[CENTRAAL] Sieraden maken!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

deedee19

Re: Sieraden maken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 22:01

Wendy gaat helemaal los :D

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 22:12

Wendy is momenteel een beetje gefrustreerd omdat iets niet lukt zoals ze wil :') :))

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 22:20

Haha, parelpost :D
Wat ben je ermee van plan Melanie?

@Wendy: Wat lukt niet?

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 22:56

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 23:32

Ja, da ken ik. Heel frustrerend!
Vaak wil het helpen om anders draad te gebruiken. Nylondraad, visdraad of ijzerdraad.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 00:03

Ik gebruikte nu nylon draad. Maar het gaat draaien en ik hou ruimte tussen de 2 rondjes zeg maar en naja wordt gewoon heel lelijk :7
Heb het aan de kant gelegd, was het ff zat :+

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 10:40

Wendy15 schreef:
Ik gebruikte nu nylon draad. Maar het gaat draaien en ik hou ruimte tussen de 2 rondjes zeg maar en naja wordt gewoon heel lelijk :7
Heb het aan de kant gelegd, was het ff zat :+

Als je ruimte overhoud moet je mss meer kraaltjes gebruiken ;) Hoe dik is je nylondraad?

Creadoe was leuk maar heb het nu wel ff gezien voor de komende paar jaar :D

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 10:42

Ja ik had het er al een paar keer afgehaald en meer of minder kraaltjes gedaan ;) Alleen dan staat het aan de zijkanten bol en niet meer mooi strak om het kraaltje heen en ging het draaien en hield ik alsnog ruimte tussen die 2 grote kralen..

Geen flauw idee hoe dik m'n draad is :=

Wat heb je allemaal gekocht/gedaan op de creadoe? :P (was er eigenlijk ook wat voor wat betreft tekenen/schilderen of niet veel?)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 10:48

Wendy15 schreef:
Ja ik had het er al een paar keer afgehaald en meer of minder kraaltjes gedaan ;) Alleen dan staat het aan de zijkanten bol en niet meer mooi strak om het kraaltje heen en ging het draaien en hield ik alsnog ruimte tussen die 2 grote kralen..

Geen flauw idee hoe dik m'n draad is :=

Wat heb je allemaal gekocht/gedaan op de creadoe? :P (was er eigenlijk ook wat voor wat betreft tekenen/schilderen of niet veel?)

Als het gaat 'bollen' gebruik je te veel kraaltjes ;)

Ik had wat dingen nodig voor mij sieraden. Verder nog een mooi medaillon gekocht. Eens kijken of daar animo voor is voor bij mijn paardenhaarsieraden en ik heb kennis gemaakt met mensen van de stands waar ik regelmatig wat bij bestel. Was wel leuk :D
Twas alleen allemachtig druk en zo fijn al die mensen die zo'n tas op wieltjes bij zich hadden, levensgevaarlijk die dingen!
En dan zie je ook nog mensen met piepkleine baby's, echt schandalig dat ze die meenemen in zulke herrie :n

Schilderen e.d. was er erg weinig. Heb er ook niet echt op gelet omdat ik alleen interesse had voor de kralenkramen :D

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 10:50

Ja ik weet dat ik dan teveel kraaltjes gebruik ;) Daarom zei ik ook al, ik heb verschillende aantallen kraaltjes geprobeerd :)

Foto's van wat je hebt gekocht? :P

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 10:56

Lijkt me niet zinvol hoor om daar foto's van te maken. En daarbij zit alles al weer in mijn 'sorteerbakken' ;)
Het mooie medaillon verschijnt vanzelf op mijn site.

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 11:58

Pff sorry mensen dat ik hier nog heel weinig ben, ik ben zo druk met sieradenmaken / standaarts maken etc etc. Want ik heb 14 december. een sieradenparty bij een verpleegtehuis. Ongeveer tot de 30 mensen kan ik verwachten :o.
Dus ben erg druk :-)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 12:56

Leuk Jody! Succes met sieraden maken!

