En die voor vandaag. Nog steeds Toos Inspiratieloos dus maar weer een referentieplaatje, zwart papier en de kleurpotloodjes gepakt. En na het scannen een beetje bijgewerkt met Gimp.
Nachtmerrie
RenskeFrea
Geplaatst: 08-07-15 21:44
Pluizebol, die van vandaag is erg mooi, die plukken manen, en dat oogje is tof. Mooi hoe die zo uit het donker komt. Wat betreft geen inspiratie heb je toch steeds prachtige plaatjes waar je op baseert Die van gister vind ik ook tof. Mooi effect op het kleurtje
Horsielove3, leuk cartoonpaardje
Ik besloot ineens mijn kamer te gaan stofvrij maken na lange tijd. Dus nu zijn mijn boekenkasten leeg, en mijn kamer vol met stapels boeken Dat gaf me inspiratie voor dit krabbeltje Ik begin me alleen wel af te vragen wanneer ik dan weer tijd over heb om de kasten ook weer in te richten.......
Vulpotlood op A5:
Pluizebolpum
Geplaatst: 09-07-15 16:55
RenskeFrea Hihi, heerlijke plaat, dat koppie ook dat zo tussen de boeken door piept. Erg herkenbaar ook.
Iets minder gelukte plaat met referentieplaatje, potlood en Gimp. Naar aanleiding van een enorme spin die ik in de garage tegenkwam. Ik ben niet bang van spinnen maar toen ik een kennisje liet zien hoe groot dat beestje was (het lijf alleen al was twee pinkkootjes lang, heb het gemeten) sprong die bijna dat gat in de lucht.
Ik denk dat iedere dag bij mij niet gaat lukken, maar in ieder geval 3x in de week
LinekeP
Geplaatst: 10-07-15 12:05
Ik ga me toch melden als het mag, ben niet zo goed in tekenen maar ik vind het wel leuk. 1x per week moet denk ik wel lukken.
Hier mijn eerste tekening
RenskeFrea
Geplaatst: 10-07-15 18:43
Pluizebolpum, ik vind die van jou van gister prima gelukt. Leuke houding, leuk verhaaltje erbij. Ik mis wel de spin in jouw tekening LinekeP, leuk begin. Je beentjes zijn prima in houding en je straartje ook erg mooi. Als je probeert in de richting van de vacht te kleuren, dan krijg je al meer diepte en schaduwen meestal Lekker dooroefenen, met veel voorbeeldjes
Mijn krabbeltje voor vandaag. Het idee was leuk, de uitvoering is gandioos mislukt
"oude" kleurpotloden op A5 (vond met boekenkast schoonmaken een doos vol met 60 kleurpotloodjes dus ja ) uit het blote hoofd.
Die van vandaag ben ik nog mee bezig, dus die volgt later
RenskeFrea
Geplaatst: 10-07-15 23:09
Vandaag een remake van een eerdere tekening. Om eens te vergelijken hoe het nu lukt. De oude, van half februari (volgens mij had ik toen de omtrek overgetrokken ):
mooi hoor! Ik ga een week op kamp, dus ik kan niet tekenen. Maar daarna haal ik alles weer in
Pluizebolpum
Geplaatst: 11-07-15 23:53
LinekeP Ah, leuk vrolijk paardje. Het idee zit er inderdaad al goed in en verder is het zoals Renske ook zegt vooral lekker oefenen, komt vast helemaal goed. RenskeFrea Grandioos mislukt zou ik niet willen zeggen hoor. Paard doet een handstand? Ik vind het juist wel leuk, die ene hoef zo naar voren, geeft wat diepte. Die van vandaag is leuk zo om te vergelijken. Die van nu heeft wat meer leven in zich, lijkt wel. Oogt ook wat 'ronder' en ziet er wat meer afgewerkt uit. Deze heb je nu gewoon nagetekend ipv overgetrokken?
