[CENTRAAL] Resultaat topic paarden tekenen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:41

samvd schreef:
kan je me heel even een uitleg geven over dat 5 minuten topic? kan dat ook wel digitaal?

Jahoor, dat mag ook digitaal, gewoon een timer zetten dat je echt maar vijf minuten tekent :+
Je leert er goed van "kijken", de hoofdvormen zijn dan het belangrijkst, vijf minuten is eerder voorbij dan je zou denken :D

IP; had je al reactie gehad van een mod? :))

easygoing

Re: [CENTRAAL] Resultaat topic paarden tekenen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:49

Ik heb dat topic nog nooit gezien maar kijk er echt naar uit.

DiekeC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:13

Lijkt mij ook leuk, dat 5-minuten-topic. Ik vergeet altijd om écht goed te kijken in het begin, met maar 5 min heb ik niet eens tijd om het anders te doen. :7

----------------------------

Hier het paard van Venthe hier op bokt. Op A3 formaat, met pastel en potlood. Ik heb nu een heel fijn nieuw schetsblok, dus ben helemaal happy. :P

Ik vond hem zelf wel goed gelukt, mocht alleen nog wat meer contrast in. :j

Afbeelding
Afbeelding

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:50

heel mooi gedaan!

Ik teken zelf ook veel paarden.
Maar ik ben nog niet zo goed als de mensen hier! dus ik blijf nog even door oefenen voordat ik plaats :)

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:51

Moet je een bepaald niveau hebben om te plaatsen? ik teken namelijk graag paarden, en wil dit beter leren,maar het is alweer een tijdje geleden...

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:52

Nee, dat bedoel ik niet echt ;)
Maar die van mij zijn gewoon echt nog niet het plaatsen waard!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:57

Bommeltje_ schreef:
Nee, dat bedoel ik niet echt ;)
Maar die van mij zijn gewoon echt nog niet het plaatsen waard!

Bewijs graag :D

DiekeC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:42

Als je hier je tekening plaatst kunnen we allemaal tips geven. Je gaat er dus eigenlijk altijd alleen maar op vooruit. We gaan niemand liggen uitlachen opzo. :+
--------------

Nog tips voor m'n tekening?

adaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 00:05

ik plaats binnenkort ook even een tekening.. kan ze nu ineens niet meer vinden in mn mappen... ik zet nu dus even stipje anders kan ik het topic niet meer terug vinden.

tisby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 09:28

Mooie tekening DiekeC!!! Leuk om eens vanuit zo'n hoek te tekenen, ik bedoel de pose van het paard ;-)
Wel jammer dat je de lijntjes van het hoofd nog ziet waar je ze uit gegumt hebt, was het hoofd eerst groter?

DiekeC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 09:37

Ja het hooft was eerst groter, nou ja, eerder breder. Maar de verhoudingen van het "model" klopten daardoor niet meer toen het hoofd nog breder was. Ik pas straks nog wel even die lijntjes aan en haal ze beter weg.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:25

okee ik ga er wel even eentje plaatsen :)

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 11:29

Dit is het paard van Kellyy1, Lizzy.

Ik heb er mijn best op gedaan! ik hoop dat jullie mij veel tips kunnen geven.

Afbeelding
(de kwaliteit van de foto is een beetje slecht. sorry daarvoor)

adaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 11:39

ik vind het hoofd er gaaf uit zien. alleen de nek ziet er een beetje dunnetjes uit en de manen lijken niet netjes afgewerkt. (ik heb de foto niet gezien trouwens) de mond lijkt me iets te dik aangegeven en het neusgat weer iets te wazig. verder bind ik hem er heel netjes en mooi uitzien, en het oog vind ik ook erg goed gelukt. (dat lukt mij nooit)

DiekeC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 11:40

@Bommeltje_ : De verhoudingen kloppen nog niet helemaal, kijk dan bv naar de neus, die is veel ste groot. De spieren in de nek zijn nog niet zo duidelijk weer gegeven. Ook wordt de nek naar beneden toe breder en op jouw tekeing blijft dat hetzelfde. Allemaal dingen om op te letten in je volgende tekeing.

