[GAME] Een paard in 5 minuten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

drafbalk

Re: [GAME] Een paard in 5 minuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:23

dus met andere woorden, je mag hier gewoon onemotion tekeningen plaatsen, mits daar wel fatsoenlijk commentaar op is te geven, anders dient die tekening in het onemotion hk topic te worden weergeven. zo toch?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:31

Met onemotion zijn prima schetsen te maken waarop men ook onderbouwd commentaar kan geven :j
Maar niet op hetgeen wat hier telkens gewoon klakkeloos wordt geplaatst 'alleen voor het leuke',...

Van het leuke leert men weinig :+

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:45

mooi, dan is het vanaf nu voor iedereen duidelijk denk ik.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:52

Ik bepaal de regels niet ;)
Maar dit is hoe ik er over denk :)

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:03

nieuw thema :D

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:05

ahja. ben benuwd.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:12

Moderatoropmerking:
Opmerkingen zoals hierboven over een nieuw thema voegen niets toe aan het topic.
Graag rustig afwachten tot Fiffill een nieuw thema plaatst, het is tenslotte de hele dag woensdag.

:)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:32

Het nieuwe thema voor deze week is

Verre streken [paarden uit andere landen in hun natuurlijke omgeving]

De opbrengsten van het afgelopen thema, verschil:

~ vagolijntje
Afbeelding

Afbeelding

~ sans6
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

~ Shego
Afbeelding

~ TE5
Afbeelding

~ chanelle14
Afbeelding

Afbeelding

~ Sodeletuut
Afbeelding

~ Dewii
Afbeelding

~ ietjelover
Afbeelding

~ Ronja_b
Afbeelding

Afbeelding

~ Lies_Miek
Afbeelding

~ _zwikkie_
Afbeelding

Afbeelding

~ L_bonsai_L
Afbeelding

~ xxxdonja
Afbeelding

~ snadrem
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

~ Quebelle
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

~ iloonaa__
Afbeelding

Thema's die al geweest zijn:

- Vrolijk
- Boos
- Verlegen
- Treurig
- Welsh pony
- Veulen
- Oud paard
- Prins op het paard
- Schattig
- Appaloosa
- Paard en regen
- Fjord
- "Blonde" paarden (domme paarden)
- Hollands Next Top Horse
- Stoer
- Tinker
- Vrijheidsdressuur
- Ezel
- Jeuk
- Western
- Trekpaard
- Kleur
- Shetlander
- Droompaard
- Lente
- Verschil

Veel succes en plezier met het nieuwe thema!

Heb je een idee voor een leuk thema? Stuur een Pb naar mij, dan zet ik het bij het lijstje onderwerpen. :)

Fiffill schreef:
De bedoeling van dit topic is om een tekening te maken in 5 minuten. Deze tekening probeer je binnen de tijd zo 'goed' mogelijk te maken (bijv. anatomisch correct etc. ;) ), dit is een goede oefening; je hebt niet veel tijd voor details en je moét gewoon vrij snel schetsen. Het hoeft dus ook niet perfect.
Je zal merken dat hoe vaker je dit doet, hoe beter het gaat. Zo krijg je meer feeling voor wat je maakt, qua (ver)houdingen, uitdrukkingen enz.

Kleine cartoontjes zijn leuk, maar is niet per se de opzet van dit topic. Het sluit niet zozeer aan op het bovenstaande (tenminste, veel dingen die ik hier voorbij zie komen de laatste tijd dan. Natuurlijk kan je ook een cartoontje maken met wel de bovenstaande instelling).

