[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eva1969

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 20:17

Ik ben begonnen met het uitwerken van een schilderij dat al eventjes op de ezel stond. Ik vind het zo lastig! De hond is een draadhaar viszla, dus de vacht is nogal scruffy zeg maar. De kop zijn nog de eerste lagen en het deel van de halsband naar beneden ben ik vandaag meer aan het uitwerken geweest. Ik heb totaal geen ervaring met schilderen (acryl) dus ik doe maar wat en al doende merk ik wat wel en niet werkt. Ik ben heel benieuwd naar jullie oprechte mening en vooral tips want het is niet helemaal mijn ding hoor, dat schilderen :=
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 21:05

Ziet er al goed uit, die borst/hals :j.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 21:21

Ik weet even niet wat ik moet tekenen :'). Ik wil weer een Horse Lexicon maken, maar ik weet niet wat/heb geen foto :').

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 21:29

Ja, denk je dat het zo wel goed komt met de hond?

Een serie met de verschillende disciplines is ook wel gaaf, maar dan zit je wel met een hoop tuigage dat je erbij moet tekenen en dat was niet je ding volgens mij?

Paardachtigen dan? Zebra, ezel, muildier, onager etc.

En anders toch rassen, dan kan je iig nog wel even vooruit!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 21:35

eva1969 schreef:
Ja, denk je dat het zo wel goed komt met de hond?

Een serie met de verschillende disciplines is ook wel gaaf, maar dan zit je wel met een hoop tuigage dat je erbij moet tekenen en dat was niet je ding volgens mij?

Paardachtigen dan? Zebra, ezel, muildier, onager etc.

En anders toch rassen, dan kan je iig nog wel even vooruit!

Ja, het wordt sowieso een ras. Maar ik weet nog niet welke. Ik neig naar PRE of Lusitano.

Moet nog foto's zoeken ook :'). Nah, we zien wel wat er mijn brein binnensluipt. Ik vind tuigage overigens niet erg, mits t wat toevoegt en dat vond ik bij Stallion niet het geval :)).

Ik denk zeker dat t wel goed komt met de hond :j.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 21:36

Algemene termen die je nog niet gehad hebt:
Colt: young male horse
Filly: young female (race) horse
Maiden: untried race horse
Steeple chaser: horse used for hurdle races

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 21:38

Ah nice, nou qua rassen is er genoeg keus denk ik. Vrije geschikte foto's is natuurlijk weer wat anders..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 21:42

Ibbel schreef:
Algemene termen die je nog niet gehad hebt:
Colt: young male horse
Filly: young female (race) horse
Maiden: untried race horse
Steeple chaser: horse used for hurdle races

Horse heb ik ook nog niet gehad. Wat dat betreft zijn de mogelijkheden eindeloos.

eva1969 schreef:
Ah nice, nou qua rassen is er genoeg keus denk ik. Vrije geschikte foto's is natuurlijk weer wat anders..

Juist :)). Maar even naar t aanvraagtopic.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 23:29

Eva, wat een leuk lijstje heb je gekozen voor die slak; Prachtig geworden ook die tekening.
Oh en die draadhaar visla, ik wist zelfs niet dat visla ook in draadhaar bestond :P vind hem al leuk hoor.

San, de alpaca is ook erg geslaagd. lekker aaibaar ook weer.

opdracht paard nr 2 van weidebazin moet even wachten, er is een spoedopdracht tussen gekomen van mijn werkgever en hij vind dat ik zelfs veel meer mag vragen dan ik nu vraag :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 08:42

Dank je, Art_Ificious :). Succes met je spoedopdracht +:)+.

Het lijkt erop dat ik mijn volgende onderwerp te pakken heb.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 09:58

Mooi geworden de slak Eva en mooi lijstje er bij!

Lastig dat draadhaar. Zou het als korthaar schilderen en dan de snoet en verder tussendoor wat verlengen. Borst ziet er goed uit. :j

Heel mooi geworden San!

Succes Art_Ificious, ben benieuwd!

Lisette1205

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:14

Wauw eva die is vet geworden! Die alpaca is ook heel gaaf san! Ziet er heel zacht /fluffy uit

Ik denk ook dat het goed komt met je schilderij eva, vind het er al goed uitzien, en die halsband al helemaal!

Ik heb deze tekening nu af denk ik(tips zijn altijd nog welkom! Want kan nog wel wat veranderen, weet zelf alleen niet wat)
Afbeelding
Heb nog de haar structuur geprobeerd, maar zag er een beetje raar uit, dus dat heb ik een beetje uitgeblend, dus nu zie je alleen nog een lichte haarstructuur.
Edit: heb nog iets meer licht toegevoegd bij het oog, denk dat het nu iete beter is:
Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:34

Ik vind het een leuke tekening geworden Lisette. Ik zie een oog wel graag met een lichtpuntje, misschien dat nog toevoegen?

Ik loop tegen een compositie dingetje aan. Ik vraag me af of het mooier is om de weerspiegeling minder ruimte te geven, ben benieuwd wat jullie mooier lijkt.......nu ik
zelf wat langer naar deze foto’s kijk denk ik eindelijk dat ik het weet, maar nog steeds benieuwd naar jullie mening. Misschien ga ik dan nog om. :D
Afbeelding

Afbeelding

Achtergrond nog helemaal niet tevreden over en gaat lichter worden dus in de weerspiegeling ook.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:36

Ik vind die met meer weerspiegeling leuker, interessanter om naar te kijken :j.

@lisette, hoe heb je de haren in de vacht getekend? Zoals ik het nu zie lijken het hele lange haren, heb je korte lijntjes gezet?