Probeer ook (daarom lijkt mij dat 5-min-topic ook een super goed idee) heel erg goed te kijken naar je "model paard". Heel vaak wordt er vergeten te kijken naar de rest vorm, probeer daar ook op te letten.
Veel succes! (En zo slecht is je tekeling echt niet hoor) ;)

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 11:44

Okee nou heel erg bedankt voor de tips! ik ga er zeker wat mee doen!
En zodra ik ben verbeterd dan plaats ik snel weer een tekening ;)

adaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 11:45

jippie.. mijn foto's van mijn tekeningen zijn ook weer boven water. het is wel slechte kwaliteit foto maar hetis even niet anders. in het echt, is er veel meer schaduw in het paard en zie je geen witte vlekjes erin.
Afbeelding

ik weet zelf dat het oog heel erg slecht getekend is... heb er heel lang mee geworsteld maar het lukt me echt niet om er een echt oog van te maken helaas.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 11:46

Afbeelding

heb ooit zelf een aanvraagje gedaan, heb m nu zelf uitgetekend.. eerte keer in pastel. (A3)

DiekeC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 11:54

Ook bij jou horsefan96 zijn de verhoudingen nog niet wat het hoort te zijn. De oren bv zijn te klein (worstel ik ook altijd mee hoor!).
Je hoeft ook niet bang te zijn meer contrast en schaduw aan te brengen, daar wordt je tekening alleen maar levendiger van. En het oog wordt ook meer sprekender met een lichtpuntje in het oog. Probeer de volgende keer ook wat meer details aan te brengen in het oog. Ik vind de nek verder erg mooi.

Als ik op het einde mijn tekening nog wat ga aanpassen gebruik ik eigenlijk alleen maar zwart en wit, voor de schaduwen een lichtval. :)

mentjuh: Ik vind de licht in val op je tekening heel netjes. Volgensmij mag het rechter oog nog wat meer naar links, probeer hier bij de schets al wat meer op te letten. Bij mij zit ook de meeste tijd van het tekenen in de schets, omdat die gewoon 100% moet kloppen wil je een goed gelijkende tekening/ portret hebben. Daarna komt pas het inkleuren en hier ben ik meestal een derde van de tijd mee bezig.
Verder erg goed gelukt. :j

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 11:56

Dankje :) maar het oog zit op dezelfde plek als op de foto (met raster alles na gemete dus zou moeten kloppen)

DiekeC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 11:58

Oke, dan stoort mij toch nog iets aan het rechter oog... Mischien wat meer schaduw?

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:07

Ik begrijp wat je bedoelt, ik vond het lastig om er meer detail in te brengen met pastel... vind het oog zelf ook een beetje.. tja weet niet iets wil niet helemaal maar wat het nou precies is vind ik lastig te zeggen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:09

Vind hem heel mooi mentjuh en het oog stoort mij minder al denk ik dat jullie het wit in de ooghoek misschien wat zal storen. Is wat onnatuurlijk.

DiekeC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:23

mentjuh schreef:
Ik begrijp wat je bedoelt, ik vond het lastig om er meer detail in te brengen met pastel... vind het oog zelf ook een beetje.. tja weet niet iets wil niet helemaal maar wat het nou precies is vind ik lastig te zeggen.

Daarom gebruik ik zelf altijd pastel + gewoon potlood, met het potlood breng ik de kleinere details aan om de tekening meer leven te geven. Ook voor bv een hoofdstel, dat moeten gewoon strakke lijnen zijn en met pastel krijg ik dat echt niet voor elkaar. :')

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:30

Dankje voor de tip! ik dacht dat je die 2 niet echt mooi kon combineren dus heb alles nu met pastel gedaan.. Zal de volgende keer eens proberen om te combineren :D