[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horses_m

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:07

Ik heb laatst voor mijn moeder de big five gekocht van shipper :) Was hier ook zeeer blij mee :)
Tevens heb ik voor mijzelf gister de panter/jaguar in de boom besteld :) Ook van shipper :) Dus als het goed is komt die vandaag :):) Vind het echt leuk :)

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 09:12

Ontzettend leuk topic is dit zeg ! Staan onwijs veel leuke dingen in :j

Ik zag in het begin van dit topic dat je ook een eigen schilderij kunt laten maken dmv een foto.
Bij schipper. Maar ik kan de link dus nergens vinden, heeft iemand een link?

En zijn er nog meer mensen die dit hebben gedaan ? :)

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 13:01

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 14:01

obelix schreef:
Ik zag in het begin van dit topic dat je ook een eigen schilderij kunt laten maken dmv een foto.
Bij schipper. Maar ik kan de link dus nergens vinden, heeft iemand een link?

En zijn er nog meer mensen die dit hebben gedaan ? :)

Dacht niet dat Schipper dat doet. Zegt mij niets, in elk geval. Er is wel iemand in dit topic geweest... foto van een paardenhoofd (?) en daar een pbn van laten maken. Nog niet zo lang geleden, trouwens, maar dat was niet via Schipper, die bieden die service niet, voor zover ik weet.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 14:02

Ik kan het ook niet vinden op de link die horsesm aangeeft.

Had al wel gezocht al via google,maar niks kunnen vinden nog. Dus mochten er mensen die iets weten hoor ik het graag :)

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:07

Ow sorry had niet goed gelezen dacht dat je gewoon de schilderen op nummers zocht van schipper..
Eigen foto weet ik helaas niet sorry ;(

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 22:10

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 18:25

Thanx ! Zal er eens naar gaan kijken :j

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:03

Geen hoogstaand schilderwerk, maar toch een leuk resultaat.

Dit is een oude Ravensburger, d.w.z. stamt nog uit de olieverf tijd. Ik heb de olieverf echter niet gebruikt (had geen zin om met terpentine aan de slag te gaan), alleen om er passende acrylverf kleuren cq. mixkleuren bij te zoeken. Heb enige vrijheid genomen met de kleuren, zoals je kan zien op de foto. :)

Afbeelding

Helaas lukt het me niet om een goede foto te maken van 'het speciale effect' van deze painting. Nieuwe Ravensburgers hebben vaak glitters + vernis, maar deze oude heeft glow in the dark. Zal vast een prima manier voor zijn om dat te fotograferen, maar beter dan dit is me nog niet gelukt. In het echie ziet het er heel mooi uit!

Afbeelding

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:07

Ziet er goed uit :j
Hij lijkt trouwens ondanks de eigen verf nog best veel op het origineel :j

Hier bezig met een Afrikaans drieluik schilderij. Echt superfijn dat ik geen kleuren hoef te mengen :=
Helaas geen flauw idee hoe ik de foto's hier krijg, dus jullie moeten het doen met een beschrijving :+

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 23:41

Heeft iemad wel eens eentje gemaakt, die gebasseerd is op een eigen foto?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 05:04

SteffiiY schreef:
Heeft iemad wel eens eentje gemaakt, die gebasseerd is op een eigen foto?

Er staat in dit topic ergens eentje, dacht ik, van een paardenhoofd in grijstinten.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 20:23

En nog een Ravensburger. Ik denk dat dit een vrij nieuwe is (?).

Plaatje 1 zonder, plaatje 2 met glitters, vernis en frame.

Afbeelding Afbeelding

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 12:16

Wat een leuke Dallista! :) Lekker vrolijk en kleurrijk. Ik heb een premium van Schipper af (een tuin) en begin straks aan het drieluik van Schipper "Zomerfris". Is een plaat van een strand, ben benieuwd!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:24

Ja, ik houd wel van die vrolijke kleurtjes, ben nu ook bezig met eentje, die is nog net een tikkie erger. Daarna ben ik door mijn collectie Ravensburgers heen, althans de kleintjes, dus dan maar weer eens iets volwasseners. ;-)

Ben benieuwd naar je paintings, Elies!

