[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 10:45

Zo ik zal ook weer eens een stuk taxeren...geen idee meer waar ik toen gebleven ben maar zal 10 pagina s terug taxeren

Pag 63:
Sprietlover: Contrast is mooi, de lippen lijken wat groot en het linkeroog lijkt wat raar, beetje scheel ofzo en is niet op gelijke hoogte met het andere oog. €15

Ietjelover: leuke papagaai, leuk als verassing voor iemand maar zou er nog niets voor vragen

Floran: leuke compositie, mooi contrast en de verhoudingen lijken ook juist. €35

Chanelle14: probeer wat meer op de verhoudingen te letten, het lijk tnu net een bodybuilder met konijnen oren, maar je bent op de goede weg ;) €5

Ietjelover: hij is erg plat en er missen heel wat schaduwen e.d. zou er nog niets voor vragen

Pag 64
Horseydude: je hebt een aparte stijl waar je van moet houden, de mijne is het niet, sorry €10

Pag 65:

assenpoetster: mijn eerste indruk is goed, verhoudingen zitten goed al lijken de oogjes miss wat groot, wel mis ik nog wat schaduwen bij de manen waardoor vooral de voorpluk nogal plat lijkt. €20

sammyvriend: leuke uitstraling, mooi kleurgebruik alleen kijk ik wel wat raar tegen het donkere gedeelte aan, of ik het nu wle mooi vind of niet weet ik niet, verhoudingen zijn prima.
netjes neergezet €35

Babico3: een grappige tekeking, verhoudingen lijken niet helemaal te kloppen, mis er ook wat diepte in €10

pag 66

horsydude: nog niet af dus valt nog weinig te taxeren

sprietlover: hij is wle sprekend alleen de verhoudingen kloppen her en der niet helemaal, rechter oogje staat wat raar €15

_bitje_ je bent goed op weg, vind hem nog een beetje rommelig, de buitenlijnen te hard en de invulling te saai, probeer er wat meer contrast in te krijgen € 5

Prioika: de hals erg mooi gedaan, het hoofd is op zich qua verhoudingen ook goed alleen de oren staan wat raar. ik vind hem redelijk realistisch alleen probeer dan het hoofdstel ook realistisch te krijgen , nu steekt het wat af van je tekening. € 17,50

SIEMxFUNNY: ik vin het contrast mooi, alleen de verhoudingen zijn niet juist. ik krijg er een paashaas gevoel bij :o maar verder super gedaan! € 20

Chanelle14: ik had voor een ander kleur papier gekozen, nu is het allemaal wat doner en saai. de afsnijding vind ik ook wat minder. €15

_san87_
Citaat:
Ik krijg m'n tekeningen niet verkleind via Photobucket, dus ik ben bepaalde werkjes opnieuw aan het uploaden. Maar stel je er absoluut niet te veel van voor hoor Ik ben zo'n type wat aan wal staat

waarom zo negatief? ik vind je tekening super! heb er eigenlijk gene op of aanmerkingen over €50

pag 68:
TE5 een leuk vrolijk plaatje, lekker gekleurd, alleen de paardjes vin dik niet zo, ik had er dan voor gekozen om ze echt helemaal zwart te maken. commentaar had je zelf al gegeven € 5

_bitje_ ik vind hem een beetje slordig, net of er een gals water over is gevallen...de verhoudingen kloppen ook niet helemaal, probeer het volgende keer wat minder waterig af te werken en je bent al een heel eind op weg, zou hier nog niets voor vragen

pag 69

horsydude, wat een vrolijk plaat van goofy, jammer dat de binnekant van de mond een kleur is , je had de tong wat donkerder kunnen doen en de keel nog donkerder, dan had je wat meer diepte gehad.
€15

pag 70

Mylittlejoy: super!!! de eerste is een erg sfeervol plaatje!
pony springt eruit. heb ook even in je deviantart gespiekt je bent goed bezig!! erg mooi € 125

de 2e is ook erg sfeervol, bij het voorste opgetilde been vin dik de hoef ene beetje raar en bij de achterste been is het alsof hij een verdikte kogel heeft maar dan ben ik wle aan het zeuren hoor ;) . gewoon een super werkje! ook €125

pag 71

Quebelle de verhoudingen kloppen niet helemaal, de oren staan er raar op en de hals is wat iel. probeer nog wat meer met schaduwen te werken. €5

