Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dispar_Vulgo schreef:Ik zit te twijfelen of ik deze zal kopen: http://www.ebay.nl/itm/170921598339?ssP ... 1423.l2649
Alleen is dat 'unstretched' canvas. Dus gewoon een los doek?
Lijkt me niet handig om dat op te hangen dan?
Dispar_Vulgo schreef:Ik lag inderdaad wel over stinkende verf hier, maar was het écht zo verschrikkelijk?
Citaat:Ik ben namelijk op zoek naar een groot liggend schilderij van een (zonnig) landschap. Is best lastig te vinden!
En ben ook vaak bang dat het plaatsje totaal niet overeen komt met het eind resultaat.
SteffiiY schreef:Schipper is gewoon heel duur, dat maakt op ebay nietv eel uit omdat dat meestal ook shops zijn die de volle mep vragen (Buy It Now). Je zou eens op amazon.de kunnen rondkijken, die heeft meestal wel een paar euro korting, en gratis shipping, dus dat scheelt alweer iets.Ik bestel ze nu meestal bij hobbyhuis maar vind ze daar zo duur
Is er een speciale seller op ebay die ze verkoopt?
Dallista schreef:Dispar_Vulgo schreef:Ik lag inderdaad wel over stinkende verf hier, maar was het écht zo verschrikkelijk?
My humble opinion natuurlijk.Maar ja, ik vond het heel erg. Geur bleef ook lang hangen, en moet eerlijk zeggen, het feit dat de set met een vaag papiertje kwam waarop in zeer slecht vertaald Engels stond dat de verf aan alle gezondheidseisen ed voldeed stelde mij ook niet helemaal gerust, zat toch die rare verfgeur in te ademen...
Citaat:Ik ben namelijk op zoek naar een groot liggend schilderij van een (zonnig) landschap. Is best lastig te vinden!
En ben ook vaak bang dat het plaatsje totaal niet overeen komt met het eind resultaat.
Je kan het altijd proberen, en dan zelf verf erbij zoeken als het je tegenstaat.
Oh, en schilderen op canvas is een stukje moeilijker dan op (vrij glad) cardboard. Ik heb er twee op stretched gedaan, maar hoe het op unstretched gaat, geen idee. Structuur blijft ruwer.
Schipper, Paintworks en Plaid zijn altijd precies zoals op het plaatje. Die Chinese trouwens ook, althans wat ik ervan gezien heb.
Dispar_Vulgo schreef:Ik lag inderdaad wel over stinkende verf hier, maar was het écht zo verschrikkelijk?
Ik ben namelijk op zoek naar een groot liggend schilderij van een (zonnig) landschap. Is best lastig te vinden!
demo_love schreef:Wat voor vernis gebruiken jullie?
Dallista schreef:demo_love schreef:Wat voor vernis gebruiken jullie?
Geen, is niet nodig bij acrylverf. Heb wel een potje Amsterdam vernis 'gloss', maar nog nooit gebruikt.
Alleen bij moderne Ravensburger schilderijtjes gebruik ik het, omdat het er dan bijzit, want zonder vernis kan je de glitters niet mooi vastplakken.
Nerwen schreef:Het is allemaal acrylverf, en dat is op waterbasis.
Vernissen is in principe niet nodig, maar het maakt de kleuren wel dieper en je krijgt een mooie glans over je schilderij. Je kan gewone blanke vernis gebruiken.
xEliesx schreef:Dispar_Vulgo schreef:Ik lag inderdaad wel over stinkende verf hier, maar was het écht zo verschrikkelijk?
Ik ben namelijk op zoek naar een groot liggend schilderij van een (zonnig) landschap. Is best lastig te vinden!
Ik ben zelf momenteel bezig met "sommerfrische" van Schipper. Is dat misschien iets voor je?
Dispar_Vulgo schreef:xEliesx schreef:
Ik ben zelf momenteel bezig met "sommerfrische" van Schipper. Is dat misschien iets voor je?
Die is leuk inderdaad!
Twijfel nu tussen die sommerfrische en 'indian summer' (met die beer links voorop).
Wel erg duur allemaal, beiden ongeveer 45 euro inclusief verzendkosten