere soorten schimmels zijn, toch kan ik het niet laten te denken over waarom je überhaupt daar een schimmel zou willen stallen en dat er vast vriendelijkere manieren zijn om een vieze schimmel weg te krijgen. :D
Losse pols, A4, acryl verf, stift en Gimp.

Schimmel in de Badkamer
Afbeelding

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:20

Die is geniaal!! Wat een leuk idee, prachtwerkjw :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 19:40

3/365 :D

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 17:44

Welkom Bonjoy :) en dankjewel! Wat een ongelooflijk schattig veulen :) die van vandaag vind ik qua uitsnede erg aansprekend. Ben benieuwd wat je allemaal gaat maken :)
Pluizebolplum: je schimmelige badkamer is geniaal :D vind ht ook tof dat je de structuur van de verf er zo in terug ziet.
En of het met je gaat: de challenge is 1 paard per dag hè? Niet in één werk de totale challenge :D maar hij is wel erg leuk :j
RenskeFrea: dat grovere spreekt me wel aan :j

Afbeelding
204
Afbeelding
205
Inkt en potlood op papier.

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 22:28

Bonjoy, je maakt leuke tekeningen zo met pen. Dat is best lastig :)
Pluizebolpum, gaaf idee, waar je al niet inspiratie vandaan haalt. Leuk uitgevoerd ook, die verf vegen passen er goed bij.
Fnanne, leuke werkjes weer. Vooral de tweede spreekt me wel aan.

Gister was ik vroeg in slaap gevallen, dus vandaag heb ik er 2 gemaakt.
De eerste is naar aanleiding van een filmpje die een collega me liet zien over een veulen met een paard op zijn rug.
Wel eigen inspiratie en uit het hoofd gemaakt verder (kleurpotlood op A5):

Afbeelding

En nog een schilderwerkje, met aquarel. Op mijn kleine blokje dat tussen A4 en 5 zit.
Naar aanleiding van een referentie uit een van mijn boeken:

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 22:44

Bonjoy Heel mooi koppie zo, mooi die details ook.
Fnanne Oh..hihi, nou, dan heb ik met die ene voorlopig de challenge in drievoud wel klaar. :D Gaaf werk weer, zoals gewoonlijk. Blijft heerlijk om naar te kijken. Ik vind vooral die onderste erg mooi, ook zoals hij van potlood overgaat in de inkt.
RenskeFrea Schilderwerkje is mooi geworden. Heel fijn, lief koppie zo. Paardje daarboven is heeft ook weer zo'n lief hoofdje. Ook een beetje een 'Paint Horse' :D . Ja, dat plaatje van dat veulen ken ik ook. Bizar soms, die aftekeningen...

Maar weer even een vluggertje met een referentie plaatje en een potlood.

Bluh!
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 13:07

Mooi oogje heeft je vluggertje Pluizebolplum :)
Renskefrea: ik had 'm ook voorbij zien komen op Facebook :j hij is leuk geworden.
De tweede ook, aquarel vind ik zo'n lastig medium... :o

Afbeelding
206/365
Inkt en potlood op papier :)

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 21:00

Week 30 alweer :D
Afbeelding
Super schattige foto uit aanvraag topic als referentie. Digitaal schilder experimentje.

Even rondje reacties op tekeningen na mijn week 28 & 29:
Pluizebolpum Je paint a horse doet me om de één of andere manier wat aan pippi langkous denken ^^ Beetje het sfeertje. Erg leuk!
Fnanne Ohh gaaf dat realistische potlood werk gemixt met de abstracte strepen. Echt een geslaagde combi :j
RenskeFrea Wat een poepig plaatje <3 Je hebt echt een leuk beetje cartoon achtig stijltje!
LinekeP Yayy nog meer cartoony paardjes :D Super leuk ^^ meteen te herkennen als een bruid en bruidegom.
Pluizebolpum Ik ben benieuwd hoe zo'n paardje er van dichtbij uit ziet :oo Grappig om dat zo te doen ^^ Ik zou zeggen, uitprinten en behangen maar xD
RenskeFrea Erg mooi snel krabbeltje :j liefdevol sfeertje ^^
Fnanne Weer dat gemix. Pakt echt goed uit hoor! Mooi dat die eerste wat overloopt. Lijkt bijna of hij probeert te ontsnappen aan de abstracte lijnen zegmaar. Bij de tweede mis ik heel stiekem het onderlipje. Maar wel leuk om zo de twee stijlen naast elkaar te zien.
Bonjoy Wat een scheetje <3 die krul oortjes ^^ Ik vind pentekeningen op de één of andere manier altijd iets moois hebben.
Pluizebolpum Ook al zo'n droppie ^^ Lekker charmante blik ook :p
RenskeFrea Geeft ook zeker een leuk effect dat grove gekrijt ^^ Geeft iets vlots mee aan de tekening.
Bonjoy Weer zo'n leuke penkrabbel :D De diepte is er zeker in te zien hoor ^^ Hij mag misschien ietsie pietsie dikkere billen (tenminste, neem aan dat de bobbel links de buik is?) maar zeker een geslaagde oefening.
Pluizebolpum Gedverderrie schimmel in de badkamer. Wat een geweldig thema weer xD en wat een heerlijk plaatje om naar te kijken ^^ Zoiets zou ik nou nog wel uitprinten en aan de muur hangen :D
Bonjoy Goed bezig, lekker op dreef! Mooi koppie hoor ^^ En het gebruik van de pen is wel echt heel goed hoor!
Fnanne Weer twee prachtige plaatjes. Vind vooral de onderste weer erg sterk met die combi :)
RenskeFrea Je gaat echt hard vooruit met uit het blote hoofd paardjes tekenen :D Je schilderwerkje is nog wat streperig maar ik ben zelf echt een nul met aquarel dus kan je verder geen tips geven ofzo xD
Pluizebolpum Weer zo'n heerlijk fotogenieke gezichtsuitdrukking.
Fnanne Lekker abstract maar wel duidelijk een paard +:)+