Meestal kun je een trui wel gewoon op 2 naalden breien hoor
. Gewoon het aantal steken delen door 2 en klaar ben je! Maar wat is het probleem Just Simple dat het niet lukt? Heb je al wat ervaring met breien? Kunnen we helpen? En wees niet jaloers
. Ook ik heb het moeten leren! En ondanks mijn jarenlange ervaring, gaat het bij mij ook wel eens mis en heb ik van de week ook 1,5 sok weg moeten gooien.Begin met iets simpels zodat het lukt en je er plezier in houdt!!! Hoe meer ervaring, hoe mooier/regelmatiger je gaat breien. Echt waar: het komt vanzelf

Stomme griep-die-niet-door-wil-zetten
. Omdat het streepjes zijn, brei ik de trui in het rond. Streepjes kunnen nogal lastig zijn om netjes tegen elkaar te mazen. En ik denk dat ik iets later begin met de hals; ik vind hem redelijk aan de lage kant
.
. Ik vind het begin lastiger dan met gewone naalden!
. Daardoor sluit de streep nu helemaal niet mooi aan.... En ik ben er niet zeker van dat ik de combi mooi vind dus misschien koop ik toch wel een andere kleur (2 bollen maar). Met het breien vind ik de donkere kleur tegenvallen. Dus: toch maar op gewone naalden en een andere kleur. Daar gaat mijn theorie over "het mooier aansluiten van strepen". Hoewel, het is gewoon mijn eigen schuld.... Ik had de lichte kleur aan de voorkant van het werk gehouden
.
.
. Breit wel gezellig van streep naar streep!