Even een inhaalslagje. Gisteren een groot deel van de dag platgelegen met een soort van migraine en dan is voor een schermpje zitten net even teveel. Nog steeds weinig inspiratie en mateloze koppijn dus even geen meesterwerkjes. Die van gisteren was een vluggertje met houtskoolpotlood. Ik zie er zoveel fout aan dat ik het niet eens ga opnoemen.
Vandaag een referentieplaatje, bruin papier, witte gelpen en Gimp.
Het mag duidelijk geen naam hebben...
RenskeFrea
Geplaatst: 12-07-15 08:52
Pluizebol, die tweede heb ik inderdaad gewoon nagetekend uit de losse pols. Dat gaat me tegenwoordig zo relaxt af dat dat niet zo moeilijk meer is Ik vind jouw krabbels altijd zo sprekend. In elk geval zeker niet mislukt. Hooguit een beetje aan het gewicht Die eerste heeft zo'n sprekend koppie, en de oortjes zijn zo leuk. De tweede heeft dat ook, een erg sprekend hoofd. Beterschap, ik hoop dat het snel weer beter gaat
Naar aanleiding van ons dierentuin bezoekje gister kwam een vriend van mij op het briljante idee om een Nijlpaard te tekenen (is toch ook een paard):
Vlugge schets met potlood op A5, met referentie van internet.
Pluizebolpum
Geplaatst: 12-07-15 20:52
Leuk, een Hippo! Het is een beetje een twijfel geval maar heb zelf ook weleens zitten denken om nijlpaarden te tekenen, vind het zulke leuke grappige dieren. Weet ook nog mijn eerste herinnering aan een nijlpaard. Die werd net gevoerd en er verdween gewoon een heel brood in die muil. Daar sta je als kind dan toch even verbijsterd naar te kijken. Een heel brood... Maar goed, opoe verteld modus uit. Leuke vlotte schets zo. Nijlpaard haal je er direct uit en die oortjes zijn zo schattig.
Hoofd doet nog niet leuk mee dus nog maar eens een vluggertje. Zwart papier en wit kleurpotlood. En referentieplaatje. De 'sterretje' komen denk ik van de scanner en van Gimp, hier alleen gebruikt om het beeld uploadvriendelijk te maken.
Constellation Horse
RenskeFrea
Geplaatst: 12-07-15 22:04
Haha ja was maar een grapje tussendoor, maar vond het wel leuk verzonnen van hem. Vandaag had ie het over een jachtluipaard, maar dat wordt iets te veel van het goeie Leuke verhalen toch, laat ze maar komen. Ik sta tegenwoordig nog steeds wel eens met verbazing te kijken naar wat dieren weg kunnen werken enzo Je sterretjes op de scan geven het wel een enorm gaaf effect. Het is nu net een sterrenbeeld in de sterrenhemel
Voor mij ook weer even een snelle schets, op A5. Naar aanleiding van een foto van een przewalskipaard gister in safaripark Wilde hem eigenlijk nog inkleuren, maar is er niet meer van gekomen
RenskeFrea
Geplaatst: 13-07-15 20:58
Vandaag eens lekker aan het schilderen geweest. Was begonnen met schets met aquarelpotloden, maar die werken verder voor geen meter, dus toen maar met aquarelverf eroverheen gegaan. Formaat tussen A4 en A5
Pluizebolpum
Geplaatst: 13-07-15 21:05
RenskeFrea Zeg, hou je op met afkijken?!? Mooie plaat zo trouwens. De achtergrondkleuren geven het ook een fijne sfeer zo. Przewalskipaard is ook leuk, al lijkt hij wel erg boos te kijken.
Vandaag eindelijk weer eens hoofdpijnvrij dus ook eindelijk maar weer eens de napjesverf tevoorschijn gehaald. En een referentieplaatje en een A4tje.
Zeepaard
Pluizebolpum
Geplaatst: 14-07-15 19:03
Tijdens het googelen voor inspiratie een bekend plaatje tegengekomen en kon het niet laten. Het betreffende paardenplaatje was al eens door een hyperrealistische kunstenaar nagetekend ( http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/hy ... ust-762775 ) en ik was wel benieuwd wat ik er mee zou kunnen. Mja, hyperrealisme is het nog niet maar voor een klein uurtje met een potloodje (en een snufje witte gelpen) krassen op een A4tje vind ik het niet slecht.