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 18:58

hoihoi!

ben ik ook weer eens na een lange tijd niet gereageerd te hebben. Heb veel mooie werken voorbij zien komen, en leuk dat er weer zoveel nieuwe enthousiaste mensen zijn begonnen/gaan beginnen met schilderen op nummer. :)

Ik ga gestaag verder met mijn uil. Vond het elke keer niet te moeite waard om foto te plaatsen aangezien het zo langzaam gaat en sommige kleuren niet zo opvallen haha. Maar nu zit er wat vooruitgang in :)

Afbeelding

Ik heb ook al bedacht welke ik hierna wil gaan maken, de olifanten karavaan van Schipper. :) Maar eerst maar deze zien af te maken hihi.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:04

Volg dit topic al even, wat een mooie dingen komen er voorbij. Ik word er helemaal enthousiast van!
Erg leuke bezigheid voor in de winter, ga binnenkort ook beginnen. :D

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:40

Hier ook nog maar eens een update:

Afbeelding

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 08:51

Dallista, waar heb je die Ravensburger vandaan? Lijkt me erg leuk als ik mijn huidige heb afgerond.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 13:43

kimfeline schreef:
Dallista, waar heb je die Ravensburger vandaan? Lijkt me erg leuk als ik mijn huidige heb afgerond.

Ik koop al de Ravensburgers in Duitsland, ebay.de, amazon.de, en soms ook ter plekke in speelgoedwinkels in de steden. Deze nieuwste heb ik via eBay, maar dat is dan niet echt een veiling, meer een on-line winkel die verkoopt via eBay en vaste (Buy It Now) prijzen hanteert, beetje dezelfde prijzen die je er ook voor betaalt in de winkels. Zo'n 16 euro. Kost me aan porto heel weinig, omdat ik het als Deutsche Post Brief voor een paar euro kan laten versturen naar een postkantoor / afhaaladres in Duitsland.

Als je op Ravensburger malen nach zahlen zoekt, vind je hem geheid ertussen staan (samen met nog 'tig andere Ravensburger paarden paintings, maar de een is net wat mooier dan de ander qua detaillering, meeste zijn erg kiddie en te simpel).

edit: op amazon.de staan ze ook allemaal, en amazon verstuurt voor zover ik weet nog steeds gratis naar Nederland bij een bestelling van 20 euro of meer.
http://www.amazon.de/Ravensburger-28242 ... ach+zahlen

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:01

Ik ben niet zo'n fan van tweedehands-sites eigenlijk... Zal dan toch maar via Intertoys of een andere speelgoedwinkel nieuwe zoeken. :)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:35

amazon.de is niet tweedehands, en ebay sellers die nieuwe spullen aanbieden ook niet. ;-P

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 21:15

En nog maar eentje, dan. :D Krijg alleen de kleuren niet goed gefotografeerd (bij daglicht is waarschijnlijk een stuk beter). De echte kleuren zitten een beetje tussen deze twee foto's in. Het linker-onder deel (het water), en de binnenste twee ringen van de zon zijn glitter, maar ook dat toont nu niet echt goed.

Afbeelding Afbeelding

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:21

Ik heb een tijdje geleden deze drieluik gemaakt en ik zoek er nu vernis voor. Wat gebruiken jullie?
Mat, glanzend, zijdemat? Met (deels) glow in the dark vernis leek me ook wel leuk...

Afbeelding

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 16:52

Ik heb vandaag hier op de zwarte markt de skyline van Manhattan gekocht :) Binnenkort ga ik er aan beginnen, ik ben benieuwd! Ik heb hem trouwens voor 20 euro, helemaal gloednieuw uiteraard.
Ze hadden er nog meer staan, een paar drieluiken en nog een extra grote. Kon bijna niet kiezen haha :P