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:42

Ik vind het juist wel mooi zo Jis, ik geloof niet dat ik er iets aan zou veranderen.

Lisette de vage strepen die er nu in staan lopen niet in de haarrichting, dat ziet er sowieso een beetje 'gek' uit. Verder zou ik graag wat meer detail/uitwerking/diepte zien in het hoofd, met name de lippen/mond en het oor en oog.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:39

Dank dames! Dat gevoel kreeg ik ook en ga lekker zo verder!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 16:23

<3 Wat zijn jullie waanzinnig goed! <3

De beestjes zijn gewoon bijna aaibaar!

Ik heb een boekenlegger opdracht gekregen een poosje terug. Was een ware uitdaging, ik doe geen mens figuren normaal. Meestal alleen Disney! :')

Maar goed, hier is mijn poging van Gambit (Marvel)

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 16:34

oeh, X-Men, tof :D!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 16:46

Eva
Je slak is mooi geworden, lijstje
past er ook heel mooi bij

San
Zo mooi, zo warm kwa tinten ik vind het echt prachtig <3

Eva
De borst werd ik ook gelijk heen getrokken ziet er al goed uit kwa scruffy vacht
Bij het gezicht is het wellicht wat te recht kwa haartjes ik denk als je daar al wat meer wirwar toevoegt je al veel meer het draadhaar gevoel hebt

Art
Super dat het zo goed gaat en vij deze spoed dus inderdaad meer gaan vragen ;)

Lisette
Mooi zo als basis laag
Hier over zou ik gaan met high en lowlights heel korte kleine streepjes in de haarrichting nu zijn de streepjes te lang en lijken het meer vegen dan haar.
Ook zou ik het oog wat meer diepte geven met wat meer kleur en licht in de oog bol maar ook in de oogleden, die hebben haar en allerlei glimmertjes

Jis
Mooi zo laten :j
Love de kleuren weer, zo jaloers op jou gevoel coor authentieke/oude meester kleuren oog. Bij mij word alles zo snel teletubbie land :=

Tallie
<3 Marvel
Gambit is gelijk herkenbaar dus ik zeg goed gelukt
Ik vind je compositie ook mooi

Ik ben bezig met allerlei opdrachten die zowel tekenen als niet tekenen zijn dus wat druk geweest weer
1 is een plank met pyrografie

Afbeelding

Dan nog 2 naambordjes maar die deel ik later pas

En ik wou voor me zelf iets vqn pastel daar tussen door doen, iets gemakkelijk en snel nou dat ben ik dus weer vergeten toen ik begon
4 uur verder en nog geen details gedaan :=
Word een langer project dan gedacht
Afbeelding

En dan ben ik nog bezig net een custom breyer die ik moet resculpten verven en van haar moet voorzien.
Dat heb ik al een jaar niet meer gedaan maar wel een ontzettend leuke uitdaging.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 17:13

Ohhhhh! Pyro tekenen! Ik vind dat onwijs gaaf! :D En hey koeienoortje oogt ook weer zo aaibaar! :P

En dank voor je feedback! Ik ben er zelf wel trots op!

Ik vind Ecoline fijn om mee te werken, de kleuren zijn echt heel intens. Heb zijn jas en de achtergrond naar eigen inzicht ingekleurd. Wel een klein beetje naar voorbeeld, maar toch niet helemaal.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 17:36

Wat een leuke boekenlegger! Daar wordt iemand heel blij mee.

Seven de kop is echt pas eerate opzet, daar mag je eigenlijk niet naar kijken hahahaha. Gaaf die plank zo.
Pastel en snel, dat gaat volgens mij niet samen!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 18:03

Al even niet meer actief geweest. Met de mooie dagen vooral in de tuin gehangen en het tekenen lukt mij buiten niet. Ook even geen inspiratie. Twijfel tussen portret of toch dier. Ik vind dieren toch wel erg leuk. Ik zie hier ook zulke leuke dieren voorbij komen. De ezel en alpaca vind ik zo mooi. Ik haal echt jouw techniek eruit.
De vlinder komen ook mooi uit op de donkere achtergrond.
Ik ben benieuwd naar de Haflinger. Best een lang projectje geloof ik maar dan heb je ook wat. Wouw.
Vogeltjes zijn ook prachtig. Mooi die reflectie en dan ook een mooie klassieke stijl.
Ik zie ook een fjord in wording. Ben benieuwd.

Mijn eigen dieren heb ik nu allemaal gedaan in pastel. Daarom wist ik even niet wat ik wou doen. Een fjord vind ik zo leuk door de kleur en de grijze neus. Dus aan mijn staleigenaar een foto gevraagd van haar fjord. Voor het eerst ook softpastels gebruikt. Ik ben erg tevreden met het resultaat
Afbeelding

anniekow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 23:44

Jis, wordt weer een mooi schilderij! Echt bizar hoe goed jij kan schilderen. Hele aparte sfeer.

Tallie, ik ken het figuur niet, maar zeker een gave boekenlegger!

Seven, ooh gaaf een koe! Ik ben heel benieuwd naar het resultaat. Het ziet er al veelbelovend uit.

Napie, knap die tekening! Vooral de hals is goed gelukt vind ik.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 08:30

De fjord is prachtig! <3

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 08:54

Mooi Napie, ik vind wel dat de hals meer de aandacht pakt dan het hoofd, maar daar werkt de compositie ook nog eens aan mee. Dat gezegd hebbende vind ik de hals wel echt prachtig gedaan!