[ART] Bullet Journal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 11:28

Laulitz schreef:
Wauwie super leuk allemaal weer! Jullie hebben april in het groen, ik heb net maart in het groen gedaan. Beetje spijt dat ik niet maart blauw en april groen heb gedaan :+

@borstnoot: mag ik vragen hoe jou habit tracker werkt?

Haha! Ja natuurlijk, ik heb hem eigenlijk nog nergens langs zien komen, maar ie is snel getekend en ziet er ingevuld wel leuk uit.

Eigenlijk is het heel simpel: ik mag een bolletje inkleuren als ik het gedaan heb die dag. (BJ, naar m’n paard gegaan (Evy a.k.a Eef), aan school gewerkt, gefotografeerd, en op m’n calorieen gelet)

Zo ziet die van maart er nu uit (ik ben pas halverwege maart begonnen met m’n bj, vandaar de streepjes bovenaan.

Afbeelding

Laulitz

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 12:01

Oh super leuk en origineel! Zoiets had ik nog niet eerder gezien :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 16:06

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 16:35

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 16:56

Ja ik baalde echt zo sterk dat ik hem niet meer kon vinden want ik wil hem kopen :') ze staan alvast in de winkelwagen :D dan raak ik ze niet meer kwijt

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 21:19

Wauwie die is idd super mooi!

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 00:14

Afbeelding
Afbeelding

Mijn eerste 2 pagina’s in progress!
Vind het erg leuk om te doen, moeilijk om te stoppen! Maar vind het ook moeilijk om te beslissen wanneer een pagina “af” is.

Afbeelding

Oh en mijn custom-made kaft! Met een pootafdrukje van mijn hond en kat! Ik probeer er maar niet te veel bij stil te staan dat mijn naam scheef is gegaan..... haha

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 14:35

Ik vind het juist wel iets hebben!

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 20:53

Ik ben wel benieuwd wat jullie doen als je BJ vol is. Schrijven jullie veel over in je nieuwe BJ of dat niet? En redden jullie het een heel jaar of zijn jullie sneller vol?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 21:09

Mijne zijn in minder dan een jaar vol, en omdat ik geen zin heb om steeds pagina's overnieuw te maken, ben ik begonnen met een boekje met ringband zodat ik de waardevolle pagina's er gewoon in kan laten (luiheid, I know). Dingen als collecties kan ik dan gewoon behouden, en minder boeiende pagina's zoals het agenda deel, notities, gebruikte trackers en andere dingen die niet meer relevant zijn kunnen er uit zodra ik de ruimte nodig heb.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-18 21:19

Ik kan niet wachten tot mijn LT vol is.. wil heel graag een a6 formaat ipv a5 haha. merk dat ik hem nooit meeneem, en dat zou ik eigenlijk wel graag willen.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 21:56

Met mijn LT doe ik al 1,5 jaar en ik doe er nog wel een half jaar mee denk ik.

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 22:00

Daarom heb ik dus het midori/travellers journal /fauxdori systeem!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:59

Vandaag heb ik wat nieuwe ontwerpen gemaakt voor striptekenen, ik ben er nog niet helemaal over uit welke ik wil gebruiken en of ik nog hier en daar dingen ga aanpassen.

Deze spreads dienen als dump plek voor ideeën

Afbeelding

Afbeelding

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 19:38

Waar koop jij je papier, Telpeva? Ik heb ook zo'n ringband gekocht en wilde maandag even langs de boekhandel..

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:25

Het papier hierboven met de dots komt uit een A5 Rhodia Dotpad, let wel op er staat op dat het A5 formaat is maar dat klopt niet, op mijn bovenste foto kan je dat zien. Het papier er achter (dat witte papier tegen de kaft van mijn planner aan) dat is namelijk A5. Het Rhodia papier is 2 cm kleiner aan de bovenkant en een paar mm breder dan gewoon A5.

Ik koop het online, geen winkel bij mij in de buurt heeft dit
https://www.lacouronneducomte.nl/websto ... gKrovD_BwE

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 18:17

Vandaag een divider opgeleukt, nog 5 te gaan
Afbeelding
(ja ik was monthly vergeten, geen zin om hem erbij te zetten nu achteraf)

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 18:33

Hallo! Stille meelezer hier.
Ik wil het graag eens proberen maar weet niet of het iets voor mij zal zijn, daarom zoek ik een goedkoop boekje.
Weet iemand een leuke op aliexpress of een andere goedkope? Ik kan op aliexpress alleen boekjes vinden met streepjes én puntjes in een boekje. Heeft iemand een goede aanrader? :D

Mistdancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 19:18

Weet iemand een niet al te prijzig (10-12 euro is toch echt de max) Bullet Journal die op Bol.com verkrijgbaar is? Het liefst met stippen en zonder drukke kaft ofzo.
Laatst bijgewerkt door Mistdancer op 10-04-18 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 19:18

Heeft de Action ze niet meer? Die zijn een paar euro, met alleen stippen.