Citaat:
de eerste keer :D
mijn hoogzwangere merrie in de wei :+
in 3 min. heel snel afgeraffeld, ze heeft ook een beetje een lelijke kleur maarja :o

*Ik pak dit gewoon even als voorbeeld*
De opdracht is teken een paard in 5 minuten. Het werkje afraffelen in 3 minuten slaat dus nergens op, heeft niks met de opdracht te maken. Ik zie hier steeds vaker werkjes voorbij komen die of snelsnel zijn gemaakt en meer om het idee gaan dan om het tekenen. Of er zijn juist tekeningen die (veel te) uitgebreid zijn, met hele achtergronden etc; allemaal prima, maar dat is niet de intentie van dit topic. Het is een paard in 5 minuten, niet nog een boom en een weiland en een stal etc.
En "de achtergrond viel niet binnen de 5 min." is ook niet de bedoeling, het zijn niet voor niets 5 minuten. En een paard.
Je hoeft ook helemaal niet alles hier neer te zetten. Stel, je maakt 4 5-minutentekeningetjes, 2 ervan zijn niet zo mooi, 1 is heel mooi en de ander ook wel; dan zet je die laatste twee hier neer. Je kan elkaar ook helpen met commentaar; de bedoeling van dit topic is vooral dat de tekenaars er iets van kunnen leren. Het leuke aan deze opdracht is dat iedereen mee kan doen, en dat je niet supergoed hoeft te kunnen tekenen. Maar het moet wel bij het idee van het topic blijven. ;)

Er is een apart OneMotion-topic. Hier kan je je gewone, leuke en grappige tekeningetjes neerzetten. Tekeningtjes waar je langer dan 5 min. over hebt gedaan, of misschien wel minder, gewoon je eigen dingen: daar is dit topic niet voor bedoelt.

Hier mag je gebruik maken van alle materialen die je wilt. Wil je een paard tekenen in 5 min. met koffie, dan kan dan. Met potlood, met pen, met Photoshop.. OneMotion is een handig programma'tje, waar je erg leuk mee kan tekenen, een soort erg versimpelde versie van het brush-deel van Photoshop. Het is dus prima als je hier graag mee werkt, maar neem de regels en het idee van dit topic in acht. :)

Feedback mag gegeven worden, maar het hoeft niet. Als je zelf graag feedback op je tekening wilt kan je daarom vragen. In de eerste instantie leer je door jezelf telkens te verbeteren als je meerdere 5 minutentekeningen maakt (dat gaat eigenlijk automatisch, die vooruitgang, al doende leert men) maar als je bijv. ergens vastloopt of gewoon graag tips wil dan is dat natuurlijk geen probleem.

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:47

leuk thema en toppie dat je dat er nog op het laatst bijzet fiffil.
hmm, mag het dan ook het paardenras uit dat land. ?

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:25

Leuk thema!

Een wat serieuzere poging om een realistisch paard neer te zetten in 5 minuten:
Afbeelding
Ijslander in mistig landschap.
Had wat moeite met de manen, en dan binnen 5 minuten ook nog die priegelbenen.. aah! Ik weiger overigens een gum te gebruiken bij de snelle schetsen, dus probeer iedere fout weer weg te werken, maar daar slaag ik nog niet echt in :')

En omdat ik ze zo leuk vind, ook nog twee cartoons (samen 5 minuten), soort van stereotypering ;)
Afbeelding
Een sportpaard in zijn "natuurlijke omgeving" en een Fries op een terp, aangezien Friesland natuurlijk alleen maar bestaat uit terpen 8-) En verder water, zo ver je kan kijken.

Edit: sh*t, die fries en dat sportpaard komen natuurlijk gewoon uit Nederland..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:49

Ik vind de schetsen van Vagolijntje het mooist +:)+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:00

Ja tuurlijk drafbalk, bijv. zebra's in Afrika, Mustangs in Amerika etc. etc.