_bitje_ voor beide tekeningen geldt, de verhoudingen kloppen helemaal niet, vind ze beide slorig en krasserig afgewerkt, als je verhoudingen wilt oefenen kan een raster in het begin handig zijn ;) zou hier nog niets voor vragen

Quebelle: ook hier mist behoorlijk wat contrast en schaduw, ga vooral door met veel oefenen! hier nog niets voor vragen

Quebelle je bongo is netjes voor zover ik kan zien, foto is nogal klein €10

Sprietlover: ik vind hem best netjes! de manen mogen nog wat realistischer, ze zijn nu nogal plat invergelijking met de rest, het buitenste oog klopt ook niet helemaal, goed op weg! € 15

Floran: wat een mooie tekening!! netjes neergezet €40

Kallipooh: fleurige plaat, oren zijn wat puntig. oog is mooi g elukt maar verder mis ik wel wat diepte € 10

pag 72:

Oliebeer: vind hem wel wat slordig, vooral de manen, je hebt haarde en zachte lijnen dor elkaar gebruik maar in dit geval is dit niet zo mooi uitgewerkt, neusje is wel mooi €15

_karlijn_ wat een vrolijk zelfportret! vind de mondhoeken wel wat raar of misschien de mond wat te licht? €35

je 2e is ook mooi, het oog misschien wat te groot en het bit is wat mij betrefd wat te onopvallend, de manen vind ik wat plat in vergelijking met de rest. € 35

_bitje_ het lint heb je mooi gedaan! daaron tegen vanlt het hoofdje dan weer weg omdat daar weinig contrast in zit. probeer het hoofd ook eens in te kleuren zoals je bij het lint gedaan hebtmaar dan wel wat lichter natuurlijk. goed op weg €15

Carlijnnn
1e volijk schilderij van een danseres! leuk neergezet zonder veel details, €40

2e de toekan is ook felurig schilderij geworden, misschien had hij van mij wat realistischer gemogen € 30

3e kan het niet goed zien doordat ie gedraaid is maar de verhoudingen lijken me niet helemaal juist, het hoofd vind ik wel mooi ingevuld maar de manen wat plat. € 10

tryntsje, ik mis nog wat diepte in het hoofd en de hals, de manen heb je wel mooi neergezet! de voorpluk steekt weer iets af, jammer ook dat hij zo dicht tegen de kant staat en niet meer is gecentreerd, €15

zo poeh ben weer bij geloof ik!

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:32

Zal ook mijn laatste 3 werkjes eens plaatsen :-)

Allemaal digitaal, op een formaat van 20x30 cm (max uitvergroting afdrukken 50x75 cm!)

als eerst een portretje van een tinker
Afbeelding

het paardje van Smeetsjouw ;-)
Afbeelding

en nog een paardje uit het aanvraag tekentopic
Afbeelding

ietjelover

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:59

whouw 100 per stuk!? doe je dit met behulp van een tekentablet? echt geweldig

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 12:19

Ik ga ook eens taxeren, dan mag ik ook werken plaatsen :D

Pagina 71

Quebelle
Mooi begin, alleen kloppen de verhoudingen niet heel erg. Ook zou er meer contrast in mogen. Misschien kun je er meer een paardenoog van maken, nu lijkt het meer een mensenoog. ;)
:$ 10,-

_Bitje_
1) Ook een mooi begin, maar bij jou kloppen ook de verhoudingen niet helemaal. Misschien kun je je tekening eens op z'n kop houden? Als je hem rechtop houd, corrigeren je hersens automatisch de foutjes. Als je hem opsekop houd, zie je eerder fouten in de verhoudingen en kun je dat verbeteren. Da's een tip voor iedereen trouwens :D Contrast mag wat meer omhoog, hoofdstel ligt wel mooi óp het paard!
:$ Nog niks, sorry. Blijf oefenen, het komt vanzelf!