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 13:49

hoihoi allemaal....

nou ik ben nu net even alle kralen die ik gisteren op de beurs heb gekocht aan het sorteren... heb niet echt veel gekocht...10 strengen glaskralen voor 10 euro wat toch niet echt duur is...
verder wat kralen kapjes en hangertjes en natuurlijk de zwarte kraaltjes voor mijn krulketting zodat ik die ook weer kan afmaken :D

stond ik bij een stand waar ze krulkettingen verkochten vraagt een meisje aan diegene hoe ze dat doet, maar krijgt ze niet te horen, want dat is geheim...tjeeee.....dus heb het even uitgelegd waar dus ook die vrouw bij staat die het niet wou vertellen :D
ze was mij erg dankbaar :+

Singasong heb nog wel opgelet op rode krullen maar volgens mij niet gezien...het was ook wel enorm druk, niet leuk meer...

ohja heb trouwens wel heeel veeeeel geld uitgegeven, maar niet echt aan een hobby daar, maar aan 2 pannen van Sysas, ben benieuwd,....groenten/aardappelen koken zonder water...en vlees zonder boter en je kunt er een cake in bakken en ook brood..

Jodie leuk zo'n party hoor, ben benieuwd wat jij allemaal verkoopt! wel gunstig zo net voor kerst :D

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 13:53

Heb je foto's jodie? :D Grappig, zo'n sieraden party :)

Leuk Libiris! Waarom zitten die glaskralen al op strengen? :o

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 14:29

Libiris schreef:
hoihoi allemaal....

nou ik ben nu net even alle kralen die ik gisteren op de beurs heb gekocht aan het sorteren... heb niet echt veel gekocht...10 strengen glaskralen voor 10 euro wat toch niet echt duur is...
verder wat kralen kapjes en hangertjes en natuurlijk de zwarte kraaltjes voor mijn krulketting zodat ik die ook weer kan afmaken :D

stond ik bij een stand waar ze krulkettingen verkochten vraagt een meisje aan diegene hoe ze dat doet, maar krijgt ze niet te horen, want dat is geheim...tjeeee.....dus heb het even uitgelegd waar dus ook die vrouw bij staat die het niet wou vertellen :D
ze was mij erg dankbaar :+

Singasong heb nog wel opgelet op rode krullen maar volgens mij niet gezien...het was ook wel enorm druk, niet leuk meer...

ohja heb trouwens wel heeel veeeeel geld uitgegeven, maar niet echt aan een hobby daar, maar aan 2 pannen van Sysas, ben benieuwd,....groenten/aardappelen koken zonder water...en vlees zonder boter en je kunt er een cake in bakken en ook brood..

Jodie leuk zo'n party hoor, ben benieuwd wat jij allemaal verkoopt! wel gunstig zo net voor kerst :D

Ik heb je krulketting zien staan bij Kraaltotaal in de stand. Daar legt ze wel gewoon uit hoe ze hem heeft gemaakt.

Kan me voorstellen dat je me niet hebt gezien met al die mensen ;)

Ik kwam gisteren wel twee bekenden tegen hier uit het dorp. Onvoorstelbaar, dan woon ik zo'n zo'n klein gehucht :D

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:08

Ik wil een advertentie op EA gaan zetten, hopelijk raak ik dan wat kwijt en kan ik weer wat nieuw materiaal kopen :D :))
Maar wil iemand misschien even helpen kijken wat redelijke prijsjes zouden zijn voor mijn dingetjes? :o Dat ik de advertentie even pb oid? :)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:29

Wendy, ik stuur je een pb.

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:35

Wendy ik heb helemaal geen verstand van prijzen voor sieraden, kan je helaas niet helpen...

ik ben ook even bezig geweest...heb mijn krulketting toch maar gebruikt in een kreukelketting...helaas weer zwart en wit...haha...ik wil graag een ander kleurtje doen, maar toch trek ik steeds naar dezelfde kleuren...

Afbeelding

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:42

Wow maar dat is gaaf!! :D Dat zwart wit vindt ik eigenlijk juist wel heel mooi :j

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:32

Hoe maak je zo'n krulketting :-) Ik heb er wel spullen voor maar het lukt mij gewoon weg niet :o ,
Vandaag na de sieradenberus in zwolle geweest :-) ook weer wat spullen gehaald, wendy, moet binnenkort weer even foto's maken.

Ik heb de laatste keer heel veel veterkettingen verkocht, maar ook apartere kettingen.. Niet het standaart zeg maar :-)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 10:22

Libiris, leuke ketting heb je gemaakt!~

Jordie, Neem gecoat staaldraad en krul die vooraf met de bolle(rand) van een lepel. Stevige krullen erin trekken, meer dan je eigenlijk wilt. Want als de kraaltjes er aan komen dan zakt het nog wat uit. Dan ga je rijgen. Je kunt losse draden gebruiken maar je kunt ook 1 lange gebruiken.

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 10:28

Ah, ik dacht al, hoe krijgen ze dat voor elkaar..

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 12:14

ok ben ook weer bezig geweest...

Afbeelding
Afbeelding

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 12:15

Gaaf gedaan :D