[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 08:58

Mooie fjord :j
Ik trek ook naar de hals inderdaad denk dat je dat kijk punt ook kan verleggen door meer highlights in het hoofdstel te maken :)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 09:21

Heel gaaf Tallie!

Dank je Seven, Ik oefen al een poos met kleur ook. :j Super strak je plank, :wow: heel mooi. Mooi begin van je koe.

Mooi Napie hoe je de detail vervaagd richting de billen., de lijn van de bil zou je, als je wil, nog ietsje kunnen vervagen voor een groter scherpte onscherpte effect. Onder het oog is de vacht wat gladder maar wel zo dichtbij als de hals, misschien daar, en op de kaak, nog wat vachtstructuur aanbrengen?

Dankjewel anniekow! Leuk om te horen. :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:41

Dank je jis
Was nog niet simpel het strak te houden met branden zaten harde en heel zachte stukken tussen dus was heel erg uitkijken dat ik niet uitschoot :D

Deze heeft nu laagje twee dus die kan ik al wel showen. Is voor mn eigen merrie dr stal :D
Afbeelding

En met een euro om te zien hoe klein het portret is :D
Afbeelding

eva1969

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 13:09

Knap hoor dat je dat op dat formaat voor elkaar krijgt! Mooi bordje!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 14:37

Dank je eva
Ze is nog niet klaar maar ze begint nu tenminste te lijken het was eerst een oranje rode vlek :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 14:47

Napie schreef:
Al even niet meer actief geweest. Met de mooie dagen vooral in de tuin gehangen en het tekenen lukt mij buiten niet. Ook even geen inspiratie. Twijfel tussen portret of toch dier. Ik vind dieren toch wel erg leuk. Ik zie hier ook zulke leuke dieren voorbij komen. De ezel en alpaca vind ik zo mooi. Ik haal echt jouw techniek eruit.
De vlinder komen ook mooi uit op de donkere achtergrond.
Ik ben benieuwd naar de Haflinger. Best een lang projectje geloof ik maar dan heb je ook wat. Wouw.
Vogeltjes zijn ook prachtig. Mooi die reflectie en dan ook een mooie klassieke stijl.
Ik zie ook een fjord in wording. Ben benieuwd.

Mijn eigen dieren heb ik nu allemaal gedaan in pastel. Daarom wist ik even niet wat ik wou doen. Een fjord vind ik zo leuk door de kleur en de grijze neus. Dus aan mijn staleigenaar een foto gevraagd van haar fjord. Voor het eerst ook softpastels gebruikt. Ik ben erg tevreden met het resultaat
[ [url=m/9Z4Zkn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Goh, die is echt heel mooi zeg! De manen zijn echt fantastisch gelukt. Om het geheel wat recht te trekken, zou je wat meer detail in het hoofd kunnen stoppen, de focus ligt nu wat meer op de hals, ook omdat deze in het midden van het papier ligt. Aan jou om de aandacht naar links te trekken :D.

@Seven, lekker bezig! Ik houd van koeien, benieuwd naar je resultaat. Mooi bordje ook <3.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 15:32

Dank je San
Doot al het mini werk wou ik ook wat griter werken en deze plank stond al weken in de ze kleur niets te doen
Dus niets geschets maar gewoon begonnen met deze shet hengst

Ik wil hem wat ouder laten kwa kleur achtergrond ga ik nog veranderen moet alleen even kijken wat voor scene ik daar voor wil gebruiken :D

Wel heel lekker wat los werken zonder schets of guidelines <3
Afbeelding

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 17:55

Ohhhhhhh!! Dat kleine schimmeltje! <3

Bordje ook mooi! Lijkt mij best priegelen!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 18:18

Lekkere dikke billen :9. De achtergrond vind ik heel gaaf van kleur!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 19:23

Word een zwarte roan :D
Ik wil kwa achtergrond iets heel anders maken meer schetland island zeg maar :)
Heb ideeën nu nog uitwerken :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 09:40

Ukkie heeft een eerste achtergrond opzet gekregen
Afbeelding.

Lekker glanzend :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 14:48

En wat verder met de koe
Afbeelding

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 16:30

Ach wat een lobbes, superleuk. Achtergrondkleur vind ik ook mooi

Edit: heel je shet gemist! Benieuwd hoe die wordt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 16:46

Seven schreef:
En wat verder met de koe
[ [url=m/3a17Gn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo leuk deze <3! Benieuwd naar de shet, ook :j.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 17:03

Mooi is die koe he, ze heeft echt zo'n lekkere ontspannen blik <3
Ik zit even tegen de neus aan te hikken lijkt me zo lastig :=
Dus als ik me dapper voel ga ik daar voor zitten :D

Dankje eva de achtergrond heb ik erg over getwijfeld, deze heb ik met pan pastels gemaakt echt heerlijk spul vind ik :j

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 17:27

Zit een koeienoog zo hoog in de kop? Voor mijn gevoel zou-ie lager dan het oor en ook nog iets meer richting de neus moeten...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 17:41

Ja, koeienogen zitten best wel hoog in de kop, ongeveer gelijk aan de oorhoogte.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 21:07

Afbeelding

Tussen de bedrijven door een werk gemaakt voor de maandelijkse Paard Verzameld challenge *\o/*.