2) Verhoudingen van de moeder kloppen, maar ook hier mag het contrast veel hoger! :)
:$ Zie 1 :D

3) Hetzelfde als 1, alleen is het contrast hier beter. :)
:$ Zie 1 :D

Quebelle
Contrast wordt steeds beter! Misschien kun je de volgende keer een grotere foto plaatsen, dan kunnen wij het beter zien ;)

Quebelle
Mooi! Ik weet niet welk formaat het is, maar :$ 15?

sprietlover
Je wordt steeds beter! Alleen mag het contrast nóg meer omhoog, maar je gaat écht de goede kant op!
:$ 20,-

Floran
Héél mooi! Niks op aan te merken, ik heb geen verstand van foto's ;)
:$ 40,-

kallipooh
Mooi gedaan! Mooi kleurgebruik, alleen jammer van de 'kale' plek onder het oog.
:$ 30,-

Mijn vader wil nu op de pc, dus ik ga zo verder :)

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 13:40

Pagina 72

Oliebeer
Ik vind hem héél gaaf! Helemaal mijnstijl :j Wat ik dan weer zonde vind, is dta je het ratser nog een beetje door de pastel heen ziet. Probeer ook je papier schoon te houden. ;) Je ziet nu een paar vlekken. :)
:$ Toch zeker wel 35,- :j

_Karlijn_
Hihi, wat een geinig kindje :D Weinig op aan te merken, leuk gedaan! :)
:$ 30,-

Ook mooi :) Alleen jammer dat de hals zo kort ophoud, dat doet je tekening geen goed vind ik :n Ook het oog vind ik wat te licht. Da's mijn mening hè ;)
:$ Toch nog 35,-

_Bitje_
Prachtig begin, alleen hij lijkt nog niet af. Ik denk dat als je meer diepte en contrast toevoegd, zoals in de rozet, je een prachttekening hebt :D
:$ Maak eerst die tekening maar eens af ~~}>

Carlijnnn
Ik vind het rokje héél mooi! De rest van het lijf lijkt nog een beetje plat. Voor de eerste keer acryl vind ik 'm geslaagd! :)

Bij deze mis ik nog wat meer kleur, vooral het lijfje is nog een beetje eentonig. Wel een goed begin!

*nekkramp* :D
Ik vind 'm apart, wel leuk. Beetje abstract. :)
:$ 15,-

trynstje
Mooi portretje hoor! :j Alleen mis ik nog wat diepte in de hals. En de voorpluk, is minder mooi dan de rest van de manen, maar zeker niet lelijk!
:$ 15,-

Pagina 73

TinkerTom
Wil jij even normaal doen en niet zo mooi tekenen? >;)
Een héél klein puntje van kritiek: misschien een lichtpuntje in het oog? dat is het enige wat ik nog vind missen ;)
:$ 150,-

Deze spreekt mij niet zo aan, kwestie van smaak ;) Toch vind ik 'm niet lelijk! Ik weet niet waarom. :\
:$ 100,-

Moeilijke houding om te tekenen lijkt mij, maar zeer geslaagd!
:$ 175,-

Zo, klaar :D Volgensmij mag ik nu wel een werkje van mij plaatsen? :)

Tinker Rohan van Caira, uit het wie wil mijn paard tekenen topic :)

Afbeelding
- Houtskool
- +/- A4
- +/- 3 uur werk.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 14:30

Dank je xdonja 8-)

Jouwe had ik al van commentaar voorizen geloof ik in het topic, ik vind hem erg sprekend, misschien nog iets te krasserig ingevuld en de manen zijn nog wat slordig en plat. €30

marique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 19:31

Die van Xdonja..
Ik vind m mooi getekend.. Ik heb ook echt nog geen verstand van prijzen etc. ik ben pas net begonnen.
Als ik een gok zou wagen XDonja zou ik rond de 75,- zeggen.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 19:49

xdonja: Mooi mmaar iets te krasserig probeer iets meer diepte in de manen te krijgen zoals tt al zei. Ong 25,-
( je moet eens kijken bij de ander foto's wat mensen daar getaxeerd hebben leer je veel van!)

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 13:18

@_Karlijn_: eerste: verhoudingen kloppen volgens mij niet helemaal waardoor het meisje een rare grimas krijgt, maar het is wel mooi gedetailleerd en duidelijk tijd in gestopt: 25 euro
Tweede: wederom de verhoudingen, maar wel ontzettend mooi kleurgebruik. Ik denk dat de witte stukken wat te fel zijn vanwege een foto met flits? Maar ook weer mooi gedetailleerd, 40 euro. (ik vind het wel jammer van de tekst aan de rechterkant, deze leidt nogal af, ik zou die persoonlijk wat netter/strakker op hebben gezet op een andere plek)

@_Bitje_: Je mag wat meer met schaduwen werken ipv lijnen, dit zal meer diepte geven. 15 euro.

