[GAME] Een paard in 5 minuten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxxdonja

Re: [GAME] Een paard in 5 minuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 18:10

Vagolijntje, heb je ook tips om een oog een beetje te laten leven? Want als ik een paardenoog goed bekijk, zie ik een zwart oog met bruine glans en een 'spiegeling' van waar die heen kijkt. En het lukt me echt niet om dat te tekenen :?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 18:13

ja precies
kijk goed naar de tekeningen geef goed commetaar daar kunnen we allemaal wat van leren

hoewel ik het eerlijk zegt wel moeilijk vind om comentaar te geven op sommige tekeningen om dat het meer cartoons zijn, dat betekend niet dat ze slecht zijn of niet mooi maar ik heb daar niet veel verstand van, van cartoons :o

nou hier weer 1 van mijn hand door gaand op de discussie
het verschil tussen gestyleerd en realistisch
niet echt goed gelukt beetje tijd gebrek kwa oog :D
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 18:15

xxxdonja schreef:
Vagolijntje, heb je ook tips om een oog een beetje te laten leven? Want als ik een paardenoog goed bekijk, zie ik een zwart oog met bruine glans en een 'spiegeling' van waar die heen kijkt. En het lukt me echt niet om dat te tekenen :?

das een goede soms doen mijn ogen het heel goed soms helemaal niet hahaha

wat ik doe is het hele oog met pen lichtjes en laat alleen een glimming over die blijft wit en waar die zit ligt aan de houding en ligt van bij t paard. die beslissing maak je dus zelf

dan maak ik de iris iets donkerder met de pen en dan kijk ik of het verschil niet te groot is

maar zoals je bij mn laatste tek wel is het oog te donker geworden :D

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:11

Afbeelding
Het verschil tussen een cartoon, en proberen om een realistisch paard te tekenen in korte tijd zonder voorbeeld (en daar grandioos in falen :') )

Edit: en nog twee.

Verschil tussen de twee "shetlanders" bij mijn paard op de wei (een van de twee is een hertje dat denkt dat het ook een paard is :lol: )
Afbeelding

Verschil tussen Bokt met of zonder T schrijven.
Afbeelding

Wauw. Wat kan ik toch mooi kleuren met mijn balpen :')

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 09:51

Haha die zijn leuk snadrem :')

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 09:54

Haha ze zijn leuk :+ :')!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 11:14

@ snadrem

hier komt mijn commetaar

1 realistisch paard oog staat iets angstig, maar je ziet goed de juiste verhoudingen van het paard, persoonlijk vind ik de nek nu te dun lijken maar verder super
2 vind ik als cartoon heel erg leuk en vooral lief
3 bokkend paard vind ik zelf heel erg mooi, iets meer detail in t hoofd en dan ie hij af, de bok vind ik super

_zwikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 18:35

Shego schreef:
Ja ik weet het Wranglerbutt,maar het is al vrijdag en Fiffil zei laatst of we een keer wouden helpen met verzinnen wan het is moeilijk omdat nu veel thema's al zijn geweest(trekpaard,veulen,oud enz.)

onderwerp is verschil ;)

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:02

Afbeelding
Afbeelding
het verschil tussen pen en potlood.
dit was mijn eerste tekening in pen en mijn meest mislukte potlood tekening.
ik weet niet of het in dit thema past :+

_zwikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:02

Afbeelding

Het verschil tussen lange en korte manen!

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:34

het verschil tussen hoe het geboren wordt, en hoe het later is!

Afbeelding

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:12

hoe zet je tekeningen van Onemotion hier op?

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:29

Afbeelding

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 23:18

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 00:14

hoezo niet?
Kijk maar es op de eerste paginas, dat zijn pas meesterwerken. Dan denk ik dat dit ook kan in 5 minuten hoor :)

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 08:06

Ik heb een vraag aan de mensen die stug doorgaan met leuke tekeningetjes maken met Onemotion.
Willen jullie nou vooruitgang boeken? Waar willen jullie commentaar op? Wil je überhaupt wel wat leren of vind je het alleen leuk om aan de thema's te voldoen?

Ik probeer al tijden mee te doen, maar mijn enthousiasme wordt steeds weer onderuitgehaald door de mensen die blijkbaar alleen leuke tekeningetjes hier willen neerzetten.
Daar is het Onemotion-HK-topic toch voor?

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 09:38

Evelijn_ schreef:
Ik heb een vraag aan de mensen die stug doorgaan met leuke tekeningetjes maken met Onemotion.
Willen jullie nou vooruitgang boeken? Waar willen jullie commentaar op? Wil je überhaupt wel wat leren of vind je het alleen leuk om aan de thema's te voldoen?

Ik probeer al tijden mee te doen, maar mijn enthousiasme wordt steeds weer onderuitgehaald door de mensen die blijkbaar alleen leuke tekeningetjes hier willen neerzetten.