Neigh
LinekeP
Geplaatst: 14-07-15 21:06
Paardje voor deze week!
RenskeFrea
Geplaatst: 14-07-15 22:13
Pluizebol, mooi blauw paardje Ik vind m supertof. Die ander ook. Dat zou best hyperrealistisch zijn en toen een slechte kopie gemaakt van een krantenknipsel waar het als foto in stond (als je nog begrijpt wat ik bedoel) Tof dus linekeP, hij is leuk het lijkt of zijn neus iets gedraaid is doordat je de neusgaten meer van voren hebt getekend dan de ogen. Maar hij is zeker goed gelukt
Ik had ineens een leuk idee naar aanleiding van verdwaalde postbode, toen ik op de fiets naar huis zat van paardrijden. De uitvoering is niet zoals ik wou, maar in 5 min iets in elkaar willen zetten werkt ook niet zo (wat overigens toch langer is geworden, maar goed ) Inkt op A5 met een kwastje.
Verdwaald
Pluizebolpum
Geplaatst: 15-07-15 22:38
LinekeP Lekker koppie zo. Ik zit iets meer naar de ogen te kijken, die zouden misschien ietsjes meer van opzij mogen. Maar goed, dat is echt ook oefenen hoor. Zo van voor een hoofd tekenen vind ik ook nog steeds lastig. RenskeFrea Lol, het idee komt in ieder geval goed over. Net vzpaard zoals ze een hoefslag bouwt in haar stal als het weer eens te lang duurt voordat er voer komt.
Drukke dag gehad dus maar weer even een vluggertje. Wat gekliederd met potlood, ecoline, wat verf, een referentieplaatje en Gimp. Naar aanleiding van een topic over het grootste paard van de wereld. Ik vind het een geweldig beest maar zou hem niet op stal willen. Iets met voerrekeningen en zo. Om over de aanpassingen aan stallen en vervoer nog maar te zwijgen. Over hoe je daar als klein mensje op zou moeten klimmen heb ik het maar niet eens, al zou dat het vast goed doen op Youtube
Ik had ook de intentie fanatiek mee te gaan doen, maar krijg het niet op papier zoals ik wil... Vind het wel heel erg leuk om hier mee te kijken!
Pluizebolpum
Geplaatst: 16-07-15 18:19
Voor de verandering eens even wat digitaal gefröbeld. Referentieplaatje, Gimp en als achtergrond een beetje vals gespeeld en een eigen wolkenfoto verfröbeld zodat ie als achtergrond kon dienen.
Pegasus
RenskeFrea
Geplaatst: 16-07-15 21:22
Pluizebolpum, je vlugge van gister vind ik weer tof. Ziet er inderdaad uit als een reus, staat iig stevig op de benen Die van vandaag vind ik ook leuk, weer iets hele anders. Leuk fantasiewerkje en fijn koppie heeft ie erop
Bonjoy, gewoon lekker meedoen en plaatsen Je kan het toch niet fout doen, en van vaak doen leer je zeker weten. Ben wel benieuwd, vaak kijken andere mensen er toch weer heel anders tegen aan. Hoe vaak ik niet iets mislukt vond dat anderen juist hartstikke tof vonden
Afgelopen 2 dagen en morgen ook nog hebben we ons op het werk uren bezig gehouden met het hele werkproces in kaart brengen door middel van briefjes op een muur Duurt veel langer dan we dachten, want ons proces schijnt erg ingewikkeld en veel uitzonderingen te zijn. Bedoeling was om vandaag ideale proces in kaart te brengen en morgen hoe we dat gaan bereiken, maar denk dat dat ergens volgende week pas wordt Is wel erg interessant trouwens, en leuk om met zijn allen te doen. Vooral voor mij omdat ik het hele proces nog niet ken (ben het pas 2 weken aan het inleren) Een van mijn collega's kwam met inspiratie om daar dan maar tekening van de maken dus zodoende:
Diezelfde collega vond dat ik een paard in een magazijn moest maken, aangezien ik vandaag ook nog tussendoor daar op bezoek ben geweest in Born (Iets met roadtrip half uur rijden heen en terug met zijn 4en, zolang ze niet ook nog verwachten dat we aan werken toekomen met al dit soort dingen ). Dus van daar had ik ineens dit idee. Is overigens niet ergens op gebaseerd, want met sandalen in zo'n magazijn is al dat je niet overal komt en het meeste staat gewoon op de vloer :
Pluizebolpum
Geplaatst: 17-07-15 13:41
RenskeFrea Heerlijke plaatjes weer. Die bovenste is vrolijk vanwege de kleurtjes en leuk omdat er zoveel te zien is. Die onderste doet me erg denken aan een verhaal van broerlief. Iets met een heftruck, een magazijn en spontaan verplaatste stellingen. Ik geloof zomaar dat hij toen net zo keek als dat paardje.