Heel mooi Telpeva!

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 19:53

Nee jammer genoeg niet, ze zijn telkens direct uitverkocht en worden inmiddels ook niet meer gevuld.

Mistdancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 20:01

LicentioFide schreef:
Nee jammer genoeg niet, ze zijn telkens direct uitverkocht en worden inmiddels ook niet meer gevuld.

Daarom wil ik ook liever bestellen, aangezien ik dan zekerheid heb en ik anders 10km moet fietsen voor niks :') .

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 20:05

Mistdancer schreef:
Weet iemand een niet al te prijzig (10-12 euro is toch echt de max) Bullet Journal die op Bol.com verkrijgbaar is? Het liefst met stippen en zonder drukke kaft ofzo.

Ik ben zelf enorm fan van de MUS! Laat zich lekker makkelijk openslaan en blijft goed liggen - daarom dat ik ook Journals met harde kaft ontwijk haha. Ik kocht onlangs eentje bij de action, maar moet zeggen dat ik de harde kaft dus inderdaad niet heel prettig vind in gebruik en dan geef ik toch de voorkeur aan mijn MUS. Fijn formaat, er zitten 3 lintjes bij, wat ik erg prettig vind zodat ik snel favoriete spreads/weeklies terug kan vinden tussenin. Er zijn genoeg designs om uit te kiezen wat de kaft betreft en de prijs past wel redelijk binnen jouw budget :) Ook heeft de MUS een brede/liggende variant, die enorm handig is om als (reis)dagboek te gebruiken bv, maar ook als gewone Bullet journal kun je 'm prima gebruiken. O en: vandaag besteld, morgen in huis - da's ook altijd zo fijn haha. Het enige wat misschien storend is voor sommigen is dat de pagina's niet genummerd zijn, maar dat vind ik zelf juist een voordeel want ik vind genummerde pagina's niet handig. Als je herkenbare pagina's wil hebben, die je snel terugvind zou je bv. de pagina zijde met washi tape kunnen beplakken, dat geeft een leuk effect als de journal dicht is ook :)

https://www.bol.com/nl/p/mijn-bullet-jo ... 071824842/

Mistdancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 20:12

HelmerG schreef:
Mistdancer schreef:

Ik ben zelf enorm fan van de MUS! Laat zich lekker makkelijk openslaan en blijft goed liggen - daarom dat ik ook Journals met harde kaft ontwijk haha. Ik kocht onlangs eentje bij de action, maar moet zeggen dat ik de harde kaft dus inderdaad niet heel prettig vind in gebruik en dan geef ik toch de voorkeur aan mijn MUS. Fijn formaat, er zitten 3 lintjes bij, wat ik erg prettig vind zodat ik snel favoriete spreads/weeklies terug kan vinden tussenin. Er zijn genoeg designs om uit te kiezen wat de kaft betreft en de prijs past wel redelijk binnen jouw budget :) Ook heeft de MUS een brede/liggende variant, die enorm handig is om als (reis)dagboek te gebruiken bv, maar ook als gewone Bullet journal kun je 'm prima gebruiken. O en: vandaag besteld, morgen in huis - da's ook altijd zo fijn haha. Het enige wat misschien storend is voor sommigen is dat de pagina's niet genummerd zijn, maar dat vind ik zelf juist een voordeel want ik vind genummerde pagina's niet handig. Als je herkenbare pagina's wil hebben, die je snel terugvind zou je bv. de pagina zijde met washi tape kunnen beplakken, dat geeft een leuk effect als de journal dicht is ook :)

https://www.bol.com/nl/p/mijn-bullet-jo ... 071824842/

Klinkt als iets dat ik zoek. Is het papier ook dik of te dun? (Wil ook met fineliners en waterverf werken) Dankjewel alvast voor de moeite!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 20:15

Mistdancer schreef:
Klinkt als iets dat ik zoek. Is het papier ook dik of te dun? (Wil ook met fineliners en waterverf werken) Dankjewel alvast voor de moeite!

Het papier is vrij dun in vergelijking met andere journals, al is het papier van mijn liggende MUS wel wat dikker en witter ook. Voor waterverf zou hij wel geschikt zijn, mits je het niet te zwaar aanbrengt. Fineliners is heel erg afhankelijk van welke je gebruikt, maar dat geldt voor elke journal ongeacht welk merk. Ik gebruik bv. Pigma Micron fineliners en ik heb wel lichte ghosting hier en daar, maar valt in verhouding heel erg mee. Het drukt dus niet mega door ofzo. Brushpennen e.d. op alcoholbasis drukken wel gegarandeerd door, ongeacht of je een duur merk hebt of een action brushpen.