Referentiefoto van L. Lottsfeldt <3.

Inner Circle - Gemixte media: aquarel, kleurpotlood en gouden gelpen op acrylpapier :D.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 00:06

lisette, mooie fjord je hebt al goede tips gekregen dus deze nogmaals herhalen ga ik niet doen :)

jis, veel ruimte is mooier... mijn idee: dan volg je de blik van het middelste vogeltje die naar beneden lijkt te kijken ;)

tallie; leuk gedaan hoor

seven, jij bent echt van alle markten thuis, pyrografie is ook pachtig. En die koe -> <3
Die shet wordt ook erg leuk, en die naambord zo klein en toch zo herkenbaar _/-\o_

Napie, die fjord is ook er mooi en zo gedetailleerd. Persoonlijk had ik in de kijkrichting meer ruimte overgehouden dan komt het hoofd ook meer naar het midden van het papier, maar da's mijn mening he ;)

San, die is ook echt prachtig, geen woorden voor.

en het spoedopdrachtje is ook klaar
30x40cm (A3) pastel op pastelcard van Sennelier
voorbeeldfoto was niet erg duidelijk (niet erg veel/quasi geen details zichtbaar en kleine foto) en hond werd geknuffeld door een baasje dus moest beetje improviseren voor het linkeroor en vacht links + onder de hals waar de arm van dat baasje was.
Maar al bij al vind ik het resultaat zeker geslaagd :)
Opdrachtgever had hem al gezien bij een tussenstap en was al heel tevreden. (had het meegenomen naar mijn werk haha kreeg veel bekijks van collega's en weer extra opdrachten en/of geïnteresseerden die een visitekaartje meegenomen hebben)
Afbeelding

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 08:07

Bijzonder zo die ronde uitsnede San.

Ik vind de vacht mooi gelukt Art_ificious maar de bek lijkt niet te kloppen en dat leidt mij af, hij lijkt wat scheef. Dat vind ik jammer want de rest is heel mooi.

Edit, ik denk dat het komt omdat op je foto de hond geknuffeld wordt, dan worden ze natuurlijk een soort van in elkaar gedrukt.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 08:18

Mooi san zo dat rondje

Ik ben self ook iets aan het uitwerken als schets met een hart en paarden, leuk om te zien hoe mooi dit ronde uit heeft gepakt :j
En je goud is zoals altijd een mooie toevoeging

Art
Mooie teruglees actie, bedankt voor je feedback en compliment

Jou hond is heel mooi gelukt kwa vacht en kleuren daarin veel diepte en warmte. De wollige vacht is er gelijk herkenbaar in :j , maar ik ga verder met eva mee. De hond is niet kloppend kwa anatomie en doet mij aan zo'n ballon met zand denken waar kinderen mee spelen door die in bredere gezichten te trekken/duwen. :o Het gezicht is bij de mond uitgerekt naar buiten en tevens loopt de gehele midden lijn van tussen de ogen naar de tong in een lichte curve naar (voor de kijker) links.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 08:30

Bedankt voor de reacties op Inner Circle :D. Wat een leuk werk om te maken, was het. Ik probeer bij de challenges altijd wat te experimenteren met materiaal.

Ik ga met Eva en Seven mee, Art_Ificious. Anatomisch klopt de hond geeoon niet en dat is erg jammer. De vacht heb je echt mooi neergezet, maar het hoofd doet echt afbreuk aan de tekening, pardon my French, maar het lijkt alsof ie een waterhoofd/down syndroom heeft :o.

Een advies; probeer echt alleen met goede referentiefoto's te werken. Een foto die anatomisch klopt, tenzij je echt zo bedreven bent met schetsen dat je zelf oneffenheden weg kunt werken. Maar dan nog. Vraag om echt goede foto's. Je werk is je visitekaartje.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 14:41

Mooie projecten weer, leuk om te zien hoe iedereen weer zijn eigen manier in uitwerking heeft.

Mn uiltje is klaar inmiddels. Weer een leerproces. Vind hem zelf te dik uitgevoerd, volgende ga ik een stuk lichter opzetten, kijken wat daar de uitwerking van is. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 15:54

Mooi hoor! Ik vind die intense blik die uilen hebben altijd zo gaaf :D.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 16:42

Uilen zijn cool!
Net als alpacas trouwens, en daar was ik vandaag. Op alpacafarm Vorstenbosch, echt supergaaf. De kleinste was vijf dagen oud <3
Note to San: de ogen van alpacas zijn helemaal zwart met alleen aan de uiterste buitenrand een klein beetje kleur. Vandaar dat jij het een zwart gat vond, dat was t ook