[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ItsMe2

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 08:51

Ik heb ook even rond gesnuffeld bij dat pixelen.
Lijkt me ook erg leuk, maar ook vrij prijzig inderdaad.
Ik zag wel op een van die site dat ze ook de Witte Hengst hebben die ik net met schilderen af heb, maar dan kijkt hij de andere kant op.
Ik ga nog even kijken voor een klein schilderijtje, en dan een keer een mooie foto voor dat pixelen, en dan ook echt een mooi formaat. Project voor volgend jaar haha!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 09:06

Mijn volgende word ook een kleintje!

al vind ik die grote manhattan wel heel tof!

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 20:06

Ik kom even het topic binnen vallen. O:)
Wat een ontzettend mooie dingen kom ik tegen in het topic zeg! Vind vooral de drieluiken die voorbij komen prachtig! Als kind was ik altijd dol op schilderen op nummer, en ik heb er nooit bij stil gestaan dat ze dit ook voor volwassenen hebben! Dus ik ga binnenkort ook maar eens wat bestellen. (Nadat ik al mijn spookrekeningen heb betaald deze maand :'))

Waar raden jullie aan op ze te kopen? Ik vind vooral de producten van Schipper erg mooi. Ik zag de website hobbyhuis.nl voorbij komen. Is deze website goed te vertrouwen? Of is het merk nog ergens anders te koop? (Of misschien in een winkel?)

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 20:32

Hobbyhuis is prima :j Heb er 2x iets besteld (ook Schipper) en het is 2x goed en snel aangekomen :) Als je voor 16:00 uur bestelt (op werkdagen) heb je het de volgende dag ook echt in huis.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 20:33

Ik had besteld bij het hobbyhuis, had het na een dag al binnen! Erg tevreden dus!

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 10:17

Hier ook goede ervaringen met hobbyhuis!
Ik had 's avonds rond 21.00 uur besteld, dus zat er 1 dagje tussen, maar vond het toen nog snel! :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 13:35

Hier super ervaringen met hobby huis!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 13:52

Ik wil een nieuwe maken, maar zie bij hobbyhuis niet echt leuke.

Kun je nog ergens anders eentje vandaan halen? liefst zonder mengen, want dat is een ramp bij mij!

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 16:06

Ik ben ook opzoek naar iets nieuws en iets kleins..
www.portecenter.nl verkoopt ook wel wat, is wel iets duurder dan hobbyhuis, maar volgens mij hebben ze ook niet veel anders..;)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 22:40

Ik heb zelf veel goede ervaring met ebay, in het bijzonder ebay Duitsland voor PbN.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 17:46

Ik ben ook al weer wat verder:

Afbeelding

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 18:13

Die wordt al mooi :j Is het bij die drieluiken eigenlijk de bedoeling dat je de 3 delen strak tegen elkaar aan hangt als ze klaar zijn, of met kleine 'spaties' ertussen?

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 18:14

Met kleine spaties er tussen! :j.
Ongeveer 1cm! :)

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 11:53

Eindelijk een lijst kunnen vinden en dus mijn schilderij een mooi plek gegeven boven de trap, kan ik er elke dag tegenaan kijken :-)

Afbeelding
(kleuren komen niet goed tot hun recht, door slechte camera en slecht licht.)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:11

Welke merken waren het ook alweer dat je de verf niet hoeft te mengen? Twijfel nog steeds om toch nog eens zoiets te bestellen... Ophangen ga ik denk ik niet doen en er zijn nog meerdere leuk ook.

Weet dat ooit ravensburger eentje had met paarden onder een boom, echt een groot schilderij. Heb die toen niet gekocht omdat het te duur was (heb het over denk ik 10 tot 15 jaar geleden) helaas kan ik die nu nergens meer vinden.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:16

joyce83 schreef:
Weet dat ooit ravensburger eentje had met paarden onder een boom, echt een groot schilderij. Heb die toen niet gekocht omdat het te duur was (heb het over denk ik 10 tot 15 jaar geleden) helaas kan ik die nu nergens meer vinden.

Die heb ik, was mijn allereerste schilderen op nummer ooit. Fikse uitdaging voor een meiske van 10 :D Was een remake van een Stubbs schilderij, een mooiere schilderen op nummer heb ik iig nooit meer gevonden <3 Als die nog ergens verkrijgbaar is hou ik me aanbevolen, wil die graag nog een keer doen :D

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 14:13

Ik ben bijna klaar met mijn eerste schilderij, ben er uiteindelijk.. Mhwaaaahhh... Twee maand zoet meegeweest denk ik?
Hij is echt foeilelijl geworden in fluoriserende kleuren, maar aldoende leert men :+ wil hem vanavond afmaken, en zal dan een 'fantastisch' eindresultaat zijn.
Volgende project heb ik al op het oog :j

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:48

Haha ik wil wel een fotootje zien van dat eindresultaat!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:43

joyce83 schreef:
Welke merken waren het ook alweer dat je de verf niet hoeft te mengen?

Blijf het toch opvallend vinden hoeveel mensen iets tegen dat mengen lijken te hebben. Zo eng is het echt niet, en zoveel extra tijd kost het ook niet. Kan toch niet met luiigheid te maken hebben, als je al het engelengeduld hebt voor zo'n PbN! :D
Maar alle gekheid op een stokje, *met* mengen, zo uit mijn hoofd, PaintWorks, Mammut, Reeves (?), Royal & Langnickel.
Zonder: Ravensburger, Schipper, en, normaliter, die Chinese paintings waar ik er nu eentje van aan het maken ben, maar die bestaat bij mij voor zo'n 75 % uit mengen, omdat de verf zo enorm stinkt dat ik zelf maar de kleuren aan het maken ben van mijn eigen collectie verf. :o

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:35

Het viel mij ook op.. O:) Ik vind de kwaliteit van het eindresultaat belangrijker dan of ik er langer over doe of niet.. :P

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 10:09

Eindelijk af, heeft wel een zomer tussen gezeten. :D
Komt uit Hong Kong, verf stonk verschrikkelijk, dus die heb ik bijna niet gebruikt.
Canvas op een houten frame, schildert toch een stuk moeilijker dan op het gladdere cardboard-achtige spul.

Afbeelding

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 10:29

Ik ben zelf nu bezig met een Fries van Ravensburger. Vind schilderen op nummer ook helemaal geweldig! Iemand enige tips voor hierna? :P

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 10:38

kimfeline schreef:
Ik ben zelf nu bezig met een Fries van Ravensburger. Vind schilderen op nummer ook helemaal geweldig! Iemand enige tips voor hierna? :P

Ligt eraan wat je wil. Ravensburger is een stuk simpeler dan bv. PaintWorks of Schipper, dus echt gedetailleerde schilderijen zal je bij RV niet aantreffen. Maar RV schildert wel heel lekker weg, IMHO.
Ik zou zeggen, kijk eens rond op de betreffende websites of er iets bijzit dat je aanspreekt. In principe is niets te moeilijk om te schilderen met PbN.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 10:47

Wauw hij is wel super gaaf Dallista..!!

kimfeline: Ik zou als ik jou was een van schipper of paintworks nemen. ;) Die zijn erg mooi en realistisch.. :D

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 14:26

Hier zojuist een nieuwe besteld, wordt een afrikaans landschap. Zat erg te twijfelen bij een drieluik van egypte,deze, of een setje van 4 met vogels. Heb moeders laten kiezen uiteindelijk, heel volwassen :+