@Carlijnnn:
balletdanseres: vind vooral de achtergrond heel mooi en de rok, het bovenlijf vind ik een beetje plat ogen, 60 euro
toekan: hij mist diepte en ik vind de achtergrond te ‘random’ zeg maar, alsof je de bedoeling had van het eerste schilderij, maar het niet uit de verf is gekomen. 20 euro
Haflinger: het oog is wat te groot en mist leven, maar het is wel een mooie aquarel, mooi kleurverloop, 25 euro (uitgaande van een formaat van a4)

@tryntsje: ik zie weinig details, maar dat heeft wel weer iets, 30 euro

@Tinkertom; 1; heerlijk werk, de vacht lijkt net echt: 180 euro
2: hij spreekt mij niet zo aan, maar technisch gezien ziet hij er goed uit, dr is iets met de achtergrond en grond wat me stoort, maar kan niet zeggen wat, 120euro
3; ook ontzettend mooi gedetailleerd, ik vind het alleen jammer dat hij in de lucht zweeft, ik heb steeds het idee dat hij omdondert := 120 euro

@xDonja: Ziet er heel goed uit, verhoudingen kloppen nog niet helemaal (oortjes zijn veel te klein), aansluiting van de hals op de borst loopt niet mooi. Probeer te tekenen met schaduwen en niet met lijnen, je lijnen komen nu te hard over. 40 euro

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:24

wow bedankt voor je taxatie Dowski!!
over je 2e commentaar kan ik wel begrijpen, wist eigenlijk niet zo goed wat te doen met de achtergrond, tot nog toe had ik eigenlijk alleen maar portretjes gedaan, de eerste tekening is dus niet zo spectaculair omdat ik eerst meer wilde oefenen op de anatomie, vandaar een standaard houding.
en bij de 3e heb je idd gelijk, nu ik hem zo terug zie is het idd net een zwevend paard := maar ook weer een oefening op een heel paard in een andere houding.
Nu ben ik een stapje verder aan het werk en een paard op het strand en het bevalt me wel, of hij helemaal wordt zoals ik wil merken we wel als ie af is :D

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:38

Laatst bijgewerkt door Lontje op 10-07-09 23:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto in link gezet.

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 18:02

Foto hoeft hier niet in het topic ;)

Carrlijnn: Leuke dingen maak je! Nog even dooroefenen op diepte werking en high en lowlights.
Jurk van de danseres is prachtig bv, maar er zit totaal geen diepte in het lijf van de danseres
zelfde voor de toekan, ik kan geen veertje of structuurtje ontdekken terwijl hij die zeker wel heeft!

tryntjse: Mooie zachte stijl, maar naar mijn idee nog niet af. Mocht je hem nog afmaken E 60,-

Tinkertom: Prachtige werken, die van Smeetjoew vind ik weer wat buiten de boot vallen door het gemergede effect.
Terwijl van jou stijl de structuur juist zo mooi is! E200,-

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 17:01

Tinkertom: 1e €100,- 2e €90,- 3e €100,-

xDonja: €25,-

Nu de mijne . :)
Is met een gewoon HB potlood gedaan. ;)
Afbeelding

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 17:52

super mooi neusje! probeer nog iets meer aan het oog te werken. Nu lijkt het een beetje een mensen oog. In sommige delen zit wel diepte in andere weer minder. :$ 7,50

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 18:30

ietjelover schreef:
super mooi neusje! probeer nog iets meer aan het oog te werken. Nu lijkt het een beetje een mensen oog. In sommige delen zit wel diepte in andere weer minder. :$ 7,50

Bedankt! :)
Klopt idd vind ik zelf nog steeds, ( was hiervoor erger doordat er geen pupil in zat) maar komt denk wel grotendeels door de vorm! ;)
Dat moet ik idd boller tekenen dan in de lengte ! ;)

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 18:30

xkimmx je gaat goed! mond klopt niet helemaal en je mist een stukje van het bit, het oog vind ik juist netjes €15