@ Snadrem: Nederlandse paarden, geeft toch niet. ;)

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:16

Fiffill schreef:
Het nieuwe thema voor deze week is

Verre streken [paarden uit andere landen in hun natuurlijke omgeving]

Fiffill schreef:
De opdracht is teken een paard in 5 minuten. Het werkje afraffelen in 3 minuten slaat dus nergens op, heeft niks met de opdracht te maken. Ik zie hier steeds vaker werkjes voorbij komen die of snelsnel zijn gemaakt en meer om het idee gaan dan om het tekenen. Of er zijn juist tekeningen die (veel te) uitgebreid zijn, met hele achtergronden etc; allemaal prima, maar dat is niet de intentie van dit topic. Het is een paard in 5 minuten, niet nog een boom en een weiland en een stal etc.

Leuk thema, maar een beetje tegenstrijdig vind ik..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:22

Een paar bergen zijn simpel te maken, paar lijntjes, het hoeft geen heel schilderij te worden dat is het meer. ;) Bijv. als het niet nodig is hoeft er geen achtergrond bij -in dit geval niet zo bij dit thema van toepassing, dat is waar.

Weet niet meer wie dit thema heeft bedacht, stond ergens hier in het topic, vond het wel leuk.
Overigens als iemand suggesties heeft voor een thema hoor ik het graag, het overgrote deel verzin ik nu steeds zelf maar het wordt steeds lastiger. :=

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:52

Goeie tekeningen, Snadrem! +:)+ Zowel je realistische als je cartoons :))

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:09

Mijn poging tot een wilde Camarque pony in de natuur:
Precies 5 minuten :D

Afbeelding

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:13

Leuk Snadrem, mooi opgebouwd. :) De manen zien er goed uit hoor, ik kijk alleen een beetje raar tegen die lijnen aan die horizontaal in de voorbenenbenen zitten.

Rachelle_12: Prima werkje, het hoofdje is alleen wel erg klein. Ook zijn de voorbeentjes wel erg dun en lopen de achterbenen ook erg dun uit. Misschien iets om de volgende keer aan te denken. :)

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:23

Evelijn_ schreef:
Leuk Snadrem, mooi opgebouwd. :) De manen zien er goed uit hoor, ik kijk alleen een beetje raar tegen die lijnen aan die horizontaal in de voorbenenbenen zitten.

Rachelle_12: Prima werkje, het hoofdje is alleen wel erg klein. Ook zijn de voorbeentjes wel erg dun en lopen de achterbenen ook erg dun uit. Misschien iets om de volgende keer aan te denken. :)

Klopt, ik zal er de volgende keer aan denken ;)
Bedankt voor de tips! :)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:54

Prezwalski in zijn semi-natuurlijke omgeving
Afbeelding
Damn, die 5 minuten waren kort dit keer :') Is wel te zien aan de auto en de bestuurder _O-

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:56

@Snadrem: _O- Jij bent echt goed!!

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:58

een mustang, lekker voorspel baar :P ( ik wil graag tips en krietiek :)) )
Afbeelding

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:59

Snadrem mooi getekend!!!!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 20:06

De laatste voor nu 8-)

Een Paso Fino met het bijbehorende "... is 'ie nou kreupel? -O- " loopje*
Afbeelding
Handig, oog was mislukt maar toen heb ik er gewoon een Zuid-Amerikaan met strohoed en zonnebril van gemaakt :7

* vroeg mijn moeder toen ze er voor het eerst een zag

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 20:07

L_bonsai_L schreef:
http://i39.tinypic.com/2uj1t8o.jpg

Leuke tekening! Niet helemaal in verhouding, en die bomen kunnen natuurlijk beter, maar met die dikke billen en dat typische hoofd is het toch wel echt een mustang ;)

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 20:09

Snadrem schreef:
L_bonsai_L schreef:
http://i39.tinypic.com/2uj1t8o.jpg

Leuke tekening! Niet helemaal in verhouding, en die bomen kunnen natuurlijk beter, maar met die dikke billen en dat typische hoofd is het toch wel echt een mustang ;)

dankje
ja, voor de bomen enzo had ik ongeveer 10sec :P dus dat was ff een beetje afgeraffeld