[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dispar_Vulgo

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:07

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:14

Dispar_Vulgo schreef:
Ik zit te twijfelen of ik deze zal kopen: http://www.ebay.nl/itm/170921598339?ssP ... 1423.l2649
Alleen is dat 'unstretched' canvas. Dus gewoon een los doek?
Lijkt me niet handig om dat op te hangen dan?

Afgezien van het feit dat het unstretched is (dus niet op een houten frame geniet, zoals Hong Kong en Chinese verkopers ook wel doen, maar zonder is natuurlijk een stuk goedkoper met verzenden), raad ik het ten zeerste af om een hele andere reden: deze verf stinkt. Auction ziet er precies uit als mijn Pegasus uit HK, ik twijfel er niet aan dat het hetzelfde type verf is. Persoonlijk kon ik na een paar kleuren gewoon niet meer verder, en ben ik mijn eigen verf gaan gebruiken.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:22

Ik lag inderdaad wel over stinkende verf hier, maar was het écht zo verschrikkelijk?

Ik ben namelijk op zoek naar een groot liggend schilderij van een (zonnig) landschap. Is best lastig te vinden!
En ben ook vaak bang dat het plaatsje totaal niet overeen komt met het eind resultaat.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:23

Dispar_Vulgo schreef:
Ik lag inderdaad wel over stinkende verf hier, maar was het écht zo verschrikkelijk?

My humble opinion natuurlijk. ;-) Maar ja, ik vond het heel erg. Geur bleef ook lang hangen, en moet eerlijk zeggen, het feit dat de set met een vaag papiertje kwam waarop in zeer slecht vertaald Engels stond dat de verf aan alle gezondheidseisen ed voldeed stelde mij ook niet helemaal gerust, zat toch die rare verfgeur in te ademen...

Citaat:
Ik ben namelijk op zoek naar een groot liggend schilderij van een (zonnig) landschap. Is best lastig te vinden!
En ben ook vaak bang dat het plaatsje totaal niet overeen komt met het eind resultaat.

Je kan het altijd proberen, en dan zelf verf erbij zoeken als het je tegenstaat.

Oh, en schilderen op canvas is een stukje moeilijker dan op (vrij glad) cardboard. Ik heb er twee op stretched gedaan, maar hoe het op unstretched gaat, geen idee. Structuur blijft ruwer.

Schipper, Paintworks en Plaid zijn altijd precies zoals op het plaatje. Die Chinese trouwens ook, althans wat ik ervan gezien heb.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:28

Ik bestel ze nu meestal bij hobbyhuis maar vind ze daar zo duur :(

Is er een speciale seller op ebay die ze verkoopt?

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:54

Verkeerde topic sorry haha

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 20:00

SteffiiY schreef:
Ik bestel ze nu meestal bij hobbyhuis maar vind ze daar zo duur :(

Is er een speciale seller op ebay die ze verkoopt?
Schipper is gewoon heel duur, dat maakt op ebay nietv eel uit omdat dat meestal ook shops zijn die de volle mep vragen (Buy It Now). Je zou eens op amazon.de kunnen rondkijken, die heeft meestal wel een paar euro korting, en gratis shipping, dus dat scheelt alweer iets.

edit: net even gekeken, amazon.de is meestal zelfs een paar euro duurder met Schipper (sommige paintings een paar euro goedkoper als ze in de aanbieding zijn), *maar* gratis shipping vanaf 20 euro, dus dat scheelt je minstens 6 euro (hobbyhuis is gratis vanaf 50?). Dus dan is amazon.de bij een kleine bestelling van bv 1 painting boven 20 euro uiteindelijk toch weer goedkoper. ;-)

(Post is nou eenmaal veel goedkoper vanuit Duitsland, NL prijzen gaan meteen vanaf pakket rate als het niet door de brievenbus past, maar in Duitsland gaat het puur op gewicht).

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 14:54

Dallista schreef:
Dispar_Vulgo schreef:

My humble opinion natuurlijk. ;-) Maar ja, ik vond het heel erg. Geur bleef ook lang hangen, en moet eerlijk zeggen, het feit dat de set met een vaag papiertje kwam waarop in zeer slecht vertaald Engels stond dat de verf aan alle gezondheidseisen ed voldeed stelde mij ook niet helemaal gerust, zat toch die rare verfgeur in te ademen...

Citaat:

Je kan het altijd proberen, en dan zelf verf erbij zoeken als het je tegenstaat.

Oh, en schilderen op canvas is een stukje moeilijker dan op (vrij glad) cardboard. Ik heb er twee op stretched gedaan, maar hoe het op unstretched gaat, geen idee. Structuur blijft ruwer.

Schipper, Paintworks en Plaid zijn altijd precies zoals op het plaatje. Die Chinese trouwens ook, althans wat ik ervan gezien heb.

Bedankt voor je toelichting :)
Ik ga dan toch maar voor wat anders zoeken!