Volgens mij zegt niemand met een Onemotion tekening hier dat je niet mag mee doen met een potlood/pentekening. De enige die je er van weerhoudt om een tekening te maken en te posten, ben je zelf.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 09:44

Dat zeg ik ook niet, ik vind het prima dat hier Onemotion-tekeningen worden geplaatst. Maar het gaat me om de gedachte erachter: Wil men wel iets leren(wat de doelstelling was van het topic) of gaat het alleen om aan het thema te voldoen en verder niets?
Wat mij ervan weerhoudt is om hier te plaatsen is dat er geen commentaar op elkaars tekeningen wordt gegeven, dat ook niet duidelijk is waar commentaar op gegeven kan worden. Wil men iets leren over cartoontekenen, wil men realistisch tekenen, of wil men gewoon plaatsen zonder iets te leren?

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 09:48

Maar begin daar zelf dan ook mee. Ik bedoel het niet vervelend of persoonlijk of zo, maar een paar pagina's terug stonden er ook al wat opmerkingen dat "serieuze tekenaars" niet meer reageren omdat er ook gewoon wat gekrabbel tussendoor staat. Daar kan je toch moeilijk de krabbelaars de schuld van geven, als je zelf er mee ophoudt? Dat is mijn punt een beetje.

Misschien is de boodschap wat duidelijker als je alleen reageert op de serieuzere tekeningen, waarbij het duidelijk is dat er meer een idee achter zit en dat er is nagedacht over de uitwerking. Wellicht gaat iedereen dan weer wat beter zijn best doen.

Nou, hop, tekenen ;) Zal ik even kijken of je nog wat tips kan gebruiken :P Ik ga vanmiddag ook nog even aan de slag :)

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 09:53

Maar als ik niet weet waar men commentaar op wil, dan weet ik ook niet hoe ik tips kan geven.
Misschien is het een idee dat iedereen aangeeft wat ze wil verbeteren, zodat de andere mensen ook meer doelgericht tips kunnen geven. :)

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 10:09

Ik vind dit topic niet zozeer voor verbetering of onderbouwing? Gewoon voor wat iemand kan maken in vijf minuten, met daaraan vast een thema. Het is leuk om steeds je grenzen te verleggen puur voor jezelf maar wil je commentaar of kritiek moet je hier niet wezen denk ik.

Heb ook niks tegen dat one motion, sterker nog wil het zelf ook wel eens proberen. Maar houd je gewoon aan de vijf minuten, dat is het allerleukst :)) :)

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 10:13

Dan denk ik toch dat de richtlijnen in de beginpost aangepast moeten worden...

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 10:24

Ik denk dat dat juist wel de gedachte goed weergeeft toch? Iedereen laat zien wat diegene kan maken in vijf minuten voor het thema en er moet als er gereageerd word, onderbouwd worden gereageerd maar het kan ook als een soort verzameltopic worden gezien.
De belangrijkste norm lijkt mij gewoon dat iedereen zich aan de vijf minuten houd. En mocht je tips willen kan je het er misschien bijzetten :)

'Serieuze' tekening of niet, daar ga ik niet over discusseren maar iedereen die iets maakt in écht vijf minuten tel ik mee als serieus. Of het nou onemotion is of niet.

Misschien is het wel tijd voor een opheldering oid, ik vind het opzich niet zo nodig een tekening in vijf minuten is een tekening in vijf minuten. En ik ben ook benieuwd naar jou tekeningen Eef, dus plaatsen maar! (die van mij komen ook spoedig weer :)) )

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 10:30

Maar er wordt toch gesproken over onderbouwde berichten plaatsen en tips en commentaar geven?
Het kan zijn dat ik het allemaal verkeerd interpreteer hoor, maar niemand reageert inhoudelijk op elkaars werk en dat is wat ik graag wil zien. Maar daar zal ik waarschijnlijk de enige in zijn.
Ik heb op het moment nog geen werk, daar heb ik het wat te druk voor, maar ik zal kijken of ik ook wat op papier kan zetten. :)

Edit: Overigens vind ik het erg leuk hoor, om al die tekeningen te zien. :) Het is niet zo dat ik het topic helemaal niet leuk vindt omdat het niet volgens de richtlijnen gaat, ik kan soms wel lachen om de tekeningen. :)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:21

Evelijn_ schreef:

Inderdaad Evelijn! Vagolijntje haalt het op de vorige pagina ook weer aan,... terwijl we er net een discussie over hebben gehad maar mensen het schijnbaar niet in de oren knopen!
Op deze pagina heb ik wel weer een paar schetsen gezien die ook in dit topic horen waaronder van Vagolijntje maar ik heb geen zin om op werkjes te reageren waarbij a. niet echt wordt nagedacht b. gewoon even snel wordt neergekwakt en waarbij men c. nog commentaar durft te vragen ook!

Mensen kijk eens even kritisch naar je werk ;)