[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 12:03

muntdrop

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:16

Ik ben echt erg, heb net alvast garen en een dunne haaknaald gekocht xD

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:35

Oh, dat ziet er wel mooi uit. En aangezien ik nog heel veel kraaltjes heb wel een idee om te gaan doen misschien :=

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:55

Even een snelle voorjaarsmuts gemaakt voor mezelf. Te warm voor een normale muts en te koud voor zonder hier in de bergen.

Afbeelding

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 20:41

Ik zou zelf ook graag beginnen met haken en dan voornamelijk de amigurumi's.. maar k heb het idee dat mijn draad te dun is.. het is gewoon simpele katoen van de action.. heb haaknaald 3 en 4 en een boekje met uitleg maar het komt er niet uit helaas.. de losse steken gaan prima maar zodra ik een vaste steek moet zetten lukt het niet meer..

kan iemand me helpen? Heb al via youtube op filmpjes gezocht maar dan wil ik direct mee doen en dat gaat dus te snel.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 21:06

Leuke muts crazycat :)

In het begin kan het lastig zijn ja. Ik zou toch vooral veel filmpjes kijken en na elk stapje even op pauze drukken en desnoods terugspoelen.

Ik ben ondertussen al bezig met mijn gehaakte kralenarmband. Heb natuurlijk alle tips in de wind geslagen en ben begonnen met mini kralen in 1 kleur en mini garen. Moet zeggen dat het verassend goed gaat. Moet er alleen meer handigheid in krijgen. Je moet het garen toch anders vasthouden nu omdat al die kralen eraan zitten, en dan gaat niet altijd even handig :+

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 21:27

Stephaniiee_ schreef:
Ik zou zelf ook graag beginnen met haken en dan voornamelijk de amigurumi's.. maar k heb het idee dat mijn draad te dun is.. het is gewoon simpele katoen van de action.. heb haaknaald 3 en 4 en een boekje met uitleg maar het komt er niet uit helaas.. de losse steken gaan prima maar zodra ik een vaste steek moet zetten lukt het niet meer..

kan iemand me helpen? Heb al via youtube op filmpjes gezocht maar dan wil ik direct mee doen en dat gaat dus te snel.

Wat staat er voor naalddikte op het etiket van je katoen. Voor amigurumi gebruik ik altijd een kleinere naald dan op de verpakking staat.

Kun je Engelstalige filmpjes volgen? Zo ja dan zal ik zo even de link opzoeken van een hele fijne beginners tutorial.

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 22:47

Ik kan het wel volgen, liever nl maar opzich maakt het niet veel uit. Ik wil het gewoon kunnen haha.

De katoenen bollen zeggen 2,5-3 en k heb nog andere bollen maar die vind k wat pluizig (en dus lastig) die zegt 3,5-4.

Het boekje wat ik heb zegt dat k voornamelijk haak 2 en 3 nodig heb.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 23:34

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 12:44

Hierbij mijn eerste 'doily'. Hier wil ik dus iets van gaan maken/vormen.
Genoeg ideeën in elk geval.
Ik ben erg blij met het kleurverloop van deze wol(acryl?)

Afbeelding

Afbeelding

Crazycat: Leuk patroon muts. Tussen de lijntjes is het open, zie ik?
En muntdrop: we willen wel een foto als de armband af is. :j

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 12:58

Hier nog een hele fijne tutorial serie. Hij herhaalt veel zodat je de tijd hebt om goed te oefenen.
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... FE3F95232F

@muntdrop: Ik ben benieuwd hoe je armband eruit komt te zien. Gaat het een beetje vlot of is het veel gepiel?