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 17:23

Dispar_Vulgo schreef:

Ik ben zelf momenteel bezig met "sommerfrische" van Schipper. Is dat misschien iets voor je?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:11

Bij het opruimen van de dakkast kwam ik dit tegen (in een tas van ponykamp Les Chevaux in Drenthe :D , dus dit is waarschijnlijk zo'n 18-20 jaar oud).

Afbeelding

Behalve de grondeekhoorn rechts moeten het allemaal teckels voorstellen, 2 x 2 ruwhaartjes en een puppy gladhaar. Kennelijk vond ik het vroeger erg leuk om PbNs te beginnen, maar veel verder dan dat kwam ik nooit. :o

Ik ben van plan om ze af te gaan maken, maar ja, stamt natuurlijk allemaal uit de olieverf era van Ravensburger, en hoewel de verf paletjes er nog allemaal bijzitten heb ik daar weinig aan, want het is allemaal uitgedroogd. Dat wordt dus weer een leuke klus, kleuren matchen met de acrylverf collectie!

En deze twee zaten ook in de tas, die zijn zo klein, daar had ik dan kennelijk nog net wel genoeg geduld voor. ;) Ze hadden toen wel mooiere lijstjes erbij zitten dan nu, vind ik.
Afbeelding

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:47

Wat voor vernis gebruiken jullie?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:40

demo_love schreef:

Geen, is niet nodig bij acrylverf. Heb wel een potje Amsterdam vernis 'gloss', maar nog nooit gebruikt.
Alleen bij moderne Ravensburger schilderijtjes gebruik ik het, omdat het er dan bijzit, want zonder vernis kan je de glitters niet mooi vastplakken. :-)

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:42

Dallista schreef:
demo_love schreef:

Geen, is niet nodig bij acrylverf. Heb wel een potje Amsterdam vernis 'gloss', maar nog nooit gebruikt.
Alleen bij moderne Ravensburger schilderijtjes gebruik ik het, omdat het er dan bijzit, want zonder vernis kan je de glitters niet mooi vastplakken. :-)

Maar die van Schipper zijn toch op waterverfbasis? Ik vind het jammer als ze slijten of stoffig worden aan de muur.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:49

Het is allemaal acrylverf, en dat is op waterbasis.
Vernissen is in principe niet nodig, maar het maakt de kleuren wel dieper en je krijgt een mooie glans over je schilderij. Je kan gewone blanke vernis gebruiken.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:23

Nerwen schreef:
Het is allemaal acrylverf, en dat is op waterbasis.
Vernissen is in principe niet nodig, maar het maakt de kleuren wel dieper en je krijgt een mooie glans over je schilderij. Je kan gewone blanke vernis gebruiken.

Oké, bedankt.
Ik heb transparante glanzende vernis besteld (samen met een nieuwe schilderen op nummer }> ).
Mat leek me niet mooi, omdat de verf zelf ook glanzend is.

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:37

Hier nog een resultaat van mij. Heeeel lang mee bezig geweest, maar ben er wel blij mee!
Is een premium van Schipper

Afbeelding

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:43

Wow die is erg mooi!
Ik ben inmiddels ook best ver met mijn drieluik, krijgen jullie ook veel reacties van bv bezoek en vrienden?
Ik heb het in de woonkamer opstaan aan de eettafel, en mensen die hier binnenkomen, eindigen altijd daar :+

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:05

xEliesx schreef:
Hier nog een resultaat van mij. Heeeel lang mee bezig geweest, maar ben er wel blij mee!

Deze heb ik eerder voorbij zien komen in dit topic, of ik moet me echt heel erg vergissen. Populaire painting kennelijk! Hij is ook wel heel mooi.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:57

mooi geworden.!!
Dalista inderdaad die is al een keer eerder voorbij gekomen. Weet alleen niet meer van wie.. ;)

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:15

xEliesx schreef:
Dispar_Vulgo schreef:

Ik ben zelf momenteel bezig met "sommerfrische" van Schipper. Is dat misschien iets voor je?

Die is leuk inderdaad!

Twijfel nu tussen die sommerfrische en 'indian summer' (met die beer links voorop).
Wel erg duur allemaal, beiden ongeveer 45 euro inclusief verzendkosten

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:17

Dispar_Vulgo schreef:
xEliesx schreef:

Die is leuk inderdaad!

Twijfel nu tussen die sommerfrische en 'indian summer' (met die beer links voorop).
Wel erg duur allemaal, beiden ongeveer 45 euro inclusief verzendkosten

Dat kan wel goedkoper volgens mij! Ik heb een drieluik besteld bij hobbywinkel.nl (of zoiets) en die was 29,95.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:18

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:27

Die Indian summer is afgeprijsd 24,99 op amazon.de
En gratis shipping :-)

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:31

Dallista schreef:
Die Indian summer is afgeprijsd 24,99 op amazon.de
En gratis shipping :-)

Die kleuren vind ik tof! En 25 euro is tenminste beetje normale prijs!
Even kijken hoe ik daar kan aanmelden..

edit: Hoe betalen jullie via amazon.de? Met creditcard?

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:43

Indian Summer is inderdaad ook erg mooi! Bedankt voor jullie reacties :) Geloof inderdaad dat ik deze ook al eens langs heb zien komen hier.