Maar weer een referentieplaatje. Ik heb wel iets met Paint Horses, geloof ik, als ik wat gebrek aan inspiratie heb. Verder A4, potlood, stift en een beetje Gimp.
Mijn schetsen lukken voor geen meter. Ff het gevoel kwijt. Kijk wel trouw mee met jullie
RenskeFrea
Geplaatst: 17-07-15 17:44
Pluizebol, ik heb 1 keer gehad dat ik iemand van het warehouse aan de lijn had dat die plotseling weg moest omdat er iemand schijnbaar onder een pallet of heftruck gekomen was. Dat soort dingen wil je niet meemaken lijkt me Gelukkig is het leuk voor de fantasie Je plaatje vind ik weer erg tof. Leuk idee zo met die kwast erbij.
Voor mij weer een snelle schets naar aanleiding van een referentiefoto. Ben beetje braindead momenteel van werk (maar we zijn wel klaar met het in kaart brengen, helaas dus volgende week weer verder met de toekomst), dus niks hoogstaands ofzo Potlood op A5. Mijn blaadje was weer eens veels te klein...
SergeantRoos
Geplaatst: 17-07-15 21:25
Jeetje, al veel te lang niet in dit topic geweest! Druk met school, eigenaar verzorgpaard overleden, nou komt de vakantie er aan.... Allemaal slappe excuses natuurlijk, stiekem was ik dit topic gewoon een beetje vergeten...
Als eerste dan maar: Wat een respect heb ik voor iedereen die netjes iedere dag/week een leuke tekening maakt En als tweede zal ik dan maar netjes even reageren RenskeFrea, Leuk paardje! Ik vind het met deze temperaturen zo lekker om even met paardje door het water te gaan En wat leuk om te zien eerder deze pagina, dat je al zoveel vooruitgang hebt geboekt met tekenen Pluizebolpum, wat een gaaf plaatje! Geweldig creatief zo met die kwast in de bovenhoek Ik vind jouw krabbels altijd geweldig, vooral die met veel contrast erin LinekeP, wat een super schattig paardje horsielove3, wat een leuk cartoonpaardje Fnanne, geweldig hoe creatief jij elke keer weer paarden maakt! De ene keer behoorlijk realistisch, en dan weer heel abstract, echt super
Ik ben blijkbaar niet in staat om een uitdaging als dit vol te houden ( ), dus ik heb maar besloten om me terug te trekken. Dat wilde ik niet zomaar doen, dus toch nog even een reactie, en natuurlijk een laatste plaatje: Lijntjes overgetrokken van een (eigen) foto. Paardje is nog niet af, maar ik vertrek morgen voor drie weken naar Tsjechië, dus wilde hem toch maar plaatsen.
Ik wil iedereen heel veel plezier wensen met de tekeningen van het komende halfjaar! En mocht er volgend jaar weer een challenge komen, ach wie weet probeer ik het dan gewoon opnieuw