@kaplaars: leuke kleurtjes inderdaad. Welk garen heb je gebruikt? Bij mijn muts is het inderdaad tussen de lijntjes open. Het houdt met name mijn oren een beetje warm, maar staat leuker dan een hoofdband.
Dit is het patroon. Hij haakt heel snel weg, alleen de ribbelrand doe je wat langer over.
Dit is het patroon.
http://www.ravelry.com/patterns/library ... chy-beanie

Ik heb het goedkoopste acrylgaren gebruikt (Lisa Uni) en je hebt aan 1 50gr bolletje genoeg. Mijn mutsje kostte dus maar 89 cent :D
Ik heb naald nummer 5 gebruikt i.p.v 5,5, want ik haak redelijk los. Voor de rand raad ik aan naald 3 of 3,5 te gebruiken anders wordt ie wel heel erg losjes.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 14:03

Als je het eenmaal doorhebt gaat het echt super snel :).

Ondertussen is hij ook al af, moet alleen nog even iets van een slotje ofzo bestellen :+

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 14:24

Dankjewel voor alle linkjes. Ik ga zo nog even kijken voor wat dikkere draad en als ik weer thuis ben probeer k het weer.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 15:43

Afbeelding

Oke ik was te ongeduldig dus heb er maar een slotje wat ik nog ergens had liggen aangezet :'). Eigenlijk wou ik zo'n armband maken zonder slotje waar je dan gewoon je hand doorheen steekt, maar ik had gewoon wat kraaltjes gebruikt die ik nog had liggen, en die waren dus op :')

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:45

Zo dat heb je echt snel gedaan die armband. En hij ziet er ook netjes uit voor een eerste keer zeg.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 20:01

In vergelijking met amigurumi is het in principe geen lastige techniek. Het begin is even goed kijken en daarna kun je gewoon doorhaken. Op youtube staan ook handige 3D animaties wat echt heel veel scheelt.

Ik ga zo eventjes wat rocailles bestellen. Die komen dan hopelijk dinsdag binnen. Dit weekend lekker leren voor een herkansing op maandag :')

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 01:44

Jeej! Eindelijk is het me gelukt haha. Bleek dat k het alsnog verkeerd deed dus heb gelijk weer nieuwe steken erbij geleerd! Ik moest 6v in een magische cirkel doen en ik deed steeds alleen 6l dan 6v (die na lang zwoegen eindelijk lukte) en snapte dan al niet hoe ik die cirkel kreeg.. maar goed, dat is nu allemaal gelukt en ook de hst en st. Nu nog wat netter afwerken en wie weet word het dan nog wat!

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:38

Yay ik ben alvast benieuwd naar je eerste project!

Leren was minder dan verwacht dus ik heb nog een armband gehaakt. Had nog 11/0 rocailles van rayher liggen. Nu zat er onderling nogal wat maatverschil dus het resultaat is niet superstrak. Ook vermoed ik sat ik iets te strak heb gehaakt. Maar doordat de kralen transparant waren ziet het resultaat er toch wel gaaf uit :)

danielle_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:56

Mijn hippo is bijna af, moet alleen de oren en ogen nog doen. Als die af zijn zal ik even een foto plaatsen!
Volgende projectje wordt het schaap van pag. 1 van dit topic.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 12:17

Ben benieuwd naar jullie projecten.
Ik ben met goede moed verder gegaan aan de parasol en ben nu weer zo ver als ik was voor ik een stuk moest uithalen. Nog 17 ronden te gaan.

danielle_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 12:30

Toch alvast even 2 fotootjes omdat ik pas woensdag verder kan met het oor en de ogen, en ik hem toch wel graag aan jullie wil laten zien:

Afbeelding

Afbeelding

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 12:36

Wow wat een super gave hypo! Heb je hier misschien een patroon van voor mij?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:17

danielle_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:18

Dank je!
Ik denk dat ik de kikker van haar ook ga maken. Maar eerst maar eens beginnen aan dat schaap, dat is hopelijk wat minder werk...

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:24

Ik zag net dat ze de bluebirds ook eindelijk als patroon te koop heeft en die heb ik dus meteen gekocht.
Heb ze nu bijna allemaal. Ze zijn zo leuk ook om te maken.