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 18:31

Dankje tinkertom. Stukje van het bit zit er wel op de tekening maar heb ik een beetje licht getekend in verhouding met de rest. :o En oog vind ik juist minder, maar bedankt! :D

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 18:59

ik vind ook juist het oogje heel mooi, de rest van de tekening is helaas wat plat, je probeert al wel met schaduwen te werken, vooral in het gezicht zie je dit terug, maar bij de rest van de tekening is dit nog niet te zien, je tekent het paard nog teveel in lijnen.
15 euro

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 00:49

Heb er ook nog eentje, heb lang zitten stoeien op het strand maar uiteindelijk toch tevreden

Digitaal 20 x 30 cm
Afbeelding

RosijnenMix_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 14:21

@TT: Zeer mooi, niks op te zeggen . Voor alle 3 ; :$ 50
@xDonja : Goed gelukt ! :$ 20
@ xkimmx : De onderkant van de neus is wat raar maar verder niet echt iets mis mee :$ 17.50
@ TT :Mooi, maar de achterbenen vind ik wat raar, ze komen een soort van 'samen' aan de hoef. :$ 20

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 16:06

Pg 72
Oliebeer: de schetserige stijl heeft wel iets, en het is lastig om het niet slordig te laten lijken. €20
__Karlijn__: ik ga ervan uit dat het formaat A4 is ;) Bij het meisje heb je een foutje in verhoudingen gemaakt, denk ik, want er klopt iets niet aan: €15. Bij het paard stoort het lichte oog mij, maar verder wel een net portret. €20
_bitje_: probeer je tekening wat meer op te vullen, zodat je geen witte vlakken krijgt. Probeer inderdaad wat meer uit met schaduwen :j
Carlijnn: voor de acrylwerkjes €25/stuk, ze zijn erg vrolijk! Voor het aquarelwerkje €10
Tryntsje: Er kunnen meer kleuren gebruikt worden, maar verder wel mooi. €15

Pg 73
TinkerTom: prachtige werkjes :j voor elk werkje €100
xDonja: aansprekend plaatje, maar net niet zacht genoeg ingekleurd. €15
xkimmx: Nu oogt het nog erg plat, omdat je geen gebruik hebt gemaakt van schaduwen/highlights. €5
TinkerTom: mooi werkje, €75

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 16:11

wat bedoelen jullie eigelijk met highlights?

TT echt heel mooi ! :$ 100,-

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:20

Ietjelover, graag alle specifieke vragen via pb. :) Eventueel kun je ook een topic openen over 'highlights', maar met een beetje Google'en kom je er waarschijnlijk ook al achter.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 20:04

Ik heb ook nog wat taxaties:

Pagina 71:

Sprietlover: Leuk neergezet, fijne aandachtige blik in de ogen van het paard, mooie structuur, alleen de neus lijkt afgeraffeld. Voor nu, zo'n 15 euro

Floran: Mooi gemaakt! Ik weet zelf hoe moeilijk het is technisch te tekenen, voor mij is dat moeilijk tenminste... Zelf zou ik hem niet willen, maar ik denk dat de fan er toch wel 20 euro voor wil neerleggen. Denk ik...

Kalipooh: Leuk kleurgebruik, dat is het eerste wat opvalt. Je durft te werken met kleur. Nu is het wel jammer dat je niet met schaduwen werkt, het hele paard lijkt wat platjes, bij het oog heb je wel een poging gedaan, jammer dat je dat niet hebt doorgezet. Ik zou er nog geen geld voor geven, persoonlijk.

Oliebeer: Leuke stijl, sprekend portret. Errug jammer van die lelijke vlekken en het overmaat aan vegen in het krijt. 20 euro lijkt me redelijk.

Karlijn: De verhoudingen zijn niet goed. Wel heb je heel mooi met contrast gewerkt. Ik zou niet weten wat het waard moet zijn, 15 euro?

Wat betreft het paard, veel beter. Leuke stijl, lekker veel kleur. 35 euro

_Bitje_: Hij is heel vlak, er zit geen diepte in, geen schaduw, het is gewoon een plat paardje. Ik zou er nog niks voor geven.

Ik ga van de week wel verder, eerst de HP special kijken ;)

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 22:25

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt